Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ander weer, ander gedrag?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

crienepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Ander weer, ander gedrag?

Ongelezen bericht door crienepien »

Sinds afgelopen zondag is Vince "anders". Kan het niet zo goed in woorden uitdrukken, maar hij is hangerig, wil het liefst zoveel mogelijk op me of tegen me aan hangen en slaapt veel.

Nou hoorde ik ergens dat als het weer omslaat, honden dat merken en wij dat weer merken aan hun gedrag en energieniveau?
Herkennen jullie dat?
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Ander weer, ander gedrag?

Ongelezen bericht door Laura84 »

yups, ik heb 2 stuiterballetjes thuis zitten. Heerlijk. Kan er trouwens ook aan liggen dat ik met slechter weer beter in mijn vel zit
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Ja, Eeb wil cocoonen en vindt de tuin ineens totaal niet meer interessant.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Daniela
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergteckel

Ongelezen bericht door Daniela »

Bobbie heeft een beetje een herfst/winterdip. 'S ochtends laat uit de bench (het liefst rond half 10), de hele dag zuchtend op de bank liggen, niet graag naar buiten willen. Hij heeft het erg snel koud. Net was hij gelukkig wel enthousiast om de bossen in te gaan.
Hij had er vorig jaar ook last van.
Afbeelding
Afbeelding
crienepien
Zeer actief

Ongelezen bericht door crienepien »

Volgens mij heeft Vince een najaarsdepressie. Behalve veel slapen én constant dichtbij me willen zijn, was het uitlaten net ook gewoon niet leuk.
Tuig omgedaan, kwispelend mee. Eenmaal aan de overkant springen, happen en grommen richting tuig. Tuig af, riem aan de ketting en doorlopen. 2 x geplast, weer springen en toen richting thuis trekken. En nu ligt ie (alweer) uitgeput op de grond te slapen. Pffffff, dat ie maar snel weer normaal mag gaan doen.
Afbeelding
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Hier juist omgekeerd; wil alleen maar de wind in zijn kont, de blaadjes om zijn oren, dat de boeren eindelijk hun rotzooi van het land halen (en er niets nieuws opzetten) zodat er weer ruimte is om veel en hard achter de bal aan te jagen, vieze plassen en heel veel modder, de geuren van van alles wat diep onder de rottende blaadjes ligt en dan straks als ultiem hoogtepunt; heel veel kou en ijs en sneeuw en storm...............

Zomers staat hier alles net op een ietsiepietsie lager pitje.

Hier wel aan het jeuken, is in de rui. Misschien dat sommige honden daar even wat hangerig van worden ???
Afbeelding
Sucha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond

Ongelezen bericht door Sucha »

hier ook twee omgekeerd, stuiterballen zijn het met wind en regen. Rups wil liever slapen en wakker worden wanneer de zon weer schijnt ;)
Afbeelding
in herinnering mijn lieve Storm
annemick
Zeer actief

Ongelezen bericht door annemick »

Ik merk het niet echt, in ieder geval niet neerslachtig. Ze zal hooguit wat moe zijn of hangerig als ik de dag ervoor teveel met haar heb gedaan maar dat is nu, als oude hond.
Toen ze jonger was had ze aan een hazeslaapje na een lange wandeling meer dan voldoende om bijgetankt te zijn voor de volgende ronde, maakte niet uit wat voor weer het was.
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Boyke gaat in winterslaap :mrgreen: Normaal zit hij het liefst de hele dag in de tuin, katten kijken, kikkers vangen etc. Nu staat hij binnen 10 minuten weer voor de keukendeur om lekker te gaan slapen in zijn warme mandje. Hij heeft ook niet zoveel behoefte aan de late avond ronde en soms is hij 's ochtends ook niet echt te porren. Maar als hij doorheeft dat we naar het bos gaan, staat hij klaar, weer of geen weer :ok:
Aan Sidney merk ik niks, die wil altijd wel naar buiten en is binnen altijd lekker lui :mrgreen:
Freya
Actief
Mijn ras(sen): Border Collie / 3 katten / kakariki, vlakparkieten, grasparkieten / Drentse kriel hoenders

Ongelezen bericht door Freya »

cornelia schreef:Hier juist omgekeerd; wil alleen maar de wind in zijn kont, de blaadjes om zijn oren, dat de boeren eindelijk hun rotzooi van het land halen (en er niets nieuws opzetten) zodat er weer ruimte is om veel en hard achter de bal aan te jagen, vieze plassen en heel veel modder, de geuren van van alles wat diep onder de rottende blaadjes ligt en dan straks als ultiem hoogtepunt; heel veel kou en ijs en sneeuw en storm...............

Zomers staat hier alles net op een ietsiepietsie lager pitje.

Hier wel aan het jeuken, is in de rui. Misschien dat sommige honden daar even wat hangerig van worden ???
hier hetzelfde, die zomer was veels te heet met die dikke vacht, nu volop energie en plassen om in te banjeren
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

Het weer maakt Shep niet uit, die staat als je tien keer op een dag naar buiten gaat met haar bij de tiende keer nog net zo enthousiast te kwispelen als bij de eerste keer, of het nou 30 graden is of -10.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”