Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
duitse herder schreef:Waarom niet gewoon wachten tot ze ruim een jaar zijn? Ze moeten altijd al zoveel in hun leven, laat ze nog lekker onbezorgd genieten.
Wel zou je ze kunnen laten lopen over wiebeldingen zodat ze er aan kunnen wennen, maar meer zou ik ook niet doen.
Omdat bij de behendigheid heel veel kan op een speelse leuke manier zonder te belasten. Ik heb bv heel veel tijd gestopt in het samen spelen, en lekker van me af willen rennen. Verder moest ze eigenlijk maar 1 ding echt, en dat was wachten bij de start.
Wat je benoemd kan toch ook al ze 1 jaar zijn geweest? Je hebt dan nog alle tijd, er zit geen dwang op en ze zijn bijna volledig uitgegroeid.
Ja maar het kan ook prima eerder. Of ze nu ongedwongen agility doet of gehoorzaamheid? Wat maakt dat nu uit?
Met onze volgende pup (die hopelijk nog heel lang op zich laat wachten ) ga ik ook iets van behendigheid of voorbereidend sporten doen ipv die eindeloze gehoorzaamheidscursussen. Niet met als doel om ze zo snel mogelijk klaar te stomen voor de behendigheid, want die haast heb ik helemaal niet, maar gewoon om lekker bezig te zijn Maar wel op een plek met mensen die er verstand van hebben.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
duitse herder schreef:Waarom niet gewoon wachten tot ze ruim een jaar zijn? Ze moeten altijd al zoveel in hun leven, laat ze nog lekker onbezorgd genieten.
Wel zou je ze kunnen laten lopen over wiebeldingen zodat ze er aan kunnen wennen, maar meer zou ik ook niet doen.
Omdat bij de behendigheid heel veel kan op een speelse leuke manier zonder te belasten. Ik heb bv heel veel tijd gestopt in het samen spelen, en lekker van me af willen rennen. Verder moest ze eigenlijk maar 1 ding echt, en dat was wachten bij de start.
Wat je benoemd kan toch ook al ze 1 jaar zijn geweest? Je hebt dan nog alle tijd, er zit geen dwang op en ze zijn bijna volledig uitgegroeid.
Ja maar het kan ook prima eerder. Of ze nu ongedwongen agility doet of gehoorzaamheid? Wat maakt dat nu uit?
Daarom zou ik sowieso niet teveel vragen van een jonge hond, laat ze eerst lekker pup zijn. Met Noah ben ik ergens rond de 7 maanden begonnen met gehoorzaamheids cursus, ik zag het nut er niet zo van in En pas na 1 jaar en na geröntgend te zijn heb ik haar belast qua sporten, ze heeft nog een hele sportcarrière voor haar
Ik heb er helemaal geen honden naar om ze de eerste maanden niks meer te laten doen dan een beetje wandelen. Denk dat we dan allemaal knettergek worden.
Door een tunnel rennen, een recht lijntje met latjes op de grond, met de achterpootjes op een plankje staan, pionnenwerk,samen spelen,balans oefeningetjes. Dat is niet belastend, maar wel heel leuk. Daarmee leg je een goede basis, zodat je daar later verder op in kan gaan.
Ik werk met heel veel belonen(vooral spelen), met de clicker, en zonder druk. Het is niks meer dan trucjes aanleren met de afleiding van andere honden/mensen/omgeving.
Ik vind ook dat het wel degelijk iets uitmaakt of je de pup al laat wennen aan dingen die hij zal tegenkomen in de hondensport van je keuze, dingen die je later niet compleet meer kan inhalen. Komt ook doordat een pup heel open staat tegenover nieuwe dingen ontdekken. Ik zie dat vooral hier met Kai (eerste wedstrijdhond) in vergelijking met Dino en Wolfke.