Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

de finse spits?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: de finse spits?

Ongelezen bericht door Paisley »

@Mellowcake'je Je hebt ergens gepost dat je op de shiba kwam vanwege de film Hachiko a dog's story.
Ik heb hem net gekeken en vond het een mooie film! Waarvoor dank ;)

Maar als je Rintintin gaat kijken wil je een Herder en als je Eight Below gaat kijken, wil je een Husky of Malamute, dus ik zou er niet zoveel waarde aan hechten ;)
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Van een Mops naar een Shiba, naar een Finse Spits, naar een Cocker?
Daar zit nogal wat verschil tussen.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ha top ! :ok: wederom iemand die er geen zin meer in heeft. chapeau !
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

De leesbaarheid van het topic is wat achteruit gegaan, jammer :( Jammer ook dat er gelijk gehakt moet worden omdat iemand een grapje maakt over een vis. Ik zeg ook wel eens dat we onze dieren niet goed hebben uitgezocht, want ze passen totaal niet bij het interieur. :U: Ik meen er uiteraard geen hol van en ik geloof ook niet dat TS dat deed.

Daarnaast heeft ze een brede smaak. Dat kan toch? Ik vind ook van alles leuk, maar als ik me dan meer verdiep in het ras kom ik vaak tot de conclusie dat het niet is wat ik zoek. Wellicht geldt dat voor TS ook :19:
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

En iedere hond is toch ook individueel anders.. Ze gaat nu naar een volwassen hond kijken, misschien is dit wel de perfecte match.. Dat het een ras is wat ze eerst niet op heeft geschreven maakt dan toch niet uit.. En ze zei zelf ook al dat de finse spitz niet bij haar paste maar dat dat uit een test was gekomen.
Ik snap haar overigens ook wel dat ze nu al haar reacties weghaalt. Als ik deze reacties had gekregen was ik er waarschijnlijk ook mee gestopt!
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Nou ja, zo erg was dit toch allemaal niet??? Jammer dat je je hier al door laat afschrikken. :roos:
Ikke93
Zeer actief

In dit topic valt t nog mee, maar als je in de andere topics kijkt (broodfok o.a.) snap ik heel goed dat ze er mee stopt.. Ik heb ook wel het idee dat die discussie uit de hand aan het lopen is..
ingrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooiker.

Ongelezen bericht door ingrid »

Ikke93 schreef:In dit topic valt t nog mee, maar als je in de andere topics kijkt (broodfok o.a.) snap ik heel goed dat ze er mee stopt.. Ik heb ook wel het idee dat die discussie uit de hand aan het lopen is..
Ja.dat idee heb ik ook.
Bij sommige topics vind ik ook dat men alles behalve beleefd blijft en dat men soms wel heel fel uit de hoek komt.
Ik ben ook nog maar pas op dit forum, trouwens mijn eerste forum en het schrikt mij af.
Ikke93
Zeer actief

Ingrid ik ben het helemaal met je eens! Ik zat ook al op het hamster en konijnenforum.. Daar gaat het een stuk 'milder' en als iets uit de hand dreigt te lopen komt er al gauw een slotje op, soms te gauw, maar liever te gauw dan dit.. Het is net alsof mensen het leuk vinden om anderen te vernederen. En het is ook heel duidelijk te merken wie hier de 'gebeten honden' zijn. Als ze ook maar iets zeggen vliegt iedereen er op af..
luna2906
Zeer actief

Ikke93 schreef:Ingrid ik ben het helemaal met je eens! Ik zat ook al op het hamster en konijnenforum.. Daar gaat het een stuk 'milder' en als iets uit de hand dreigt te lopen komt er al gauw een slotje op, soms te gauw, maar liever te gauw dan dit.. Het is net alsof mensen het leuk vinden om anderen te vernederen. En het is ook heel duidelijk te merken wie hier de 'gebeten honden' zijn. Als ze ook maar iets zeggen vliegt iedereen er op af..
Het heeft ook een voordeel hoor. Hier kun je iemand zonder mis te verstane woorden vertellen wat je er van vindt en hoef je niet op eieren te lopen. Ik vind het fijn dat je direct kunt zijn en dat niet bij het minste of geringste een slot volgt. Het mooie is namelijk dat je aan de andere kant anderen ook kunt vertellen dat ze zich als een hork gedragen, zonder dat daar modjes aan te pas hoeven te komen :wink:
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Nou ja eigenlijk vind ik het nog meevallen met de kritiek (of heb ik weer wat gemist).
Wie vraagt krijgt antwoord, tóch...
Ach ja en als het antwoord je niet bevalt kun je het altijd naast je neerleggen (al snap ik best dat niet iedereen dat kan).
Trouwens zou ik Rasta kunnen ruilen tegen een witte poedel, want hij valt niet op tegen mijn zwarte bankstel :jank:
Geintje natuurlijk want Rasta wil ik nog niet kwijt voor een biljoen
Laatst gewijzigd door Ptje op 17 okt 2013 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
ingrid
Zeer actief

Ik doel meer op de manier waarop gereageerd wordt en niet bepaalde personen.
Toen ik me aanmeldde kreeg een bericht waarin stond hoe je je te gedragen hebt op dit forum.Een van de dingen was om geen beledigingen te uiten, te kwetsen etc. Als ik hier dan verschillende topics lees,denk ik van nou is dat toegestaan?
Schijnbaar wel en ben ik geneigd om maar niet te reageren omdat ik daar geen zin in heb.
Iets meer eerst tot 10 tellen zou af en toe weleens beter zijn.
ingrid
Zeer actief

luna2906 schreef:
Ikke93 schreef:Ingrid ik ben het helemaal met je eens! Ik zat ook al op het hamster en konijnenforum.. Daar gaat het een stuk 'milder' en als iets uit de hand dreigt te lopen komt er al gauw een slotje op, soms te gauw, maar liever te gauw dan dit.. Het is net alsof mensen het leuk vinden om anderen te vernederen. En het is ook heel duidelijk te merken wie hier de 'gebeten honden' zijn. Als ze ook maar iets zeggen vliegt iedereen er op af..
Het heeft ook een voordeel hoor. Hier kun je iemand zonder mis te verstane woorden vertellen wat je er van vindt en hoef je niet op eieren te lopen. Ik vind het fijn dat je direct kunt zijn en dat niet bij het minste of geringste een slot volgt. Het mooie is namelijk dat je aan de andere kant anderen ook kunt vertellen dat ze zich als een hork gedragen, zonder dat daar modjes aan te pas hoeven te komen :wink:
Natuurlijk mag je je eigen mening geven en direct zijn,maar dat kan hopelijk wel op een fatsoenlijke,nette manier en daar ontbreekt het weleens aan.
kipo
Zeer actief

ingrid schreef:
Ikke93 schreef:In dit topic valt t nog mee, maar als je in de andere topics kijkt (broodfok o.a.) snap ik heel goed dat ze er mee stopt.. Ik heb ook wel het idee dat die discussie uit de hand aan het lopen is..
Ja.dat idee heb ik ook.
Bij sommige topics vind ik ook dat men alles behalve beleefd blijft en dat men soms wel heel fel uit de hoek komt.
Ik ben ook nog maar pas op dit forum, trouwens mijn eerste forum en het schrikt mij af.
Snap ik, maar hoeft niet. Het is maar internet en je hoeft niet te reageren op wat je niet aanstaat. Lees vooral niet over alle goedbedoelde berichten heen, want er wordt ontzettend meegeleefd en meegedacht en er is een enorme bult kennis aanwezig. Doe daar je voordeel mee en leg de rest naast je neer.
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Dat was toch geen discussie gericht naar haar maar gewoon een discussie wat per toeval begonnen is?
Afbeelding
ingrid
Zeer actief

kipo schreef:
ingrid schreef:
Ja.dat idee heb ik ook.
Snap ik, maar hoeft niet. Het is maar internet en je hoeft niet te reageren op wat je niet aanstaat. Lees vooral niet over alle goedbedoelde berichten heen, want er wordt ontzettend meegeleefd en meegedacht en er is een enorme bult kennis aanwezig. Doe daar je voordeel mee en leg de rest naast je neer.
:ok: Probeer het ook naast me neer te leggen maar zou het alleen wat prettiger vinden als het anders ging.Nou, denk niet dat dat gaat gebeuren, dus probeer me daar ook maar bij neer te leggen en de goedbedoelde berichten blijven zeker in mijn gedachten.
Ikke93
Zeer actief

Ingrid ik snap t helemaal van jou, ik snap ook wel dat mensen t wel eens lekker vinden om niet op hun woorden te hoeven letten! Maar sommige gooien wel echt alle remmen los haha! Ondanks dat is er inderdaad een hele bult kennnis aanwezig hier! Maar van sommige snap ik toch niet dat ze zoveel naast zich neer kunnen leggen haha ;)
Paisley
Zeer actief

Ik snap ook niet dat zoveel mensen vallen over de voorkeur voor uiteenlopende rassen.

Ik heb zelf ook tussen uiteenlopende rassen getwijfeld en uiteindelijk zijn het allemaal vooral HONDEN. Een ras is voornamelijk het uiterlijk en achtergrond, het karakter moet je nog maar zien wat t wordt (bij een pup).
Ik denk dat ik ook aan heel uiteenlopende rassen een prima huisdier had kunnen hebben.

Als je het mij vraagt, zitten er gewoon teveel mensen op het forum die bakken tijd teveel hebben en Mellowcake'je zien als een prima tijdverdrijf om hun saaie dag op te leuken. :devil: Op die zelfde manier wordt Pak De Bal ook iedere keer weer aangepakt.
Als je een interessante, leuke en dynamische dag heb, dan heb je er toch helemaal geen zin in om een anoniem persoon oorvijgen te geven op een forum :piew:
Afbeelding
Ikke93
Zeer actief

Paisley, je had het echt niet beter kunnen verwoorden!
Wij hebben in de tijd dat wij honden hebben ook 3 heel uiteenlopende rassen gehad, en ze pasten allemaal stuk voor stuk perfect in ons leven!
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Ja vond ik ook hoor. Hoewel ik in eerste instantie wel dacht dat er te veel naar uiterlijk gekeken werd ipv naar karakter. Maar ik vond het wel mooi om te zien dat TS ineens voor een herplaatser wilde kijken, terwijl ze dit eerst helemaal niet wilde.

En als je nog nooit echt een hond hebt gehad is het ook lastig om te kiezen wat voor type hond nu echt bij je past. Althans, dat merk ik bij mezelf.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief

Jion schreef:Ik blijf het ook jammer vinden dat mensen duidelijk en direct communiceren blijven verwarren met schelden en een ander onderuit halen. Het komt de discussies ook niet bepaald ten goede.
Tussen enkel duidelijk en direct communiceren & schelden en onderuit halen zit ook nog een stukje natuurlijk :wink: Ik vind het niet erg dat je hier af en toe eens een flinke por mag geven, zolang het bij af en toe blijft en het geen rammen wordt.
luna2906
Zeer actief

Jion schreef:
luna2906 schreef:
Jion schreef:Ik blijf het ook jammer vinden dat mensen duidelijk en direct communiceren blijven verwarren met schelden en een ander onderuit halen. Het komt de discussies ook niet bepaald ten goede.
Tussen enkel duidelijk en direct communiceren & schelden en onderuit halen zit ook nog een stukje natuurlijk :wink: Ik vind het niet erg dat je hier af en toe eens een flinke por mag geven, zolang het bij af en toe blijft en het geen rammen wordt.
Vind ik ook hoor. Maar ik lees vaker dat dat rammen (om het rammen) weer wordt goedgepraat door te zeggen dat het hier geen Libelle-forum is en blabladiebla. :blah: Vandaar. :wink:
Dat is waar. Of de heerlijke dooddoener op commentaar van relatief nieuwe leden: als je het hier niet leuk vindt, ga je toch lekker ergens anders heen?
ingrid
Zeer actief

Jion schreef:
Paisley schreef:Ik snap ook niet dat zoveel mensen vallen over de voorkeur voor uiteenlopende rassen.

Ik heb zelf ook tussen uiteenlopende rassen getwijfeld en uiteindelijk zijn het allemaal vooral HONDEN. Een ras is voornamelijk het uiterlijk en achtergrond, het karakter moet je nog maar zien wat t wordt (bij een pup).
Ik denk dat ik ook aan heel uiteenlopende rassen een prima huisdier had kunnen hebben.

Als je het mij vraagt, zitten er gewoon teveel mensen op het forum die bakken tijd teveel hebben en Mellowcake'je zien als een prima tijdverdrijf om hun saaie dag op te leuken. :devil: Op die zelfde manier wordt Pak De Bal ook iedere keer weer aangepakt.
Als je een interessante, leuke en dynamische dag heb, dan heb je er toch helemaal geen zin in om een anoniem persoon oorvijgen te geven op een forum :piew:
Inderdaad.
Ik vond het juist mooi dat TS door alle sneren heen kon lezen en afzag van een broodfok pup en inplaats daarvan naar een volwassen herplaatser ging kijken. Waren meer mensen maar in staat om zo snel bij te leren.
Ja,dat vond ik ook.Ben alleen bang dat ze door het gedoe hier nu is afgehaakt en daarom misschien niet voor die leuke herplaatser gaat. Dat zou toch wel heel jammer zijn. :(:
Mellowcake'je
Actief

Ongelezen bericht door Mellowcake'je »

ingrid schreef:
Jion schreef:
Paisley schreef:Ik snap ook niet dat zoveel mensen vallen over de voorkeur voor uiteenlopende rassen.

Inderdaad.
Ik vond het juist mooi dat TS door alle sneren heen kon lezen en afzag van een broodfok pup en inplaats daarvan naar een volwassen herplaatser ging kijken. Waren meer mensen maar in staat om zo snel bij te leren.
Ja,dat vond ik ook.Ben alleen bang dat ze door het gedoe hier nu is afgehaakt en daarom misschien niet voor die leuke herplaatser gaat. Dat zou toch wel heel jammer zijn. :(:
ik stop ermee, maar dit betekent niet dat ik geen kijkje ga nemen naar dat cockertje, ik sta er zeker voor open, ik ga zaterdagavond nog bij die mensen langs, en dan zien we wel verder :wink:
ik heb naar aanleiding van de discussie in het andere topic een berichtje gekregen in mijn inbox (degene die het geschreven heeft weet het vast wel) en ik vond dat niet zo aangenaam.
de mod'jes hebben toestemming van me gekregen mij te verwijderen als gebruiker
maar jullie hebben me wel geholpen hoor! :D :D ik verlang naar zaterdag, we zien wel :wink:
Alle dieren behalve de mens weten dat de voornaamste plicht van het leven is ervan te genieten.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Machie schreef:Mijn honden zijn anders ook uitgezocht zodat ze bij elkaar passen. Voornamelijk zwart en krullen :pffff:
:eek:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
ingrid
Zeer actief

Mellowcake'je schreef:
ingrid schreef:
Jion schreef:

Inderdaad.
ik stop ermee, maar dit betekent niet dat ik geen kijkje ga nemen naar dat cockertje, ik sta er zeker voor open, ik ga zaterdagavond nog bij die mensen langs, en dan zien we wel verder :wink:
ik heb naar aanleiding van de discussie in het andere topic een berichtje gekregen in mijn inbox (degene die het geschreven heeft weet het vast wel) en ik vond dat niet zo aangenaam.
de mod'jes hebben toestemming van me gekregen mij te verwijderen als gebruiker
maar jullie hebben me wel geholpen hoor! :D :D ik verlang naar zaterdag, we zien wel :wink:

Nou dat is fijn om te horen dat je gaat kijken zaterdag.Hoop dat het klikt. :ok:
Paisley
Zeer actief

Te gek, mellowcakeje, ik hoop dat je het juiste hondje vind! En misschien heb je het meer naar je zin op een rasgebonden forum. Het stabij forum is in ieder geval een stuk gemoedelijker. Daar wordt gewoon met elkaar gesproken zoals je elkaar ook aanspreekt op een face2face bijeenkomst.
Laatst gewijzigd door Paisley op 17 okt 2013 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ikke93
Zeer actief

Ik hoop dat het gaat klikken met het cockertje! Spannend! Je zult wel al niet meer kunnen wachten haha ;) Ik zou inderdaad nog eens kijken naar andere forums! ;) Dit is natuurlijk niet het enige forum waar ze verstand van honden hebben! Heel veel plezier zaterdag! En niet je camera vergeten haha ;)
kipo
Zeer actief

Ikke93 schreef:Ik hoop dat het gaat klikken met het cockertje! Spannend! Je zult wel al niet meer kunnen wachten haha ;) Ik zou inderdaad nog eens kijken naar andere forums! ;) Dit is natuurlijk niet het enige forum waar ze verstand van honden hebben! Heel veel plezier zaterdag! En niet je camera vergeten haha ;)

Modjes!!!! Heiligschennis! :lees:

:engel:

@Mellowcakeje; veel plezier zaterdag, hopelijk is het een goede match, een cocker past alleen niet bij je vis :W:
Lynnepien
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Lynnepien »

Oh, wat jammer. Volgens mij woon je niet zo ver van mij vandaan en ik was wel benieuwd wat er uit je zoektocht ging komen! Dan konden we misschien eens afspreken om samen te wandelen of zo. Eén van Pippa's beste vriendjes is een cockertje :love:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”