Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pepernoten
Moderator: moderatorteam
- Boerenfoxfan
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boerenfox, terrier/malteser-kruising
- Aantal honden: 3
pepernoten
Vanochtend bij de training kruidnoten gebruikt als beloning. Het is wel duidelijk dat die in de smaak vielen zeg. Ze hadden totaal helemaal geen aandacht meer voor langslopende honden, opvliegende duiven, krakende takken of wat dan ook. Alles voor een kruidnootje!

-
lets have fun
Re: pepernoten
Heerlijk toch! Ik train wel eens met stukjes frikandel. Gewoon de aller goedkoopste van de lidl. Wild zijn ze ervan.
- Boerenfoxfan
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Boerenfox, terrier/malteser-kruising
Het komt natuurlijk door die sterke geur. Daar zouden ze eens een keer aan moeten denken bij de productie van trainingssnoepjes. Het smaakt misschien wel lekker, maar de geur is veel te zwak.

- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- Aantal honden: 1
Bifi worstjes, surimisticks, kaas, frikandel, er is hier m.n. tijdens cursus al van alles naar binnen geschoven.
Kruidnoten zal ik ook eens proberen.
Je hebt in Belgie bij de Tom&co een merk (naam ontschiet me nu even, ik kijk morgen even, iets met ....tox)
die strips maken die onzettend naar vis en knoflook stinken. Ezio is er gek op.
Aande andere kant ben ik zelf dan weer gek op van die witte hondenkoekjes (die je meestal zelf moet scheppen)
Je hebt ze in 3 kleuren maar de witte ruiken naar vanille en cocos. Net als ouderwetse Brusselse kermis maar dan zonder suiker.
Kruidnoten zal ik ook eens proberen.
Je hebt in Belgie bij de Tom&co een merk (naam ontschiet me nu even, ik kijk morgen even, iets met ....tox)
die strips maken die onzettend naar vis en knoflook stinken. Ezio is er gek op.
Aande andere kant ben ik zelf dan weer gek op van die witte hondenkoekjes (die je meestal zelf moet scheppen)
Je hebt ze in 3 kleuren maar de witte ruiken naar vanille en cocos. Net als ouderwetse Brusselse kermis maar dan zonder suiker.
- cornelia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Oew ik wil ook wel kruidnoten als beloning
Ik gaf daarstraks een stukje van mijn pistoletje aan Cena tijdens het wandelen omdat ze zo braaf was. Maar dat viel niet in de smaak
Ze kauwde er een keer op en tufte het uit
Verwend snotbeest!
Ik gaf daarstraks een stukje van mijn pistoletje aan Cena tijdens het wandelen omdat ze zo braaf was. Maar dat viel niet in de smaak
RIP Cena
- runninggirl
- Zeer actief
Wij hebben altijd zo'n kant en klaar poffertje op zak, daar is ze dól op. Dus dat is een heel goede beloning voor als ze iets heel knaps doet. 
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Ik lees regelmatig dat er frikandel als beloning gebruikt wordt.
Geven jullie die dan rauw of gebakken (domme vraag misschien)?
Groetjes Gretha
Groetjes Gretha
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik stop een rauwe frikadel even in de magnetron, dan droogt ie een beetje uit en is het niet zo vettig in mijn jaszak.GrethavW schreef:Ik lees regelmatig dat er frikandel als beloning gebruikt wordt.
Groetjes Gretha
Edit; en pepernoten zijn ze hier ook echt dol op! Maar dan staan we tijdens het trainen samen te snaaien.
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik gebruik liever allerlei soorten hondenworst.
Frikandellen e.d. zijn me te zout voor honden.
En aangezien ik bij het aanleren van iets nog wel eens heel veel beloon doe ik het liever met iets dat net zo zalig ruikt maar speciaal voor honden is bedoeld.
Zoals rodiworst (lam/rijst of rundvlees) of hondenknakworstjes.
Of stukjes gedroogd vers vlees (kip/lever)
En aangezien ik bij het aanleren van iets nog wel eens heel veel beloon doe ik het liever met iets dat net zo zalig ruikt maar speciaal voor honden is bedoeld.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
HAHA! Dat zou hier ook zo gaan. Vrees zelfs dat ze op zijn, voordat ZaZa iets goeds heeft gedaan.JML schreef:Ik stop een rauwe frikadel even in de magnetron, dan droogt ie een beetje uit en is het niet zo vettig in mijn jaszak.GrethavW schreef:Ik lees regelmatig dat er frikandel als beloning gebruikt wordt.
Groetjes Gretha
Edit; en pepernoten zijn ze hier ook echt dol op! Maar dan staan we tijdens het trainen samen te snaaien.
-
Neeltje
Moet je dat broodje een keer laten drogen en dan geven! Gedroogd brood is wel zoooooooo lekker!SannePP schreef:Oew ik wil ook wel kruidnoten als beloning![]()
Ik gaf daarstraks een stukje van mijn pistoletje aan Cena tijdens het wandelen omdat ze zo braaf was. Maar dat viel niet in de smaakZe kauwde er een keer op en tufte het uit
Verwend snotbeest!
- Romy_
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzer
- Aantal honden: 2
Als het eten hier een beetje afwijkt van hondenvoer komt het er spuitend aan de achterkant uit
Dus pepernoten ga ik niet proberen
(ik meen ook dat kaneel giftig is voor honden?)
Ik heb wel kipfrikandellen van degomeat , nog niet geprobeerd bij de training. Goed idee!:)
(ik meen ook dat kaneel giftig is voor honden?)
Ik heb wel kipfrikandellen van degomeat , nog niet geprobeerd bij de training. Goed idee!:)
-
Muk
Daar doen mijn honden het niet voor. Rookworst is hier het wondermiddel. Ongetwijfeld te zout, maar ze luisteren zoveel beter dan.ranetje schreef:Ik gebruik liever allerlei soorten hondenworst.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
De ultieme beloning voor Kai is banaan. Ik gebruik voor hem vaak een voerdummy bij het apporteren en daar zitten schijfjes banaan in. Hij kent ook het woordje banaan, omdat ik hem heb aangeleerd om een banaan te apporteren en dan krijgt hij daar een stukje van. Vlak voor het apporteren zeg ik dan 'ga je banaantje halen?' en dan word hij helemaal gek. Ik heb ook wel eens als bevel gegeven op wedstrijd 'zoek banaan'
Tja Kai is nu eenmaal banaan verslaafd.
Bij Wolfke gebruik ik worstjes uit blik of wat hij nog net iets lekkerder vind dit: een zwan worst per 1 verpakt, smaak weer anders en die hebben ze bijna overal op de hondenscholen:

Of stukjes kaas of ander vlees ter afwisseling.
Bij Dino is het veel moeilijker, hij kan niet tegen alles tegen en dan is het vaak gewoon droge zelfgebakken koekjes en dat merk je er wel aan
Bij Wolfke gebruik ik worstjes uit blik of wat hij nog net iets lekkerder vind dit: een zwan worst per 1 verpakt, smaak weer anders en die hebben ze bijna overal op de hondenscholen:

Of stukjes kaas of ander vlees ter afwisseling.
Bij Dino is het veel moeilijker, hij kan niet tegen alles tegen en dan is het vaak gewoon droge zelfgebakken koekjes en dat merk je er wel aan
-
Bolus
Ah, nu snap ik waarom Charlie mij heel de tijd achterna liep als ik even een kruidnootje at.
Vorige week kruidnoten gebakken en Charlie bleef mij maar aankijken tot hij er ook eentje kreeg. Hij vond ze héérlijk!
Vorige week kruidnoten gebakken en Charlie bleef mij maar aankijken tot hij er ook eentje kreeg. Hij vond ze héérlijk!
- dagmar88
- Zeer actief
Laat ik daar in die tijd nu ook niet voorbij kunnen lopen wanneer ze weer aan het bakken zijn *kwijl*
Met Niekje moet ik maar weer eens ons jaarlijkse oliebollen uitstapje doen
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
Nelle lust alles maakt niet uit, maar ik neem altijd penssnoepjes mee, stinkt zo lekker hahaha.

-
Bolus
Ja, die pepernoten zijn echt heerlijk!dagmar88 schreef:Mijn Charlie is dol op de echte bakkers pepernoten.
Laat ik daar in die tijd nu ook niet voorbij kunnen lopen wanneer ze weer aan het bakken zijn *kwijl*
Maare, ik hoop dan wel dat je oliebollen zonder rozijnen/krenten geeft aan Niekje.
- dagmar88
- Zeer actief
Bolus schreef:Ja, die pepernoten zijn echt heerlijk!dagmar88 schreef:Mijn Charlie is dol op de echte bakkers pepernoten.
Maare, ik hoop dan wel dat je oliebollen zonder rozijnen/krenten geeft aan Niekje.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Mies mocht kortgeleden mee naar een Sinterklaas-event.
Die was binnen no time gebrand op die kinderen die pepernoten lieten vallen
Die was binnen no time gebrand op die kinderen die pepernoten lieten vallen

Groetjes,
Sandra
-
Bolus
dagmar88 schreef:Bolus schreef:Ja, die pepernoten zijn echt heerlijk!dagmar88 schreef:Mijn Charlie is dol op de echte bakkers pepernoten.
Ja, ik lust ze zelf niet met krenten. Af en toe eens iets dat niet mag maak ik mij niet zo druk om.
- BaasjevanMilo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Die van mij is ook dol op pepernoten!
haha.. jammer dat ze straks niet meer te koop zijn 

- Helga
-
Bolus
Zelf bakken kan het hele jaar door.BaasjevanMilo schreef:Die van mij is ook dol op pepernoten!haha.. jammer dat ze straks niet meer te koop zijn