Het zou een kruising alabai x Cane corso zijn.
Met dit beest in je tuin lig je nooit meer wakker denk ik

Moderator: moderatorteam

Ik vind de hond die ik gepost heb er een stuk alerter en gezonder uitzien.Nanna schreef:
Centraal AziaatHetzelfde type, zelfde hoofd en ook gecoupeerd
Had ie wolfsklauwen die weg moesten?Nanna schreef:
Centraal AziaatHetzelfde type, zelfde hoofd en ook gecoupeerd

laeken schreef:Ik vind dat ook triest. Wat ik ook niet begrijp is dat mensen met zo'n dier dan naar cursus gaan. Dan heb je er toch echt niks van begrepen want dergelijke honden zijn kansloos op een cursus waar niemand er mee om kan gaan. Gaat ook niks anders dan frustratie opleveren tussen de labjes en bordercollies.
Schrale troost, ik snapte er ook geen bal van. Wel cool om er eens 1 in het echt te zien. Een hele eerlijke recht door zee hond. Als ie had besloten dat ie wat ging doen, dan ging die dat ook doen. Ergens mag ik dat wel, niet sneaky of pleasendNanna schreef:Op de KCM was er ook eentje. Die beesten horen in dit landje helemaal niet thuis. Óf je moet een enorm landgoed te bewaken hebben, maar ergens drie hoog achter zo'n territoriale hond aan je onbevredigde behoeften tegemoet laten komen vind ik triest.***puppy*** schreef:ooit eens 1 getraind, wat een bakbeest. Snap nog steeds niet dat ze die uit het oostblok hebben over laten komen en ergens in Haarlem houden

Ken je geen overdreven grote hond die oud wordt? Laat de Alabai en bv ook de Kangal vrij oud worden. 13-14 jaar is redelijk haalbaar voor die honden. Dus dat deel valt wel mee lijkt mij.terrierjunk schreef:Tja ook niet mijn type. Neemt allemaal plek in, vreet een varken per dag. Kost veel. En slecht gebouwd.
Ik ken trouwens geen een overdreven groot soort hond wat oud wordt. Te is te.
Buiten het jachtseizoen vind ik mijn catahoula soms al 3 terriers in plek en voer, en hij jaagt wel leuk, maar niet 3 x zo goed. Bovendien is hij nu uitgegroeid en zo groot dat hij risico loopt om door een varken geslagen te worden in dichte struiken, hoe atletisch hij ook nog altijd is.
Economisch denkend, vind ik dat de catahoula de plek van 3 jagende hondjes inneemt. Maar het is zo'n leuk en mooi, apart beest dan weer, met zijn eigen nuttige eigenschappen.
Roompie schreef:Vind ze wel lomp groot. En die achterpoten staan me niet zo aan.
Het lijkt zo wel of die poten ook de andere kant op kunnen buigencrutz schreef:Roompie schreef:Vind ze wel lomp groot. En die achterpoten staan me niet zo aan.
Ik hou idd ook niet van dat hele stijle in de achterhand.

Ik ga toch iets sneller lopen als een Alabai of Centraal Aziaat op mijn schouder tikt met de vraag wat ik in zijn tuin kom doen, als een blaffende Duitse Herder.beatje schreef:Ik krijg een beetje mislukt sint-bernard idee.Vind mijn Duitsers toch imposanter om mensen uit de tuin te houden.
Gelukkig heeft ieder ras zijn fanclub.
Volgens mij haal je het einde van de tuin niet, en volgens mij vraagt die Alabai/ COA helemaal niet wat je komt doenNanna schreef:Ik denk dat je helemaal niet meer looptbilly schreef: Ik ga toch iets sneller lopen als een Alabai of Centraal Aziaat op mijn schouder tikt met de vraag wat ik in zijn tuin kom doen, als een blaffende Duitse Herder.
Waar woon jij ook al weer?herejede schreef:vind het wel mooie honden, vooral die kruising idd
ik wacht op een nestje kruising mastino pitbull, vind ik ook geweldig
tekkel schreef:Waar woon jij ook al weer?herejede schreef:vind het wel mooie honden, vooral die kruising idd
ik wacht op een nestje kruising mastino pitbull, vind ik ook geweldig
Toevallig heb ik een flink formaat donkere duitsers,en mensen lpen echt hard voor ze.Ik heb een glazen deur,je wilt niet weten als mensen aan bellen hoe snel die zelfde mensen weer buiten mijn hek staanbilly schreef:Ik ga toch iets sneller lopen als een Alabai of Centraal Aziaat op mijn schouder tikt met de vraag wat ik in zijn tuin kom doen, als een blaffende Duitse Herder.beatje schreef:Ik krijg een beetje mislukt sint-bernard idee.Vind mijn Duitsers toch imposanter om mensen uit de tuin te houden.
Gelukkig heeft ieder ras zijn fanclub.
Toch zijn het schatjes bij die andere twee hoor...beatje schreef:Toevallig heb ik een flink formaat donkere duitsers,en mensen lpen echt hard voor ze.Ik heb een glazen deur,je wilt niet weten als mensen aan bellen hoe snel die zelfde mensen weer buiten mijn hek staanbilly schreef:Ik ga toch iets sneller lopen als een Alabai of Centraal Aziaat op mijn schouder tikt met de vraag wat ik in zijn tuin kom doen, als een blaffende Duitse Herder.beatje schreef:Ik krijg een beetje mislukt sint-bernard idee.Vind mijn Duitsers toch imposanter om mensen uit de tuin te houden.
Gelukkig heeft ieder ras zijn fanclub.![]()
Is ze aangeraden ook want bezoek word erg hartelijk verwelkomt

ZelfkennisJeannettebo schreef:Toch zijn het schatjes bij die andere twee hoor...beatje schreef:Toevallig heb ik een flink formaat donkere duitsers,en mensen lpen echt hard voor ze.Ik heb een glazen deur,je wilt niet weten als mensen aan bellen hoe snel die zelfde mensen weer buiten mijn hek staanbilly schreef:Ik ga toch iets sneller lopen als een Alabai of Centraal Aziaat op mijn schouder tikt met de vraag wat ik in zijn tuin kom doen, als een blaffende Duitse Herder.beatje schreef:Ik krijg een beetje mislukt sint-bernard idee.Vind mijn Duitsers toch imposanter om mensen uit de tuin te houden.
Gelukkig heeft ieder ras zijn fanclub.![]()
Is ze aangeraden ook want bezoek word erg hartelijk verwelkomt
Mijn duo is daar vermoedelijk ook niks bij