Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bemoeien met een ander?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

kipo
Zeer actief

Re: Bemoeien met een ander?

Ongelezen bericht door kipo »

Ongevraagd advies probeer ik voor me te houden, maar deze mensen vroegen om advies, weliswaar niet rechtstreeks aan jou, maar toch. Dan zou ik wel een opening gevonden hebben om over andere vormen van activiteit te beginnen dan wandelen, denkspelletjes idd, of kunstjes leren, want dat is iha op een leuke manier samen bezig zijn. En als dat dan uitdraait op een beetje leuk babbeltje, zou ik wellicht ook, op een aardige manier, zijn gewicht eens ter sprake durven brengen.
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

@Miranda, o wat frustrerend zeg. Ik denk dat je wel gelijk hebt dat die vrouw waarschijnlijk niet gaat kalmeren doordat jij haar aanspreekt. Ik vind ook, als je corrigeert, hou je eigen frustratie dan voor jezelf. Ze luisteren ook veel beter naar een kalme stem. Je hoeft echt niet te gillen ofzo, frustratie werkt vaak juist averechts. Er liep net een vrouw met een klein hondje, die steeds blafte en na elke blaf zei ze: stop nou eens, fikkie! Ja, dat gaat helpen, hahaha. Maar ja, wel kut als honden worden mishandeld, eigenlijk. Onthouden dan maar, wie weet zie je haar nog eens iets ergers doen, dan kun je natuurlijk 144 bellen.

Ik kwam vandaag een bekende tegen met een bullterriër, een teef. Hartstikke leuk beest, vriendinnetje van Shelly. En die is twee keer zo dik geworden als de laatste keer dat ik haar zag! Echt tonnetje rond. Ik weet van haar dat ze nogal moesten zoeken naar het juiste voer voor haar want ze is vrij allergisch. Ze is gecastreerd nadat ze bijna doodging aan een BMO. Ze denken wel na over haar gezondheid, weet ik, en zijn overgestapt op kvv enzo. Geen mensen die ik aanzie voor verwaarlozing oid. Ze is een tijdje geleden aangevallen in het park, gaten ook, en nu gedraagt ze zich extreem onderdanig, rolt meteen op haar rug als ze ons ziet. Ja, rolt, want zo dik is ze.

Maar ja, het zijn dus mensen die ook in het park komen en leuk omgaan met hun twee honden. Dus wie ben ik om er wat van te zeggen, ik neem aan dat ze niet blind zijn. Ze hadden een paar weken geleden ook ineens een bullterriër pup erbij, een reutje. En die was ineens ook weer weg, toch niet helemaal goed gegaan met haar andere honden, geloof ik. Ik snap er niks van maar goed, ik vind ook niet dat bemoeien echt heel erg nodig is in dit geval. Ze zijn erg lief voor hun honden namelijk en ze krijgen voldoende beweging. We komen hen het vaakst tegen als we in de wijk wandelen. Kan ik niet zeggen van sommige buren hier.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Fizgig schreef:Maar ja, het zijn dus mensen die ook in het park komen en leuk omgaan met hun twee honden. Dus wie ben ik om er wat van te zeggen, ik neem aan dat ze niet blind zijn.
Mensen kunnen wel degelijk blind zijn als het hunzelf betreft, hoor ;)
Ik zou iets zeggen als "oei, die castratie heeft er wel ingehakt, hè?" en aan de hand van het gesprek dat daarop volgt wat tips geven.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Hamilton
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hamilton »

Ja, ik heb mij gisteren ergens mee bemoeid, en vond het jammer dat je kinderen niet mag slaan. :wink:
situatie: ik sta met 'n vriendin te kletsen en zie 'n man met 4 à 5 jarig zoontje en 'n Alaska malamute richting supermarkt lopen. Hond wordt aan het fietsenrek vastgebonden, zoontje erbij en man gaat de winkel in.
Zie ik dat het kind 'n aanloop neemt en de hond 'n schop geeft :evil: , hond reageert door happend naar het kind te springen, ( helaas) was de riem te kort en hield de hond tegen.
Opnieuw 'n aanloop en 'n trap en weer reageerde de hond al happend naar het kind.
Ik ben erheen gelopen maar helaas kon dit trappende kind nog 2 keer z'n gang gaan, echt 'n volle trap tegen de hond.
Daar heb ik dus wat van gezegd tegen dit joch en gewacht tot pa weer uit de winkel kwam.
Hem op het idiote gedrag van z'n zoontje aangesproken en de happende reactie van z'n hond.
Reactie: dat mag je niet meer doen hoor, en ik moest even snel wat boodschappen doen.

( straks wordt het kind echt 'n keer gebeten en wie is er dan de dupe? :ugh: )
rot joch, stomme vader, arme hond
Afbeelding
Nel en Nisvan
*Dyane,*Nils,*Jänta,*Svear,*Andra
Fizgig
Zeer actief

Miranda schreef:
Fizgig schreef:Maar ja, het zijn dus mensen die ook in het park komen en leuk omgaan met hun twee honden. Dus wie ben ik om er wat van te zeggen, ik neem aan dat ze niet blind zijn.
Mensen kunnen wel degelijk blind zijn als het hunzelf betreft, hoor ;)
Ik zou iets zeggen als "oei, die castratie heeft er wel ingehakt, hè?" en aan de hand van het gesprek dat daarop volgt wat tips geven.
Nou, Bruno is dan wat te dik maar die bullterriër is echt tonnetje rond hoor. Dat zien mensen toch wel? Ik denk trouwens dat ik wel weet waar het vandaan zou kunnen komen. Ze heeft een gecompliceerde breuk in haar achterpoot gehad, 1,5 jaar geleden ofzo, ze sprong uit een rijdende auto. Het is wel goed hersteld maar daardoor loopt ze wat moeilijker. Soms blijft ze erg achter met wandelen. Haar bazinnetjes wijten dat aan haar bull terriër karakter, maar die hond is echt totaal geen bull terriër qua karakter. Dat komt volgens mij gewoon door chronische pijn aan die poot. Ze mankt er soms mee, nou, als een bull terriër mankt, dan heeft ie pijn, dat lijkt me duidelijk.

Dus eigenlijk kan ik misschien beter over die poot beginnen. Ik heb haar in de periode dat die poot gebroken was, vaak gesproken en veel ernaar gevraagd dus dat is niet zo verdacht. En van daaruit over haar gewicht beginnen. Ze zijn wel zo relaxed dat ik niet denk dat ze dat erg vinden. Ze houden veel van haar en ze nemen haar wel zoals ze is. Maar dat ze zo achterblijft met wandelen, ik denk dat ze dat verkeerd interpreteren. Ze kunnen haar bijvoorbeeld op pijnstilling zetten om te zien of het dan verbetert natuurlijk. Bruno kwam ook drie kilo aan toen hij lijnrust had en ik zie die hond dus nooit draven, alleen wandelen. Dan verbranden ze zoveel minder calorieën.

@Hamilton, wat vreselijk zeg! Ik vind persoonlijk zo'n voorval wel een goeie voor een pak op de broek, en plein publique. Het is misschien een beetje cru maar dan weet je één ding zeker, en dat is dat ie het nooit meer zal doen. Net als wanneer je ze betrapt, vlak voordat ze een fles bleekwater leeg willen drinken of als ze met breinaalden op het stopcontact aflopen oid. Niet heel hard natuurlijk maar wel zo dat het indruk maakt.

Mijn zusje drukte een keer op de noodknoprem van de roltrap, die kreeg een pak op haar broek, midden in de winkel. Die vond ik wel lichtelijk overdreven maar het gaf wel een sterk signaal af over je tengels ergens vanaf houden als moeder dat zegt. Kan van levensbelang zijn namelijk. Het maakt natuurlijk wel uit hoe oud ze zijn, want als ze erg jong zijn, zijn ze niet bevattelijk voor publiekelijke vernedering. Maar goed, ik denk niet dat ik een kind zou kunnen hebben die dat zou doen want die had ik op peuterleeftijd al van alles geleerd over dieren.

Wat ontzettend sneu voor die hond. Met dit soort dingen, zou ik echt twijfelen om 144 te bellen. Soms doen ze wel wat nuttigs, volgens mij. Dat kan toch niet, zometeen wordt die hond hartstikke onbetrouwbaar en kan dan niet eens herplaatst worden naar een gezin met kinderen. Honden die slecht op kinderen reageren, altijd erg lastig te plaatsen en lastig te houden want kinderen zijn overal.

Die mensen moeten niet gek opkijken als ie ineens een ander kind aanvalt en verwondt. Je houdt je hart gewoon vast met zulke mensen. Zo'n gebeurtenis, is toch minstens aanleiding voor een dikke vette donderpreek, en wel meteen. Er hoeft geen fysieke mishandeling aan te pas te komen maar een pak op de broek, nou, ik zou het erg op zijn plaats vinden in deze.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Tara schreef:Ik hoor vaker dat mijn honden zo mager zijn. Meestal antwoord ik dan maar gewoon dat ze dat van mij hebben. :mrgreen:
Die vlieger gaat voor mij niet op... maar heb het wel te horen gekregen dat m.n. Finn te mager was. Gelukkig niet verwijtend, die vrouw bracht het wel ok. En ik kon het verklaren, ik had hem net en ja hij was veels te mager.
Bluf en Jol hou ik slank, soms een tikkie te schraal maar meestal krijg ik (of mijn vriend laatst) complimenten over de slanke lijn van Bluf.
Verder zeg ik pas wat als het mij gevraagd wordt (meestal :engel: ), of als ik last ondervind van iemand zijn gedrag of manier van omgang met zijn hond bijvoorbeeld.
Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Over een hond's gewicht zeg ik niet gauw wat maar als ik een snotjoch een hond zie trappen dan bulder ik toch echt wel een EEJ LAAT DAT!!
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Ach jemig dat moet dat zoontje toch ook ergens vandaan halen, denk ik dan. Arm dier :ugh:

Zo stond er een hele tijd geleden bij een dierenwinkel (bij mijn schoonouders in het dorp), zo'n draaimolentje met informatie en bijbehorende tt's :ugh: Toen heb ik nog gezegd 'jemig, verkopen jullie die hier ook. Zodat elke nitwit ze maar aan kan schaffen en zo'n ding om zijn hond kan hangen'. En het antwoord van de verkoopster 'tsja het verkoopt goed' :ugh:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Roompie schreef:maar als ik een snotjoch een hond zie trappen dan bulder ik toch echt wel een EEJ LAAT DAT!!
Oh, dat doet me denken aan een zondagochtend toen Skadi nog een pup was. Er liep een buurvrouw met twee Lhasa apso's, een oudere vrouw. Erachter twee kolerejochies, die de grootste pret hadden om pál achter die hondjes keihard op de grond te stampen. Hondjes doodsbang, en de vrouw die erbij was ook. Ik was razend.

Toen ik dichterbij kwam, stootten ze elkaar aan en kwamen op mij af. Toen zei ik "Als je dat één keer bij mijn pup probeert geef ik je zó'n pak slaag dat je een maand niet meer kunt zitten.". "En haar laat je ook met rust", wijzend op de buurvrouw. "En nou oprotten".
Wat ze ook vlotjes deden :engel:

Mozeskriebel, wat was ik kwaad zeg!
And few will ever climb
Roompie
Zeer actief

Miranda schreef:
Roompie schreef:maar als ik een snotjoch een hond zie trappen dan bulder ik toch echt wel een EEJ LAAT DAT!!
Oh, dat doet me denken aan een zondagochtend toen Skadi nog een pup was. Er liep een buurvrouw met twee Lhasa apso's, een oudere vrouw. Erachter twee kolerejochies, die de grootste pret hadden om pál achter die hondjes keihard op de grond te stampen. Hondjes doodsbang, en de vrouw die erbij was ook. Ik was razend.

Toen ik dichterbij kwam, stootten ze elkaar aan en kwamen op mij af. Toen zei ik "Als je dat één keer bij mijn pup probeert geef ik je zó'n pak slaag dat je een maand niet meer kunt zitten.". "En haar laat je ook met rust", wijzend op de buurvrouw. "En nou oprotten".
Wat ze ook vlotjes deden :engel:

Mozeskriebel, wat was ik kwaad zeg!
Zo zou ik ook reageren hoor. En het flapt er ook vaak al uit voor ik erover na kan denken. Puur door mijn kwaadheid!
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Hamilton schreef:Ja, ik heb mij gisteren ergens mee bemoeid, en vond het jammer dat je kinderen niet mag slaan. :wink:
situatie: ik sta met 'n vriendin te kletsen en zie 'n man met 4 à 5 jarig zoontje en 'n Alaska malamute richting supermarkt lopen. Hond wordt aan het fietsenrek vastgebonden, zoontje erbij en man gaat de winkel in.
Zie ik dat het kind 'n aanloop neemt en de hond 'n schop geeft :evil: , hond reageert door happend naar het kind te springen, ( helaas) was de riem te kort en hield de hond tegen.
Opnieuw 'n aanloop en 'n trap en weer reageerde de hond al happend naar het kind.
Ik ben erheen gelopen maar helaas kon dit trappende kind nog 2 keer z'n gang gaan, echt 'n volle trap tegen de hond.
Daar heb ik dus wat van gezegd tegen dit joch en gewacht tot pa weer uit de winkel kwam.
Hem op het idiote gedrag van z'n zoontje aangesproken en de happende reactie van z'n hond.
Reactie: dat mag je niet meer doen hoor, en ik moest even snel wat boodschappen doen.

:80: als jij een kleuter wil slaan ben jij exact hetzelfde als die kleuter, nee nog erger want jij hoort een inlevingsvermogen te hebben op jouw leeftijd. en idd stomme vader, wie laat nou een kleuter bij een fietsenrek staan? hond en kind hoor je niet alleen te laten.
Roompie
Zeer actief

Er staat een wink achter dus die zin moet je niet letterlijk nemen.
Afbeelding
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
ik zeg altijd wat , gisteren in de stad wilde een chi poepen , maar werd door de jongen steeds weggetrokken ,

ik wilde net wat zeggen , maar eindelijk keek hij eens een keer naar zijn hondje, en liet het eens toe

bij zulke domme eigenaren moet ik altijd wat zeggen .
Roompie
Zeer actief

Heeft die jongen het wel opgeruimd?
Afbeelding
Pakdebal

Roompie schreef:Heeft die jongen het wel opgeruimd?
ja, keurig , maar het was maar heel klein
Pakdebal

Pakdebal schreef:.
ik zeg altijd wat , gisteren in de stad wilde een chi poepen , maar werd door de jongen steeds weggetrokken ,

ik wilde net wat zeggen , maar eindelijk keek hij eens een keer naar zijn hondje, en liet het eens toe

bij zulke domme eigenaren moet ik altijd wat zeggen .

gister ook een klein hondje die zijn kop stootte tegen de deurpost van een winkel .. mensen letten soms helemaal niet op . ! :hmmm:
Roompie
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Roompie schreef:Heeft die jongen het wel opgeruimd?
ja, keurig , maar het was maar heel klein
Mooi. Maar klein poepie of niet, je hoort het op te ruimen.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Pakdebal schreef: gister ook een klein hondje die zijn kop stootte tegen de deurpost van een winkel .. mensen letten soms helemaal niet op . ! :hmmm:

Dat hondje anders ook niet :LOL:
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Het gebeurt mij ook wel eens hoor, dat ik niet door heb dat Shelly aan het plassen is. En dan trek ik aan de lijn en blijkt dat ze gehurkt zit, oeps, sorry! Shelly snuffelt erg veel en blijft dan stilstaan, en dat getreuzel wil ik niet altijd en overal hebben dus dan moet ze gewoon doorlopen. Poepen doet ze alleen op gras dus dat zie ik wel altijd aankomen.

Maar je hebt honden die nogal onverwacht ineens moeten of waar je het gewoon niet aan merkt, tot ze al bezig zijn. Dat lijkt me geen vreselijk onbegrepen hondje hoor, die wawa. Waarschijnlijk was het ook zo'n treuzelkontje, denk ik dan. Of de baas dacht dat ie stil wilde staan ergens waar dat ongewenst is.

En Bruno stoot ook wel eens zijn kop. Laatst liep ie tegen een lantaarnpaal aan. Ja, dan moet je ook maar niet alle hondjes die we tegenkomen nastaren he. Ik riep wel naar hem maar dat was tegen dovemansoren. Ach, hij heeft een harde kop hoor, ik denk niet dat het pijn deed. En het is meteen een goeie correctie voor zijn nastaren, haha.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik bemoei me er wel mee.
Zwijgen is namelijk toestemmen, en die hond wordt onrecht aangedaan en kan niet voor zichzelf opkomen. En de wet doet het óók al niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Hamilton schreef:Ja, ik heb mij gisteren ergens mee bemoeid, en vond het jammer dat je kinderen niet mag slaan. :wink:

Wat een misselijke KUTkind!
En verder niemand die dat zag, alleen jij?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Tara schreef:
Pakdebal schreef:gister ook een klein hondje die zijn kop stootte tegen de deurpost van een winkel .. mensen letten soms helemaal niet op . ! :hmmm:
Dat lijkt me nou eerder iets voor dat hondje, om op te letten.
Nou, zeg dat.

Als er hier zoiets gebeurd krijgt een hond ook nog een "kijk nou toch eens uit!" om de oren :tongue:
And few will ever climb
Roompie
Zeer actief

Ik schiet dan in de lach en roep: joh let dan ook op muts! :LOL:
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Hier ook hoor "kijk toch uit je doppen sukkel" dat moet je dan niet zeggen als er net iemand langs fietst :oeps:
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

pom liep van de week vol tegen een glazen deur op. Ik kon alleen maar lachen :D
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

sbientje schreef:pom liep van de week vol tegen een glazen deur op. Ik kon alleen maar lachen :D

Izzy ook een keer, gordijnen dicht tegen de zon en de schuifpui iets dichter dan normaal en zij zag een kat in de tuin :schrik: :LOL: Ik bepiste mezelf bijna, man en dochter vonden mij gemeen :19: :mann:
Afbeelding
mirjam8677
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): kleine roemeense bastaard,
nederlanse mix grote rassen

Ongelezen bericht door mirjam8677 »

Het stemt me treurig dat er zoveel reacties zijn van "ik bemoei me nergens meer mee" Het verrast me ook trouwens.
Als ik iets zie waarvan ik weet dat het niet klopt dan zeg ik er ook wat van. Welk dier het ook is, er zijn genoeg manieren voor.
En als ik niets zou zeggen, wie doet het dan?? Het arme dier kan natuurlijk niet voor zichzelf spreken!
Ik zou me erg rot voelen als ik een dier aan zijn lot overlaat omdat ik geen zin heb in scheve gezichten. Of het nu helpt of niet,
dan heb ik in ieder geval wel een poging gedaan.. En tegenwoordig zijn er ook nog de verschillende instanties die zich er mee kunnen bemoeien. Als een kind verwaarloosd word dan doe je daar toch ook wat mee? Waarom dan niet met een dier?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tara schreef:
Pakdebal schreef:
gister ook een klein hondje die zijn kop stootte tegen de deurpost van een winkel .. mensen letten soms helemaal niet op . ! :hmmm:
Dat lijkt me nou eerder iets voor dat hondje, om op te letten.
idd. daar gaan ze hier toch zelf wel opletten hoor.. ik ga ze er niet voor behoeden (iig niet zoiets 'onschuldigs') Dan blijf ik bezig de hele dag... :F:
Door schade en schande worden ze wijs en gaan ze opletten.. niet als je als baas alles gaat voorkauwen.
Iets anders vind ik het als ie mij moet volgen (dus kijken naar mij) dán behoor ik te zorgen dat hij nergens tegenaan loopt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

mirjam8677 schreef:Het stemt me treurig dat er zoveel reacties zijn van "ik bemoei me nergens meer mee" Het verrast me ook trouwens.
Ik niet want ik hou niet van dat gebemoei van de laatste jaren... ik kan er ook erg slecht tegen dus aan mij zou je een hele verkeerde hebben gok ik maar zo... Ken mijn honden beter dan wie dan ook dus weet prima wat ik wel en niet moet doen. Een wildvreemde niet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

mirjam8677 schreef:Het stemt me treurig dat er zoveel reacties zijn van "ik bemoei me nergens meer mee" Het verrast me ook trouwens.
Als ik iets zie waarvan ik weet dat het niet klopt dan zeg ik er ook wat van. Welk dier het ook is, er zijn genoeg manieren voor.
En als ik niets zou zeggen, wie doet het dan?? Het arme dier kan natuurlijk niet voor zichzelf spreken!
Ik zou me erg rot voelen als ik een dier aan zijn lot overlaat omdat ik geen zin heb in scheve gezichten. Of het nu helpt of niet,
dan heb ik in ieder geval wel een poging gedaan.. En tegenwoordig zijn er ook nog de verschillende instanties die zich er mee kunnen bemoeien. Als een kind verwaarloosd word dan doe je daar toch ook wat mee? Waarom dan niet met een dier?
als ik iets ergs zie zeg ik er wat van.
heel soms als ik iets minder ergs zie maar soms is het ook gewoon niet nodig.
eerst bedenken: is het echt erg of is het gewoon iets wat ik zelf erg vind?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”