Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beagle versus stabij.
Moderator: moderatorteam
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Re: Beagle versus stabij.
Veel plezier met de nieuwe aanwinst! En nu zijn wij natuurlijk heel benieuwd hoe jij zelf de verschillen straks gaat karakteriseren als je je beagle wat langer in huis hebt 
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
- Aantal honden: 1
Laat het wetenDeDiana schreef:Veel plezier met de nieuwe aanwinst! En nu zijn wij natuurlijk heel benieuwd hoe jij zelf de verschillen straks gaat karakteriseren als je je beagle wat langer in huis hebt
Groetjes, Terry
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Komt er ook geen stabij meer, Terry?
Ben benieuwd hoe een beagle je gaat bevallen. Ik vind het leuke honden, maar voor mij toch niet ietsje te eigenwijs.
Geef mij het zelfstandige karakter van de stabij maar, daar kan ik in ieder geval prima mee omgaan.
Ben benieuwd hoe een beagle je gaat bevallen. Ik vind het leuke honden, maar voor mij toch niet ietsje te eigenwijs.
Geef mij het zelfstandige karakter van de stabij maar, daar kan ik in ieder geval prima mee omgaan.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Dee schreef:Ik vind beagles op t oog geweldig, maar ik zou er niet aan beginnen.
eens

- Terry
- Zeer actief
Mijn voorkeur gaat uit naar een stabij. Loop al heel lang te zoeken maar ben niet de makkelijkste omdat ik er 2 aan kanker jong verloren heb. Wil geen pup maar net wat ouder en hij moet sociaal zijn want de eerste, Wiegel, was een vechtersbaas eerste klas. Dat wil ik nooit meer en is voor mij een reden tot herplaatsen.v. 't Brabantse Bont schreef:Komt er ook geen stabij meer, Terry?
Bijkomend nadeel is dat ik er voor naar NL. moet een paar keer en dat is door Harry's gezondheidstoestand niet zo makkelijk te regelen. Lexie is van een foto gekomen en haar vorige eigenaar vond het best dat ik niet eerst kwam kennis maken. Heb haar zelfs nooit gezien en maar twee keer gesproken. Heb daar ook een wijze les uit geleerd om het zo nooit meer te doen.
Maar wie weet, kan zomaar volgende week een stabij op mijn pad komen en die kan er nog wel bij. Twee of drie maakt ook niet zoveel verschil toch?
Groetjes, Terry
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan ik me voorstellen.Terry schreef:Mijn voorkeur gaat uit naar een stabij. Loop al heel lang te zoeken maar ben niet de makkelijkste omdat ik er 2 aan kanker jong verloren heb. Wil geen pup maar net wat ouder en hij moet sociaal zijn want de eerste, Wiegel, was een vechtersbaas eerste klas. Dat wil ik nooit meer en is voor mij een reden tot herplaatsen.v. 't Brabantse Bont schreef:Komt er ook geen stabij meer, Terry?
Bijkomend nadeel is dat ik er voor naar NL. moet een paar keer en dat is door Harry's gezondheidstoestand niet zo makkelijk te regelen. Lexie is van een foto gekomen en haar vorige eigenaar vond het best dat ik niet eerst kwam kennis maken. Heb haar zelfs nooit gezien en maar twee keer gesproken. Heb daar ook een wijze les uit geleerd om het zo nooit meer te doen.
Maar wie weet, kan zomaar volgende week een stabij op mijn pad komen en die kan er nog wel bij. Twee of drie maakt ook niet zoveel verschil toch?
En goed om te weten.
Ik zou me echt niet voor kunnen stellen dat ik geen stabij heb, maar hier is het ook wat makkelijker om een stabij te krijgen dan vanuit Spanje.
- Liesbeth
- Zeer actief
Nanna schreef:Een Beagle is een meutehond pur sang. Een Stabij niet.
Ik denk dat daar de grootste verschillen vandaan komen.
Dat meutegedrag was voor een vroegere collega van mij de reden om 2 Beagles te hebben. Omdat ze wel bij elkaar bleven kon er, om beurten, één los.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
Pakdebal
Terry schreef:[
er was een tijdje terug een stabijtje hier in een asiel, maar zij werd in het kantoortje gehouden, want ze kwijnde weg in een hok ..
gelukkig is er toch iemand gekomen , en ik zie haar niet meer op hun site, dus die heeft een heerlijk huisje .
- Terry
- Zeer actief
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
- Terry
- Zeer actief
Serieus, echt serieus.
Kan het me wel voorstellen maar zeg dat dan niet 10 minuten voor de overdracht. Dat zal je toch wel wat eerder geweten hebben lijkt me zo.
Ben zo teleurgesteld, had me zo verheugd. Bench opgezet, nieuwe bakken gekocht, tuig gekocht en dan ga je met niets naar huis.
Kan het me wel voorstellen maar zeg dat dan niet 10 minuten voor de overdracht. Dat zal je toch wel wat eerder geweten hebben lijkt me zo.
Ben zo teleurgesteld, had me zo verheugd. Bench opgezet, nieuwe bakken gekocht, tuig gekocht en dan ga je met niets naar huis.
Groetjes, Terry
- Hilde
- Zeer actief
Zo dan.... Inderdaad, zeg dat dan wat eerder, voordat jij alles aangeschaft hebt en alles. Niet te geloven...

-
Daggel
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Friese stabij
Ik hoopte op een eerste indruk van de je nieuwe aanwinst maar dit is gewoon *&*^%&. Zo kort van te voren afzeggen
wat een teleurstelling. 
-
v. 't Brabantse Bont
- Zeer actief
- Contacteer:
- EdwinS
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): kruising beagle (75%), Boerenfox (25%)
Hoi,
Ik heb zelf een Beagle en mijn zus heeft een Stabij dus ik weet heel goed wat het verschil is ook al is dat ook afhankelijk van het karakter van de betreffende hond.
Mijn Beagle is een reu van ruim 2 jaar. Hij kan gewoon loslopen. Is superlief en sociaal naar kinderen, mensen en andere honden. (uitzondering zijn sommige reuen maar dat is denk ik typisch voor elke reu)
Hij luistert voor een Beagle redelijk goed. Je moet niet verwachten dat hij naast je blijft lopen en hij is af en toe zijn neus achterna en uit zicht,
maar hij komt altijd terug en houdt je wel degelijk in de gaten. Wat je niet moet doen bij een Beagle is op hem wachten of achter hem aan gaan. Want dat
hebben ze snel genoeg door. Verder helpt eten altijd om hem te lokken. Verder is een Beagle absoluut niet dom (integendeel) dus je moet hem wel degelijk gewoon trainen.
Het is alleen de eigenzinnigheid en de zelfstandigheid van een Beagle die zorgen dat hij minder vaak wil luisteren.
Een ouderwetste aanpak heeft dan ook geen zin. Je kunt het beste een vertrouwensband met hem opbouwen dan doen ze alles voor je. En gebruik zeker altijd eten als beloning want dat is het wondermiddel bij een Beagle. Voor eten doet hij werkelijk alles.
Qua jachtgedrag wordt hij wel vaak getriggerd door een spoor of een konijn dat voorbij rent, maar hij blijft er niet in hangen. Hij gaat er vaak even achteraan en komt gewoon weer terug.
De stabij die ik ken is ook een reu, ongecastreerd, +- 3 jaar oud. Een Stabij is minder eigenzinnig dan een Beagle vind ik. Verder wel het typische 'met de neus op de grond' gedrag. Wat wel een groot verschil is bij deze stabij dat hij in zijn jachtgedrag blijft. Zodra hij teveel sporen heeft geroken of een paar konijnen heeft zien wegspringen dan gaat er een knop om. Zodoende zijn we hem al verschillende keren meer dan een uur 'kwijt' geweest. Kwijt is niet echt het goede woord want we zagen hem wel maar hij luistert dan niet meer en loopt van je weg.
Een Stabij is wel meer op het baasje gericht dan een Beagle.
Dit was mijn ervaring. Hopelijk voegt het iets toe.
groetjes,
Edwin
Ik heb zelf een Beagle en mijn zus heeft een Stabij dus ik weet heel goed wat het verschil is ook al is dat ook afhankelijk van het karakter van de betreffende hond.
Mijn Beagle is een reu van ruim 2 jaar. Hij kan gewoon loslopen. Is superlief en sociaal naar kinderen, mensen en andere honden. (uitzondering zijn sommige reuen maar dat is denk ik typisch voor elke reu)
Hij luistert voor een Beagle redelijk goed. Je moet niet verwachten dat hij naast je blijft lopen en hij is af en toe zijn neus achterna en uit zicht,
maar hij komt altijd terug en houdt je wel degelijk in de gaten. Wat je niet moet doen bij een Beagle is op hem wachten of achter hem aan gaan. Want dat
hebben ze snel genoeg door. Verder helpt eten altijd om hem te lokken. Verder is een Beagle absoluut niet dom (integendeel) dus je moet hem wel degelijk gewoon trainen.
Het is alleen de eigenzinnigheid en de zelfstandigheid van een Beagle die zorgen dat hij minder vaak wil luisteren.
Een ouderwetste aanpak heeft dan ook geen zin. Je kunt het beste een vertrouwensband met hem opbouwen dan doen ze alles voor je. En gebruik zeker altijd eten als beloning want dat is het wondermiddel bij een Beagle. Voor eten doet hij werkelijk alles.
Qua jachtgedrag wordt hij wel vaak getriggerd door een spoor of een konijn dat voorbij rent, maar hij blijft er niet in hangen. Hij gaat er vaak even achteraan en komt gewoon weer terug.
De stabij die ik ken is ook een reu, ongecastreerd, +- 3 jaar oud. Een Stabij is minder eigenzinnig dan een Beagle vind ik. Verder wel het typische 'met de neus op de grond' gedrag. Wat wel een groot verschil is bij deze stabij dat hij in zijn jachtgedrag blijft. Zodra hij teveel sporen heeft geroken of een paar konijnen heeft zien wegspringen dan gaat er een knop om. Zodoende zijn we hem al verschillende keren meer dan een uur 'kwijt' geweest. Kwijt is niet echt het goede woord want we zagen hem wel maar hij luistert dan niet meer en loopt van je weg.
Een Stabij is wel meer op het baasje gericht dan een Beagle.
Dit was mijn ervaring. Hopelijk voegt het iets toe.
groetjes,
Edwin
- Volos
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Kruising en bastaard
Wij hebben zelf een halve stabij en er wonen er hier ook behoorlijk wat in de buurt. Mijn indruk is dat ze toch wel behoorlijk eigenwijs zijn, of eigenlijk is zelfstandig misschien een betere omschrijving. Onze buren hadden altijd een beagle waar ik ook wel eens op paste. De beagle ontsnapte regelmatig om haar neus achterna te gaan. Als je riep had ik meer het idee dat ze niet reageerde omdat ze zo opging in haar gespeur. Maar als je tot haar doordrong kwam ze altijd braaf aanlopen. Met stabijtjes heb ik meer de indruk dat ze je wel horen, maar zelf besluiten dat iets anders even interessanter is. Maar mijn ervaring is natuurlijk maar gebaseerd op één beagle.
- Hilde
- Zeer actief
Ik ken ze zo ook.. Alsof ze diep in hun eigen wereldje zitten en je gewoon écht niet horen.Volos schreef:Wij hebben zelf een halve stabij en er wonen er hier ook behoorlijk wat in de buurt. Mijn indruk is dat ze toch wel behoorlijk eigenwijs zijn, of eigenlijk is zelfstandig misschien een betere omschrijving. Onze buren hadden altijd een beagle waar ik ook wel eens op paste. De beagle ontsnapte regelmatig om haar neus achterna te gaan. Als je riep had ik meer het idee dat ze niet reageerde omdat ze zo opging in haar gespeur. Maar als je tot haar doordrong kwam ze altijd braaf aanlopen. Met stabijtjes heb ik meer de indruk dat ze je wel horen, maar zelf besluiten dat iets anders even interessanter is. Maar mijn ervaring is natuurlijk maar gebaseerd op één beagle.