Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verharing cocker

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Re: verharing cocker

Ongelezen bericht door blacky »

TS ik vind dat je gelijk hebt. Maar toch heb ik geen goed gevoel bij jou posts. Niet alleen deze overigens.

Je heb een te rooskleurig beeld over het hebben van een hond. Ik denk dat je dat eerst moet bijstellen. Een hond lijkt in niets op dat wat we altijd in die leuke zoetsappige films voorbij zien komen.
Afbeelding
gevni havanezers
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

blacky schreef:TS ik vind dat je gelijk hebt. Maar toch heb ik geen goed gevoel bij jou posts. Niet alleen deze overigens.

Je heb een te rooskleurig beeld over het hebben van een hond. Ik denk dat je dat eerst moet bijstellen. Een hond lijkt in niets op dat wat we altijd in die leuke zoetsappige films voorbij zien komen.
dat heb ik precies zo.
wat als je hond ziek wordt?
stel dat ie een hotspot krijgt of demodex?
gaat allemaal wel weer over maar het ziet er over het algemeen best smerig uit, kun je daar dan wel tegen?

en wat hierboven al gezegd is, stel dat ie nat en vies van een wandeling thuiskomt, zich uitschudt en er modderspetters op je muren komen, heb je daar geen moeite mee?
het hoeft echt geen vieze bedoening te worden met een hond in huis, maar een hond die een fijn hondenleven mag leiden zorgt er over het algemeen ook niet voor dat je huisje spic en span blijft.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Mellowcake schreef:maar de verzorging is ook heel belangrijk, als dat mij niet ligt, neem ik toch beter één van de rassen die op dit forum aangeraden zijn qua verharing, of eentje uit het asiel, eigenlijk hoeft het niet zo zeer een ras te zijn.. ik ben daar al wat van dat idee af.. zoals gezegd verliest mijn poes ook een beetje haar, maar dit stoort niet, dit is echt maar een beetje.. als het een beetje is, is het ok voor mij, alleen liever niet een ganze pruik..
ik heb net een topic geopend over een hond, die veels te lange nagels had . . ja, knippen van nagels hoort er ook bij , behalve het kammen/borstelen

ik denk dat je meer moet nadenken , want ik wil niet dat jouw a.s hond te lange nagels krijgt , of te smoezelig haar !
Mellowcake'je
Actief

Ongelezen bericht door Mellowcake'je »

Heel jammer dat op zowel het forum voor honden als katten steeds zo gedaan wordt alsof dieren hebben een last is, enkel voor mensen die een hele dag alleen met hun dier bezig zijn, het is mij geen last.. ik heb alleen liever geen haarballen op de grond, ik heb vroeger bij men ouders ook een hond gehad, mijn man trouwens ook, dit heeft hij ook nog nooit gezien, daarnet kwam een vriendin bij me langs, ze streelde hem en zei het zelf dat hij veel meer verhaard dan goed voor 'm is :scratch: weet ik veel .. ik heb nog nooit een cocker in huis gehad, ik denk dat ik gewoon pech heb met haar vacht.. stress merk ik niet echt bij haar..

maar om even te zeggen, veel mensen vonden ook dat ik geen kat moest nemen, en al helemaal geen maine coon! zij is een beetje 'de hond onder de katten' die van mij apporteert zelf..
en ik kan je verzekeren dat mijn kat zich helemaal niet eenzaam voelt als ik van huis weg ben, meestal slaapt die hier zelf gewoon overdag.. en als ik thuis kom verwelkomt ze mij , maar is niet boos omdat ik een dagje gaan werken was en haar toen niet gekamd heb

ik weet dat ik voor een hond kan zorgen, ik ben nu toch niet verplicht dat cockertje te nemen, he zeg? en dit wil toch ook niet zeggen dat ik dan best helemaal geen hond neem!
ik vind het vreemd, want het lijkt of ik erg overdrijf, maar ze verliest ENORM! en ik denk dat als jullie het zouden zien, me wel gelijk zouden geven! ik dacht dat het mss normaal was voor een cocker..
Alle dieren behalve de mens weten dat de voornaamste plicht van het leven is ervan te genieten.
renee-uk
Zeer actief

dat hebben we allemaal wel begrepen, lijkt me.
ik stel gewoon een paar vragen over andere dingen die bij honden zeker wel voor kunnen komen en die hebben met verharen niks te maken, wel met honden houden :U:

edit: als honden houden alleen een last zou zijn zouden de mensen hier niet allemaal hondengek zijn.
het is alleen ook niet allemaal rozengeur en maneschijn en een beetje realistisch naar zaken kijken is nooit verkeerd.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pakdebal

Mellowcake'je schreef:, daarnet kwam een vriendin bij me langs, ze streelde hem en zei het zelf dat hij veel meer verhaard dan goed voor 'm is :scratch: weet ik veel .. ik heb nog nooit een cocker in huis gehad, ik denk dat ik gewoon pech heb met haar vacht.. stress merk ik niet echt bij haar..
.

ben net terug van iemand , die een Golden Retriever heeft , mijn hele mouw zit vol met kleine haartjes , en ik heb maar even geaaid

hoezo denkt je vriendin , dat het te veel haar afgeeft ?. .. dat is met elke hond , hoor . :wink:

en ik denk dat je man's moeder gewoon veel gestofzuigd heeft :wink:. of elke dag geborsteld heeft
Mellowcake'je
Actief

renee-uk schreef:dat hebben we allemaal wel begrepen, lijkt me.
ik stel gewoon een paar vragen over andere dingen die bij honden zeker wel voor kunnen komen en die hebben met verharen niks te maken, wel met honden houden :U:
jij gaat toch ook naar een dokter als je ziek bent, een hond ook :wink:
als ik in het bos gewandeld heb zijn mijn schoenen ook vuil en ga ik ze ook afvegen..
is het dan echt zo abnormaal om ook stil te staan bij de verzorging van een bepaald ras :(:
dit betekent toch niet dat ik geen ander ras kan in huis halen, of een asielhond wiens vacht minder onderhoud vraagt, dat is toch beter dan het verwaarlozen van haar vacht ? ik besteed mijn tijd met de hond nu eenmaal liever aan trainen, spelen en wandelen dan borstelen..
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 22 okt 2013 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle dieren behalve de mens weten dat de voornaamste plicht van het leven is ervan te genieten.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik zou ook geen hond willen die een vacht van een cocker heeft. Leuke honden, maar niet in mijn huis. Al zegt 99% van dit forum dat ws over Dumas :F:

Je zou een hondje met een vacht zoals mijn Csiva moeten hebben, die is kort (max 5 cm haar), heeft een baard en haart daardoor niet en alle zand is er al uit voor ik weer thuis ben :ok:
Mellowcake'je
Actief

Machie schreef:Ik zou ook geen hond willen die een vacht van een cocker heeft. Leuke honden, maar niet in mijn huis. Al zegt 99% van dit forum dat ws over Dumas :F:

Je zou een hondje met een vacht zoals mijn Csiva moeten hebben, die is kort (max 5 cm haar), heeft een baard en haart daardoor niet en alle zand is er al uit voor ik weer thuis ben :ok:
welke ras is het ? :-)
wolfslook
Actief

Ongelezen bericht door wolfslook »

tekkel schreef:
Nee, klitten hoort ze natuurlijk niet te hebben. Zo te lezen is haar vacht verwaarloosd. En zeker met een gecastreerd teefje moet je daar wat extra aandacht aan besteden. Maar de trimster kan het je vast beter vertellen :E:
?????? :blont: ??????
renee-uk
Zeer actief

Mellowcake'je schreef:
als ik in het bos gewandeld heb zijn mijn schoenen ook vuil en ga ik ze ook afvegen..
is het dan echt zo abnormaal om ook stil te staan bij de verzorging van een bepaald ras :(:
dit betekent toch niet dat ik geen ander ras kan in huis halen, of een asielhond wiens vacht minder onderhoud vraagt, dat is toch beter dan het verwaarlozen van haar vacht ? ik besteed mijn tijd met de hond nu eenmaal liever aan trainen, spelen en wandelen dan borstelen..
waarom zanik je zo door over dat verharen, daar heb ik het toch al lang niet meer over?
ik heb het over ziektes die je hond er smerig uit laten zien en modderspetters op je muur na die wandeling (geen van beide rasgebonden) en ik vraag gewoon of je daar dan wel tegen kan?
ook heb ik het nergens gehad over niet naar de da gaan als je hond ziek is, maar als ie een hotspot zou hebben is dat niet over na een da-bezoekje en zul je toch een tijdje tegen een open wond aan moeten kijken.
ik vraag slechts of je daar dan wel tegen kan.

overigens is een kat een ander soort huisdier dan een hond en heeft ook heel andere behoeftes, dus dat is een beetje appels met peren vergelijken eigenlijk.
Afbeelding

Mellowcake'je
Actief

renee-uk schreef:
Mellowcake'je schreef:
waarom zanik je zo door over dat verharen, daar heb ik het toch al lang niet meer over?
ik heb het over ziektes die je hond er smerig uit laten zien en modderspetters op je muur na die wandeling (geen van beide rasgebonden) en ik vraag gewoon of je daar dan wel tegen kan?
ook heb ik het nergens gehad over niet naar de da gaan als je hond ziek is, maar als ie een hotspot zou hebben is dat niet over na een da-bezoekje en zul je toch een tijdje tegen een open wond aan moeten kijken.

overigens is een kat een ander soort huisdier dan een hond en heeft ook heel andere behoeftes, dus dat is een beetje appels met peren vergelijken eigenlijk.

net daarom dat ik haar liever niet neem ivm haar vacht! die ziektes of weet ik veel zou voortbrengen.. :scratch: probeer ik hier al de hele tijd uit te leggen..

wel een andere vacht!
Laatst gewijzigd door Mellowcake'je op 22 okt 2013 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

wolfslook schreef:
tekkel schreef:
Nee, klitten hoort ze natuurlijk niet te hebben. Zo te lezen is haar vacht verwaarloosd. En zeker met een gecastreerd teefje moet je daar wat extra aandacht aan besteden. Maar de trimster kan het je vast beter vertellen :E:
van jou dan toch denk ik :roll:
Afbeelding

Pakdebal

Mellowcake'je schreef: ik besteed mijn tijd met de hond nu eenmaal liever aan trainen, spelen en wandelen dan borstelen..
maar een hond vindt het ook heerlijk om vertroeteld te worden .. gemasseerd

als ik met de borstel aan kwam zetten, ging hij al liggen met zijn poten naar boven , heerlijk ontspannen .. ! :I:
renee-uk
Zeer actief

Mellowcake'je schreef:
renee-uk schreef:
Mellowcake'je schreef:

net daarom dat ik haar liever niet neem ivm haar vacht! die ziektes of weet ik veel zou voortbrengen.. :scratch: probeer ik hier al de hele tijd uit te leggen..

wel een andere vacht!
ik geloof dat ik je nu helemaal kwijt ben, een hotspot of demodex is niet ras- of vachtgebonden hoor :U:
en spetters op de muur na een natte wandeling ook niet.
Afbeelding

Mellowcake'je
Actief

neen, maar hoe meer verzorging de vacht vraagt hoe eerder dit toch zal voortkomen?..
en trouwens, waarom gaat dit hier over, ik kan daar best tegen, ik heb het gewoon over dat haar in men huis! ken veel mensen met honden, die veel minder haar meebrengen.. ik moet haar toch niet houden omdat jullie vinden dat ik daar maar moet tegen kunnen.. er zijn nog honden hoor..
renee-uk
Zeer actief

Mellowcake'je schreef:neen, maar hoe meer verzorging de vacht vraagt hoe eerder dit toch zal voortkomen?..
en trouwens, waarom gaat dit hier over, ik kan daar best tegen, ik heb het gewoon over dat haar in men huis! ken veel mensen met honden, die veel minder haar meebrengen.. ik moet haar toch niet houden omdat jullie vinden dat ik daar maar moet tegen kunnen.. er zijn nog honden hoor..
nee dat heeft helemaal niks met vachten of vachtverzorging te maken.
Afbeelding

Pakdebal

Mellowcake'je schreef:neen, maar hoe meer verzorging de vacht vraagt hoe eerder dit toch zal voortkomen?..

het is helemaal aan de eigenaar of de hond er verzorgd uitziet

ik heb een keer , een schapendoes gezien, die gewoon stonk van de klitten en viezigheid . :80:

dan had die man beter een kortharige kunnen nemen , als hij daar geen zin in had om te borstelen , daar ben ik het wel met je eens !
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mellowcake'je schreef:
Machie schreef:Ik zou ook geen hond willen die een vacht van een cocker heeft. Leuke honden, maar niet in mijn huis. Al zegt 99% van dit forum dat ws over Dumas :F:

welke ras is het ? :-)
Kruising pumi x mudi. Werkhondje en niet heel sociaal met vreemde mensen :F: Qua karakter niet wat je zoekt ;)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jeee goed doordacht een hond nemen is ook uit de mode want nu blijkt dat de HF leden hier allemaal ondoordacht gewoon een hond in huis hebben gehaald en geen voorkeur voor ras of wat dan ook hadden. :denken:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

wolfslook schreef:
tekkel schreef:
Waarom heb je een :blont: het is geen hogere wiskunde wat ze schrijft toch?

Overigens kan ik me best voorstellen dat TS niet kiest voor een cockervacht.
Ikzelf zou nooit mijn keuze af laten hangen van de vacht als de hond eenmaal in huis is en als ik TS was had ik daar dus van te voren al over nagedacht en niet nu pas, nu de hond er al is. Iets om de volgende keer rekening mee te houden.

Ik heb de indruk dat het allemaal nogal gehaast gaat. Denk eens eerst na wat je wel en ook wat je vooral niet wilt in een hond. Als je een hond wilt die niet verhaard dan heb je niet zo heel veel keuze meer. Ga dan kijken welke van de rassen die binnen de niet verharende vallen bij je andere wensen passen. Of andersom, je kiest een ras waarvan je denkt dat het bij je past en die je kunt geven wat nodig is en je neemt de verzorging voor lief.
In ieder geval denk ik dat het voor mw. Cocker beter is om snel te verhuizen. Ze is niet gewenst om welke reden dan ook en dat is voor geen een hond goed.
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Ik snap niet dat er zo een probleem van word gemaakt. Het is toch juist super dat TS een hond OP PROEF heeft.. Stel dat ze hem al had gekocht, dan was er nu een probleem. Zij komt er nu achter dat een cocker qua vachtverzorging niets voor haar is, en kan zich verder oriënteren. Het is denk ik echt niet zo dat dat hondje nou wat te kort is gekomen bij TS.. Ik vind het juist heel slim en doordacht.. Ze kan hem nu ook in huis nemen omdat het hondje zo lief is.. en dan weer de deur uit doen over een paar maanden omdat hij te veel verhaart.. En dat argument dat ze het van te voren had kunnen weten: Ik had ook niet verwacht dat er zo veel werk in de vachtverzorging van een cockertje ging zitten!
Het is misschien wel slim om inderdaad naar een asiel te gaan en daar met verschillende honden stukjes te gaan wandelen, zo kom je er dan ook achter welke hond echt goed bij je past en welke niet..
Ik zou denk ik wel het hondje naar een trimsalon brengen voor dat ze terug naar huis gaat! Dan heeft ze in ieder geval geen last meer van klitten!
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Mellowcake'je schreef:Heel jammer dat op zowel het forum voor honden als katten steeds zo gedaan wordt alsof dieren hebben een last is, enkel voor mensen die een hele dag alleen met hun dier bezig zijn, het is mij geen last.. ik heb alleen liever geen haarballen op de grond, ik heb vroeger bij men ouders ook een hond gehad, mijn man trouwens ook, dit heeft hij ook nog nooit gezien, daarnet kwam een vriendin bij me langs, ze streelde hem en zei het zelf dat hij veel meer verhaard dan goed voor 'm is :scratch: weet ik veel .. ik heb nog nooit een cocker in huis gehad, ik denk dat ik gewoon pech heb met haar vacht.. stress merk ik niet echt bij haar..

maar om even te zeggen, veel mensen vonden ook dat ik geen kat moest nemen, en al helemaal geen maine coon! zij is een beetje 'de hond onder de katten' die van mij apporteert zelf..
en ik kan je verzekeren dat mijn kat zich helemaal niet eenzaam voelt als ik van huis weg ben, meestal slaapt die hier zelf gewoon overdag.. en als ik thuis kom verwelkomt ze mij , maar is niet boos omdat ik een dagje gaan werken was en haar toen niet gekamd heb

ik weet dat ik voor een hond kan zorgen, ik ben nu toch niet verplicht dat cockertje te nemen, he zeg? en dit wil toch ook niet zeggen dat ik dan best helemaal geen hond neem!
ik vind het vreemd, want het lijkt of ik erg overdrijf, maar ze verliest ENORM! en ik denk dat als jullie het zouden zien, me wel gelijk zouden geven! ik dacht dat het mss normaal was voor een cocker..
Die stress heeft ze heus wel ook al merk je het niet.
Ze is net in een ander huis komen wonen namelijk. :wink:

Ik denk dat het met die vacht gewoon niet zo erg blijft als nu het geval is.

Lees het verhaal van Jion nog eens?
Daar staat volgens mij precies wat zal gebeuren als jouw hondje een tijdje goede vachtverzorging en geschikt eten heeft gehad.
Die vacht hoeft dus helemaal niet zo uit te blijven vallen als je nu kennelijk denkt.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
wolfslook
Actief

flamme schreef:
wolfslook schreef:
tekkel schreef:
Waarom heb je een :blont: het is geen hogere wiskunde wat ze schrijft toch?

Overigens kan ik me best voorstellen dat TS niet kiest voor een cockervacht.
Ikzelf zou nooit mijn keuze af laten hangen van de vacht als de hond eenmaal in huis is en als ik TS was had ik daar dus van te voren al over nagedacht en niet nu pas, nu de hond er al is. Iets om de volgende keer rekening mee te houden.

Ik heb de indruk dat het allemaal nogal gehaast gaat. Denk eens eerst na wat je wel en ook wat je vooral niet wilt in een hond. Als je een hond wilt die niet verhaard dan heb je niet zo heel veel keuze meer. Ga dan kijken welke van de rassen die binnen de niet verharende vallen bij je andere wensen passen. Of andersom, je kiest een ras waarvan je denkt dat het bij je past en die je kunt geven wat nodig is en je neemt de verzorging voor lief.
In ieder geval denk ik dat het voor mw. Cocker beter is om snel te verhuizen. Ze is niet gewenst om welke reden dan ook en dat is voor geen een hond goed.
nee, maar bij het lezen valt enkel mij het volgende op;
een gecastreerd teefje, :O: das dan een teef met ballen aan der lijf??? :denken:
hier noemen we die reu en die worden gecastreerd....
teven worden hier nog altijd gesteriliseerd :W:
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

volgens mij is steriliseren doorknippen, en castreren alles weghalen? Ongeacht het geslacht?
renee-uk
Zeer actief

wolfslook schreef: nee, maar bij het lezen valt enkel mij het volgende op;
een gecastreerd teefje, :O: das dan een teef met ballen aan der lijf??? :denken:
ik zou niet zo te koop lopen met mijn onwetendheid, dat staat een beetje onnozel :roll:
Afbeelding

jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mellowcake'je schreef:ik ga morgen eens bellen naar een hondenkapsalon voor ik een beslissing neem :P
misschien zit zij inderdaad in de rui, want het is echt meer dan 'wat haar'
ik heb hier nu ook geen borstel :(:
zal morgen eens bellen en info vragen ivm vachtverzorging, en misschien ineens een afspraak maken
ik wil haar echt graag houden, maar dan wel als ze minder haar meebrengt, maar als ik haar om de paar dagen zal kammen, zal het ook vast beter zijn, de mevrouw van waar ze komt heeft me niets verteld over haar vacht.., ze heeft ook wel klitten aan haar pootjes.. mss werd zij niet zo nauwkeurig verzorgd?

vriendin van mij heeft een cocker en die verliest veel minder haar dan mijn kortharige honden.. dus ws een gevalletje van ernstig verwaarloosde vacht.. en dat moet even opgeknapt worden dan.. zij gaat overigens 1x per 10 weken naar de trimster met haar volgens mij en ze doet het tussendoor een beetje zelf bijhouden... als ik haar aai heb ik eigenlijk amper haar.. als ik mijn Bowie aanhaal wapperen de haartjes om je oren :mrgreen:
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik heb niet verharende honden en ik vind hondenharen ook niet zo fris op mijn kleding eigenlijk. Aan de andere kant wordt mijn vader gek in dit huis omdat zijn honden welliswaar verharen (ook de naakthond een beetje) , maar niet zanden en dat doen de mijne wel. En het trimmen kost ene klap met geld als je het zelf niet kan (en ik kan het dus niet).
Afbeelding
wolfslook
Actief

renee-uk schreef:
wolfslook schreef: nee, maar bij het lezen valt enkel mij het volgende op;
ik zou niet zo te koop lopen met mijn onwetendheid, dat staat een beetje onnozel :roll:
laat het staan zoals het wil
ze kunnen toch niet allen zo SLIM :wat:
zijn als jij, :zwaai
Pom
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Dalmatiër, Terriër, Chihuahua

Ongelezen bericht door Pom »

Ik denk ook dat het met goede vachtverzorging en voeding het een stuk minder zal worden, ik ken cockers helemaal niet als honden die erg haren.
Een hond die niet verhaart en niet naar de trimsalon moet zal je niet vinden volgens mij. Doorgroeivachten verharen het minste, maar moeten dus wel naar de trimsalon, plukvachten verharen ook niet heel erg, maar moeten ook naar de trimsalon, tenzij je het zelf wilt doen natuurlijk.

Waarom breng je haar niet eerst naar een trimsalon voor een trimbeurt? Ze klinkt verder als een goede match!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”