Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tutten

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Tutten

Ongelezen bericht door nathalie »

Chuck heeft een tutknuffel. Een panda van de ikea. Die mag niet kapot en moet mee naar bed. Het ding is viezig (net als een lievelingsknuffel van een peuter), maar hij houdt er van.
Hij zuigt er dus op en maakt dan ook melktrapbewegingen met zijn voorpoten en soms gaat heel zijn lijf mee. Zijn bek is er ook echt omheen alsof het een tepel is. Zijn keeltje gaat op en neer.

Waarom doet hij dat?
Hij heeft niet echt speciale momenten. Hij doet het meer als hij moe is, 's avonds na het kluiven, maar kan ook gewoon ineens vanuit actie naar binnen rennen, dat ding pakken en gaan zuigen. Soms ook een paar dagen niet. Maar dat beestje moet er wel zijn. Gaat dus ook mee logeren met ons..

Chuck is nu 6,5 maand en zijn vader doet het ook, nog steeds.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Tutten

Ongelezen bericht door Miranda »

Skadi heeft een tutkussentje. Met speciale tutmomenten.
's Avonds, als alles gedaan is en het hele spul op de bank ploft, pakt ze haar kussentje en gaat tutten. Hoe spannender de dag was, hoe heviger ze tut. Bij haar is het overduidelijk de dag verwerken. Even spanning weg laten vloeien. Over het algemeen houdt ze er uit zichzelf mee op, en dan gaat ze slapen. Maar soms, na een echt spannende dag, gaat ze steeds wilder tutten. Meestal zeg ik dan op gegeven moment dat ze los moet laten en moet gaan liggen. Dan volgt er nog een piepje, waarop ik zeg "neenee, ga maar lekker slapen" en dan valt ze met een diepe zucht in slaap.

Het is een intens hondje, en ze heeft het blijkbaar nodig.

Alle andere knuffels die ze te pakken krijgt moeten kapot, maar het tutkussentje doet het al járen (met af en toe een naad dichtnaaien). Van alle andere kussens blijft ze ook af.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Dat is ook lief en schattig miranda!
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Ik heb gewoon een heel lieve en schattige hond :pffff:
And few will ever climb
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Oooo, zooo lief is dat he. Ronja deed dat. En het knuffelhondje waarmee ze dat deed, koester ik. Het stinkt nog steeds een beetje en is nogal vies. Die kon helemaal in trance raken ervan. Ik noemde het sabbelen want dat deed ze overduidelijk. Het hondje was ook helemaal nat altijd. Volgens mij deed ze het om te ontspannen en dat werkte prima. Ze viel heel vaak in slaap bovenop haar hondje. Dus toen ze net overleden was, sliep ik met dat hondje. Dat rook toen nog naar haar. Ik heb er ook een filmpje van maar die staat op een gecrashte pc. Maar ik vergeet toch niet hoe dat eruit zag, ze genoot er echt van!

Ik heb dus twee katten die dat ook doen, maar dan met mij. Althans, de ene met het elastiekje van mijn vlecht, daar sabbelt ze heel hard op terwijl ze met haar pootjes kneed. En de ander sabbelt allemaal natte plekken in mijn t shirt. Willy is één jaar oud maar Cesar al dik drie, en hij doet het nog steeds hoor. Hij laat zich ook niet afwijzen, hij blijft aandringen tot ik het toelaat. Ik voel me soms net een koe, hahaha.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

nathalie schreef:Chuck heeft een tutknuffel. Een panda van de ikea. Die mag niet kapot en moet mee naar bed. Het ding is viezig (net als een lievelingsknuffel van een peuter), maar hij houdt er van.
Hij zuigt er dus op en maakt dan ook melktrapbewegingen met zijn voorpoten en soms gaat heel zijn lijf mee. Zijn bek is er ook echt omheen alsof het een tepel is. Zijn keeltje gaat op en neer.

Waarom doet hij dat?
Hij heeft niet echt speciale momenten. Hij doet het meer als hij moe is, 's avonds na het kluiven, maar kan ook gewoon ineens vanuit actie naar binnen rennen, dat ding pakken en gaan zuigen. Soms ook een paar dagen niet. Maar dat beestje moet er wel zijn. Gaat dus ook mee logeren met ons..

Chuck is nu 6,5 maand en zijn vader doet het ook, nog steeds.
Nou, ik heb er eentje van ruim 13 die zichzelf iedere avond zo in slaap tult. Met Simon de schildpad (en dan wordt er dus getuld op het schild, zeg maar). Die knuffel heeft Miep gekregen toen ze 7 weken was, van Luuk en Siem de Jong. Saar heeft die gelijk toegeëigend, dus Simon gaat eigenlijk al dik 11 jaar mee. En ja, die gaat dus ook altijd mee als we ergens anders slapen :mrgreen:
Simone88
Actief
Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie

Ongelezen bericht door Simone88 »

Mijn kat doet dat met het puntje van zijn staart!
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
zoals dit ?
ik geloof dat elke hond dat wel in zich heeft , een soort " nog bij moeder gevoel " . :D

Afbeelding
Marion.

Pakdebal schreef:.
zoals dit ?
ik geloof dat elke hond dat wel in zich heeft , een soort " nog bij moeder gevoel " . :D
Nee, niet zoals dat. Echt tullen/sabbelen op een knuffel of kussentje. Voorpootjes naast hun bekkie, en maar klauwen. Net alsof ze uit de tepel van moeders drinken.

O, en nee niet iedere hond doet dat. De oudste doet het iedere avond minstens een kwartier of half uur. De jongste heeft het nooit gedaan, en zal dat nooit doen. Die sjouwt alleen maar met haar knuffels.
Laatst gewijzigd door Marion. op 25 okt 2013 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tay doet het ook. Of deed het, tot Tessa de beer te pakken kreeg en hem grof uit elkaar trok... Ik ben nog op zoek naar een nieuwe tutknuffel, nu doet hij het steeds op een kussen van de bank.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Luca doet t ook. Ik noem het sabbelen. Hij lijkt helemaal in trance te zijn dan. Dit doet Luca

Marion.

Machie schreef:Luca doet t ook. Ik noem het sabbelen. Hij lijkt helemaal in trance te zijn dan. Dit doet Luca

Yep, precies dat dus :E:
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Machie schreef:Luca doet t ook. Ik noem het sabbelen. Hij lijkt helemaal in trance te zijn dan. Dit doet Luca

wat lief ziet dat er uit , leuke hond

TessaThomas schreef:Tay doet het ook. Of deed het, tot Tessa de beer te pakken kreeg en hem grof uit elkaar trok... Ik ben nog op zoek naar een nieuwe tutknuffel, nu doet hij het steeds op een kussen van de bank.

Ikea , niet duur en best wel sterk , zie foto van mijn hond hierboven
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 25 okt 2013 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
TessaThomas
Zeer actief

Wil hij niet Pak. Ik heb al 5 verschillende knuffels gehaald, maar die worden niet goedgekeurd...
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Ja, precies dat.

Inclusief trappelende pootjes naast de bek, het keeltje en tongetje dat beweegt, de sabbelgeluiden en de gelukzalige blik in de ogen :lol1:
Hoe spannender de dag, hoe intenser het gaat. Soms doet idd het hele lijf mee.

FB Filmpje
Zoals jullie zien is Skadi wat intenser dan Luca. Dit is rustig voor haar doen ;)
And few will ever climb
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

TessaThomas schreef:Wil hij niet Pak. Ik heb al 5 verschillende knuffels gehaald, maar die worden niet goedgekeurd...
Misschien kun je anders precies dezelfde knuffel voor hem kopen? Ik had op een gegeven moment een reserve hondje, omdat de eerste uit elkaar begon te vallen, precies dezelfde. En die wilde ze wel sabbelen. Anders knuffels keurde ze ook af. Ik had hem bij de action vandaan dus dat is vrij makkelijk, ik weet niet of je hem hebt gekregen, anders kun je misschien vragen waar die mensen het hebben gekocht ofzo.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Heel herkenbaar. Diego doet dit ook al 5,5 jaar.
Ooit zeer intensief alsof de wereld er van af hangt. ooit wat rustiger.
Hij kan het de hele dag door doen. Hij doet dit dagelijks.
Hij word er rustig van, de dag verwerken, etc. is een druk hodnje dat alles in de gaten houd dus ontspant zich op deze manier. vergelijk het altijd maar met duimen ofzo
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Gol is ook een tuttel, ze doet dit meestal op een oud t-shirt van mij die ze al heeft vanaf dat ze 8 weken was. Heel af en toe is ze stout en pakt ze een rondslingerende sok van vriend (de mijne ruim ik altijd op :lol1: )
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Oh, apart zeg! Xavi heeft een dekentje, die meestal opgeborgen ligt. Maar hij deed soms echt zijn hele bek daar omheen en wat sabbelen en knagen. Heb het idee dat hij dat doet als hij wat stress/spanning heeft.. als we veel weg zijn geweest of zo. Ik zie het niet echt als iets liefs, maar misschien is dit ook weer anders :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief

Fizgig schreef:
TessaThomas schreef:Wil hij niet Pak. Ik heb al 5 verschillende knuffels gehaald, maar die worden niet goedgekeurd...
Misschien kun je anders precies dezelfde knuffel voor hem kopen? Ik had op een gegeven moment een reserve hondje, omdat de eerste uit elkaar begon te vallen, precies dezelfde. En die wilde ze wel sabbelen. Anders knuffels keurde ze ook af. Ik had hem bij de action vandaan dus dat is vrij makkelijk, ik weet niet of je hem hebt gekregen, anders kun je misschien vragen waar die mensen het hebben gekocht ofzo.
Dat is een goede! Ik had 2 precies dezelfde, maar Tessa heeft maar 1 missie, al het speelgoed moet stuk!!! Het is een kika beer, hoor ik net, dus die zal vast nog wel ergens te krijgen zijn!
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

ah, zoet is dat he! Mijn oudste doet het ook, bij voorkeur met ene fleecedekentje maar mijn dekbed volstaat ook. Ze lijkt helemaal in trance dan. Heb ook het idee dat ze het alleen doet als ze zich fijn voelt en inderdaad (wat ik al eerder las) als verwerking van een drukke dag.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik vind het er ook zoet uitzien ;)
Bij Luca maakt het trouwens niet uit of het een spannende dag was ofzo, hij doet het gewoon elke dag. Bij voorkeur op bed met een punt van het dekbed :F:
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Ik heb een kat die dat doet. Altijd op mijn arm. Heel schattig.

Morris heeft wel een knuffeltje (zijn Robijntje beertje) waar hij niet zonder kan. Alle knuffels leggen vroeg of laat het loodje, maar Robijntje wordt zo ontzettend voorzichtig mee omgegaan die gaat niet kapot. Die heeft hij soms echt nodig. Hij heeft hem net ook weer uit de speelgoedmand gevist. Hij is niet lekker en ligt nu met zijn kop op Robijntje in de mand te slapen. Het geeft hem steun of zo. Andere knuffels zijn om mee te spelen en te slopen, alleen Robijntje is om mee te tutten.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Oding begint dit ook te toen trouwens. Maar dan met een punt van een deken en hij rolt en draait er mee en lijkt wel of hij hem tussen de kiesjes stopt. maar heb ik nog niet goed bekeken eigenlijk.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Mijn meiden doen het alletwee, Luna met haar paard, die heeft ze al van pup af, paard was een stuk groter dan zij :mrgreen:
Zinzi op haar olifant, ook die weer van pup af en groter dan zij, als Zinzi een erg spannende dag heeft gehad dan moet ze er ook even op rijden :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Simone88
Actief
Mijn ras(sen): Wawa's en een waussie

Ongelezen bericht door Simone88 »

Toen onze Syb een Sybje was..

nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Chuck doet het net als skadi. Ik ken verder geen enkele hond die dat ook doet..
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb nog nooit een hond gehad die dat deed, wel een kat.
Op T-shirts bij voorkeur.
Wel slapen ze hier met knuffels, Orpa zelfs bij voorkeur met een knuffel in haar bek, maar die kan ik gewoon innemen voor de was, dan pakt ze een andere.
Ze heeft twee favorieten, dat scheelt ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Leuk om te zien!
Cas deed dat ook altijd.
Nadat we er achterkwamen waarom mijn hoofdkussen altijd zo nat was
hebben we hem een eigen kussentje gegeven.
Ging ook mee op vakantie.
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

mika (10,5) doet het ook al sinds pup.
op een muchabelly word er lekker getut.
heerlijk vind het het.
andere knuffels zijn wel leuk maar geen tuttels.
alleen de muchabelly's.
gelukkig heb ik er meerdere want af en toe zijn ze zeiknat en stinkend.
kan ik ze even wassen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”