Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Smuldier niet rauw????

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Smuldier niet rauw????

Ongelezen bericht door marian* »

Natasja&Dino schreef:
marian* schreef:Kiki krijgt alweer een hele poos Smuldier (alle compleetvarianten) en doet het er goed op. Ik heb laatst ook Kivo overgenomen van iemand en dat zag er ook goed uit maar daarvoor moet ik een iets langer stukje rijden en het is duurder, dus voorlopig blijft ze op de combinatie Smuldier/ brok staan.

Geef je ook de enkelvoudige varianten van smuldier? Zo ja hoe doe je dat? Als een vervanging van 1 maaltijd af en toe?
Heel af en toe geef ik een enkelvoudige variant (als de andere op zijn of zo) , maar over het algemeen krijgt ze compleet.
Ik doe niet zo moeilijk, dus ik wissel vrolijk vlees af met een brokdag als ik te laat ben met ontdooien of de vriezer leeg is.
En een andere dag kan het trouwens weleens iets barferigs zijn.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

marian* schreef:Als ik dit zo allemaal lees vraag ik me af waar de eindcontrole bij Lotgering is.
Sprak gisteren nog de eigenaar van een dierenwinkel hier in A'dam, die was ooit langs geweest bij de fabriek van Lotgering en had niet bepaald een goede indruk ervan.
De Lotgering die ik vroeger wel eens kocht was ook altijd waardeloos verpakt, geen etiket....etc.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

marian* schreef:
Demi schreef:
moosje schreef:Klopt Carmen. Vorige keer had was het iemand die ingewerkt werd, nu een vakantiekracht. En heb tussendoor ook nog iets anders gehoord, maar weet niet meer wat dat toen was.
Ik ga na de verhuizing kijken naar iets anders.
Ik ook, hier zelfde klachten. Uiteraard eten ze het wel, maar het ziet er totaal anders uit. Kreeg vorige keer rode pens, nog nooit gehad is altijd grijs/groen en het plakt verschrikkelijk en echt helemaal aan gort gemalen
Als ik dit zo allemaal lees vraag ik me af waar de eindcontrole bij Lotgering is.
Geen idee, wel wel eens gehoord (van de chauffeur) dat ze met IBNers (of hoe t daar mag heten) werken, goedkoop ja, dat wel.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Canidae schreef: De Lotgering die ik vroeger wel eens kocht was ook altijd waardeloos verpakt, geen etiket....etc.

Ja dat was gewoon in plastic folie gerold.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

marian* schreef:
Canidae schreef: De Lotgering die ik vroeger wel eens kocht was ook altijd waardeloos verpakt, geen etiket....etc.

Ja dat was gewoon in plastic folie gerold.
En vraag niet hoe....in een soort van handgedraaide worstvorm, met uiteinden van het plasticfolie soms in de inhoud meegevroren.
Bij Smuldier weten ze wel hoe het moet voor hetzelfde geld.
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Klopt, maar toen was de kwaliteit van Lotgering een stuk beter, toen ze het nog met de hand in een stukje plastic draaiden....
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Suske schreef:Ik haal het altijd in Botshol, nog nooit iets gemerkt.
Hoe kan zoiets dan?
Ik ook en in 3 jaar tijd heb ik 1x gehad dat de paard wat stonk en smeuig was. Die maak ik nu op en Noah heeft nergens last van gelukkig
Perry en Noah

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Natasja&Dino schreef:Jeetje, als ik dit zo lees durf ik er niet eens mee te beginnen.... :(
Ik voer het al bijna 3 jaar en heb geen problemen. Prima voer en kwalitatief ook prima en ik heb toch minimaal 3 tot 4 kratten per maand....

Nu op dit moment:

Totaal
Totaal met vis
Totaal met wild
Totaal met paard
Pens-mix

Levering is ideaal, op zondag besteld, maandag in huis. Op ma/di/woe besteld = donderdag in huis.
Laatst gewijzigd door malinois op 23 sep 2013 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Badu schreef:
fes/lou schreef:Zo, nav een opmerking op de facebookpagina ben ik net gebeld door Lotgering. Ze hadden mij een sms gestuurd omdat ik niet kon bestellen via de website, een opmerking van een paar weken terug. Daarop heb ik teruggestuurd dat ik geen Lotgering meer wilde voeren omdat de kwaliteit heel slecht was, de laatste levering naar schoonmaakmiddel rook en ook om me heen steeds meer verhalen hoorde van slechte partijen.
Nou hele aardige mw belde me. Ze werkte er net en deed dus dit soort telefoontjes...wat een baan :D
Ik heb uitgelegd dat de bestelproblemen al heel lang duurden, dat daar nooit eerder op gereageerd was, dat de kwaliteit zodanig slecht was dat ik het niet meer aan mijn honden wilde geven, en zeker niet aan puppen. Ze kwam met een verhaal over nieuwe machines, autopech en dat nu alle auto's geisoleerd waren en dat ze hard gingen proberen om de kwaliteit weer als vroeger te krijgen. Ze wilde me wel tegemoet komen.
Ik heb vrindelijk bedankt, 8 honden aan de dunne is geen pretje, en ik wil eerst om me heen horen dat het vlees gewoon weer goed is, dan kijk ik wel weer verder...
Is dat spul sowieso niet baggervet? Weet het niet hoor, heb het nooit gevoerd...
Nee, helemaal niet :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Terre schreef:
Badu schreef:
fes/lou schreef:Zo, nav een opmerking op de facebookpagina ben ik net gebeld door Lotgering. Ze hadden mij een sms gestuurd omdat ik niet kon bestellen via de website, een opmerking van een paar weken terug. Daarop heb ik teruggestuurd dat ik geen Lotgering meer wilde voeren omdat de kwaliteit heel slecht was, de laatste levering naar schoonmaakmiddel rook en ook om me heen steeds meer verhalen hoorde van slechte partijen.
Nou hele aardige mw belde me. Ze werkte er net en deed dus dit soort telefoontjes...wat een baan :D
Ik heb uitgelegd dat de bestelproblemen al heel lang duurden, dat daar nooit eerder op gereageerd was, dat de kwaliteit zodanig slecht was dat ik het niet meer aan mijn honden wilde geven, en zeker niet aan puppen. Ze kwam met een verhaal over nieuwe machines, autopech en dat nu alle auto's geisoleerd waren en dat ze hard gingen proberen om de kwaliteit weer als vroeger te krijgen. Ze wilde me wel tegemoet komen.
Ik heb vrindelijk bedankt, 8 honden aan de dunne is geen pretje, en ik wil eerst om me heen horen dat het vlees gewoon weer goed is, dan kijk ik wel weer verder...
Is dat spul sowieso niet baggervet? Weet het niet hoor, heb het nooit gevoerd...
Op een stageadres van mij voeren ze het en ja het is inderdaad best vet, vooral vergeleken met smuldier en Herby.
Hier juist omgekeerd, van Smuldier kon ik nog maar zo weinig voeren dat Xena nog maar amper eten kreeg... Nu krijgt ze weer een normale hoeveelheid van Lotgering
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

malinois schreef:
Badu schreef:
Niet meer :wink:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Suske schreef:
malinois schreef:
Badu schreef:
Niet meer :wink:
Klopt maar dat is toch al wel ruim een jaar of meer zo hoor... dat het nog zo vet was is hier al heel lang geleden iig. :wink:
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Contacteer:

@ Malinois, klopt imo ook hoor maar blijft hardnekkig rondzingen.
En ik heb ook geen aandelen :engel:
Wel gillende honden op het moment dat de bak tevoorschijn komt :wink:

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Suske schreef:@ Malinois, klopt imo ook hoor maar blijft hardnekkig rondzingen.
Heb ook geen aandelen :schrik:
Sirene heeft het laatst toch een keer vergeleken met Carnibest in de droogmachine, bleef van beiden evenveel vet over :wink:
Afbeelding
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

malinois schreef:
Natasja&Dino schreef:Jeetje, als ik dit zo lees durf ik er niet eens mee te beginnen.... :(
Ik voer het al bijna 3 jaar en heb geen problemen. Prima voer en kwalitatief ook prima en ik heb toch minimaal 3 tot 4 kratten per maand....

Nu op dit moment:

Totaal
Totaal met vis
Totaal met wild
Totaal met paard
Pens-mix

Levering is ideaal, op zondag besteld, maandag in huis. Op ma/di/woe besteld = donderdag in huis.
Hier precies hetzelfde en dezelfde mixen, de honden zijn ook afgespeend op lotering, nooit een probleem gehad. Ik ga het altijd zelf halen in amersfoort dus met bezorgen geen ervaring
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Suske
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Suske schreef:@ Malinois, klopt imo ook hoor maar blijft hardnekkig rondzingen.
Heb ook geen aandelen :schrik:
Sirene heeft het laatst toch een keer vergeleken met Carnibest in de droogmachine, bleef van beiden evenveel vet over :wink:
Ja, en die was dacht ik heel verbaasd.

Afbeelding
Natasja&Dino
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chihuahua kruising

Ongelezen bericht door Natasja&Dino »

Nou ik ging vanochtend de lotgering uit de vriezer halen en in porties verdelen, tenminste dat was ik van plan. Heb het in de kliko gemikt, het was grijs en het stonk vreselijk. Dit was de gewone rund totaal voer. Zucht....nu weet ik dus nog niet of hij het lust, durfde het niet aan hem te geven.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb jaren geleden een keer lotgering gekocht maar was er niet tevreden over. Het rook raar en het was erg vet.
Ik voer nu al jaren smuldier tot volle tevredenheid. De honden zijn er dol op en het is van een constante kwaliteit en niet duur.
Ik wissel het een paar keer per week af met degomeat zalm voor de gewrichten. Zelfde prijs als smuldier en ziet en ruikt goed.
Carnibest vind ik eerlijk gezegd nog steeds het beste maar dat is me voor drie grote honden veel te duur.
Afbeelding
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Ik voerde ongeveer 1,5 jaar Lotgering, een paar keer per week afgewisseld met Smuldier. Met Lotgering nog nooit problemen gehad, met Smuldier wel en dat heb ik toen een tijdje niet meer gekocht. Maar mijn buurvrouw, die haar voer bij iemand anders ophaalt dan ik, had een hele vieze zending Lotgering. Het was grijs en het stonk! Bo zit nu sinds 2 weken op brokken. Ze heeft veel last van haar spieren en gewrichten en ik gebruik dit voer 6 weken op proef. Er lijkt nu al verbetering in te zitten maar het voer is wel reteduur.
tom-benthe
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): fousek

Ongelezen bericht door tom-benthe »

Zowel mijn labrador als mijn pup staan beide op lotgering.
Ik vind het fijn om te voeren en ze doen het er prima op!
ik voer nu
compleet
compleet met pens
compleet met vis
wildmix

ook enkele vrienden voeren het en tot nu toe gaat het goed hoor.
soms lijkt het wel eens als het woordje lotgering valt er niets anders als vervelend ervaringen komen.....
Bij mij alleen maar goed ervaringen
Mensen zouden nog veel kunnen leren van een roedel 4-voeters!!
tom-benthe
Vaste gebruiker

overigens heb ik een keer een rol Alaska gekocht.
Na het ontdooien wil ik de verpakking open snijden en omdat er behoorlijk wat druk op stond zaten mijn muren onder......
zal wel aan mijn klunzigheid hebben gelegen, maar vond het niet fijn.
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

Lotgering, wat een smerige zooi is dat.

Iedereen die ik ken die het voerde zijn er 1 voor 1 vanaf gestapt. (zeker 5 verschillende mensen met ieder minstens 2 honden thuis)
De honden kregen een slechte vacht en hadden echt een beduidend mindere conditie.

Ik heb het zelf 1 keer geprobeerd, was gelijk de laatste keer, Rossi kreeg na 3 dagen al een rare vacht rond haar nek.
En het stinkt.
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Hayley84 schreef:Lotgering, wat een smerige zooi is dat.

Iedereen die ik ken die het voerde zijn er 1 voor 1 vanaf gestapt. (zeker 5 verschillende mensen met ieder minstens 2 honden thuis)
De honden kregen een slechte vacht en hadden echt een beduidend mindere conditie.

Ik heb het zelf 1 keer geprobeerd, was gelijk de laatste keer, Rossi kreeg na 3 dagen al een rare vacht rond haar nek.
En het stinkt.
Werkelijk nooit last van gehad.
Vind het prima en ook betaalbaar voer.
Heb hier twee keer per dag een jankconcert als de bak tevoorschijn komt.
Vachte glanst en ontlasting is prima.

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hayley84 schreef:Lotgering, wat een smerige zooi is dat.

En het stinkt.
De mijnen doen t er al 2 jaar uitstekend op en heb die grijze zooi nog werkelijk nooit gehad en bestel toch elke maand ruim 6 kratten....
Prachtige vacht en een uitstekende conditie...
Schiet mij maar lek...
Hier moet ik voor steeds meer mensen mee bestellen juist die er meer tevreden over zijn dan hun voormalige voer...
Afbeelding
tom-benthe
Vaste gebruiker

bij mijn lab is de vacht alleen maar beter geworden en hij heeft goede ontlasting hoor. Hij stinkt wel eens (scheten) maar dat aleen maar als hi weer eens poepe gegeten heeft, en nee dit is zeker niet meer geworden sinds hij op lotgering staat.

Mijn fousekpup heb ik er van het begin af aan (in ieder geval zo snel als ze fatsoenlijk begin te eten) op lotgering staan en ze stinkt zeker niet, blinkt als een spiegel en ook goede poep.
Wat jammer dat er zoveel negatieve ervaringen te vinden zijn, ik ben echt erg tevreden
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dit (totaal met wild) heeft al ruim 24 uur uit de vriezer gelegen dus het is al wel wat verkleurd en ingezakt maar ondanks dat vind ik het er prima uitzien hoor... (dit hebben ze net gehad):

Afbeelding

Zo ziet het eruit (totaal) als het net ontdooid is, heb ik al eerder geplaatst volgens mij:

Afbeelding
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb over Lotgering verschillende zowel positief als negatieve verhalen gehoord en daardoor nooit aan begonnen.
Smuldier heb ik eens gegeven toen ik door de carnibest heen was wat Toots toen at. Maar hij eet het met zeer lange tanden en ik vind het er vreemd uit zien als ik het vergelijk met andere kvv´s en smuldier komt er niet meer in. Mochten we om wat voor reden dan ook even geen kvv meer hebben krijgt hij wel een keer een kipfiletje ofzo. Carnibest was wel goed alleen Toots bleef afvallen ermee en moest er steeds meer van hebben.
Wij hebben nu een aantal keer een bestelling gedaan bij Degomeat en moet zeggen we zijn tot nu toe bijzonder blij ermee Toots vind het heerlijk en we combineren het nu ook met Barf en dat kan ook daar besteld worden.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik denk dat je bij ieder merk wel positieve en negatieve ervaringen hebt.
De laatste paar leveringen waren niet heel best, maar ik ga binnenkort toch wel weer wat bestellen. Daarnaast ga ik ook iets anders proberen, gewoon om eens te kijken hoe ze het daar op doen, omdat Bleza zo ontzettend verhaard, en Jade's vacht toch wat vettiger aanvoelt dan op ander voer.
Bij Antoinette heeft ze Naturis gehad, niet te betalen, maar wel duidelijk verbetering in haar vacht. Nu krijgen ze Tamro, had Zwanet vorige week meegenomen, en krijg zondag ook weer wat. Nou ja, krijgen, heb het al betaald, haha. Ben benieuwd of ik verschil ga merken. Sowieso al wel verschil gemerkt qua ontlasting, die was de laatste tijd bij beiden behoorlijk zacht, en nu na een aantal dagen Tamro weer mooi stevig.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

moosje schreef:Bij Antoinette heeft ze Naturis gehad, niet te betalen
Huh? :denken:
Naturis is toch helemaal niet duur? :denken:
Ik betaal 2,45 per kilo, dat vind ik echt niet duur.

Hier doen de honden het er fantastisch op! Zelfs moeilijke eter Senna likt de bakken nog na en staat trappelend te wachten op d'r eten.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

v. 't Brabantse Bont schreef:
moosje schreef:Bij Antoinette heeft ze Naturis gehad, niet te betalen
Huh? :denken:
Naturis is toch helemaal niet duur? :denken:
Ik betaal 2,45 per kilo, dat vind ik echt niet duur.

Hier doen de honden het er fantastisch op! Zelfs moeilijke eter Senna likt de bakken nog na en staat trappelend te wachten op d'r eten.
Oh, echt? Ik dacht 4-5 euro de kilo.
Dan ga ik toch eens kijken of het hier te krijgen is.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”