Suske schreef:Compleet verliefd geworden op een pup, nu een maand of 4 1/2
Open, vrij, blij.
Waaks? Nog nooit van gehoord.
Zat vanochtend alleen in de tuin toen ik langs liep en kwam naar het hek gerend.
Ken hem al een maand of twee.
Zeer uitgebreide knuffelpartij met orensoppen toe
Vind het sowieso prachtige honden.
Sjon was ook zo en is nog steeds een enorme knuffel en hij heeft ook echt humor maar hij is ook pas onze 1ste Anatool en ik denk dat ik gewoon heel erg in mijn handen mag klappen met hem.
Zijn naam vergat hij echter toen hij een maand of 6 was spontaan. Sjonnie

nooit van gehoord, wie roept ze nou toch steeds

Sjon luistert dus echt voor geen ene meter en kan absoluut niet los lopen dan zet hij het op een lopen en is gewoon weg, binnen no time 10 straten verder (ik heb hem een keer op de scooter achterna gezeten

. Waarom ik heb uberhaupt een naam heb gegeven snap ik nog niet maar goed
En nee geen plannen, voor de komende tien jaar zitten we wel vol hoop ik.
Maar hoe zijn ze als ze volwassen zijn?
In principe is het toch een zeer zelfstandig wakend ras?
Dit menneke reageert zelfs als ik zijn naam noem.
Sjon is nu om en nabij de 16 maanden en is enorm zelfstandig, hij is ook ENORM waaks, als er iets is vliegt hij luid loeiend en jankend en blaffend het hele huis en alle kamers en de achterplaats door IEDEREEN moet weten dat er iets is wat niet klopt. In huis is hij vrij rustig, af en toe een gek kwartier met Phantom maar verder merk je nauwelijks dat hij er is en ligt hij veel buiten totdat Phantom of Elektra weg gaat

dan krijgen we een jank ritueel en als we dat niet afkappen gaat dat net zo lang door tot de hond weer terug is in huis dan is alles weer goed. Hij is bezeten op Elektra en Phantom, op Phantom nog het meest. Sjon hangt enorm aan Phantom. Buffel gaat 3x in de week mee met wandelingen en Sjon kan ook prima met hem overweg.
Sjon is onwijs gek op mensen, en geen verschil tussen vreemden of bekenden iedereen wordt het liefst springend en kussend begroet, nog steeds. De meeste complimenten en opmerkingen hebben ook betrekking tot zijn enorm vriendelijke en sociale gedrag naar mensen.
Hij is wel onwijs sterk dat is echt niet normaal, ik heb een tijdje geleden gekneusde ribben overgehouden aan een valpartij toen hij me omver trok

je moet echt stevig in je schoenen staan en alhoewel Sjon zich uitermate goed heeft aangepast aan het leven hier in de drukke stad laat ik de toekomstige kleine Sjonnie's die er gaan komen aan mee voorbij gaan tot ik meer ruimte heb want sinds we Sjon hebben hebben we er ook echt wel een grote liefde bij gekregen.