Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Me honden aan een kat laten wennen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Chelsea&Chica
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising Amstaff/Ambull
Kruising Pitbull/Stafford
Aantal honden: 2

Me honden aan een kat laten wennen

Ongelezen bericht door Chelsea&Chica »

Zoals jullie weten heb ik 2 honden, het zijn kruisingen maar laten we het voor het gemak even op Pitbulls houden.. Nou kregen we laatst bij vrienden een Maine Coon kat aangeboden.. Mijn vriend heeft dit ras vroeger gehad en is er helemaal weg van, en wil de kat heel graag hebben.. Mijn honden zijn alleen geen katten gewend.. Als ze op straat een kat zien lig ik zowat op me rug, maar nou schijnen honden die met katten wonen dit ook gewoon te doen dus.. Hoe kan ik de kat het beste aan de honden introduceren?

We gaan binnen 2 maanden verhuizen, weet niet of dat gunstig is.. Ik had al bedacht om de kat voorlopig even boven te houden en dan 's nachts beneden als de honden in de bench zitten.. Na een aantal weken kunnen we de honden dan eerst goed moe maken en dan omstebeurt proberen ze bij de kat te laten, door de kat bijvoorbeeld op schoot te nemen en de hond dan (met snuitje om) op afstand te houden met me stem en me hand.. Ik heb bij de Dog Whisperer wel es gezien dat hij de hond op z'n zij legt en dan de kat ernaast neerzet of zelfs op de hond.. Uiteraard mocht dit niet zonder een professional maar lijkt me toch dat het makkelijker gaat als de hond ligt dan wanneer die op 4 poten staat en super alert is..

Ik denk dat ze allebei los van mekaar er wel aan kunnen wennen, maar samen laten ze zich toch wel snel opfokken.. Als ik ze allebei tegelijk uitlaat en ze zien een kat trekken ze me zowat onderuit, terwijl als ik ze apart mee heb kijken ze alleen en piepen ze hooguit een beetje opgewonden.. Ze zitten trouwens altijd in de bench als we er niet zijn.. Niet omdat ze gevaarlijk zijn ofzo maar omdat ze anders met hun zandkont op de bank gaan liggen, of boven in bed..

Ik heb me ook op een kattensite aangemeld met deze vraag maar bij het woord "Pitbull" was ik gelijk kansloos natuurlijk.. Hoop dat jullie goeie tips voor me hebben.. De kat krijgt sowieso een hoge krabpaal en andere 'vluchtmogelijkheden'.. Misschien moeten we ze gewoon maandenlang gescheiden houden, dan ruiken de honden in ieder geval de geur, en ze zien de kat als ze zelf in de bench zitten.. Misschien dat het dan vanzelf zo went..
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Re: Me honden aan een kat laten wennen

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Ik vind het wel erg veel 'misschien' in je verhaal en zou het gewoon lekker niet doen. Wat als de honden niet wennen? En waarom je hond op de zij mikken en de kat jaloersmakend op schoot nemen en dat soort dingen? Nou ja, ik zou het in jouw plaats al niet eens proberen. Maar ik heb dan ook niks nakkes nada met katten :mrgreen:
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Ik zou eerst eens (zeer) voorzichtig uitproberen hoe je honden zijn met een andere kat binnenshuis (bij iemand anders dus). Op straat is inderdaad niet altijd een goed graadmeter.

Ik las even terug. Je zegt ergens dat je honden samen best opgefokt kunnen raken en dat er eentje een hekel heeft aan pups en kleine honden. Ik denk niet dat ik het zou aandurven bij jouw duo een kat te zetten. Je hebt het een en ander al wel uitgedacht, zoals een hoge vluchtplaats en dergelijke, maar ik denk dat je eigen honden best eens behoorlijk kunnen worden getriggerd, door een kat die onbereikbaar is, ook als ze tijdelijk in een andere kamer zit. Dat hebben ze natuurlijk prima in de gaten. Ik vermoed dat je dat niet zo'n relaxte tijd tegemoet gaat.

Ik zou het niet durven. En niet om het ras.
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Sommige dingen moet je gewoon niet willen.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Chelsea&Chica schreef:.. Mijn honden zijn alleen geen katten gewend.. Als ze op straat een kat zien lig ik zowat op me rug, maar nou schijnen honden die met katten wonen dit ook gewoon te doen dus.. Hoe kan ik de kat het beste aan de honden introduceren?

..

ik zou het helemaal niet doen, je honden-ras hebben nou eenmaal niet echt een reputatie gezellig met andere dieren om te gaan

wat doe je als je per ongeluk ze alle drie in 1 kamer laat , en jullie zijn niet thuis , heb je daar wel vertrouwen in ?. :denken:
Chelsea&Chica
Vaste gebruiker

Van mij hoeft het ook niet, me vriend wil het graag, het moet toch te doen zijn.. Ik vraag ook niet of het slim is en wat ik NIET moet doen, ik had alleen wat ideeën en vroeg jullie mening.. En trouwens fijn hoor dat ik es advies heb gevraagd omdat me nieuwe hond niet zo gek is op pups en kleine hondjes en ik dat nu in iiiieeeeeddddeeeerrrr ander topic meteen weer voor me kiezen krijg, bedankt, dit helpt echt mensen..

Dus als 2 honden niet aan katten gewend zijn van pup af aan is het nooooooit mogelijk??
Afbeelding
Pakdebal

Chelsea&Chica schreef:..

Dus als 2 honden niet aan katten gewend zijn van pup af aan is het nooooooit mogelijk??

het is met jullie ras niet mogelijk , ze zijn gewoon niet te vertrouwen , dat is het risico van dit ras te kiezen . :wink:
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Als je advies wil.
Ik heb er niet zoveel ervaring mee maar wat ik niet zou doen is die kat nachts beneden en de honden in de bench. Ik neem aan dat je er dan zelf niet bij bent omdat je het hebt over de nacht....

En nee het is zeker wel mogelijk om honden op latere leeftijd aan katten te laten wennen maar met een jachthond gaat dat nou eenmaal moeilijker dan met een hond die nul jachtpassie heeft bijvoorbeeld.
Nou zijn jou honden ook niet gemaakt om lief te knuffelen met andere dieren.
En daarmee zeg ik niet dat ze vals of gemeen zijn omdat het 'pitbulls' zijn maar hun instinct is wel naar dus zullen ze eerder getriggerd worden.

Ik zou het ook wel weten.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Chelsea&Chica schreef:Van mij hoeft het ook niet, me vriend wil het graag, het moet toch te doen zijn.. Ik vraag ook niet of het slim is en wat ik NIET moet doen, ik had alleen wat ideeën en vroeg jullie mening.. En trouwens fijn hoor dat ik es advies heb gevraagd omdat me nieuwe hond niet zo gek is op pups en kleine hondjes en ik dat nu in iiiieeeeeddddeeeerrrr ander topic meteen weer voor me kiezen krijg, bedankt, dit helpt echt mensen..

Dat gaat toch helemaal niet over 'voor de kiezen krijgen'? Het gaat gewoon om een inschatting en daar vraag je om. Of wil je liever een bepaald antwoord hebben? Dan probeer je dat toch lekker met die leuke kat en als het niet gaat, weet je dat meteen. Kost alleen de kat een leventje, boeiuh. Je kunt toch zelf ook wel een beetje inschatten dat als je twee jonge, energieke honden hebben, waarvan je weet dat die niet alle kleine dieren leuk vinden, je geen idee hebt hoe ze zijn met een kat binnenshuis, maar een kat buitenshuis wel graag zouden achterna rennen, het misschien geen optie is? En ja, soms is het nooit mogelijk, niet met elke hond, niet met elke hondencombinatie.

Sjezus, niet altijd zin in dit soort baby-gezeur....
Chelsea&Chica
Vaste gebruiker

Als je er geen zin in heb waarom reageer je dan, je heb toch niks positiefs te melden.. En dat die zwarte hond niet met pups en kleine hondjes kan, zo heb ik 'r gekregen, die andere jongen heeft nooit iets aan d'r opvoeding gedaan tot ze ging puberen en echt niet meer te houden was en toen kon een ander het op gaan knappen, zoals het veel van dit soort honden vergaat, als ik 'r van pup af aan gehad had was het waarschijnlijk niet zo geweest, ik heb al een hoop andere kunstjes afgeleerd die ze deed toen ik d'r kreeg, en het gaat best goed, maar ik kan niet alles meteen omtoveren.. Bovendien zijn er wel meer honden(rassen) die niet van kleine hondjes of pups houden.. Veel kleine hondjes in mijn omgeving blaffen neurotisch en nippen naar de hielen terwijl ik ze probeer mee te nemen terwijl de baasjes het oh zo grappig vinden..

Ik gooi ook heus niet die kat tussen de honden en zoek het maar uit, ik wil ze los van mekaar aan de kat laten wennen.. Me zusje heeft ook een kat en als ik alleen Chelsea mee heb en ik let erop laat ze de kat met rust, ze is wel nieuwsgierig maar niet moordlustig, en die andere is laatst de hele avond bij een vriendin geweest waarop ik d'r later vroeg hoe het met de katten was en toen zei ze dat ze er nieteens naar omkeek.. Dus ik denk dat ze er allebei wel aan kunnen wennen, en hoe ze reageren als ze samen een kat zien op straat ja dan zijn ze samen flink aan het doen, als ik ze apart mee heb kijken ze alleen.. Sowieso is het geen uitzondering dat mensen die zelf katten hebben hun hond op straat evengoed katten interessant vindt..

We zouden er altijd bij zijn, als we weggaan gaan de honden sowieso in de bench, en zolang ze gefocust zijn op de kat sta ik erbij, en als ze te gefocust zijn doen we de kat even naar boven.. Dat het bij jachthonden moeilijker zal gaan begrijp ik zeker goed, maar dat Pitbulls bij definitie niet lief zijn met andere dieren verbaast me weer dat er zo over gedacht wordt hier..
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik zou het risico niet lopen. Het kan natuurlijk goed gaan, maar voor hetzelfde geld heb je straks 18 stukjes kat.
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Chelsea&Chica schreef:Zoals jullie weten heb ik 2 honden, het zijn kruisingen maar laten we het voor het gemak even op Pitbulls houden.. Nou kregen we laatst bij vrienden een Maine Coon kat aangeboden.. Mijn vriend heeft dit ras vroeger gehad en is er helemaal weg van, en wil de kat heel graag hebben.. Mijn honden zijn alleen geen katten gewend.. Als ze op straat een kat zien lig ik zowat op me rug, maar nou schijnen honden die met katten wonen dit ook gewoon te doen dus.. Hoe kan ik de kat het beste aan de honden introduceren?

We gaan binnen 2 maanden verhuizen, weet niet of dat gunstig is.. Ik had al bedacht om de kat voorlopig even boven te houden en dan 's nachts beneden als de honden in de bench zitten.. Na een aantal weken kunnen we de honden dan eerst goed moe maken en dan omstebeurt proberen ze bij de kat te laten, door de kat bijvoorbeeld op schoot te nemen en de hond dan (met snuitje om) op afstand te houden met me stem en me hand.. Ik heb bij de Dog Whisperer wel es gezien dat hij de hond op z'n zij legt en dan de kat ernaast neerzet of zelfs op de hond.. Uiteraard mocht dit niet zonder een professional maar lijkt me toch dat het makkelijker gaat als de hond ligt dan wanneer die op 4 poten staat en super alert is..

Ik denk dat ze allebei los van mekaar er wel aan kunnen wennen, maar samen laten ze zich toch wel snel opfokken.. Als ik ze allebei tegelijk uitlaat en ze zien een kat trekken ze me zowat onderuit, terwijl als ik ze apart mee heb kijken ze alleen en piepen ze hooguit een beetje opgewonden.. Ze zitten trouwens altijd in de bench als we er niet zijn.. Niet omdat ze gevaarlijk zijn ofzo maar omdat ze anders met hun zandkont op de bank gaan liggen, of boven in bed..

Ik heb me ook op een kattensite aangemeld met deze vraag maar bij het woord "Pitbull" was ik gelijk kansloos natuurlijk.. Hoop dat jullie goeie tips voor me hebben.. De kat krijgt sowieso een hoge krabpaal en andere 'vluchtmogelijkheden'.. Misschien moeten we ze gewoon maandenlang gescheiden houden, dan ruiken de honden in ieder geval de geur, en ze zien de kat als ze zelf in de bench zitten.. Misschien dat het dan vanzelf zo went..
:mann: :mrgreen:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Chelsea&Chica schreef:Ik gooi ook heus niet die kat tussen de honden en zoek het maar uit, ik wil ze los van mekaar aan de kat laten wennen.. Me zusje heeft ook een kat en als ik alleen Chelsea mee heb en ik let erop laat ze de kat met rust, ze is wel nieuwsgierig maar niet moordlustig, en die andere is laatst de hele avond bij een vriendin geweest waarop ik d'r later vroeg hoe het met de katten was en toen zei ze dat ze er niet eens naar omkeek.. Dus ik denk dat ze er allebei wel aan kunnen wennen, en hoe ze reageren als ze samen een kat zien op straat ja dan zijn ze samen flink aan het doen, als ik ze apart mee heb kijken ze alleen.. Sowieso is het geen uitzondering dat mensen die zelf katten hebben hun hond op straat evengoed katten interessant vindt..

We zouden er altijd bij zijn, als we weggaan gaan de honden sowieso in de bench, en zolang ze gefocust zijn op de kat sta ik erbij, en als ze te gefocust zijn doen we de kat even naar boven.. Dat het bij jachthonden moeilijker zal gaan begrijp ik zeker goed, maar dat Pitbulls bij definitie niet lief zijn met andere dieren verbaast me weer dat er zo over gedacht wordt hier..
Het zou kunnen, maar waar ik van schrik is dat je eerst van plan was om de kat een paar weken boven te houden, met het risico dat je toch een keer een deur openlaat staan en de kat ontsnapt. Die kat die dan vreemd voor je honden is loopt dan toch echt het risico om gedood te worden.
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Waarom zou je jezelf dat aandoen? Je kunt niet alles hebben in het leven.
Ik heb 10 jaar in huis gewoond waar een hond de katten nog net niet vermoordde.
En die is geboren tussen de katten, bij ons als pup gekomen waar al katten waren en toch heeft ze haar hele leven een pesthekel aan katten gehad. Ook de eigen katten.
Achteraf is het mazzel dat het goed is gegaan. Ik was redelijk naïef.
Maar leuk is anders. En ik heb ècht alles, maar dan ook alles geprobeerd. Zelfs de teletak :O: .
Niets hielp.
Altijd een hond die op de katten loert, omver gelopen tafels. Katten die boven gaan leven (en dat terwijl het buitenkatten waren).

Ik heb er nooit 1 in stukjes terug gevonden. Ook de buurkatten hebben het (ternauwernood) overleefd.
Maar ik doe het NOOIT meer. En dan zijn mijn katten gewoon van ouderdom dood gegaan.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

kun je niet lezen?
ik heb er niet bij gezet dat die van jou niet met andere diieren kunnen.
ik heb gezegd dat zij een instinct hebben een daardoor eerder getriggerd zullen worden.
en met dat instinct bedoel ik dat ze geen instinct hebben om met andere dieren te knuffelen.

beetje jammer...
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Blijkbaar heb je al een beslissing genomen... iedereen die iets anders adviseert/vindt mag dat hier niet zeggen. Ik zou het in jouw plaats niet aandurven, maar jij ziet het blijkbaar wel zitten om mogelijk de komende tien jaar constant op je hoede te moeten zijn. Veel plezier daarmee, ik hoop dat we ongelijk hebben met z'n allen hier en dat het wél goed gaat...
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

En toch hier een ander geluid: mijn Bonnie is een kattenjaagster. Wist ik overigens niet toen ik haar als volwassen hond uit Roemenië adopteerde.
Heel naïef dacht ik dat het wel prima zou gaan (ik had van te voren geïnformeerd en te horen gekregen dat het waarschijnlijk wel goed zou gaan). :mrgreen:
Met mijn Isis heeft het gelijk geklikt en ik kwam er tot mijn zeer onaangename verrassing achter dat búiten Bonnie probeert elke kat te pakken te krijgen. Hoewel ze ook voldoende besef heeft om Isis te herkennen en niets te doen.
Moet ik er wel bij zeggen dat mijn Isis een geval apart is. Eigenlijk meer hond dan kat.
Zij is dan ook dol op honden en heeft de pest aan katten. :mrgreen:

Moraal: ook een kattenkiller kan met éigen katten heel lief zijn. Al zou ik wel heel voorzichtig zijn. Eerlijk gezegd komt er na Isis hier geen kat meer omdat ik liever niet het risico wil nemen dat Bonnie die niet zal accepteren en ik ook niet zoveel zin heb in enorm veel energie en tijd steken in het samen leren leven van kat en hond.
Afbeelding
Pakdebal

Chelsea&Chica schreef:, maar dat Pitbulls bij definitie niet lief zijn met andere dieren verbaast me weer dat er zo over gedacht wordt hier..

ik vertrouw alleen de pitbulls die Cesar onder zijn hoede heeft en die gaat nog wel eens van schrik de fout in ( de honden dan )

je wilt alleen maar lezen , dat het zulke lieve honden zijn, maar waarom ben je bang voor de werkelijkheid ?. :denken:
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

lieke schreef: Moraal: ook een kattenkiller kan met éigen katten heel lief zijn. Al zou ik wel heel voorzichtig zijn. Eerlijk gezegd komt er na Isis hier geen kat meer omdat ik liever niet het risico wil nemen dat Bonnie die niet zal accepteren en ik ook niet zoveel zin heb in enorm veel energie en tijd steken in het samen leren leven van kat en hond.
Hier een beetje hetzelfde, Akira kan prima met de kat en met die van mijn ouders maar het blijft altijd opletten. Hierna komt er geen kat meer, ik wil gewoon relax in mijn huis kunnen zitten zonder op te letten of er ergens eten op de grond ligt.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

Pakdebal schreef:
Chelsea&Chica schreef:, maar dat Pitbulls bij definitie niet lief zijn met andere dieren verbaast me weer dat er zo over gedacht wordt hier..

ik vertrouw alleen de pitbulls die Cesar onder zijn hoede heeft en die gaat nog wel eens van schrik de fout in ( de honden dan )

je wilt alleen maar lezen , dat het zulke lieve honden zijn, maar waarom ben je bang voor de werkelijkheid ?. :denken:
Hè ja, daar heb je Cesar weer.....

TS: hoe oud is de Maine Coon?
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door JYBD »

Hier in het verleden een hond gehad die met 4 katten samen geleefd heeft. Ze was 3 toen de eerste kat in huis kwam, nooit problemen mee gehad.
Nu een hond die geen katten gewend was en in een huishouden kwam met 4 katten, ging ook prima. Nu sinds een paar weken een nieuwe kat erbij, ze is speels, de kat nog erg gereserveerd maar toch, het gaat gewoon weer goed komen.
Met beleid kom je een heel eind. Hier lopen de katten 's nachts door het huis en zit de hond wel in de bench.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
Pakdebal

Ariane schreef:
Pakdebal schreef:ik vertrouw alleen de pitbulls die Cesar onder zijn hoede heeft en die gaat nog wel eens van schrik de fout in ( de honden dan )
Hè ja, daar heb je Cesar weer.....
Chelsea&Chica schreef:.. Ik heb bij de Dog Whisperer wel es gezien dat ..
tja, het is toch dezelfde persoon ? :D
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Chelsea&Chica schreef:Zoals jullie weten heb ik 2 honden, het zijn kruisingen maar laten we het voor het gemak even op Pitbulls houden.. Nou kregen we laatst bij vrienden een Maine Coon kat aangeboden.. Mijn vriend heeft dit ras vroeger gehad en is er helemaal weg van, en wil de kat heel graag hebben.. Mijn honden zijn alleen geen katten gewend.. Als ze op straat een kat zien lig ik zowat op me rug, maar nou schijnen honden die met katten wonen dit ook gewoon te doen dus.. Hoe kan ik de kat het beste aan de honden introduceren?

Chelsea&Chica schreef:Van mij hoeft het ook niet, me vriend wil het graag, het moet toch te doen zijn.. Ik vraag ook niet of het slim is en wat ik NIET moet doen, ik had alleen wat ideeën en vroeg jullie mening.. En trouwens fijn hoor dat ik es advies heb gevraagd omdat me nieuwe hond niet zo gek is op pups en kleine hondjes en ik dat nu in iiiieeeeeddddeeeerrrr ander topic meteen weer voor me kiezen krijg, bedankt, dit helpt echt mensen..

Chelsea&Chica schreef:Als je er geen zin in heb waarom reageer je dan, je heb toch niks positiefs te melden.. En dat die zwarte hond niet met pups en kleine hondjes kan, zo heb ik 'r gekregen, die andere jongen heeft nooit iets aan d'r opvoeding gedaan tot ze ging puberen en echt niet meer te houden was en toen kon een ander het op gaan knappen, zoals het veel van dit soort honden vergaat, als ik 'r van pup af aan gehad had was het waarschijnlijk niet zo geweest, ik heb al een hoop andere kunstjes afgeleerd die ze deed toen ik d'r kreeg, en het gaat best goed, maar ik kan niet alles meteen omtoveren.. Bovendien zijn er wel meer honden(rassen) die niet van kleine hondjes of pups houden.. Veel kleine hondjes in mijn omgeving blaffen neurotisch en nippen naar de hielen terwijl ik ze probeer mee te nemen terwijl de baasjes het oh zo grappig vinden..

Ik gooi ook heus niet die kat tussen de honden en zoek het maar uit, ik wil ze los van mekaar aan de kat laten wennen.. Me zusje heeft ook een kat en als ik alleen Chelsea mee heb en ik let erop laat ze de kat met rust, ze is wel nieuwsgierig maar niet moordlustig, en die andere is laatst de hele avond bij een vriendin geweest waarop ik d'r later vroeg hoe het met de katten was en toen zei ze dat ze er niet eens naar omkeek.. Dus ik denk dat ze er allebei wel aan kunnen wennen, en hoe ze reageren als ze samen een kat zien op straat ja dan zijn ze samen flink aan het doen, als ik ze apart mee heb kijken ze alleen.. Sowieso is het geen uitzondering dat mensen die zelf katten hebben hun hond op straat evengoed katten interessant vindt..

ik zou het niet doen
Skittles
Zeer actief
Mijn ras(sen): Monstertjes.

Ongelezen bericht door Skittles »

Is de kat honden gewend? Zo niet, en de kat gaat rennen, dan wordt het natuurlijk helemaal een drama.

Verder lijkt het erop dat je alleen maar wil horen dat het prima kan; succes ee dus maar mee.
Punzel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Punzel »

Nouja in principe zijn er natuurlijk wel zat voorbeelden van honden die op straat niet met katten kunnen en op latere leeftijd toch met katten in huis kunnen leven. Ik heb zelf ook een Duitse Herder die vanaf d'r zevende ineens aan katten moest wennen. Nu is ze 11 en zijn er vier katten en het gaat allemaal gewoon heel fijn.

Alleen in jouw geval zal ik het toch niet doen. Je denkt dit en misschien dat en je gaat er nu al vanuit dat je ze maandenlang van elkaar apart laat leven en daarna wat Cesar methodes toe gaat passen? Klinkt niet echt alsof het heel erg leuk gaat worden voor de honden, voor de kat en voor jullie. Ik zou gewoon hierna een hond nemen waarvan je zeker wat dat ie met katten kan en dan lekker een kat nemen.
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Ik zou het niet doen.

Dat gezegd hebbende:
Stel je neemt die jat in huis en het werkt niet met je honden. Wat dan?
Doe je dan kat weer weg? Of altijd scheiden? Hebben hond en kat dan nog een leuk leven?
Heb je er zelf dan nog plezier van als ze niet samen kunnen?
Kun je garanderen dat de kat veilig is?
Wat als je honden door de spanning in huis dat op elkaar afreageren?
Dat zou ik wel van tevoren bedenken.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik zie het niet zitten. Honden die elkaar opfokken.....

Spaar die kat asjeblieft en gun hem aan iemand anders. Je kunt niet alles willen. Pitbullachtige honden die elkaar opfokken en dan een kat in huis halen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
willem
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bouvier x H. Herder (Dirk)

Ongelezen bericht door willem »

Pitt bull en kat kunnen zeer goed samen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou ook gaat lukken.
Kreeg die van mij in 1993, het jaar dat de pitt moest worden geregistreerd - gecastreerd en ge-muilkorft moest worden, een uitvinding van Den Haag. Geen van 3-en gebeurde bij de mijne. Hij was toen 4-maanden toen ik z'n 3de baas werd, 3de Paasdag op straat tijdens het werk voor 10 gulden (kosten halsband en riem).

In 2002 kwam hier een kat in huis van +/- 10 maanden die na 4-dagen de vlucht nam en een week later weer voor de deur stond. Pitt en kat groeide samen verder op. De etensbakken stonden een 50cm van elkaar af en ze kregen gelijktijdig eten s'avonds. Er is nog nooit een onvertogen woord tussen die twee geweest, en de kat sliep nog net niet bij de pitt in de bak, wel voor de houtkachel zo'n 30cm naast elkaar. Een 2-jaar later kwam er nog een kat bij met meer lef en die kroop wel bij de pitt in z'n mand.
Hond is 14 geworden, de katten zijn er nog maar kunnen het met de huidige hond niet hebben, of was het andersom :wink:
Je ziet, 't kan wel maar garantie van O%
Angel1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër

Ongelezen bericht door Angel1985 »

Ik heb hier ook 2 staffs die geen katten gewend waren. Dus toen ik 2 kittens kreeg was dat ook afwachten. Angel was lief voor ze, wel heel nieuwsgierig, maar deed geen vlieg kwaad zoals ik wel had verwacht bij haar. Maar Spike was een ander verhaal... Hij hapte naar de kittens en gemeen ook! (als ik ze vast hield, want ik liet ze natuurlijk niet los bij elkaar) Als eerste dacht ik neeeee wat nu??? Ik wilde m'n kittens niet kwijt, en ook niet dat ik ze eeuwig moest scheiden.
Ik heb echt met m'n handen in het haar gezeten, gejankt, en veel nagedacht over hoe ik dit moest aanpakken/oplossen. Hoop dingen geprobeerd, muilkorf, hond in bench katten los, katten in bench hond los etc. niks daarvan hielp... Tot ik me bedacht dat Spike enorm op eten is gericht. Eten en snoepjes daar doet hij alles voor.
Dus ik ben met een berg snoepjes op de grond gaan zitten, Spike in eerste instantie aan de riem en de katten los. Hij keek alleen maar naar mij want ik was natuurlijk op dat moment veeeeeel leuker met mijn snoepjes. Elke keer als er een kat bij hem in de buurt kwam of hem zelf kopjes gaf en hij negeerde ze, hup gauw een snoepje er in. Maar als de aandacht even verslapte, en hij alleen maar naar de katten keek riep ik al een felle nee! en dit alles herhalen herhalen herhalen... zo vaak dat je er gek van word. En geen uren achter elkaar, maar meerdere keren per dag een kwartiertje ofzo. Toen ik vooruitgang zag durfde ik hem los te doen, wel met een lichtelijk bonzend hart, maar dat heb ik niet laten merken. Ik ben de baas, dus geen gefuck. En verrek, dat ging ook goed (nog steeds dezelfde methode met de snoepjes, maar dan dus de katten en de hond los) Na een week of 2 weken ben ik die snoepjes gaan afbouwen, en meer met mijn stem gaan werken. Wel moet je echt ogen in je achterhoofd hebben, want je mag ze geen moment uit het oog verliezen. Ik kon aan Spike zijn hele houding al zien wanneer hij een rotstreek in zijn kop had. Dus voordat hij uberhaupt zijn snode plannen kon uitvoeren, kreeg hij al een uitbrander. Want ik duld geen geouwehoer hier in huis. Zorg dat je streng maar rechtvaardig bent. En vooral heel belangrijk: ken je hond door en door! Daardoor kan je hem altijd een stap voor zijn. Wil niet te snel, maar bouw alles stap voor stap op. En vooral ook, wees de baas.
Zorg ook ten alle tijden dat de kat kan vluchten als dat nodig is. En voordat je hiermee begint, moet je ook zorgen dat de kat het hele huis heeft kunnen ontdekken, zodat hij alle vlucht routes kent als het nodig is.

Hier heeft het gewerkt, het heeft ontzettend veel werk en energie gekost, en vele malen heb ik gedacht; waar ben ik aan begonnen... Maar nu ben ik er zo blij mee! Alles leeft in harmonie. Het speelt en het kroelt samen. Dat is echt genieten. Wel heeft het bijna 2 maanden geduurd voor ik echt met een rustig gevoel op de bank zat als het met elkaar los liep. Dus weet wel waar je aan begint, het is hard werken, en weten wat je doet, want 1 hap en weg is het katje.
Daarnaast heb jij 2 van deze "draken" :wink: Dus dubbel zoveel werk. Want het trainen zou ik niet met beide honden tegelijk doen, maar om en om. In ieder geval zeker in het begin. Maar nogmaals, het is niet makkelijk als je een stel kattenhaters hebt.... Dus denk er wel goed over na :wink:

Hier bewijs van het harde werk: (Spike is die rooie draak :mrgreen: )
Afbeelding
Groetjes, Patricia

Afbeelding
Angel1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terriër

Ongelezen bericht door Angel1985 »

Pakdebal schreef:
Chelsea&Chica schreef:..

het is met jullie ras niet mogelijk , ze zijn gewoon niet te vertrouwen , dat is het risico van dit ras te kiezen . :wink:
Dat is bullshit, ook dit "ras" is op te voeden.
Groetjes, Patricia

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”