Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verharing cocker

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: verharing cocker

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Kells schreef:
Rea schreef:Nou opgelost......
Ik voel wat je bedoeld.
Het is ook nooit goed he... Als ze hem weg doet is het niet goed, als ze hem houd met irritaties is het niet goed, als ze hem knipt is het niet goed, als ze een pup wil is het niet goed...

Nu heeft ze geen pup, maar toch een volwassen hond, is er gek mee, alleen de vacht valt tegen en is blijkbaar ook erger dan standaard. Is wat mee gedaan en zo te lezen is ook het hondje er erg gelukkig mee. Klinkt voor mij als een perfect leventje voor dit hondje. Voor zo'n volwassen hondje is het natuurlijk heerlijk om iedere dag de hele dag met de baas mee naar de zaak te mogen, ook als er niet de hele dag aandacht is voor het hondje. Een pup is een ander verhaal, maar voor dit hondje lijkt me het een geweldig leventje.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Jeannettebo schreef:
Kells schreef:
Ik voel wat je bedoeld.
Het is ook nooit goed he... Als ze hem weg doet is het niet goed, als ze hem houd met irritaties is het niet goed, als ze hem knipt is het niet goed, als ze een pup wil is het niet goed...

Nu heeft ze geen pup, maar toch een volwassen hond, is er gek mee, alleen de vacht valt tegen en is blijkbaar ook erger dan standaard. Is wat mee gedaan en zo te lezen is ook het hondje er erg gelukkig mee. Klinkt voor mij als een perfect leventje voor dit hondje. Voor zo'n volwassen hondje is het natuurlijk heerlijk om iedere dag de hele dag met de baas mee naar de zaak te mogen, ook als er niet de hele dag aandacht is voor het hondje. Een pup is een ander verhaal, maar voor dit hondje lijkt me het een geweldig leventje.
:ok:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Frolic

Ongelezen bericht door Frolic »

Wat fijn! Heel veel geluk samen!
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Kells schreef:
Jeannettebo schreef:
Kells schreef:
Ik voel wat je bedoeld.

Even voor de duidelijkheid, ik (ver)oordeel TS niet. Ik reageerde op Rea, een Cocker liefhebber. Als liefhebber van dat ras zou het voor mij ook even slikken zijn als iemand zo'n hond zou laten kortwieken, uit praktische overwegingen. :wink:
Had dit topic gezien, er waren al zoveel raadgevingen gegeven daar had ik niks meer aan toe te voegen.
En nu gekortwiekt vallen er geen haren meer en is het opgelost. Klaar.
Als dan anderen gaan invullen dat dat een aanval of afkeuring is so be it.
Het zal niet de eerste zijn en ook niet de laatste die geschoren gaat worden. Jammer, maar als de baas dat beter vind wie ben ik dan :19: Hondje veranderd er niet door.
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Nou ja, hondje is er zelf blijkbaar ook blij mee..
Slikken snap, maar daarnaast kun je ook gelijk blij zijn voor het hondje.
Bo wordt ook geschoren, was ook slikken, maar het is ook een verademing voor zowel hem als mij.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Nu wordt ik toch ook wel reuze nieuwsgierig naar t hondje!
Fijn dat het goed gaat en dat je haar lekker hebt laten knippen...
Afbeelding
ingrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooiker.

Ongelezen bericht door ingrid »

Zo te lezen heb je je maatje gevonden. :cheer: :cheer:

Heel veel geluk en plezier samen.Ben toch ook wel heel nieuwsgierig hoe ze eruit ziet.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Top! Ik ben benieuwd hoe ze er nu uit ziet. Ik knip Mika ook kort uit praktische overweging. Ik ben niet zo van het regelmatig kammen en wassen en dat moet wel als ik Mika's haar laat groeien. Haar pluimstaart laat ik wel grotendeels intact, dat staat zo schattig. Mika had een huis nodig en ik had plek, dan maar kortgeknipt haar.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Kom maar door met de foto's. :lees:
Afbeelding
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Fijn dat je bij de 'kapper' bent geweest en het zo leuk gaat. Leuk om te lezen.

Foto's graag ja :wink:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Prima oplossing zo toch... niks mis mee hoor!
Afbeelding
Ikke93
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke93 »

Super dat je haar houd! Heel veel plezier samen!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Jeannettebo schreef:
Kells schreef:
Ik voel wat je bedoeld.

Ja, en als je een puli hebt snapt niemand dat je het beest in de vilten hebt staan ipv kortgewiekt :piew:
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Mellowcake'je schreef:ben superblij dat ik dat gedaan heb, die kapper! ik heb gisteren nog zoveel deugd gehad van haar, het was mooi weer, en ze was in een zotte bui! zalig om te zien echt waar! :-)
Wat fijn!
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”