Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gekke sky

Moderator: moderatorteam

sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Gekke sky

Ongelezen bericht door sky »

Na drie jaar er tussen uit te zijn geweest omdat ze alleen maar negatieve ervaringen heeft gehad met agiltiy op een andere school en tijdens een wedstrijd, zijn we weer begonnen.
Met Caïro ben ik zeer tevreden over de manier van trainen en met de twee trainers is er ook een klik.

Toen ik daar vertelde wat sky had meegemaakt en waardoor ze agility dus eng is gaan vinden wilde ze ons er graag mee helpen.
Noormaal heb ik smiddags met Caïro les in een mechel groepje. Drie mechelse herders en de trainster heeft er ook een alle zelfde nivo (A en B parcours soms zeer technische C oefeningen)

Daarna krijgt de trainster privéles van haar man, nou loop ik dus sins twee maanden met Sky ook bij hun.
0,0 druk alles puur en alleen positief begonnen en de hond van de trainster kende ze al dus die is ook niet meer eng als Sky aan het rennen is.
Langzaam opgebouwd en ze is nu nergens meer bang voor, niet voor honden langs de kant omdat die haar in het verleden aangevallen hadden terwijl ze haar parcours liep waarvan een keer midden op de schutting. En niet meer bang voor voor de kattenloop waar ze van schrik een keer is afgevallen en daardoor haar kruisband heeft verrekt.
Ik ben echt zo blij met hun hulp!

Maar omdat ze nu ineens snelheid maakte wat ze nooit had, moest ik ineens ook beginnen met raakvlaktraining want die miste ze nu ineens.

Nou had ze deze week iets nieuws terwijl wij ons net gelopen rondje bespraken om te kijken waar en wat er beter kon, loopt Sky naar de kattenloop, rent eroverheen, en blijft met haar voorpoten in het gras en achterpoten op het raakvlak staat, kijkt ons aan en begint te blaffen waar haar koekjes blijven.
Dat er daardoor een hond op haar afliep negeerde ze ook compleet.

Dussss binnenkort toch maar eens wedstrijden gaan lopen denk ik?
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”