Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Semmy Puppy Blog *FOTO UPDATE *

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

WillieH
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Semmy Puppy Blog *FOTO UPDATE *

Ongelezen bericht door WillieH »

Geïnspireerd door Bantu's Taran Villa Della Lupa blog http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=253900 heb ik besloten om een vergelijkbaar blog bij te houden van onze toekomstige pup.

Er zullen echter wel een paar verschillen zijn met Bantu's Taran Villa Della Lupa blog.
- Ik ben lang niet zo bedreven in leuke verhaaltjes schrijven zoals Flamme wel is. (wellicht groei ik in mijn rol :LOL:)
- Ik ben niet zo ervaren als Flamme is in het opvoeden van een pup, dus ik zal wellicht hier en daar een vraag er tussendoor gooien.

Korte geschiedenis

Bijna 2 jaar geleden is onze vorige hond genaamd: Tessa overleden. Ze was een golden retriever. Hoe oud ze is geworden, ik zou het niet met zekerheid durven zeggen. Ik hoor jullie nu allemaal denken; ''wat is dit voor een baas die nog niet eens weet hoe oud zijn vorige hond is geworden''. Heel simpel we hadden haar +/- 14 jaar geleden gevonden in Heeswijk-Dinther(noord-Brabant). Om precies te zijn bij een kleine horeca genaamd ''Stanserhorn''. Ze zat vast gebonden aan een boom, hevig ondervoed, overal aan zichzelf gebeten, vlooien, teken, zwaar vermagerd. We besloten haar mee te nemen naar het café. De eigenaar van het café had volgens mij 3 grote Dalmatiërs. De hond kreeg wat te drinken en te eten van de eigenaar, maar de eigenaar zei er wel bij dat hij de hond niet in huis kon nemen, dat ging gewoon niet. Met een vierde hond zou het huis voor hem gewoon te klein worden. Even rond gevraagd bij de mensen op het terras of ze hond herkende, maar niemand wist van niks. Mijn ouders zwichten onder de druk van mijn destijds 8 jarige puppyblik en die van mijn zusje die destijds 6 was. We hadden al eeuwen aan sinterklaas en de kerstman een hond gevraagd, maar die reageerde nooit op ons verzoek. :oohja: Mijn ouders vonden dat we destijds nog te jong waren voor een hond, bleek achteraf. Onder de conditie dat we flyers neerhangen, het asiel bellen en alles doen om de eigenaar te vinden, mocht de hond mee. Natuurlijk wisten ze bij het asiel niks en naar een aantal weken nul het rekest werd er besloten de hond te houden. Er had ondertussen natuurlijk wel een volledig onderzoek van de dierenarts plaats gevonden. Hieruit bleek dat de hond die inmiddels te boeken stond onder de naam ''Tessa'', ongeveer tussen de 1,5 en 2 jaar oud was (afgelezen van het gebit). Tevens was vast komen te staan dat haar stembanden doorgesneden waren en dat ze een hevige baarmoeder ontsteking had en dat deze verwijderd moest worden. (Dure operatie zeker zonder verzekering, dat is ook de reden waarom ze is gedumpt denken wij tot op de dag van vandaag.) In ieder geval wij hadden wij er een golden retriever bij en we hadden nul komma nul kennis van zaken. Tessa was in het begin zeer, zeer mensenschuw en had een verlatingsangst van heb ik jouw daar. Ze was heel angstig maar gelukkig ook heel onderdanig. Naarmate de tijd verstrekte nam ze ons in vertrouwen en al snelde groeide er een band tussen ons en Tessa die zo sterk was dat ik haar in alle situatie voor de volle 10000% vertrouwde. Het onderdanig zijn is er nooit meer uitgegaan, maar de angst was op den duur wel verdwenen voor een enorme will to please. Ze is uiteindelijk 16 - 16,5 geworden.
Foto van mijn lieve meissie (Tessa)
Afbeelding

Hedendaags
De reden waarom we een pup nemen en waarom nu heb ik al verantwoord in dit topic:http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=275294.

Over wie hebben we het nu eigenlijk?

Dit zijn de vader (donkere) en moeder ( de witte) .

Afbeelding

De reden dat we voor dit nestje kozen in plaats van een ander nestje, (Buiten de fokster om) is ten eerste omdat het hele gezin dit twee mooie ouders vonden (het oog wil ook wat) en ten tweede omdat beide honden HD A1, ED 0/0 en Ogen vrij. Dit laatste geeft natuurlijk geen garantie, maar de kans is wel groter dat de pup later geen last krijgt van HD bijvoorbeeld. Als laatste is een leuke bijkomstigheid dat Cayto Luxemburg Champion - Champion de Suisse - Luxemburg veteran Champion - Belgie veteraan Champion is. (qua schoonheid) en dat Fisa een werkdiploma heeft. Dus hopelijk heeft onze pup, de looks van de vader en de brains van moeders.

De pups door de weken heen (1 oktober geboren

Week 1 - 2
http://www.sprincklertail.be/images/pup ... viewer.swf

Week 2 - 3
http://www.sprincklertail.be/images/pup ... viewer.swf

Week 3,5

Afbeelding

Week 4 (Voor de eerste keer mochten we bij de pups 31-10-2013)

Afbeelding

Dit schijnt tot nu toe de dominantste mevrouw te zijn. Samen met haar grote broer. Ik heb 3 teefjes vastgehouden en me zusje ook 3 teefjes. Ik heb ze op mijn knie gezet om te kijken hoe ze reageren. Ik heb ze daarna ook even een klein stukje boven de grond gehouden om te kijken hoe de pups reageerde. Ik weet dat deze test weinig zeggen, maar op die manier krijg je toch een inschatting hoe de pups zijn. De gene op de foto was de meeste avontuurlijke. Die moest alles in de gaten houden wou alles onderzoeken, ze klom zelfs in mijn nek. De andere twee gingen zitten en bleven rustig zitten. (beetje snuffelen maar lang niet zo avontuurlijk als de laatste) Het maakt echter niet uit,want wij hebben teefje 6 wat inhoud dat het teefje dat overblijft de onze wordt. Dit wil niet zeggen dat de fokster geen stem heeft in de keuze van welke pup naar welk gezin gaat overigens, maar de mensen voor ons worden als eerste begeleid in de keuze voor het teefje.

Wat hebben we al gedaan?
- Het hele gezin heeft het boek; ''spelenderwijs opvoeden van uw pup'' van Peter beekman gelezen.
- Er is vastgesteld dat de pup van begin af aan KVV voer gaat krijgen. Om precies te zijn deze van deze leverancier: http://www.gizzmoos.nl/shop/products-pa ... arf-puppy/.
- De hondenschool zal deze worden http://www.de-lijn.com/ (waar we op zeker de mini puppycursus en de puppycursus gaan volgen en waarschijnlijk basisgehoorzaamheid)
- Speeltjes gekocht

Wat moeten we nog doen?
- Bench kopen (We zitten aan te denken aan de Bench *Premium Excellent*zwart gecoat ---metalen lade van http://www.witjesverzendhuis.nl/
- Mand kopen
- Drink/eet bak kopen (in hoogte verstelbare)
- kvv voeding aanschaffen van de leverancier en wellicht een vriezer en koelkast erbij kopen zodat het allemaal past.
- kvv snacks om mee te trainen
- Kussen voor in de bench

Wat staat er te gebeuren?

- Vanaf 18 november (7 weken) mogen de pups mee naar huis.

vragen aan jullie
Ik moet nog een mand kopen en een kussen voor in de mand en voor in de bench. Nu zijn er wellicht 100.000 verschillende manden en kussens voor honden en eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat is nu een goed kussen voor hond/pup en waar moet ik opletten en waar kan ik deze kopen. Ik heb namelijk gelezen dat sommige kussens volledige ondersteuning aan de gewrichten van de pup biedt wat er voor zorgt dat ze zich optimaal kan ontspannen. Ik weet niet of dit onzin is of niet, maar ik zou graag jullie mening erover horen zodat we de juiste aankopen kunnen doen.

Wat kunnen jullie nog verwachten
- Meer foto's
- meer updates over van alles en nog wat (gerelateerd aan de pup ofcourse)
Laatst gewijzigd door WillieH op 16 dec 2013 19:17, 7 keer totaal gewijzigd.
Goldendelicious

Re: Puppy Blog Golden retriever

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Het is een prachtige combinatie! Leuke werklijn ook, die Cayto. :ok: :ok: Prachtige brede kop, lijkt mijn Whoop wel.
Veel plezier met de voorpret.

Vergeet toe te voegen. Fijn dat je vers voert! Fijner gemalen is overigens niet nodig, hoor. En dan zou ik flink afwisselen in diersoorten en merken zonder premix.
Laatst gewijzigd door Goldendelicious op 01 nov 2013 08:38, 2 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

gefeliciteerd met je aankomende gezins uitbreiding :ok:
Cheetah
Actief
Mijn ras(sen): Tervurense herder
Mechelse herder
mechelse herder x border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Cheetah »

Wat goed van jou, je bent zeker goed voorbereid op de komst van je pup. Ik kijk al uit naar je blog.
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Wat leuk allemaal, en je bent goed bezig :wink:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
WillieH
Vaste gebruiker

Dank voor de leuke reacties allemaal.

Iemand nog wat input op mijn vraag.

vragen aan jullie
Ik moet nog een mand kopen en een kussen voor in de mand en voor in de bench. Nu zijn er wellicht 100.000 verschillende manden en kussens voor honden en eerlijk gezegd zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat is nu een goed kussen voor hond/pup en waar moet ik opletten en waar kan ik deze kopen. Ik heb namelijk gelezen dat sommige kussens volledige ondersteuning aan de gewrichten van de pup biedt wat er voor zorgt dat ze zich optimaal kan ontspannen. Ik weet niet of dit onzin is of niet, maar ik zou graag jullie mening erover horen zodat we de juiste aankopen kunnen doen.
kaatje888
Zeer actief

Weet je ook een beetje wat voor mand of kussen je zoekt?
En in welke prijsklasse?
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Bij een pup kijk ik in eerste instantie naar niet makkelijk te/niet gevaarlijk bij slopen en makkelijk te wassen ivm ongelukjes. Bij witjesverzendhuis heb je hele makkelijke vetbedden tegen een heel redelijk tarief. De definitieve mand koop ik pas nadat ik weet dat er niet meer gesloopt wordt en mijn hond zindelijk is. Daarvoor dus veilige, goedkope, makkelijk schoon te maken kussen/kleden.

Prana heeft een traagschuimmand. Ik viel ook voor het verkooppraatje, ze ligt er inderdaad heerlijk in en hij past ook nog eens heel mooi bij mijn bank. Heb hem na de puppentijd gekocht.

Ik kijk uit naar je heerlijke puppyverhalen!
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
WillieH
Vaste gebruiker

kaatje888 schreef:Weet je ook een beetje wat voor mand of kussen je zoekt?
En in welke prijsklasse?
Laten we ervan uitgaan dat prijs geen issue is.

Wat voor mand of kussen tja eentje die het beste lig kwaliteit bied en goed schoon te maken is i.v.m. ongelukjes.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Ik heb sinds ze kussens sloopte (de rits moest stuk) dekbed in de mand gelegd zonder hoes, goed te wassen, ze sloopt het niet en heel betaalbaar
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

WillieH schreef:
kaatje888 schreef:Weet je ook een beetje wat voor mand of kussen je zoekt?
En in welke prijsklasse?
Laten we ervan uitgaan dat prijs geen issue is.

Wat voor mand of kussen tja eentje die het beste lig kwaliteit bied en goed schoon te maken is i.v.m. ongelukjes.
Voor Nick heb ik een Biabed.
Nouja 2 eigenlijk, een in de kamer en een boven :engel:
Mooi strak, lekker comfortabel en gemakkelijk schoon te maken!
Afbeelding
WillieH
Vaste gebruiker

lieveheersbeestje83 schreef:Bij een pup kijk ik in eerste instantie naar niet makkelijk te/niet gevaarlijk bij slopen en makkelijk te wassen ivm ongelukjes. Bij witjesverzendhuis heb je hele makkelijke vetbedden tegen een heel redelijk tarief. De definitieve mand koop ik pas nadat ik weet dat er niet meer gesloopt wordt en mijn hond zindelijk is. Daarvoor dus veilige, goedkope, makkelijk schoon te maken kussen/kleden.

Prana heeft een traagschuimmand. Ik viel ook voor het verkooppraatje, ze ligt er inderdaad heerlijk in en hij past ook nog eens heel mooi bij mijn bank. Heb hem na de puppentijd gekocht.

Ik kijk uit naar je heerlijke puppyverhalen!
Is dit toevalig de traagschuimmand van Prana?

http://www.123hondenmand.nl/grote-honde ... 118cm.html

Want dit ziet er erg goed uit met mijn leken ogen. Uitwasbaar, traagschuim, ligdeken, anti-slip.

@labje

Bedankt voor je input maar ik heb even gekeken naar een biabed maar dat is iets te strak voor onze inrichting.
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Dat is inderdaad de mand die ik heb! Ik ben er heel blij mee. (Heb hem wel pas na de puppentijd gekocht, want de hoes is wasbaar, maar heel makkelijk is het niet en het wordt er ook niet beter op als je dat heel vaak moet doen.)
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

In de bench zou ik zo'n kleedje kopen die speciaal voor de bench gemaakt zijn, zijn ook precies op maat. En makkelijk wasbaar.
Deze bijv.
https://www.dobey.nl/benchkussen-zwart-p9513.html

Als mand kan alles, Rowan, mijn golden, ligt in de zomer altijd op de vloer en in de winter graag op een kussen. Manden ligt hij niet graag in. Dat is een beetje uitproberen.

Leuk dat je een blog gaat bijhouden en ben benieuwd naar je belevenissen met je pup. En kijk uit naar de foto's. Een golden pup is om te smelten :I: :I:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Pippi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boomer en chihuahua
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pippi »

Wat leuk dat je een blog gaat bijhouden! En dat jullie je zo goed voorbereiden :ok:

Ik heb naar de link van de kvv die jullie willen gaan geven gekeken. Zelf heb ik namelijk een pupje van 12 weken en de dierenarts vertelde dat er in kvv te weinig calcium zou zitten voor puppy's. Nu geloofde ik dat in eerste instantie niet echt. Mijn andere pup heb ik ook op kvv groot (groter dan de moeder) gekregen met kvv. De kvv die jullie willen geven is qua samenstelling hetzelfde als volwassen honden met 0,46% calcium. Maar tot mijn verbazing heeft de kvv die ik voer, die wel speciaal voor puppy's is (Carnibest Puppy) ook maar 0,49%. De Royal Canine brokken (die de DA ook verkoopt) heeft wel 1,15% calcium... Nu wil ik geen RC voeren ivm te weinig vlees en andere minder fijne stofjes. Maar het laat mij wel twijfelen. Op het barf forum adviseren ze ook tussen de 1,1 a 2% calcium.

En wat betreft kussens..mijn pups slapen in een (kinder)box met boxkleed en daar overheen dekens. Heerlijk zacht, warm, wasbaar en als ze willen kunnen ze er lekker onder kruipen :mrgreen:
Afbeelding
WillieH
Vaste gebruiker

Pippi schreef:Wat leuk dat je een blog gaat bijhouden! En dat jullie je zo goed voorbereiden :ok:

Ik heb naar de link van de kvv die jullie willen gaan geven gekeken. Zelf heb ik namelijk een pupje van 12 weken en de dierenarts vertelde dat er in kvv te weinig calcium zou zitten voor puppy's. Nu geloofde ik dat in eerste instantie niet echt. Mijn andere pup heb ik ook op kvv groot (groter dan de moeder) gekregen met kvv. De kvv die jullie willen geven is qua samenstelling hetzelfde als volwassen honden met 0,46% calcium. Maar tot mijn verbazing heeft de kvv die ik voer, die wel speciaal voor puppy's is (Carnibest Puppy) ook maar 0,49%. De Royal Canine brokken (die de DA ook verkoopt) heeft wel 1,15% calcium... Nu wil ik geen RC voeren ivm te weinig vlees en andere minder fijne stofjes. Maar het laat mij wel twijfelen. Op het barf forum adviseren ze ook tussen de 1,1 a 2% calcium.

En wat betreft kussens..mijn pups slapen in een (kinder)box met boxkleed en daar overheen dekens. Heerlijk zacht, warm, wasbaar en als ze willen kunnen ze er lekker onder kruipen :mrgreen:
Beste Pippi,

Ik snap wat je bedoelt, maar ik heb ook gelezen dat juist die hoeveelheid aan calcium die in brokvoer zoals RC zit de veroorzaker is van veel bot problemen inclusief HD. Omdat je gewoonweg te veel calcium introduceert aan de hond en omdat het niet natuurlijke calcium is blijft het in de lichaam van de hond. Het resultaat is dat het naar de botten van de hond gestuurd wordt. Bij natuurlijke calcium zoals geclaimd wordt in KVV voeding word het overtollige calcium wat de pup niet nodig heeft wel uitgepoept. Het blijft een vraagstuk die zeker zeker lastig te beantwoorden is. Jouw informatie zet mij overigens wel aan het denken en we zullen de KVV voeding nogmaals onder de loep nemen.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

WillieH schreef:
Pippi schreef:Wat leuk dat je een blog gaat bijhouden! En dat jullie je zo goed voorbereiden :ok:

Beste Pippi,

Ik snap wat je bedoelt, maar ik heb ook gelezen dat juist die hoeveelheid aan calcium die in brokvoer zoals RC zit de veroorzaker is van veel bot problemen inclusief HD. Omdat je gewoonweg te veel calcium introduceert aan de hond en omdat het niet natuurlijke calcium is blijft het in de lichaam van de hond. Het resultaat is dat het naar de botten van de hond gestuurd wordt. Bij natuurlijke calcium zoals geclaimd wordt in KVV voeding word het overtollige calcium wat de pup niet nodig heeft wel uitgepoept. Het blijft een vraagstuk die zeker zeker lastig te beantwoorden is. Jouw informatie zet mij overigens wel aan het denken en we zullen de KVV voeding nogmaals onder de loep nemen.
lees maar even dit, Willlie :

viewtopic.php?f=14&t=276431
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Jaaaaaa leuk! Een blog. Wat een plaatjes zijn de pups :I: ik vind hun papa ook zo knap :I: mams is ook mooi maar persoonlijk vind ik papa nog mooier.
Wat betreft je vraag over een mand. In het begin zou ik vooral gaan voor uitwasbaar en makkelijk te vervangen en schoon te houden. Vetbedjes, de kleedjes van de action. Dat soort dingen. Voor overdag, als je dus toezicht hebt kun je wel voor een echt goede mooie mand gaan. Zelf heb ik de Dreambay en daar ben ik supertevreden over :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

WillieH schreef:

Beste Pippi,

Ik denk dat er zeker wat in zit dat de niet natuurlijke clacium te veel wordt opgeslagen. :ok:
Er zit in een aantal kvv soorten voor pups niet meer calcium in het voer dan voor volwassenen.
Maar een pup eet verhoudingsgewijs wel meer dan een volwassen hond.
Zou dat op zich al niet leiden tot voldoende calcium?
Als er meer zit in de kvv kijk dan ook even wat de bron is (kunstmatig of natuurlijk).

Ik zou wel eens een vergelijkend onderzoek willen zien tussen pups op brokken > pups met kvv met een hoger percentage calcium en > pups met een gewonen hoeveelheod calcium opgevoed.
En dan de botstructuur bekijken als ze zijn uitgegroeid.

Ben heel benieuwd hoe het zal gaan met je pup.
Ik ga je blog ook volgen :D

Probeer niet alles te regelen zodat je niet voor verrassingen kunt komen te staan.
Die verrassingen krijg je toch :tongue:
De planning die je maakt komt zelden tot nooit uit :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Wat leuk dat je een blog gaat bijhouden!!
Je hebt al best wat tips gekregen, ik heb voor onze honden een lekker kleed liggen, en geen kussen, en ook een kleed opgevouwen in de bench. Makkelijk uitwasbaar en dat is ook praktisch met een pup :wink:
Veel voorpret alvast!
Afbeelding
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Wat leuk een blog! Het zijn prachtige pups :I:

Qua mand/kussen had ik voor Morris eerst wat vetbedjes en eigenlijk alleen maar dingen die je zo in de wasmachine kon gooien. Ik zou persoonlijk wachten met het kopen van een dure goede mand tot na de puppytijd. Morris heeft nu een mand met daarin een opgevouwen dekbed met een hoes eromheen. Staat hartstikke leuk, niet te duur en nog steeds makkelijk te wassen.
En dan ligt hij nog het liefst gewoon op de koude vloer :LOL:

KVV vind ik ook voor pups goed. Morris is er ook grotendeels op opgegroeid. Hoe het precies zit met de calcium daar zijn vast anderen die dat goed uit kunnen leggen.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Ow ja, KVV voer ik ook. En heb ik aan mijn 2de hond (Yara nu bijna 1,5) vanaf pup af aan gewoon de volwassen maling gegeven.
Naturis en Alaska.
En wat Nomo ook al zegt over het calcium verhaal... Er zijn vast anderen die het duidelijk uit kunnen leggen.
Afbeelding
kaatje888
Zeer actief

Met pups gebruik ik altijd wat kleedjes die je makkelijk kan wassen.
Later kan je wel een betere mand/kussen/kleed kopen :wink:
WillieH
Vaste gebruiker

Pakdebal schreef: lees maar even dit, Willlie :

viewtopic.php?f=14&t=276431
Ik heb het topic gelezen, maar op een gegeven moment vliegen de beschuldigingen je om de oren van beide kampen.
Het is dan ook totaal niet mijn bedoeling om hier een KVV vs BARF vs brok discussie te starten. Het is heel simpel onze Tessa is +/- 16,5 jaar oud geworden op brokken en wat de pot schaft.
Ze is nooit echt ziek geweest of iets dergelijks tot het laatste half jaar. (toen had ze een hartaanval gehad) Echter ik snap de gedachte wel achter KVV naar veel lezen en op het barf forum vragen stellen. Ik vertel alleen maar dingen die ik erover gelezen heb en of het waar is of niet niet dat weet ik niet, maar het zijn antwoorden van mensen die ofwel veel ervaring erin hebben ofwel onderzoekers zijn in de materie.

Anyways bedankt voor de link er stond wel een aantal interessante dingen. :E:
WillieH
Vaste gebruiker

TIJD VOOR EEN UPDATE

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties en tips wat betreft de mand.

Puppy update

Zelfde foto, maar nu met het onderscheidt tussen ruetjes en teefjes. Wel leuk om te zien dat de dames meer gekleurd zijn in het gezicht als de mannen.

Afbeelding

Een paar actie foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Meer foto's zijn te vinden op: http://www.sprincklertail.be/images/pup ... viewer.swf
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Owwwww smelt :I:

Mijn voorkeur? Teefje 3 en reutje 1. Voor zover ik het nu kan zien dan :F:
kaatje888
Zeer actief

Ik smelt ook helemaal :I:

Mijn voorkeur teefje 4 en reutje 1 voor zover ik nu kan zien :lol1:
WillieH
Vaste gebruiker

Kleine update er zijn wat keuzes gemaakt.

- De bench is binnen Afbeelding
- De hondenmand is binnen Afbeelding
- Het hondenkussen is binnen voor in de bench Afbeelding
- Kong wobbler snackball is binnen Afbeelding
- Puppykong is binnen Afbeelding
- voedsel voor in de kong Afbeelding

En een hele berg aan speelgoed meer die we gewoon los gekocht hebben.

Wat moeten we nog kopen
- Een halsbandje en een riem. Iemand nog suggesties?
- Voedingsbak zijn we wel over uit het wordt er een met een standaard zoals deze Afbeelding
Echter wij vroegen ons af of iemand weet of er ergens bakken verkocht worden met een leuk motiefje erop die in z'n standaard passen?

Dus suggesties tips zijn altijd welkom.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Voerbakken bij de action met pootjes en kluifjes erop voor geloof 1 euro per stuk. Verder bij de dierenwinkel voerbakken in allerlei soorten en maten.

Als halsbandje zou ik voor een nylon bandje met kliksluiting gaan. Makkelijk om te doen en niet zo duur, ze zijn er zo uitgegroeid. En een wat langere riem is wel fijn voor de puppytijd.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Halsbandje zou ik voor iets gaan wat verstelbaar is en met een kliksluiting. En geef daar niet teveel geld aan uit... met een beetje mazzel doe je er 2-3 maanden mee (vaak zelfs korter) en dan groeit je hond eruit. Ook voor een riem zou ik geen tientallen euro's uitgeven: een simpele, stevige riem. Qua lengte heb ik persoonlijk een niet te lange riem maar ook niet te kort. Voor de voerbakken zou ik inderdaad eens bij de Action kijken, staan vaak hele leuke aanbiedingen! Ook bij dierenwinkels heb je vaak heel veel keus. Of ze in de standaard passen kan je eventueel opmeten?

Altijd leuk die voorbereiding voor een pup :I: Ben heel benieuwd welke van jullie wordt (of is dat al bekend?) en als hij/zij er is, lekker veel foto's en updates posten!
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”