Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat doen met t vuurwerk?
Moderator: moderatorteam
- Tovi
- Vaste gebruiker
wat doen met t vuurwerk?
De jaarwisseling komt er weer aan, wat harde knallen en dergelijke betekent bij ons in de buurt.
Ik ben benieuwd hoe jullie er mee omgaan, hoe jullie honden er op reageren. Want dit is de eerste oud en nieuw die Binky mee gaat maken en ook de eerste van ons samen. Ik weet wel dat je m niet moet aaien/oppakken e.d. mocht ie bang zijn
Ik ben benieuwd hoe jullie er mee omgaan, hoe jullie honden er op reageren. Want dit is de eerste oud en nieuw die Binky mee gaat maken en ook de eerste van ons samen. Ik weet wel dat je m niet moet aaien/oppakken e.d. mocht ie bang zijn
groetjes Maaike en Binky

Ook voor Tommie de eerste jaarwisseling, ben erg benieuwd hoe hij zal reageren. Volgens mij is het het beste om hem op dat moment totaal geen aandacht te geven en te doen alsof het vuurwerk helemaal niet bijzonder is. Als wij ons niet druk maken zal hij dat ook minder snel doen. Misschien zetten we de bench neer, zodat wanneer we naar buiten gaan hij rustig kan blijven. Maar ik lees aandachtig mee, want meer tips zijn welkom.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
- Contacteer:
hier het tweede jaar oud en nieuw voor qyan.
ik verwacht niet dat het goed gaat, aangezien hij vorig jaar een rotje naar zijn kop gegooid heeft gekregen van een 1 of ander marokkaantje van een jaar of 8.
en een lol dat ze hadden.
doodsbang was ie dus.
het knalt bij ons al aardig en af en toe ene knal gaat nog redelijk moet ik zeggen. hij kijkt wel op, maar duikt niet weg gelukkig en zijn staart plakt ie ook nit tegen zijn buik.
hij wordt hier in iedere geval na 22.00 uur niet meer uitgelaten. 2 dagen voor oud en nieuw alleen aan de lijn naar buiten en 2 dagen oud en nieuw idem.
kalmeringspilletjes doe ik niet aan.
ik wacht eerst af hoe die reageert, wordt ie echt te bang gaan de gordijnen dicht en de muziek gaat op tandje 100. verder uiteraard niet reageren en niet troosten.
verder weet ik het nog niet.
ik verwacht niet dat het goed gaat, aangezien hij vorig jaar een rotje naar zijn kop gegooid heeft gekregen van een 1 of ander marokkaantje van een jaar of 8.
doodsbang was ie dus.
het knalt bij ons al aardig en af en toe ene knal gaat nog redelijk moet ik zeggen. hij kijkt wel op, maar duikt niet weg gelukkig en zijn staart plakt ie ook nit tegen zijn buik.
hij wordt hier in iedere geval na 22.00 uur niet meer uitgelaten. 2 dagen voor oud en nieuw alleen aan de lijn naar buiten en 2 dagen oud en nieuw idem.
kalmeringspilletjes doe ik niet aan.
ik wacht eerst af hoe die reageert, wordt ie echt te bang gaan de gordijnen dicht en de muziek gaat op tandje 100. verder uiteraard niet reageren en niet troosten.
verder weet ik het nog niet.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik doe altijd maar alsof ik het werkelijk geweldig vind, al dat geknal!
Laika is niet bang, Nelson weet ik niet. Dat wordt afwachten dit jaar.

Laika is niet bang, Nelson weet ik niet. Dat wordt afwachten dit jaar.

Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Geen alcohol aan je hond geven! Nooit zo'n risico nemen. Neem dat zelf maar :p:
Kijk uit met uitlaten, laat je hond niet loslopen, hou je katten binnen, gedraag je alsof er niets aan de hand. Als je hond bang is, negeren. De gordijnen kun je dichtdoen en de televisie gewoon harder zetten.
Is je hond erg bang van vuurwerk en woon je in een gebied waar ze veel knallen? Breng hem dan een nachtje in een pension meestal liggen die vrij afgelegen en rustig of ga zelf in een huis in de bergen zitten
Kijk uit met uitlaten, laat je hond niet loslopen, hou je katten binnen, gedraag je alsof er niets aan de hand. Als je hond bang is, negeren. De gordijnen kun je dichtdoen en de televisie gewoon harder zetten.
Is je hond erg bang van vuurwerk en woon je in een gebied waar ze veel knallen? Breng hem dan een nachtje in een pension meestal liggen die vrij afgelegen en rustig of ga zelf in een huis in de bergen zitten

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Net als je hond drank ingieten zeker?EvitaP schreef:negeren gaat moeilijk hoor, ben je na afloop je hond kwijt en is je meubulair gesloopt![]()
Maar ik snap 'm wel, moest gewoon even deze opmerking makenafwijking van mij.

De stakker! :cry2: Kan me voorstellen dat hij daar erg bang van geworden is! Mijn zwager heeft het een keer geflikt om per ongeluk vuurwerk in mijn gezicht te gooien, niets gebeurd godzijdank! Maar heb wel de hele avond lopen janken van de schrik, dus ik weet hoe hij zich voelt! :cry2:qyan schreef:hier het tweede jaar oud en nieuw voor qyan.
doodsbang was ie dus.
Denk dat ik de week voor en na oud en nieuw maar hele kleine beperkte rondjes zal lopen met tommie, misschien breng ik hem naar mijn ouders, die wonen op het platteland....lekker rustig!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
miekmiek schreef:Net als je hond drank ingieten zeker?EvitaP schreef:negeren gaat moeilijk hoor, ben je na afloop je hond kwijt en is je meubulair gesloopt![]()
Maar ik snap 'm wel, moest gewoon even deze opmerking makenafwijking van mij.
Maar geeft niet hoor, ook deze opmerking moest even gemaakt worden, zeker een afwijking van mij....

Wel gezellig hoor ben blij dat ik niet de enige ben met een afwijking :p:
- Trina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hier zijn ze nu al aan het schieten. Oberon is niet echt angstig, maar voelt zich er wel ongemakkelijk bij.
Na een knal begint hij hard te blaffen en slaat met zijn poot tegen de deur om naar binnen te kunnen.
We laten nu de deur open, dan kan hij zelf kiezen wat hij wil, vanaf nu zorgen we ook dat hij niet al te lang alleen is.
Maar dat knallen, dat horen we zelf niet hoor, tenminste, wij doen net of het allemaal heel gewoon is, negeren de knallen dus.
En tabletjes krijgt hij ook niet, want die hebben we onze vorige hond wel eens gegeven en die was dagenlang van de wereld, lijkt me niet zo goed.
De tabletjes zijn erg sterk. Voor wie ze toch wil geven, begin eerst maar eens met een halve.
Wij mochten onze vorige hond van 54kg 4 geven, maar zij was van 1 tabletje al mijlenver weg. Wees dus voorzichtig.
Na een knal begint hij hard te blaffen en slaat met zijn poot tegen de deur om naar binnen te kunnen.
We laten nu de deur open, dan kan hij zelf kiezen wat hij wil, vanaf nu zorgen we ook dat hij niet al te lang alleen is.
Maar dat knallen, dat horen we zelf niet hoor, tenminste, wij doen net of het allemaal heel gewoon is, negeren de knallen dus.
En tabletjes krijgt hij ook niet, want die hebben we onze vorige hond wel eens gegeven en die was dagenlang van de wereld, lijkt me niet zo goed.
De tabletjes zijn erg sterk. Voor wie ze toch wil geven, begin eerst maar eens met een halve.
Wij mochten onze vorige hond van 54kg 4 geven, maar zij was van 1 tabletje al mijlenver weg. Wees dus voorzichtig.

- sophie
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Word hier voor Sophie ook de eerste keer Jordy is er niet bang voor hij vond het vorig jaar teminste erg mooi.
Ik heb van Lot een betstandje gekregen met vuurwerk geluiden en dit op cd gebrand.Dat draai ik nu regelmatig even keihard af.Nu kijken ze er niet meer bij op.Hopenlijk helpt het me met oud en nieuw.
Ik heb van Lot een betstandje gekregen met vuurwerk geluiden en dit op cd gebrand.Dat draai ik nu regelmatig even keihard af.Nu kijken ze er niet meer bij op.Hopenlijk helpt het me met oud en nieuw.
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Dingo is er absoluut niet bang voor, maar word boos op alles wat rotjes gooit
dus rond deze tijd is het opassen geblazen met opletten...ook naar dingo is ooit eens een rotje gegooid, maar dat heeft gelukkig geen angstig effect op hem gehad. Met al die knallen wil hij maar 1 ding doen, en dat is ons beschermen...dus met oud en nieuw zijn we altijd bij dingo, hebben de tv harder aan staan, en kletsen veel
en als we naar buiten gaan, om de buren enz te feliciteren blijft er altijd 1 van ons bij dingo 

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier kan je nog wel wat vuurwerkgeluiden vinden om de hond vast te wennen aan het kabaal.
http://www.findsounds.com/ISAPI/search. ... =fireworks

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zet de tv wat harder en blijf gewoon zitten waar ik zit en doe net of er niets aan de hand is.Nu wordt hier abnormaal erg geknald en Mickey gaat toch ff een half uurtje wat stressen,maar daarna als het wat minder wordt,is het zo weer over.Op oudjaar gaan ze recht de auto in overdag om te gaan wandelen en in een rustig bos er weer uit.Ik durf er niet tussendoor te lopen.Mijn vorige hond was panisch en dat was echt een ramp,zo ook met knallen op TV en onweer etc.

- Domie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Voor Joep is het de eerste keer. Een buurjongen was al zo grappig om een rotje zijn richting op te gooien
en toen nam Joep kei hard de benen. Voor de vuurwerk geluiden op de cd is hij totaal niet bang. Slaapt er rustig doorheen maar gezien zijn reactie op het rotje heb ik wel prodier nerveusiteit gekocht. En verder neem ik de tips van hier ter harte, tv aan en gordijnen dicht en net doen of er buiten niets aan de hand is

Groetjes Domie en een lebberkus van Paco
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
Joepie 27-12-2002 - 03-08-2015
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Normaal gesproken drink ik niet, kijk ik niet uit en laat de hond los met uitlaten, laat de katten gewoon buiten, heb de gordijnen open, de televisie staat hier normaal heel zachtjes en als mijn hond bang is mag hij lekker bij me wegkruipen.Rataplan schreef:Geen alcohol aan je hond geven! Nooit zo'n risico nemen. Neem dat zelf maar :p:
Als ik nou doe wat jij me aanraadt zal mijn hond vast doorhebben dat ik me niet gedraag alsof er niets aan de hand is.

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- mechelaar_fan
- Zeer actief
mijn hond is schotvast. met een pup zorg ik ervoor dat ik een hele berg boeiende speeltje bij de hand heb, een bijtrol, een zeemvel, een kartonnen doos, plastieken flessen, een bal....
en tegen middernacht begin is te spelen met de hond, als het knalt, speel ik rustig verder, en na een minuut of 5 knallen stop ik het spel, en laat ik de pup wat slapen.
en tegen middernacht begin is te spelen met de hond, als het knalt, speel ik rustig verder, en na een minuut of 5 knallen stop ik het spel, en laat ik de pup wat slapen.
Ik doe echt niets, net als vorig jaar.
Om 12 uur stap ik naar buiten met mijn fles champagne, lekker iedereen bijgieten.
De kids staan op een veilige afstand, en mijn man kan weer genieten van zijn100000000000 klapper.
Die legt hij door de hele straat.
Kan de hele buurt een half uur van genieten.
De hond(en) gaan achter in huis.
Diesel geeft er niets om.
Gaf vorig jaar geen kik.
Ging lopen spelen met een botje....
Bits misschien wel.
Maar misschien ook niet.
Ik ga haar in ieder geval niet zitten te aaien.
Hup, cold turkey...
Na een half uur is het voorbij.
Om 12 uur stap ik naar buiten met mijn fles champagne, lekker iedereen bijgieten.
De kids staan op een veilige afstand, en mijn man kan weer genieten van zijn100000000000 klapper.
Die legt hij door de hele straat.
Kan de hele buurt een half uur van genieten.
De hond(en) gaan achter in huis.
Diesel geeft er niets om.
Gaf vorig jaar geen kik.
Ging lopen spelen met een botje....
Bits misschien wel.
Maar misschien ook niet.
Ik ga haar in ieder geval niet zitten te aaien.
Hup, cold turkey...
Na een half uur is het voorbij.
tja, qyan reageert met trainen ook niet op het schot, is toch wat anders he!mechelaar_fan schreef:mijn hond is schotvast. met een pup zorg ik ervoor dat ik een hele berg boeiende speeltje bij de hand heb, een bijtrol, een zeemvel, een kartonnen doos, plastieken flessen, een bal....
en probeer ene hond die zo verschrikkelijk bang is maar eens aan het spelen te krijgen.
hebben we vorig jaar ook geprobeerd, nou echt niet.
misschien als ik vraag of de pakwerker er geen bezwaar tegen heeft oud en nieuw bij ons thuis te vieren in volledig pak

maar spelen, denk het niet
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Voor Belle wordt het de eerste keer, maar met Chiva en vorige honden is het nooit een probleem geweest. Meestal lagen ze gewoon te slapen, zoals meestal om die tijd. Zelf doe ik ook zo gewoon mogelijk. Met uitlaten houd ik er wel rekening mee waar en wanneer ik ga lopen, want je hebt inderdaad van die rotkinderen die het leuk vinden dieren (en mensen) met vuurwerk te pesten.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Beetje suffe geluiden hoor...tommie is er totaal niet van onder de indruk!Femia schreef:Hier kan je nog wel wat vuurwerkgeluiden vinden om de hond vast te wennen aan het kabaal.

-
- Vaste gebruiker
niet bang
Bowie is nit bang voor vuurwerk, hoewel hij (toen hij jong was) op nog geen meter afstand stond van een rotje.
Vorig jaar ben ik met hem in de tuin gaan staan spelen. Dit hielp goed,hij was toch een beetje bang in het begin.
Geen idee wat Ice vind, maar toen hij klein was schrok hij wel van de fanfare en daar is hij nog steeds best bang van. Dus spelen of negeren!!!
Mandy
Vorig jaar ben ik met hem in de tuin gaan staan spelen. Dit hielp goed,hij was toch een beetje bang in het begin.
Geen idee wat Ice vind, maar toen hij klein was schrok hij wel van de fanfare en daar is hij nog steeds best bang van. Dus spelen of negeren!!!
Mandy
- MissTique
- Actief
- Contacteer: