Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waterblazer, welke is goed?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla en Bracco Italiano
- Aantal honden: 2
Waterblazer, welke is goed?
Ik ben erover aan het denken om een wateblazer , of hoe heet zo'n ding, aan te schaffen. boris is een kruising bouvier koningspoedel en man wat kan die hond vies worden. Soms zit er dus niets anders op dan hem schoonspuiten met gelukkig warm water op de buitenkraan. Maar dan, hij blijft echt de hele dag vochtig. Handig ding lijkt me dus. Maar wat is een goede , zijn ze ook 2e hands te krijgen en hoe lang doe je er dan over om hem droog te krijgen?
Re: Waterblazer, welke is goed?
Double K, beter vind je ze niet. Het merk is mij even ontschoten, ik gebruik mijn waterblazer hier niet meer, vandaar.
Tweedehands ook te krijgen, dus dat scheelt. 100% droog wordt de hond niet, maar het benaderd het wel.
Tweedehands ook te krijgen, dus dat scheelt. 100% droog wordt de hond niet, maar het benaderd het wel.
-
- Zeer actief
Oh die is niet zo heel duur. En hoe lang doe je er dan over, ongeveer?
Dat ligt helemaal aan de vacht. Ik had er ook een gekocht voor mijn vorige Tibetaanse Terrier en dan stond ik nog 3 kwartier te föhnen. Met mijn huidige Tibetaanse Terrier ben ik met 'n 20 minuutjes klaar. En dan met een gewone föhn. Ik wilde gisteren voor de eerste keer bij haar de waterblazer gebruiken, maar toen ik hem aanzette om te kijken of hij het nog deed, durfde ik hem echt niet te gebruiken, was bang dat-ie haar zou wegblazen......
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Op het moment in de aanbieding http://www.trim.nl/waterblazers-drogers ... w-1307015/

-
- Zeer actief
Is dat een goede? Die kan ik via mp overnemen voor 65 euro. Boris gaat wel echt een flinke hond worden, een flinke bouvier met een enorme vacht zoals het er nu uit ziet.
Ik heb dezelfde maar dan op standaard. Voldoet mij goed.Pemba schreef:Op het moment in de aanbieding http://www.trim.nl/waterblazers-drogers ... w-1307015/
Werkt dat ook bij herders?Ik heb langhaar herders die erg gek zijn op zwemmen .Aangezien waar ik woon omgeven is met water, kan ik ze daar ook haast niet uithouden er is er altijd wel één die mijn oog ontglipt.Dus ik zat ook te denken zo'n ding te kopen omdat de oudste al een soort zwemmers exceem had door dat zijn vacht te lang nat blijft.Ik droog hem nu trouw met mijn haarfohn,maar dat is een hele klus.
- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Ik heb deze https://www.vidaxl.nl/catalog/product/v ... 3godrQ4AZw
Prima waterblazer en niet duur, ook in verschillende warmte standen te regelen
Prima waterblazer en niet duur, ook in verschillende warmte standen te regelen
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
ik zit er ook over na te denken maar.....
als buster bij de trimster is sneeuwt -
- het behoorlijk als zij met de waterblazer aan de gang is dus dan moet je toch altijd de blazer buiten gebruiken?
in ieder geval kan ik mij niet bedenken dat je het in huis doet
dus waar gebruiken jullie de waterblazer ?
als buster bij de trimster is sneeuwt -

in ieder geval kan ik mij niet bedenken dat je het in huis doet

Fenneke en Baloe

- tervueren milo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Buiten je weet niet wat er uit komt aan haar en stof.
Ken wel mensen die het binnen doen hoor
Gebruik hem ook op computers uit te blazen gaat prima
Ken wel mensen die het binnen doen hoor

Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
Ik heb een veranda ,daar droog ik de herders,daar moeten ze ook blijven als ze een zand en waterbad hebben genomen.Anders zou ik het denk ik in de schuur of garage doen,want je hond buiten in de regen of zo droogblazen lijkt me ook niet handig.
- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Deze hebben wij op het werk maar voor je hond helemaal droog is hiermee, dat duurt wel even... We hebben ook een Double K maar die zijn weer zo duur dat dat niet echt iets leuks is om voor thuis aan te schaffen en af en toe te gebruiken, denk ik.Pemba schreef:Op het moment in de aanbieding http://www.trim.nl/waterblazers-drogers ... w-1307015/
fenneke schreef:ik zit er ook over na te denken maar.....
als buster bij de trimster is sneeuwt -- het behoorlijk als zij met de waterblazer aan de gang is dus dan moet je toch altijd de blazer buiten gebruiken?
in ieder geval kan ik mij niet bedenken dat je het in huis doet![]()
![]()

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
- Zeer actief
Ik ga maar eens kijken voor zo'n ding. Hb ook 2 scharen besteld om,hem zelf een beetje bij te houden, ogen en poten moet wel lukken en dan 2 keer per jaar naar de trimsalon denk ik zo. We willen hem lekker lang houden , vandaar de waterblazer.
We hebben en carport dus daar kan het dan mooi!
Ik heb alleen nog niet echt van iemand gehoord hoe lang het duurt het drogen met zo'n ding, kijk als ik alsnog een half uur bezig ben dan heb ik er niet zo'n trek in. Hij hoeft ook niet helemaal droog , als hij nog een beetje klam is is het niet erg. Maar nu kan ik na een regenbui meteen zijn kleden in de bench in de droger doen omdat die helemaal doorweekt zijn.
Ik heb alleen nog niet echt van iemand gehoord hoe lang het duurt het drogen met zo'n ding, kijk als ik alsnog een half uur bezig ben dan heb ik er niet zo'n trek in. Hij hoeft ook niet helemaal droog , als hij nog een beetje klam is is het niet erg. Maar nu kan ik na een regenbui meteen zijn kleden in de bench in de droger doen omdat die helemaal doorweekt zijn.
- *Esther
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zet Haas ook buiten neer ja.tervueren milo schreef:Buiten je weet niet wat er uit komt aan haar en stof.
Ken wel mensen die het binnen doen hoor![]()
Pas wel even de verwarming uitgeblazen,

-
- Zeer actief
Nieuwe Aeolus H901 waterblazer
Nieuw !!! Degelijke, compacte waterblazer / droger van Aeolus. Deze waterblazer is voor alle rassen zeer geschikt om de vacht te drogen en/of vuil en losse haren uit de vacht te blazen. Super blaas kracht Door de nieuw ontwikkelde luchtslang van 52 mm doorsnede en verbeterde motor heeft deze waterblazer een grote blaaskracht . Energie besparend Door een betere luchtstroom techniek in de waterblazer bepaart u 30% energie. Specificaties Cyclone waterblazer: - energiebesparende motor - maximaal verbruik 1800 watt. - luchtstroom max 60 m/s - traploos regelbare luchtstroom - verwarmingselement is apart aan of uit te zetten - geeft verwarmde lucht tot maximaal 52 C. - flexibele meedraaiende en uitrekbare slang - 2 mondstukken - afmeting 44×31×24 cm - CE en GS gecertificeerd te bestellen via web shop hondslekker of af te halen in drouwen
Is dit misschien wat, klink als een erg krachtig ding, hij kost 150 euro
Nieuw !!! Degelijke, compacte waterblazer / droger van Aeolus. Deze waterblazer is voor alle rassen zeer geschikt om de vacht te drogen en/of vuil en losse haren uit de vacht te blazen. Super blaas kracht Door de nieuw ontwikkelde luchtslang van 52 mm doorsnede en verbeterde motor heeft deze waterblazer een grote blaaskracht . Energie besparend Door een betere luchtstroom techniek in de waterblazer bepaart u 30% energie. Specificaties Cyclone waterblazer: - energiebesparende motor - maximaal verbruik 1800 watt. - luchtstroom max 60 m/s - traploos regelbare luchtstroom - verwarmingselement is apart aan of uit te zetten - geeft verwarmde lucht tot maximaal 52 C. - flexibele meedraaiende en uitrekbare slang - 2 mondstukken - afmeting 44×31×24 cm - CE en GS gecertificeerd te bestellen via web shop hondslekker of af te halen in drouwen
-
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik blaas de Puli's gewoon binnen droog, zij staan op de tafel en ik zit gezellig op een stoel te blazen. Het zand valt meteen op de grond en haar komt er niet van af
Klinkt wel relaxed maar ik vind het een beetje vies een hond met viezigheid op tafel, ben denk ik een beetje te mieppoetserig om het zo te doen.
Ik denk dat ik dus kou sta te lijden buiten. Daar komt bij dat ik vaak met 1 of 2 kinderen erbij wandel en die hebben ook de nodige aandacht nodig als we thuiskomen.
Ik had dus gehoopt op max een minuut of 10 blazen en dan desnoods even de bench in en een uur of 2 later schoon en bijna droog....
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is ook lastig te zeggen omdat dat per hond behoorlijk kan schelen, de een is met 10 minuten bijna helemaal droog terwijl de ander na een half uur nog niet echt droog lijkt te wordennicolioo schreef:Ik heb alleen nog niet echt van iemand gehoord hoe lang het duurt het drogen met zo'n ding, kijk als ik alsnog een half uur bezig ben dan heb ik er niet zo'n trek in. Hij hoeft ook niet helemaal droog , als hij nog een beetje klam is is het niet erg. Maar nu kan ik na een regenbui meteen zijn kleden in de bench in de droger doen omdat die helemaal doorweekt zijn.

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
-
- Zeer actief
YvetteJ schreef:Dat is ook lastig te zeggen omdat dat per hond behoorlijk kan schelen, de een is met 10 minuten bijna helemaal droog terwijl de ander na een half uur nog niet echt droog lijkt te wordennicolioo schreef:Ik heb alleen nog niet echt van iemand gehoord hoe lang het duurt het drogen met zo'n ding, kijk als ik alsnog een half uur bezig ben dan heb ik er niet zo'n trek in. Hij hoeft ook niet helemaal droog , als hij nog een beetje klam is is het niet erg. Maar nu kan ik na een regenbui meteen zijn kleden in de bench in de droger doen omdat die helemaal doorweekt zijn.
Hm,, ik vrees dat ik er eentje heb die bij de laatste soort hoort... Als Boris echt nat is, gewassen of helemaal in het water of een uur door de regen dan lijkt hij maar niet droog te worden. Ik heb hem dan met drie handdoeken afgedroogd zodat hij niet meer druipend nat is en dan een uur in zijn bench, daarna de dekens in de droger en dan nog flinke natte plekken op de grond als hij gaat liggen.
Daar valt ook niks zinnigs over te zeggen omdat het van zoveel factoren afhangt.nicolioo schreef:Ik ga maar eens kijken voor zo'n ding. Hb ook 2 scharen besteld om,hem zelf een beetje bij te houden, ogen en poten moet wel lukken en dan 2 keer per jaar naar de trimsalon denk ik zo. We willen hem lekker lang houden , vandaar de waterblazer.

-
- Zeer actief
En kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen?nicolioo schreef:Nieuwe Aeolus H901 waterblazer
- YvetteJ
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, ik ken van dat merk alleen een fohn en dat vond ik niks maar dat zegt weer weinig over de waterblazer natuurlijknicolioo schreef:En kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen?nicolioo schreef:Nieuwe Aeolus H901 waterblazer

Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Ja, daar kan ik wel wat zinnigs over zeggennicolioo schreef:En kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen?nicolioo schreef:Nieuwe Aeolus H901 waterblazer

Ik zou een blazer nemen met een zo zwaar mogelijke motor die toch nog binnen het budget valt.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ik zou eens kennis gaan maken bij de lokale trimsalon en vragen of je je hond een keer mag blazen daar. Dan heb je een beetje een idee.
-
- Zeer actief
Rosita Compagner schreef:Ik zou eens kennis gaan maken bij de lokale trimsalon en vragen of je je hond een keer mag blazen daar. Dan heb je een beetje een idee.
Ook wel een slim idee!
Zouden ze daar open voor staan? Kan wellicht een aantal bellen en vragen wat ze hebben staan en of ze me willen adviseren.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als je van plan bent je hond maar 1 x per half jaar te laten trimmen dan ben je wel een uurtje bezig met blazen.
De schoonheid van een vacht en de dikte en soort haar spelen ook mee in de tijdsduur van droog krijgen.
Laat dat beest gewoon 1 x in de 3 maanden trimmen.
Kun je hem sneller droog krijgen met de blazer.
Minder tijd bezig met borstelen en kammen.
Minder kans op klitten en vilt wat door vocht en lange vacht heftiger word .
En een leuk blazertje kopen en een trimtafel waar je hem op kan zetten.
Scheelt ook weer in onhandig gedoe op de grond met rug klachten tot gevolg..
De schoonheid van een vacht en de dikte en soort haar spelen ook mee in de tijdsduur van droog krijgen.
Laat dat beest gewoon 1 x in de 3 maanden trimmen.
Kun je hem sneller droog krijgen met de blazer.
Minder tijd bezig met borstelen en kammen.
Minder kans op klitten en vilt wat door vocht en lange vacht heftiger word .
En een leuk blazertje kopen en een trimtafel waar je hem op kan zetten.
Scheelt ook weer in onhandig gedoe op de grond met rug klachten tot gevolg..
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
Ik vind van die kortgeknipte honden gewoon meestal geen gezicht. Dan maar meer werk in de vachtverzorging. Dat heb ik me van te voren gerealiseerd en dat moet dan maar.
Een tafel erbij is ook wel handig inderdaad.
En de hond hoeft niet helemaal droog te zijn. Ik kam Boris om de dag helemaal goed door en elke dag bij zijn dijen en oksels en onder zijn poten.
En de hond hoeft niet helemaal droog te zijn. Ik kam Boris om de dag helemaal goed door en elke dag bij zijn dijen en oksels en onder zijn poten.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Tussen kort geknipt en gewoon geknipt zit ook een groot verschil.nicolioo schreef:Ik vind van die kortgeknipte honden gewoon meestal geen gezicht. Dan maar meer werk in de vachtverzorging. Dat heb ik me van te voren gerealiseerd en dat moet dan maar.
Poedels en ook bouviers die zien er niet uit als het langer word want het gaat uit staan die vacht.
Het valt dus niet zoals bij een maltees of beardie naar beneden.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik heb een Liberty Airforce II en dat ding is van 1994 of zo en doet het nog steeds geweldig ondanks dat de slanguiteindes hier en daar wat gemodelleerd zijn door sommige pups 

Sandra

Je kunt er ook heel goed het stof achter de verwarming weg blazen.tervueren milo schreef:Buiten je weet niet wat er uit komt aan haar en stof.
Ken wel mensen die het binnen doen hoor![]()
Ik heb die ook en vind hem hartstikke fijn, gewoon nog even te veel voor vederlichte Lotje.