Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
barf, niet altijd even goed
Moderator: moderatorteam
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: barf, niet altijd even goed
ik zwets , terwijl anderen niet weten HOE ze botten / barf moeten geven ????????.Muk schreef: Was een gekookt bot. Iedereen die barft weet dat je geen gekookte botten moet geven.
Je zwetst weer eens een slag in de rondte, als je eerst eens nadenkt voordat je meteen begint te veroordelen zou het al een stuk beter gaan. Nu schrijf je een hoop onzin met het gevaar dat mensen die informatie zoeken jouw onzin nog kunnen gaan geloven ook. En dat vind ik een kwalijke zaak.

dat ze hun eigen hond in gevaar brengen , en ik zwets ?..

een paar waarschuwingen is wel op zijn plaats daarom .

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Vanwege het voorbeeld waar jij vanmorgen mee kwam, dat hondje én dat botje, weet je nog ?Pakdebal schreef:ik zwets , terwijl anderen niet weten HOE ze botten / barf moeten geven ????????.Muk schreef: Was een gekookt bot. Iedereen die barft weet dat je geen gekookte botten moet geven.
Je zwetst weer eens een slag in de rondte, als je eerst eens nadenkt voordat je meteen begint te veroordelen zou het al een stuk beter gaan. Nu schrijf je een hoop onzin met het gevaar dat mensen die informatie zoeken jouw onzin nog kunnen gaan geloven ook. En dat vind ik een kwalijke zaak.![]()
dat ze hun eigen hond in gevaar brengen , en ik zwets ?..![]()
Dat botje bleek dus niet rauw te zijn, maar verhit.

S@ndr@ schreef:Hmmm vrijwel is niet helemaal - interessante link misschien- en ik dank mijn slordige vooroudersmalinois schreef:Heb je toch niet mn site gelezen! T spijsvertwringssysteem is nog zo goed als identiek.![]()
![]()
http://www.scientias.nl/u-heeft-uw-hond ... ders/79356
inderdaad niet helemaal, want een wolf loopt 16 uur per dag , en kan het GOED verteren daardoor . !

en eet daarna een dag niet , zoveel heeft hij nodig om alles te verteren .
maar een huis-hond ligt daarna voor de kachel , en hoeveel keer wordt hij dan uitgelaten ?.

Mijn post ook gelezen? Waar ik je heel vriendelijk doch dringend vraag om geen adviezen te geven over zaken waar je geen verstand van hebt? Algemene fatsoensnormen zijn dat.Pakdebal schreef:ik zwets , terwijl anderen niet weten HOE ze botten / barf moeten geven ????????.Muk schreef: Was een gekookt bot. Iedereen die barft weet dat je geen gekookte botten moet geven.
Je zwetst weer eens een slag in de rondte, als je eerst eens nadenkt voordat je meteen begint te veroordelen zou het al een stuk beter gaan. Nu schrijf je een hoop onzin met het gevaar dat mensen die informatie zoeken jouw onzin nog kunnen gaan geloven ook. En dat vind ik een kwalijke zaak.![]()
-
- Zeer actief
wat dit dan weer met t spijsverteringsstelsel te maken heeft is me een raadselPakdebal schreef:S@ndr@ schreef:Hmmm vrijwel is niet helemaal - interessante link misschien- en ik dank mijn slordige vooroudersmalinois schreef:Heb je toch niet mn site gelezen! T spijsvertwringssysteem is nog zo goed als identiek.![]()
![]()
inderdaad niet helemaal, want een wolf loopt 16 uur per dag , en kan het GOED verteren daardoor . !![]()
maar een huis-hond ligt daarna voor de kachel , en hoeveel keer wordt hij dan uitgelaten ?.

Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 03 nov 2013 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Met een mega volle buik 16 uur lopen? Gol zou er niet aan moeten denkenPakdebal schreef:S@ndr@ schreef:Hmmm vrijwel is niet helemaal - interessante link misschien- en ik dank mijn slordige vooroudersmalinois schreef:Heb je toch niet mn site gelezen! T spijsvertwringssysteem is nog zo goed als identiek.![]()
![]()
inderdaad niet helemaal, want een wolf loopt 16 uur per dag , en kan het GOED verteren daardoor . !![]()

Gollum kreeg ook vaak een dubbele portie en de volgende dag niks, ging prima hoor.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Nou als ze gewoon gevraagd had wat bedoel je ermee was er een hoop leed voorkomen denk ik maar zo.Om dan gelijk over een idiote reactie te beginnen terwijl je geeneens zeker weet of het voor jou bedoeld is vind ik dan weer idioot.Maar goed gebeuren wel ergere dingen in de wereld en volgens mij ben ik beleefd gebleven.Marion. schreef:Ja, maar daarvoor moet je eerst weten dat er hier maar 4 citaten mogen. Moet je weten dat dat hier altijd een punt van discussie is. Moet je weten dat Peep geen quotes kan fixen. Enz, enz.Jeannettebo schreef:Doe eens rustig zeg, de opmerking over citaten was algemeen bedoeld. Er waren al vier citaten, Pepie had jou geciteerd, een heel verhaal getikt en kreeg toen de melding dat er al vier citaten waren, dus verhaal weg, ja dan baal je idd en zou ik ook denken laat maar, stik er maar in. Algemeen gezegd over het reageren , als in " dan niet" of "zoek het maar uit"*Marina* schreef:stik maar in je citaten mag gewoon gezegd worden, maar dat je dat een belachelijke reactie vindt, dat mag niet... ow jaik begrijp het helemaal.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Veel plezier met elkaar, ik ben er wel klaar mee.
@smoekie het is je gelukt, opgelucht nu?
Het is niet raar dat iemand die hier niet zo vaak komt, vreemd opkijkt van zo'n reactie na een post van haar. Communicatiestoornis, van beide kanten wel te verstaan. Ook van Peep's kant.

Haha, nou voor jou uitleg moet je ook een goede verstaander zijn hoor. Geeft niet. Maar met een zinnetje als "ik had een heel stuk getikt en die melding kreeg ik toen" heb je ook wel wat voorkennis nodig om te snappen wat je bedoelt hoorPepie schreef:Nou als ze gewoon gevraagd had wat bedoel je ermee was er een hoop leed voorkomen denk ik maar zo.Om dan gelijk over een idiote reactie te beginnen terwijl je geeneens zeker weet of het voor jou bedoeld is vind ik dan weer idioot.Maar goed gebeuren wel ergere dingen in de wereld en volgens mij ben ik beleefd gebleven.

- Pepie
- Zeer actief
Bedoel je daar mij mee?Pakdebal schreef:ik zwets , terwijl anderen niet weten HOE ze botten / barf moeten geven ????????.Muk schreef: Was een gekookt bot. Iedereen die barft weet dat je geen gekookte botten moet geven.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn hond van 3 heeft nu al meer gedaan dan jouw hond zn hele leven dus lul niet zo domPakdebal schreef:S@ndr@ schreef:Hmmm vrijwel is niet helemaal - interessante link misschien- en ik dank mijn slordige vooroudersmalinois schreef:Heb je toch niet mn site gelezen! T spijsvertwringssysteem is nog zo goed als identiek.![]()
![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Pepie
- Zeer actief
Tis goed hoor..begrijp ik volledig..neemt niet weg dat ik haar reactie overdreven vond...maar goed zand eroverMarion. schreef:Haha, nou voor jou uitleg moet je ook een goede verstaander zijn hoor. Geeft niet. Maar met een zinnetje als "ik had een heel stuk getikt en die melding kreeg ik toen" heb je ook wel wat voorkennis nodig om te snappen wat je bedoelt hoorPepie schreef:Nou als ze gewoon gevraagd had wat bedoel je ermee was er een hoop leed voorkomen denk ik maar zo.Om dan gelijk over een idiote reactie te beginnen terwijl je geeneens zeker weet of het voor jou bedoeld is vind ik dan weer idioot.Maar goed gebeuren wel ergere dingen in de wereld en volgens mij ben ik beleefd gebleven.

- Pepie
- Zeer actief
Hoezo?..ze kan het maar beter neerzetten dan kunnen andere het weerleggen.Marion. schreef:Mijn post ook gelezen? Waar ik je heel vriendelijk doch dringend vraag om geen adviezen te geven over zaken waar je geen verstand van hebt? Algemene fatsoensnormen zijn dat.Pakdebal schreef:ik zwets , terwijl anderen niet weten HOE ze botten / barf moeten geven ????????.Muk schreef: Was een gekookt bot. Iedereen die barft weet dat je geen gekookte botten moet geven.

Nee, vind ik niet. Ze plempt haar verzinsels neer als de waarheid (zonder enige onderbouwing) en ik vind dat gevaarlijk.Pepie schreef:Hoezo?..ze kan het maar beter neerzetten dan kunnen andere het weerleggen.
- Gollum
- Zeer actief
Dat doen wel meer mensen hoor, alleen bij pak valt het extra op omdat ze vaak aanwezig is op het forum. Ik vind het wel goed, wat is nou helemaal een discussie zonder tegengeluid? Je kunt je er alleen maar beter door informeren.Marion. schreef:Nee, vind ik niet. Ze plempt haar verzinsels neer als de waarheid (zonder enige onderbouwing) en ik vind dat gevaarlijk.Pepie schreef:Hoezo?..ze kan het maar beter neerzetten dan kunnen andere het weerleggen.
malinois schreef:Mijn hond van 3 heeft nu al meer gedaan dan jouw hond zn hele leven dus lul niet zo domPakdebal schreef: inderdaad niet helemaal, want een wolf loopt 16 uur per dag , en kan het GOED verteren daardoor . !![]()
dat stukje heb ik overgenomen , want dat is een verschil in spijsvertering , ook bij mensen , wil je de darmen goed hun werk laten doen
maar
daar scheelt het nog eens aan, bij mensen ook, dus dan is barf en KVV zeker niet goed voor de kachel-huishond ., die botten eisen een hoop werk om te verteren
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 03 nov 2013 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gollum
- Zeer actief
Ben je het niet eens met me dat je heel goed aan de ontlasting kunt zien of een mens of dier zijn of haar voedsel goed verteert?Pakdebal schreef:malinois schreef:Mijn hond van 3 heeft nu al meer gedaan dan jouw hond zn hele leven dus lul niet zo domPakdebal schreef: inderdaad niet helemaal, want een wolf loopt 16 uur per dag , en kan het GOED verteren daardoor . !![]()
dat stukje heb ik overgenomen , want dat is een verschil in spijsvertering , ook bij mensen , wil je de darmen goed hun werk laten doen
maar
daar scheelt het nog eens aan, bij mensen ook, dus dan is barf en KVV zeker niet goed voor de kachel-huishond .
dat is zeker waar , maar ook een hond , die alleen maar sperziebonen eet, dan vind de baas nog goed hoe de ontlasting er uit ziet ,Gollum schreef:Ben je het niet eens met me dat je heel goed aan de ontlasting kunt zien of een mens of dier zijn of haar voedsel goed verteert?
dus heeft men wel een goede kijk er op ?.

- Pepie
- Zeer actief
Kijk eens Pak...zie je precieus hoe het werkt.
http://barf-natuurlijk.nl/html/artikele ... ering.html
http://barf-natuurlijk.nl/html/artikele ... ering.html

- Pepie
- Zeer actief
- Gollum
- Zeer actief
Ik heb nog nooit de ontlasting gezien van een hond die alleen maar sperziebonen eet dus daar kan ik niet goed over oordelen. Ik ben van mening dat als een hond compacte stevige drollen zonder onverteerbare stukken erin heeft en de ontlasting niet stinkt het een gezonde ontlasting is.Pakdebal schreef:dat is zeker waar , maar ook een hond , die alleen maar sperziebonen eet, dan vind de baas nog goed hoe de ontlasting er uit ziet ,Gollum schreef:Ben je het niet eens met me dat je heel goed aan de ontlasting kunt zien of een mens of dier zijn of haar voedsel goed verteert?
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee dat zeg ik ook niet... vrijwel. De lengte van de darm verschilt een paar cm. Maar volgens de onderzoekers waar ik t van overgenomen heb is dat nog steeds uitermate geschikt voor een carnivorendieet.S@ndr@ schreef:Hmmm vrijwel is niet helemaal - interessante link misschien- en ik dank mijn slordige vooroudersmalinois schreef:Heb je toch niet mn site gelezen! T spijsvertwringssysteem is nog zo goed als identiek.Pakdebal schreef:Pepie schreef: Niet alleen karkassen Pak..ook spiervlees en orgaan en gepureerde groente.En dat geef ik niet omdat er dan anders gerend gaat worden maar omdat het voor mij het beste voer is wat ik een hond kan geven.
Maar ik geef ook kvv hoor,en ik stel zelf samen
het zal best wel goed zijn, maar ik vind , dat er teveel naar wolven wordt gekeken , die een veeel ( !! ) sterkere maag hebben !
een hond is te veel naar de mensen toe , en ook " wat de pot schaft " van vroeger , daar deden de honden het ook goed op , hoor .
hetzelfde doe je , als je je kat elke dag rauwe muizen te eten geeft , omdat een leeuw dat ook krijgt![]()
![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
malinois schreef:Mijn hond van 3 heeft nu al meer gedaan dan jouw hond zn hele leven dus lul niet zo domPakdebal schreef:S@ndr@ schreef:Hmmm vrijwel is niet helemaal - interessante link misschien- en ik dank mijn slordige vooroudersmalinois schreef:Heb je toch niet mn site gelezen! T spijsvertwringssysteem is nog zo goed als identiek.![]()
![]()

Die heeft drie jaar op honderd likes liggen wachten

- Gollum
- Zeer actief
Precies. Het zegt alleen dat de hond zich heeft aangepast om zo ook zetmeel te kunnen verteren. Dat betekent niet dat de hond geen vlees meer kan verteren.malinois schreef:Nee dat zeg ik ook niet... vrijwel. De lengte van de darm verschilt een paar cm. Maar volgens de onderzoekers waar ik t van overgenomen heb is dat nog steeds uitermate geschikt voor een carnivorendieet.S@ndr@ schreef: Hmmm vrijwel is niet helemaal - interessante link misschien- en ik dank mijn slordige voorouders![]()
![]()
Honden deden en doen het prima op 'wat de pot schaft', honden doen het prima op wat ze in vuilnisbakken vinden. En mijn hond doet het ook prima op vlees.
-
- Zeer actief
ik bedoel dus dat koolhydraten niet de uitvinding van de duivel meer zijn voor honden en dat ze die dus ook kunnen benutten voor energie, en dat ze dus meer kunnen verteren dan strikt vlees en botten alleenGollum schreef:Precies. Het zegt alleen dat de hond zich heeft aangepast om zo ook zetmeel te kunnen verteren. Dat betekent niet dat de hond geen vlees meer kan verteren.malinois schreef:Nee dat zeg ik ook niet... vrijwel. De lengte van de darm verschilt een paar cm. Maar volgens de onderzoekers waar ik t van overgenomen heb is dat nog steeds uitermate geschikt voor een carnivorendieet.S@ndr@ schreef: Hmmm vrijwel is niet helemaal - interessante link misschien- en ik dank mijn slordige voorouders![]()
![]()
Honden deden en doen het prima op 'wat de pot schaft', honden doen het prima op wat ze in vuilnisbakken vinden. En mijn hond doet het ook prima op vlees.

- Gollum
- Zeer actief
Ja dat zeg ik ookS@ndr@ schreef:ik bedoel dus dat koolhydraten niet de uitvinding van de duivel meer zijn voor honden en dat ze die dus ook kunnen benutten voor energie, en dat ze dus meer kunnen verteren dan strikt vlees en botten alleenGollum schreef:Precies. Het zegt alleen dat de hond zich heeft aangepast om zo ook zetmeel te kunnen verteren. Dat betekent niet dat de hond geen vlees meer kan verteren.malinois schreef:Nee dat zeg ik ook niet... vrijwel. De lengte van de darm verschilt een paar cm. Maar volgens de onderzoekers waar ik t van overgenomen heb is dat nog steeds uitermate geschikt voor een carnivorendieet.S@ndr@ schreef: Hmmm vrijwel is niet helemaal - interessante link misschien- en ik dank mijn slordige voorouders![]()
![]()

- Pepie
- Zeer actief
Ze heeft het over een huishond daar vallen die van jou niet onder...en haar hond had voor een huishond een leuk leventjemalinois schreef:Mijn hond van 3 heeft nu al meer gedaan dan jouw hond zn hele leven dus lul niet zo domPakdebal schreef:S@ndr@ schreef:Hmmm vrijwel is niet helemaal - interessante link misschien- en ik dank mijn slordige vooroudersmalinois schreef:Heb je toch niet mn site gelezen! T spijsvertwringssysteem is nog zo goed als identiek.![]()
![]()

Mijn honden zijn wel huishonden, en doen het hun hele leven al meer dan prima op rauwPepie schreef:Ze heeft het over een huishond daar vallen die van jou niet onder...en haar hond had voor een huishond een leuk leventje

- Pepie
- Zeer actief
De mijne ook hoorMarion. schreef:Mijn honden zijn wel huishonden, en doen het hun hele leven al meer dan prima op rauwPepie schreef:Ze heeft het over een huishond daar vallen die van jou niet onder...en haar hond had voor een huishond een leuk leventje

-
- Actief
een hond die enkel sperziebonen eet is op dieetPakdebal schreef:dat is zeker waar , maar ook een hond , die alleen maar sperziebonen eet, dan vind de baas nog goed hoe de ontlasting er uit ziet ,Gollum schreef:Ben je het niet eens met me dat je heel goed aan de ontlasting kunt zien of een mens of dier zijn of haar voedsel goed verteert?
vult wel, maar voegt niets toe