Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
barf, niet altijd even goed
Moderator: moderatorteam
-
S@ndr@
- Zeer actief
Re: barf, niet altijd even goed
tja, ik had een vuilnisbakkie van 16 jaar op brok, ennnnnnnnnnnnn,.............
wat moet je daar voor conclusie aan vastbinden daar, gaan ook honden op vers , barf heel jong door, net zo goed als op brok,....
er zijn gewoon geen conclusies aan vast te maken denk ik.
wat moet je daar voor conclusie aan vastbinden daar, gaan ook honden op vers , barf heel jong door, net zo goed als op brok,....
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Misschien zou het al heel wat helpen als PdB haar idee niet als waarheid aan verkondigen is, en minder mensen gaan veroordelen.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
jezus wat een gezanik.
ik krijg de schijterij van zuurkool.
betekent dit dan dat zuurkool slecht is?
nee dus want vriendje heeft nergens last van, het betekent slechts dat ik niet optimaal reageer op zuurkool.
zo is het ook met honden en brok en kvv en barf.
voer iets waar je hond het goed op doet en je je zelf ook prettig bij voelt.
er zijn werkelijk waar meer wegen die naar rome leiden hoor!
ik krijg de schijterij van zuurkool.
betekent dit dan dat zuurkool slecht is?
nee dus want vriendje heeft nergens last van, het betekent slechts dat ik niet optimaal reageer op zuurkool.
zo is het ook met honden en brok en kvv en barf.
voer iets waar je hond het goed op doet en je je zelf ook prettig bij voelt.
er zijn werkelijk waar meer wegen die naar rome leiden hoor!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Xena is met pensioen dus huishond maar ik weet zeker dat die nu nog meer doet.Pepie schreef:Ze heeft het over een huishond daar vallen die van jou niet onder...en haar hond had voor een huishond een leuk leventjemalinois schreef:Mijn hond van 3 heeft nu al meer gedaan dan jouw hond zn hele leven dus lul niet zo domPakdebal schreef:S@ndr@ schreef: Hmmm vrijwel is niet helemaal - interessante link misschien- en ik dank mijn slordige voorouders![]()
![]()
http://www.scientias.nl/u-heeft-uw-hond ... ders/79356
inderdaad niet helemaal, want een wolf loopt 16 uur per dag , en kan het GOED verteren daardoor . !![]()
en eet daarna een dag niet , zoveel heeft hij nodig om alles te verteren .
maar een huis-hond ligt daarna voor de kachel , en hoeveel keer wordt hij dan uitgelaten ?.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Nou ja fietsen is gezond maar kan ook gevaarlijk zijn.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Je moet geven waar jij je goed bij voel..en er zijn heus ook goede brokken waarvan ikdenkdat de mijne het ook goed op zouden kunnen doen alleen gaat mijn voorkeur uit naar rauw.S@ndr@ schreef:tja, ik had een vuilnisbakkie van 16 jaar op brok, ennnnnnnnnnnnn,.............
Vlo heeft ook een mooiere ontlasting dan Dol wat hij ook vreet..om in een lijstje te zetten

-
S@ndr@
- Zeer actief
wie beweert dat( dat fietsen gezond is) en waar kan ik m aanklagenbouvierpoedel schreef:Nou ja fietsen is gezond maar kan ook gevaarlijk zijn.
-
S@ndr@
- Zeer actief
t gaat me niet eens zozeer om wat er gevoerd wordt, t gaat me om de conclusies die soms getrokken worden dat ik toch even mijn wenkbrauwen moet op trekkenPepie schreef:Je moet geven waar jij je goed bij voel..en er zijn heus ook goede brokken waarvan ikdenkdat de mijne het ook goed op zouden kunnen doen alleen gaat mijn voorkeur uit naar rauw.S@ndr@ schreef:tja, ik had een vuilnisbakkie van 16 jaar op brok, ennnnnnnnnnnnn,.............
Vlo heeft ook een mooiere ontlasting dan Dol wat hij ook vreet..om in een lijstje te zetten
- Pepie
- Zeer actief
Ja ik zie ook een hoop vieze brokken hopen maar link dat altijd aan goedkope shitzooiS@ndr@ schreef:t gaat me niet eens zozeer om wat er gevoerd wordt, t gaat me om de conclusies die soms getrokken worden dat ik toch even mijn wenkbrauwen moet op trekkenPepie schreef:Je moet geven waar jij je goed bij voel..en er zijn heus ook goede brokken waarvan ikdenkdat de mijne het ook goed op zouden kunnen doen alleen gaat mijn voorkeur uit naar rauw.S@ndr@ schreef:tja, ik had een vuilnisbakkie van 16 jaar op brok, ennnnnnnnnnnnn,.............

- Pepie
- Zeer actief
Mijn vriendin haar hond staat op Aldibrokken en die ziet eruit om door een ringetje te halen. 

-
Goldendelicious
Flauwekul. Lees dit een door.....van een dierenarts wel te verstaan (geen aandelen):Pakdebal schreef:S@ndr@ schreef:Hmmm vrijwel is niet helemaal - interessante link misschien- en ik dank mijn slordige vooroudersmalinois schreef:Heb je toch niet mn site gelezen! T spijsvertwringssysteem is nog zo goed als identiek.![]()
![]()
http://www.scientias.nl/u-heeft-uw-hond ... ders/79356
inderdaad niet helemaal, want een wolf loopt 16 uur per dag , en kan het GOED verteren daardoor . !![]()
en eet daarna een dag niet , zoveel heeft hij nodig om alles te verteren .
maar een huis-hond ligt daarna voor de kachel , en hoeveel keer wordt hij dan uitgelaten ?.
http://www.carnivoer.com/voedingswijze
http://www.carnivoer.com/spijsvertering
http://www.carnivoer.com/compleet-voeren
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Zo mager bedoel je.Pepie schreef:Mijn vriendin haar hond staat op Aldibrokken en die ziet eruit om door een ringetje te halen.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Wat een gelul dat een wolf 16 uur per dag loopt.
Die komt ook alleen maar in de benen als hij honger heeft.
Voor de rest speelt en lanterfant hij ook maar rond.
Energie word niet verspilt , die word voor belangrijkere zaken bewaard zoals jagen.
Die komt ook alleen maar in de benen als hij honger heeft.
Voor de rest speelt en lanterfant hij ook maar rond.
Energie word niet verspilt , die word voor belangrijkere zaken bewaard zoals jagen.

- Pepie
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Zo mager bedoel je.Pepie schreef:Mijn vriendin haar hond staat op Aldibrokken en die ziet eruit om door een ringetje te halen.

-
S@ndr@
- Zeer actief
dacht dat je van goedkoop vreten juist vet werd 
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik snap niet zo goed waarom er altijd zo'n of-of-discussie over voer moet worden gevoerd. Sommige honden doen het geweldig op barf, sommigen op kvv en sommigen op brok.
Uiteindelijk is toch het belangrijkst waar de individuele hond zich het beste bij voelt?
Ik voer kvv, al een jaar of 8. En dat is omdat Lyndie erge huidklachten had en maandenlang op ab en prednison zat en ik was daar, op z'n zachtst gezegd, niet blij mee. Uiteindelijk bij een homeopaat terecht gekomen en die raadde mij vers voer aan. Ik was zo langzamerhand wanhopig en ben overgestapt. Ze vond het heerlijk en omdat mijn andere honden hun brokken niet meer wilden toen ze zagen dat Lyndie vers kreeg, ben ik uit gemak overgeschakeld naar vers voor allemaal.
Lyndie's huidklachten verdwenen vrijwel direct, ze vonden het allemaal heerlijk én het was nog goedkoper ook.
Prima toch?
Barf begin ik niet aan (ze krijgen trouwens ernstige diarree van bijvoorbeeld rauwe kip) want ik vind het veel te veel werk. Maar ik voer ze wel tafelrestjes. Mijn honden doen het geweldig op kvv. Anderen misschien niet.
Maar zelfs de goedkoopste supermarktbrokken moeten voldoen aan bepaalde kwaliteitseisen. Dus zo slecht zal dat echt niet zijn.
Uiteindelijk is toch het belangrijkst waar de individuele hond zich het beste bij voelt?
Ik voer kvv, al een jaar of 8. En dat is omdat Lyndie erge huidklachten had en maandenlang op ab en prednison zat en ik was daar, op z'n zachtst gezegd, niet blij mee. Uiteindelijk bij een homeopaat terecht gekomen en die raadde mij vers voer aan. Ik was zo langzamerhand wanhopig en ben overgestapt. Ze vond het heerlijk en omdat mijn andere honden hun brokken niet meer wilden toen ze zagen dat Lyndie vers kreeg, ben ik uit gemak overgeschakeld naar vers voor allemaal.
Lyndie's huidklachten verdwenen vrijwel direct, ze vonden het allemaal heerlijk én het was nog goedkoper ook.
Prima toch?
Barf begin ik niet aan (ze krijgen trouwens ernstige diarree van bijvoorbeeld rauwe kip) want ik vind het veel te veel werk. Maar ik voer ze wel tafelrestjes. Mijn honden doen het geweldig op kvv. Anderen misschien niet.
Maar zelfs de goedkoopste supermarktbrokken moeten voldoen aan bepaalde kwaliteitseisen. Dus zo slecht zal dat echt niet zijn.

-
wolfslook
- Actief
de hond die ik nu heb werd dik van kvv
en op eucanuba brok (niet de goedkoopste) deed hij het niet goed
ze krijgt barf/brok en van de tafel
en ze doet het goed, dus laat ik het zo, tot ze (moet) wisselen ivm haar gezondheid
en op eucanuba brok (niet de goedkoopste) deed hij het niet goed
ze krijgt barf/brok en van de tafel
en ze doet het goed, dus laat ik het zo, tot ze (moet) wisselen ivm haar gezondheid
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
dus eigenlijk was er niets aan de hand. zelfs niet met een gekookt botjePakdebal schreef:*Marina* schreef: @PdB je lukt uit je nek over die kippenpoten. Als je ergens geen verstand van hebt kan je beter je mond houden, je komt nogal dom over nu.
ik heb net " dr Pol" gezien op Nat. Geogr. Wild , en daar was een klein hondje die per ongeluk een botje had ingeslikt , bleef in de maag zitten
en
moest bijna een levensbedreigende operatie ondergaan, waar ze het niet zou overleven
Op het laatste moment kwamen ze er achter dat het botje was gaan bewegen , en toch langzaam ging verteren , dus geen operatie !
Kijk, Mirana, als je niet de gevaren inziet , blijf je maar lekker tollen in je eigen wereldje . !

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Mijn honden doen het prima op kvv, met wat botwerk erbij om te kauwen
Luca kan niet goed overweg met veel graan, krijgt ie dus niet. De andere 2 doen het ook prima op brokken, enige nadeel is dat ze dan 10x meer poepen dus voer ik liever kvv.
-
Muk
Ja, jij zwetst. Je roept dat je geen botten mag geven want je zag op tv het een en ander. Dat dat om een gekookt bot ging zei je er maar niet bij. Iedereen die zich verdiept in kvv en barf weet dat je geen gekookte / verhitte botten mag geven. Kortom, je verdraait en geeft halve waarheden en dat isPakdebal schreef:ik zwets , terwijl anderen niet weten HOE ze botten / barf moeten geven ????????.Muk schreef: Was een gekookt bot. Iedereen die barft weet dat je geen gekookte botten moet geven.
Je zwetst weer eens een slag in de rondte, als je eerst eens nadenkt voordat je meteen begint te veroordelen zou het al een stuk beter gaan. Nu schrijf je een hoop onzin met het gevaar dat mensen die informatie zoeken jouw onzin nog kunnen gaan geloven ook. En dat vind ik een kwalijke zaak.![]()
dat ze hun eigen hond in gevaar brengen , en ik zwets ?..![]()
een paar waarschuwingen is wel op zijn plaats daarom .
zwetsen. Dat jij barf / kvv slecht vind wil nog niet zeggen dat dat de waarheid is. Dus kap eens met je tendentieuze berichten en verdiep je eens voordat je wat roept.
- happy girl
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Maltezer
lieke schreef:..
tja en daar heb ik dus mn grote vraagtekens bij , ik lees juist dat de regeltjes aan alle kanten kunnen worden opgerekt , dat er juist weinig controle op is en dat veel niet weten waar hun brok uit bestaat anders wist ik bijna zeker dat t niet meer gevoerd werd...
ik lees dat die 4% "vlees"in de brok het wettelijk vastgesteld minimum is en dat in die 4 % ook hoeven en uiers meetellen ( sinds wanneer is dat vllees)
bij deze :
http://www.labrador-web.nl/forum/topic/ ... denbrokken
http://www.dierbewust.nl/dierenvoeding/ ... rapportage
groetjes tanja
-
S@ndr@
- Zeer actief
zijn uiers geen vlees dan
hoeven kan ik me nog voorstellen dat je die niet mee wilt tellen, maar uiers is gewoon tiet 
- happy girl
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Maltezer
jep en de voedingswaarde daarvan is? gek genoeg voer je dat ook niet aan een barfende hond?
groetjes tanja
-
S@ndr@
- Zeer actief
waarom niet?, denk dat er best barfers zijn die dat zouden geven als ze er aan zouden kunnen komen
-
Pakdebal
wolfslook schreef:een hond die enkel sperziebonen eet is op dieetPakdebal schreef:dat is zeker waar , maar ook een hond , die alleen maar sperziebonen eet, dan vind de baas nog goed hoe de ontlasting er uit ziet ,Gollum schreef:Ben je het niet eens met me dat je heel goed aan de ontlasting kunt zien of een mens of dier zijn of haar voedsel goed verteert?
dus heeft men wel een goede kijk er op ?.
vult wel, maar voegt niets toe
maar dat was juist mijn statement over " het beoordelen van " de ontlasting van je eigen hond .. dus ook met barf en kvv
" het ziet er goed uit " zei de baas , maar is het wel zo goed , zitten er wel alle voedingsstoffen in ?.
zolang de baas het er goed uit vindt zien, gebeurt er niets anders dan dat voer .
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 03 nov 2013 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
- renee-uk
- Zeer actief
ik mag toch hopen van nietPakdebal schreef:wolfslook schreef:een hond die enkel sperziebonen eet is op dieetPakdebal schreef:dat is zeker waar , maar ook een hond , die alleen maar sperziebonen eet, dan vind de baas nog goed hoe de ontlasting er uit ziet ,Gollum schreef:Ben je het niet eens met me dat je heel goed aan de ontlasting kunt zien of een mens of dier zijn of haar voedsel goed verteert?
dus heeft men wel een goede kijk er op ?.
vult wel, maar voegt niets toe
maar dat was juist mijn statement over " het beoordelen van " de ontlasting van je eigen hond .. dus ook met barf en kvv
" het ziet er goed uit " zei de baas , maar is het wel zo goed , zitten er wel alle voedingsstoffen in ?.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
PdB, jij hebt volgens mij gewapend beton voor je hoofd, daar ga je zelfs met een pneumatische boorhamer niet doorheen komen, dat is dan weer jammer.

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Zodat ze er nog een keer van kunnen genietenNanna schreef:Sinds wanneer moeten er voedingsstoffen in de stront van je hond zitten?Pakdebal schreef: maar dat was juist mijn statement over " het beoordelen van " de ontlasting van je eigen hond ..
" het ziet er goed uit " zei de baas , maar is het wel zo goed , zitten er wel alle voedingsstoffen in ?.![]()
- renee-uk
- Zeer actief
dat zei ik: 'ik mag toch hopen van niet'Nanna schreef:Sinds wanneer moeten er voedingsstoffen in de stront van je hond zitten?Pakdebal schreef: maar dat was juist mijn statement over " het beoordelen van " de ontlasting van je eigen hond ..
" het ziet er goed uit " zei de baas , maar is het wel zo goed , zitten er wel alle voedingsstoffen in ?.![]()

-
S@ndr@
- Zeer actief
waarom zouden andere honden t anders zo lekker vinden
komt door die voedings stoffen