Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
barf, niet altijd even goed
Moderator: moderatorteam
- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: barf, niet altijd even goed
Tsja. Ik mag helaas het woord roeptoeter niet meer in relatie brengen met de eventueel wel of niet aanwezige inhoud van de hersenpan van pdb.
Maar echt, je laat je hier niet van je beste kant zien.
Maar echt, je laat je hier niet van je beste kant zien.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
Muk
Pak, in jouw poep zitten als het goed is ook geen voedingsstoffen meer. Net zoals bij honden. Als dat wel het geval is, is er iets mis met het voer of met de spijsvertering van de hond.renee-uk schreef:dat zei ik: 'ik mag toch hopen van niet'Nanna schreef:Sinds wanneer moeten er voedingsstoffen in de stront van je hond zitten?Pakdebal schreef: maar dat was juist mijn statement over " het beoordelen van " de ontlasting van je eigen hond ..
" het ziet er goed uit " zei de baas , maar is het wel zo goed , zitten er wel alle voedingsstoffen in ?.![]()
-
Muk
Verschillende kleuren stukjes in de poep, jakkes!Nanna schreef:Of juist door het delicate aroma van versgemalen stront, liefst met stukjesS@ndr@ schreef:waarom zouden andere honden t anders zo lekker vindenkomt door die voedings stoffen
-
Pakdebal
citaat :Muk schreef: Pak, in jouw poep zitten als het goed is ook geen voedingsstoffen meer. Net zoals bij honden. Als dat wel het geval is, is er iets mis met het voer of met de spijsvertering van de hond.
De wolf is echter niet in staat de gehele plant of vrucht te verteren. Juist dit onverteerbare materiaal oftewel vezels in het plantaardige materiaal stimuleren de darmwerking.
Wat niet verteerd wordt, vindt zijn weg via de ontlasting.
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 03 nov 2013 16:27, 2 keer totaal gewijzigd.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja een drol ziet er al mooi en aantrekkelijk genoeg uit zonder kleurtjes.Muk schreef:Verschillende kleuren stukjes in de poep, jakkes!Nanna schreef:Of juist door het delicate aroma van versgemalen stront, liefst met stukjesS@ndr@ schreef:waarom zouden andere honden t anders zo lekker vindenkomt door die voedings stoffen
Wat je zegt ben je zelfffff 

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ja en de voedingsstoffen zijn er onderweg door de diverse organen uitgehaald.Pakdebal schreef:citaat :Muk schreef: Pak, in jouw poep zitten als het goed is ook geen voedingsstoffen meer. Net zoals bij honden. Als dat wel het geval is, is er iets mis met het voer of met de spijsvertering van de hond.
De wolf is echter niet in staat de gehele plant of vrucht te verteren. Juist dit onverteerbare materiaal oftewel vezels in het plantaardige materiaal stimuleren de darmwerking.
jezus pdb eeuwig doorgaan op een fout ingeslagen weg en nog meer onzin verkopen maakt het er allemaal niet beter op hoor

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Goldendelicious
Wat is jouw punt nu echt hier mee?Pakdebal schreef:citaat :Muk schreef: Pak, in jouw poep zitten als het goed is ook geen voedingsstoffen meer. Net zoals bij honden. Als dat wel het geval is, is er iets mis met het voer of met de spijsvertering van de hond.
Plantaardig materiaal zoals gestoomde of gekookte groentes of gepureerde rauwe groentes of kiemmixen of kruidenmixen etc. worden doorgaans echt prima verteerd door honden. Delen van planten en vruchten worden ook door een wolf deels verteerd. Zolang die celkern is gebroken, kan het grotendeels verteerd worden en zijn er legio nuttig fytostoffen uit te halen, die met name hoog staan in anti-oxidante werking, naast dat het een prima ruw vezelwerking heeft om de darmen op te schonen. Niet onderschatten, hoor..die kwaliteit van verse voeding.
Mijn honden hebben overigens maar een weinig volume aan ontlasting. Ten opzichte van brokvoeding bijv. een pluspunt, omdat hun voeding voor het merendeel echt opneembaar is door het lichaam, nog afgezien van de stank van menig brokkendrol.
Laatst gewijzigd door Goldendelicious op 03 nov 2013 16:35, 4 keer totaal gewijzigd.
-
Pakdebal
waarom zouden apen , honden , beren , allemaal hun poep weer eten .. omdat ze het lekker vinden ?..renee-uk schreef:ja en de voedingsstoffen zijn er onderweg door de diverse organen uitgehaald.Pakdebal schreef:citaat :Muk schreef: Pak, in jouw poep zitten als het goed is ook geen voedingsstoffen meer. Net zoals bij honden. Als dat wel het geval is, is er iets mis met het voer of met de spijsvertering van de hond.
jezus pdb eeuwig doorgaan op een fout ingeslagen weg en nog meer onzin verkopen maakt het er allemaal niet beter op hoor
- renee-uk
- Zeer actief
de poepeters die ik gehad heb deden dat inderdaad omdat ze het lekker vonden en er zijn natuurlijk ook nog een heleboel honden die geen poep eten, hoe kan dat dan?Pakdebal schreef:waarom zouden apen , honden , beren , allemaal hun poep weer eten .. omdat ze het lekker vinden ?..renee-uk schreef:ja en de voedingsstoffen zijn er onderweg door de diverse organen uitgehaald.Pakdebal schreef:citaat :Muk schreef: Pak, in jouw poep zitten als het goed is ook geen voedingsstoffen meer. Net zoals bij honden. Als dat wel het geval is, is er iets mis met het voer of met de spijsvertering van de hond.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
En nu maar hopen dat Kiki dit overleeft. 

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn honden eten geen hondenstront hoor...Pakdebal schreef:waarom zouden apen , honden , beren , allemaal hun poep weer eten .. omdat ze het lekker vinden ?..renee-uk schreef:ja en de voedingsstoffen zijn er onderweg door de diverse organen uitgehaald.Pakdebal schreef:citaat :Muk schreef: Pak, in jouw poep zitten als het goed is ook geen voedingsstoffen meer. Net zoals bij honden. Als dat wel het geval is, is er iets mis met het voer of met de spijsvertering van de hond.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Pakdebal
renee-uk schreef:de poepeters die ik gehad heb deden dat inderdaad omdat ze het lekker vonden en er zijn natuurlijk ook nog een heleboel honden die geen poep eten, hoe kan dat dan?
in het wild gaat het niet om " lekker " , maar om van alles en nog wat binnen te krijgen , uit een instinct
ik ken honden genoeg , die hun verse poep zelf weer eten, misschien ook uit een oer-instinct
-
Muk
Inderdaad, omdat ze het lekker vinden.Pakdebal schreef: waarom zouden apen , honden , beren , allemaal hun poep weer eten .. omdat ze het lekker vinden ?..
Sterker nog, Gina krijgt goede brok en vreet drollen en kots op als ze de kans krijgt. Dat deed ze ook toen ze kvv kreeg. Lekkere snacks dus voor haar!
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Ik ken er geen eenPakdebal schreef:
ik ken honden genoeg , die hun verse poep zelf weer eten
Wat niet wil zeggen dat het niet gebeurt, maar om nou te zeggen: 'ik ken er genoeg'
Kattenpoep is een ander verhaal
Zal wellicht te maken hebben met resterende voedingsstoffen

- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Denk je dat of is dit ook zo?Pakdebal schreef:renee-uk schreef:de poepeters die ik gehad heb deden dat inderdaad omdat ze het lekker vonden en er zijn natuurlijk ook nog een heleboel honden die geen poep eten, hoe kan dat dan?
in het wild gaat het niet om " lekker " , maar om van alles en nog wat binnen te krijgen , uit een instinct
ik ken honden genoeg , die hun verse poep zelf weer eten, misschien ook uit een oer-instinct

- renee-uk
- Zeer actief
krijg ik daar ook nog antwoord op?Pakdebal schreef:renee-uk schreef:de poepeters die ik gehad heb deden dat inderdaad omdat ze het lekker vonden en er zijn natuurlijk ook nog een heleboel honden die geen poep eten, hoe kan dat dan?
mijn poepetende honden maakten trouwens geen verschil tussen poep van brokkenhonden en poep van versgevoerde honden, dus wat is nou eigenlijk je punt?
of ben je een beetje raar aan het draaien om te verbergen dat je jawel (!) poep praat?
edit: en ik denk toch eigenlijk ook wel dat ik beter weet waarom MIJN honden iets doen dan jij, die ze nog nooit gezien hebt en verder ook niet bijster veel verstand van honden hebt
mijn honden aten poep omdat ze het lekker vonden!
Laatst gewijzigd door renee-uk op 03 nov 2013 18:07, 2 keer totaal gewijzigd.

-
Goldendelicious
Die ken ik niet spontaan.....als dat zo zou zijn, dan is er iets mis met die betreffende hond...Pakdebal schreef:renee-uk schreef:de poepeters die ik gehad heb deden dat inderdaad omdat ze het lekker vonden en er zijn natuurlijk ook nog een heleboel honden die geen poep eten, hoe kan dat dan?
-
Goldendelicious
renee-uk schreef:krijg ik daar ook nog antwoord op?Pakdebal schreef:renee-uk schreef:de poepeters die ik gehad heb deden dat inderdaad omdat ze het lekker vonden en er zijn natuurlijk ook nog een heleboel honden die geen poep eten, hoe kan dat dan?
mijn poepetende honden maakten trouwens geen verschil tussen poep van brokkenhonden en poep van versgevoerde honden, dus wat is nou eigenlijk je punt?
of ben je een beetje raar aan het draaien om te verbergen dat je jawel (!) poep praat?
- happy girl
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Maltezer
pssst mijn vers gevoerde hond eet geen poep hoor , nooit gedaan ook , ken ook eigenlijk geen honden die het wel eten
groetjes tanja
-
wolfslook
- Actief
die mag je enkel geven als je hond op dieet moet,Pakdebal schreef:wolfslook schreef:een hond die enkel sperziebonen eet is op dieetPakdebal schreef:dat is zeker waar , maar ook een hond , die alleen maar sperziebonen eet, dan vind de baas nog goed hoe de ontlasting er uit ziet ,Gollum schreef:Ben je het niet eens met me dat je heel goed aan de ontlasting kunt zien of een mens of dier zijn of haar voedsel goed verteert?
dus heeft men wel een goede kijk er op ?.
vult wel, maar voegt niets toe
maar dat was juist mijn statement over " het beoordelen van " de ontlasting van je eigen hond .. dus ook met barf en kvv
" het ziet er goed uit " zei de baas , maar is het wel zo goed , zitten er wel alle voedingsstoffen in ?.
zolang de baas het er goed uit vindt zien, gebeurt er niets anders dan dat voer .
en ook niet continu,
het is maar dat je hond geen honger heeft tussen de maaltijden in
en het is voor het beestje te hopen dat er enkel afvalstoffen in de poep zitten
want anders leeft het diertje niet lang....
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
- renee-uk
- Zeer actief
ik had vier honden indertijd, waarvan er twee wel en twee geen poep aten.happy girl schreef:pssst mijn vers gevoerde hond eet geen poep hoor , nooit gedaan ook , ken ook eigenlijk geen honden die het wel eten
het maakte niet uit of ze zelf brok of vers kregen, in beide gevallen aten er twee poep en twee niet.
dat jij geen versgevoerde honden kent die poep eten wil niet zeggen dat ze er niet zijn natuurlijk

-
wolfslook
- Actief
daarom eet een wolf ook de maag en darm inhoud van zijn buit op,Pakdebal schreef:citaat :Muk schreef: Pak, in jouw poep zitten als het goed is ook geen voedingsstoffen meer. Net zoals bij honden. Als dat wel het geval is, is er iets mis met het voer of met de spijsvertering van de hond.
daar zijn de plantjes al voorgewerkt door het maagsap
en is het te verteren voor de wolf en krijgt hij die voedingstoffen ook binnen
wat hij niet verteerd of gebruikt is afvalstof en dat schijt hij gewoon uit
daar zijn mestkevers/strontvliegen enz weer blij mee
zij eten voedingstoffen en scheiden ook weer afval stoffen uit
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Suske vindt poep geweldig om eens lekker over te piesen 
-
wolfslook
- Actief
om de voedingstoffen te consumeren die de eerste keer niet verteerd zijnPakdebal schreef:waarom zouden apen , honden , beren , allemaal hun poep weer eten .. omdat ze het lekker vinden ?..renee-uk schreef:ja en de voedingsstoffen zijn er onderweg door de diverse organen uitgehaald.Pakdebal schreef:citaat :Muk schreef: Pak, in jouw poep zitten als het goed is ook geen voedingsstoffen meer. Net zoals bij honden. Als dat wel het geval is, is er iets mis met het voer of met de spijsvertering van de hond.
ze hebben geen vuurtje waar ze hun eten zacht op koken dat alle stoffen zacht koken en verteerbaar zijn....
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ken t wel maar dan van honden die hub flikker kregen met zindelijk maken en dan maar van ellende dat gingen doenGoldendelicious schreef:Die ken ik niet spontaan.....als dat zo zou zijn, dan is er iets mis met die betreffende hond...Pakdebal schreef:renee-uk schreef:de poepeters die ik gehad heb deden dat inderdaad omdat ze het lekker vonden en er zijn natuurlijk ook nog een heleboel honden die geen poep eten, hoe kan dat dan?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Pakdebal
wolfslook schreef:om de voedingstoffen te consumeren die de eerste keer niet verteerd zijnPakdebal schreef:waarom zouden apen , honden , beren , allemaal hun poep weer eten .. omdat ze het lekker vinden ?..
ze hebben geen vuurtje waar ze hun eten zacht op koken dat alle stoffen zacht koken en verteerbaar zijn....
maar dit was een zijtak , nu weer ON-topic
-
Muk
Ik praat graag over poep, dus daar ga ik graag nog even over door. Jij begon daarover, niet ik.Pakdebal schreef:wolfslook schreef:om de voedingstoffen te consumeren die de eerste keer niet verteerd zijnPakdebal schreef:waarom zouden apen , honden , beren , allemaal hun poep weer eten .. omdat ze het lekker vinden ?..
maar dit was een zijtak , nu weer ON-topic
Waarom eten honden zo graag kattenstront en mensenstront? En waarom rollen ze daar ook graag doorheen?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Kiki eet graag poep.happy girl schreef:pssst mijn vers gevoerde hond eet geen poep hoor , nooit gedaan ook , ken ook eigenlijk geen honden die het wel eten
Vooral katten- en paardenpoep zijn volgens haar een delicatesse

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
Marion.
De mijne vinden mensenstront niet te versmaden hoor! Ze luisteren heel erg prima, maar zodra ze mensenstront ruiken moet ik wel heel erg mijn best gaan doenrenee-uk schreef:ik had vier honden indertijd, waarvan er twee wel en twee geen poep aten.happy girl schreef:pssst mijn vers gevoerde hond eet geen poep hoor , nooit gedaan ook , ken ook eigenlijk geen honden die het wel eten
het maakte niet uit of ze zelf brok of vers kregen, in beide gevallen aten er twee poep en twee niet.
dat jij geen versgevoerde honden kent die poep eten wil niet zeggen dat ze er niet zijn natuurlijk