Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wat is het goed doen op brok
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): am.stafford
- Aantal honden: 1
Re: wat is het goed doen op brok
ooo dat is wel heeeellll erg hylos haha zoiets heb ik nog nooit meegemaakt met mijn hond gelukkig hahaa
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bouvier x H. Herder (Dirk)
Ik ben na een +/- 1/2 jaar en 3 merken blijven hangen op nr. 4
Koop bewust geen voer uit de supermarkt en waar ik naar kijk (keek) is glans - hoeveelheid ontlasting
p/d zowel aantal hopen als de grootte daar van - levendigheid/actief - het op gewicht blijven van de aangegeven hoeveel grammen (+/-) en als laatste .... met een stokje in de ontlasting wroeten om te zien
wat er over blijft of volledige vertering.
Over gegaan naar een andere dierenzaak die ook DL verkoopt en hier nu nog steeds wordt gegeven.
Hond doet het er goed op en wat ik een plus vindt is; heeft minder grammen p/d nodig wat ik terug vindt
in de ontlasting door zowel minder en kleinere hopen - alles goed verteerd en op gewicht blijft.
Dit is dus een 100% opname minus de afval stoffen
Wel iedere herfst/winter periode schapenvet er door, nu aan de zalmolie.
Als deze zak op is wil ik de nieuwe DL geperst proberen.
Koop bewust geen voer uit de supermarkt en waar ik naar kijk (keek) is glans - hoeveelheid ontlasting
p/d zowel aantal hopen als de grootte daar van - levendigheid/actief - het op gewicht blijven van de aangegeven hoeveel grammen (+/-) en als laatste .... met een stokje in de ontlasting wroeten om te zien
wat er over blijft of volledige vertering.
Over gegaan naar een andere dierenzaak die ook DL verkoopt en hier nu nog steeds wordt gegeven.
Hond doet het er goed op en wat ik een plus vindt is; heeft minder grammen p/d nodig wat ik terug vindt
in de ontlasting door zowel minder en kleinere hopen - alles goed verteerd en op gewicht blijft.
Dit is dus een 100% opname minus de afval stoffen
Wel iedere herfst/winter periode schapenvet er door, nu aan de zalmolie.
Als deze zak op is wil ik de nieuwe DL geperst proberen.
- crienepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Vince is begonnen op de Royal Canin, poepte 1 of 2 x per dag. Nu aan de Cavom, poept 2 of 3 x per dag. Poep goed, vacht prachtig glimmend, minder haaruitval dan voorheen, energielevel prima en gebit oke.
2 a 3 x per week krijgt hij smuldier hart of pens, vindt hij een geweldige traktatie.
2 a 3 x per week krijgt hij smuldier hart of pens, vindt hij een geweldige traktatie.

- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wat vind je nou zelf als je dit verhaaltje leest? Even los van wat ik goede voeding vind, want daar vraag je niet naar.Spaiky schreef:Hallo.
Iedereen zegt als je hond het goed doet op dat merk brok dan is het toch goed, iedere hond is anders.
Maar wat is het nou goed doen op een brok.
Ik twijfel zelf erg, mijn hond heeft best een gevoelige maag.
Hij doet het volgens mij wel goed op zijn brok (pedigree) maar hij is wel af en toe misselijk en geeft over.
Minstens 1x in de maand is die wel eens ziek met soms over geven.
Maar als die niet ziek is is die gewoon actief en is er niks aan de hand.
Ik heb geprobeert om over te gaan op vers vlees maar daar werd die nog vaker ziek van dus daar ben ik weer mee gestopt helaas maar dit is dus niks voor hem.
Nu wil ik wel een ander soort brok proberen maarja hoe weet ik dan dat dat brok beter voor hem is?
Of toch gewoon op dit brok laten.
Owja zijn ondlasting is meestal goed, niet te hard en niet te zacht maar stinkt altijd wel.
Hij rent er zelf ook altijd gauw hard bij weg.
Maar het is soms ook wel diaree
Je hond geeft af en toe over, is 1x per maand ziek, met overgeven, stinkende ontlasting en soms diarree.

Ik denk dat je zelf dan toch ook tot de conclusie komt dat dit niet 'het er goed op doen is'? Een vorm van voeding waarbij de hond in goede conditie is, vacht glanst, geen jeuk of huidproblemen, weinig en nauwelijks ruikende ontlasting heeft èn de problemen die je hond nu heeft, niet voorkomen, is in ieder geval een stuk beter dan nu lijkt me.

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Nou ik vraag nooit meer watS@ndr@ schreef:t is t bijeenkomen van factoren die t beïnvloed, mijn hond wordt niet gelukkig van brokken met weinig koolhydraten, terwijl hier op t forum is dat zo ongeveer de standaard, als er maar weinig koolhydraten inzitten ( O ja nog zo eentje bij voorkeur koud geperst) dan is t goed, nou dat functioneert bij ons niet zo lekker- terwijl t bij een ander prima zal gaan.
mensen gaan vaak nog altijd op t etiket af en niet op de hond, mensen blijven ook altijd aan een ander vragen wat voer jij,..........
Je moet voeren, waar je makkelijk aan kunt komen, wat je je kunt permitteren, waar je hond t lekker op doet enz.
niet wat een ander goed vind, want die zit niet in jouw situatie, en heeft niet jouw hond en kan ook niet in jou portemonnee kijken.
wat die ontlasting betreft, op KVV ging Van gils wel 6 keer op een dag ( en heel vaak slap en beroerd tot waterdun aan toe) en nu met brok met veel koolhydraten nog maar1 a 2 keer, er is verschil ja, maar dat hangt van de hond af.