Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boomer doet vreemd
Moderator: moderatorteam
- lieveheersbeestje83
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
- Aantal honden: 1
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Re: Boomer doet vreemd
Nou ja, eerst stond hij gewoon stil te staan of te liggen, niet zo zoals op de foto.. En ik ben over het algemeen te snel te bezorgdNanna schreef:Maar goed dat je met Boomer bij de DA bent geweest, je moet er toch niet aan denken dat hij zo een nacht door moet martelen.
Hopelijk helpt de medicatie snel
De medicatie helpt gelukkig in zoverre al dat hij lekker op de bank ligt ipv elke 2 minuten op te staan en ergens anders te gaan liggen.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
Sterkte met de vent!
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Bah, niks aan, ik lees dat hij nu wel wat meer ontspannen op de bank ligt, dat is wel fijn, want dan werkt de injectie blijkbaar nu wel. Nou, snel opknappen Boomer.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- happy girl
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Maltezer
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Beterschap voor je ventje 
- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Inmiddels is hij rustig aan het liggen, zojuist nog een extra rondje gelopen waarbij hij slechts 3x probeerde te poepen en maar 1x bleef staan totdat ik m weer meevroeg.
Hij loopt soms nog een beetje timide mee, maar over het algemeen is hij weer zichzelf, gelukkig.
Hij loopt soms nog een beetje timide mee, maar over het algemeen is hij weer zichzelf, gelukkig.
- rose
- Zeer actief
Zit hij niet verstopt?
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat weet ik niet. Zo'n 20 min-half uur voordat hij vreemd begon te doen, heeft hij nog gepoept.rose schreef:Zit hij niet verstopt?
Niet veel, maar wel normaal zeg maar. Dus ik denk het niet?
- rose
- Zeer actief
Omdat hij de hele tijd zo'n aandrang lijkt te hebben en overgaf? Dat ze nog gepoept hebben zegt ook niet alles helaas. Heeft de da goed kunnen voelen, dan neem ik aan dat er daar wel op gelet is toch?
Bij Sam zaten vorige week een paar stukken maiskolf vast, die heeft ook flink pijn in zijn buik gehad, een halve dag denk ik zo, toen was het over en de volgende dag had hij het eruit gewerkt.
Bij Sam zaten vorige week een paar stukken maiskolf vast, die heeft ook flink pijn in zijn buik gehad, een halve dag denk ik zo, toen was het over en de volgende dag had hij het eruit gewerkt.
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik dacht ook even aan verstopping. Ik ken een hond die een stuk tak in haar endeldarm had, dat zat vast en daar moest ze aan geopereerd worden. Dat voelt natuurlijk vervelend als ze hun rug krommen om te gaan poepen. Maar dat merk je snel genoeg, neem ik aan. Als ie diarree heeft of blijft houden, dat kan een symptoom zijn van verstopping, want dat loopt dan langs de blokkade. Beterschap, fijn dat ie zich ietsje beter voelt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
wat een rare symptomen....
ik zou hem toch goed in de gaten houden... zou me er niet prettig bij voelen.
Hoop dat de medicatie snel zijn werk gaat doen. Zit nu ook een beetje aan verstopping te denken... hoor je zijn darmen?
Hoop dat de medicatie snel zijn werk gaat doen. Zit nu ook een beetje aan verstopping te denken... hoor je zijn darmen?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij rommelt niet, kreunt niet, poept niet..
Hij gaat zitten, probeert te poepen en als er nix gebeurt, loopt hij weer verder in normale houding.
Vanancht om half 3 nog rondje gelopen omdat hij aangaf naar buiten te moeten. Op sommige plekken bleef hij stil staan kijken naar mij, om vervolgens weer te rennen of op mijn voeten mee te sjokken.
Hij had ineens haast om de flat weer in te gaan, maar ging niet liggen.
Zodra ik weer in bed lag, ging hij spugen
Normaal slaapt hij altijd op bed, nu lag hij voor Elyna's kamerdeur. Na het spugen lag hij op de bank.
Vanmorgen vroeg was ik in de keuken bezig en weer ging hij spugen..
Buiten wilde hij graag naar de overkant, maar omdat het daar 1 grote modderpoel is, mocht dat niet en moest ik m echt zeggen mee te lopen.
Dat deed hij dan wel, maar bleef weer overal zitten om te poepen.
Daarna ineens een afschuwelijke gil, door merg en been. Het is me alleen niet duidelijk of dat van hem kwam, want hij zat onder de flat en hij heeft nog nooit zo gegild. Daarna trouwens ook niet, dus ik weet het nog niet.
Einde van het rondje heeft hij een klein beetje gepoept, diarree.
Hij doet af en toe ook vreemd met zijn achterpoten, alsof hij ze strekt, maar de rest van zijn lijf rekt hij dan weer niet uit. Hij begint altijd met zijn voorpoten, daarna zijn achterpoten.
Nu heeft hij af en toe 1, af en toe 2 achterpoten in die houding om daarna weer gewoon te gaan staan of lopen. Ik heb hem echt nog nooit zo gezien..
Met die prik zou hij toch helemaal niet meer moeten spugen, of wel?
Vandaag werk ik een halve dag ivm oppasproblemen en dat komt eigenlijk wel goed uit.. Ik snap er helemaal nix van en vind het absoluut niet leuk!
Ik zit te dubben of ik wel of niet nogmaals de DA moet bellen..
Hij gaat zitten, probeert te poepen en als er nix gebeurt, loopt hij weer verder in normale houding.
Vanancht om half 3 nog rondje gelopen omdat hij aangaf naar buiten te moeten. Op sommige plekken bleef hij stil staan kijken naar mij, om vervolgens weer te rennen of op mijn voeten mee te sjokken.
Hij had ineens haast om de flat weer in te gaan, maar ging niet liggen.
Zodra ik weer in bed lag, ging hij spugen
Normaal slaapt hij altijd op bed, nu lag hij voor Elyna's kamerdeur. Na het spugen lag hij op de bank.
Vanmorgen vroeg was ik in de keuken bezig en weer ging hij spugen..
Buiten wilde hij graag naar de overkant, maar omdat het daar 1 grote modderpoel is, mocht dat niet en moest ik m echt zeggen mee te lopen.
Dat deed hij dan wel, maar bleef weer overal zitten om te poepen.
Daarna ineens een afschuwelijke gil, door merg en been. Het is me alleen niet duidelijk of dat van hem kwam, want hij zat onder de flat en hij heeft nog nooit zo gegild. Daarna trouwens ook niet, dus ik weet het nog niet.
Einde van het rondje heeft hij een klein beetje gepoept, diarree.
Hij doet af en toe ook vreemd met zijn achterpoten, alsof hij ze strekt, maar de rest van zijn lijf rekt hij dan weer niet uit. Hij begint altijd met zijn voorpoten, daarna zijn achterpoten.
Nu heeft hij af en toe 1, af en toe 2 achterpoten in die houding om daarna weer gewoon te gaan staan of lopen. Ik heb hem echt nog nooit zo gezien..
Met die prik zou hij toch helemaal niet meer moeten spugen, of wel?
Vandaag werk ik een halve dag ivm oppasproblemen en dat komt eigenlijk wel goed uit.. Ik snap er helemaal nix van en vind het absoluut niet leuk!
Ik zit te dubben of ik wel of niet nogmaals de DA moet bellen..
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bellen... ik zou daar niet mee wachten. Klinkt mij niet goed

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crienepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Had gehoopt te lezen dat het een stuk beter ging.
Ik zou de dierenarts bellen, uitleggen wat je ziet en merkt. Het spugen zou volgens mij nu echt beter moeten zijn, het strekken van zijn achterpoten klinkt ook niet echt positief.
Ik denk aan jullie, sterkte!
Ik zou de dierenarts bellen, uitleggen wat je ziet en merkt. Het spugen zou volgens mij nu echt beter moeten zijn, het strekken van zijn achterpoten klinkt ook niet echt positief.
Ik denk aan jullie, sterkte!

-
Sanner
- Zeer actief
Heh.. Het had nu toch wel beter moeten zijn lijkt me.
Ik zou ook weer bellen, klinkt allemaal maar eng.
Ik zou ook weer bellen, klinkt allemaal maar eng.
- Fizgig
- Zeer actief
Dan denk ik dat hij een verstopping heeft. Zeg je afspraken voor vandaag maar af hoor, ik denk dat je de dag nodig zult hebben om je hond te verzorgen. Ik zou een röntgenfoto laten maken, ik denk dat ie in de onderste darmdelen een verstopping heeft, want hij kromt zijn rug en doet raar met zijn staart. Ik wil je niet bang maken maar ik meld het toch maar even, hij kan ook iets hebben in de ruggengraat, een blokkade, bijv door een tumor, waardoor de zenuwen die voor de ontlasting zorgen, niet meer werken. Dan kunnen ze ook niet meer poepen namelijk. Ik denk echt aan iets ernstigs door wat je nu vertelt. Zeker een foto laten maken, zou ik vandaag doen.
Hij heeft nu ook al meer dan een dag last, voor hetzelfde geld sterft er een stuk darm af of overleeft ie het niet. Ik had gisteren al een voorgevoel dat het niet goed zat en die voorgevoelens van mij hebben vaker geklopt, helaas. Ik vertel het meestal niet omdat ik mensen niet bang wil maken en ik geen 6e zintuig heb. Ik heb alleen last van onderbuikgevoelens bij dit verhaal, echt waar. Nou ik hoop dat het niet klopt wat ik denk, beterschap iig.
Hij heeft nu ook al meer dan een dag last, voor hetzelfde geld sterft er een stuk darm af of overleeft ie het niet. Ik had gisteren al een voorgevoel dat het niet goed zat en die voorgevoelens van mij hebben vaker geklopt, helaas. Ik vertel het meestal niet omdat ik mensen niet bang wil maken en ik geen 6e zintuig heb. Ik heb alleen last van onderbuikgevoelens bij dit verhaal, echt waar. Nou ik hoop dat het niet klopt wat ik denk, beterschap iig.
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
Gewoon bellen, daar is de DA voor, en al helemaal omdat Boomer zo doet.
Beterschap voor Boomer en sterkte voor jullie
Beterschap voor Boomer en sterkte voor jullie
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Het ontzettend vervelende is dat ik alleen vrij heb vanmiddag als de secretaresse niet ziek is.. Ik ga zo de DA weer bellen!
- yodi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rottweiler
- Erwina
- Zeer actief
Ik zou ook niet zoveel moeite meer voor ze doenM@rleen schreef:Het ontzettend vervelende is dat ik alleen vrij heb vanmiddag als de secretaresse niet ziek is.. Ik ga zo de DA weer bellen!
Het klinkt mij toch ook echt als een verstopping. Veel sterkte met Boomer!
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- pinguin20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): leonberger
Bah, klinkt niet goed. Heel veel beterschap voor Boomer!
Dag lieve Ayla 11-7-2011 ~ 27-3-2013, voor altijd in mijn hart
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
De secretaresse is (alweer) ziek... Om half 2 zitten we weer bij de DA!
@Fizgig; niet echt wat ik wil lezen natuurlijk
Maar toch goed dat je het neerzet.
Bedankt allemaal, hopelijk is het nu dan toch klaar na vanmiddag..
@Fizgig; niet echt wat ik wil lezen natuurlijk
Maar toch goed dat je het neerzet.
Bedankt allemaal, hopelijk is het nu dan toch klaar na vanmiddag..
- Fizgig
- Zeer actief
Ja sorry, het kwam in me op omdat ik al twee keer eerder zoiets heb meegemaakt hier op het forum. Een keer was dat een mevrouw met een berner sennen. Ze meldde zich aan vanwege die problemen (ze kon niet poepen) en een week later was haar hond dood, zo erg. Ik wil niet dat jij zoiets meemaakt, al is het niet prettig om te horen, wie weet als je er op tijd bij bent, dat er nog wel iets aan te doen is. Maar sorry dat ik je zo laat schrikken, hoogstwaarschijnlijk zit het in de darmen hoor.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Fijn dat je vanmiddag terecht kan!
Ik heb het 2x meegemaakt op deze manier en de ene had een verstopping en bij de andere bleek het om spondylose te gaan waardoor zij heel moeilijk kon plassen en poepen:( is wel goedgekomen allebei.
Hopelijk knapt hij snel op en vinden ze wat het is want dit is toch wel heel sneu
Ik heb het 2x meegemaakt op deze manier en de ene had een verstopping en bij de andere bleek het om spondylose te gaan waardoor zij heel moeilijk kon plassen en poepen:( is wel goedgekomen allebei.
Hopelijk knapt hij snel op en vinden ze wat het is want dit is toch wel heel sneu

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
Natasja 2005
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje) - Aantal honden: 2
Heel veel sterkte vanmiddag bij de Dierenarts en ik hoop dat ze iets vinden.
Groetjes,
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Sandra
Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop
R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011