Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Boomer doet vreemd
Moderator: moderatorteam
-
nomo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Boomer doet vreemd
Och arme Boomer. Succes bij de da en duimen draaien hier op volle sterkte! 
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Sterlte vanmiddag bij de DA.
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik hoopte te lezen dat het beter ging met Boomer, maar de zorgen zijn zeker nog niet over voor je, bah!
Goed dat je naar de dierenarts gaat straks, hopelijk wordt goed uitgezocht wat nu precies de oorzaak van zijn symptomen is. Sterkte!
Goed dat je naar de dierenarts gaat straks, hopelijk wordt goed uitgezocht wat nu precies de oorzaak van zijn symptomen is. Sterkte!
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Sterkte vanmiddag!
-
Natasja&Dino
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chihuahua kruising
- Aantal honden: 1
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Sterkte met Boomer, hopelijk is het gewoon een vervelend virus. Raffie was een paar weken geleden ook zo ziek. De ziel kon bijna niet meer lopen van de buikpijn en had ook een keiharde buik. Ik heb het s'avonds even aangekeken maar toen ik de volgende ochtend 40.6 koorts mat, ben ik meteen richting da gegaan. Na een injectie tegen de misselijkheid en de pijn en voor de zekerheid een ab-kuurtje knapte hij gelukkig na een dagje weer op. Ik hoop dat het met Boomer ook zo gaat 

-
moniek&bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Oh wat rottig dat Boomer zich nog niet beter voelt.
Goed dat je weer naar de DA gaat.
Ik ga ook voor jullie duimen!
Goed dat je weer naar de DA gaat.
Ik ga ook voor jullie duimen!
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Achossie arme Boomer... Het klinkt als enorme buikpijn door een verstopping, of plotselinge rugpijn. Heeft hij misschien een verkeerde beweging gemaakt met het rennen langs de fiets ofzo?
Hij voelt zich in elk geval duidelijk niet goed. Succes dadelijk bij de DA. En sterkte voor Boomertje!
Hij voelt zich in elk geval duidelijk niet goed. Succes dadelijk bij de DA. En sterkte voor Boomertje!
RIP Cena
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Goshie het arme beestje! Succes bij de da en een knuffel voor boomer..
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- crienepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
We zijn weer terug van de DA; hij zit in ieder geval niet verstopt.
Helaas voor Boomer was de DA van vandaag degene die hem ook gezien heeft na de aanrijding begin januari. Boomer is echt als de dood voor deze man, maar hij is wel heel erg kundig.
Elyna was in de auto in slaap gevallen en sliep rustig verder op schoot, dus hij wilde Boomer op de grond onderzoeken. Geen goed idee... Hij wilde een muilkorf gaan halen, maar in plaats daarvan heb ik Elyna wakker gemaakt.
Die had ondertussen 3 kwartier geslapen, dus dat kon wel.
Vervolgens Boomer op tafel en er was niets aan de hand, zolang hij maar tegen mij aanstond.
De DA heeft hem helemaal onderzocht, er zit wel ontlasting, maar niet veel en niet op vreemde plekken of ergens wat duidt op een verstopping.
Een foto of echo was een mogelijkheid, maar waarschijnlijk zou hij daar niets op zien en Boomer is daar te goed voor, zei hij. Hij toont totaal niet ziek, alles ziet en voelt normaal, alleen dat blijven spugen had niet gemogen met die prik.
De DA heeft hem een prik gegeven met iets dat zo ontzettend krachtig is, dat het zelfs opgewekt braken tegenhoudt.
Ditzelfde middel zou hij ook gegeven hebben na een foto of echo waarop niets te zien zou zijn.
Mocht hij nu alsnog gaan braken, dan is het iets met zijn alvleesklier of.. dat weet ik niet meer.
Maar dat zal niet, dan had hij er zieker uit moeten zien en andere symptomen moeten hebben.
Sowieso krijgt hij wel vanaf morgenochtend 4x per dag een half tabletje medicatie en als hij niet verbetert gaan we weer terug.
Het staat ook los van het niet kunnen poepen, dat zou hij gewoon moeten doen. Dat moeten we nog even aankijken, omdat er geen bloed bijkomt. Ik heb niet het idee dat hij perst, maar hij gaat wel in de poephouding zitten.
Alhoewel hij dat natuurlijk weer niet deed met uitlaten vlak voordat we naar de DA gingen... Toen deed Boomer alsof er niets aan de hand was.
Dus eigenlijk is er niet bekend waar hij nou last van heeft.. Dat gekke strekken van zijn achterpoten kan zijn vanwege de buikpijn, maar daarvan zou hij het eigenlijk moeten zien en tja, dan zal ik hem de hele tijd moeten filmen om te kijken wanneer hij het eventueel doet
Helaas voor Boomer was de DA van vandaag degene die hem ook gezien heeft na de aanrijding begin januari. Boomer is echt als de dood voor deze man, maar hij is wel heel erg kundig.
Elyna was in de auto in slaap gevallen en sliep rustig verder op schoot, dus hij wilde Boomer op de grond onderzoeken. Geen goed idee... Hij wilde een muilkorf gaan halen, maar in plaats daarvan heb ik Elyna wakker gemaakt.
Die had ondertussen 3 kwartier geslapen, dus dat kon wel.
Vervolgens Boomer op tafel en er was niets aan de hand, zolang hij maar tegen mij aanstond.
De DA heeft hem helemaal onderzocht, er zit wel ontlasting, maar niet veel en niet op vreemde plekken of ergens wat duidt op een verstopping.
Een foto of echo was een mogelijkheid, maar waarschijnlijk zou hij daar niets op zien en Boomer is daar te goed voor, zei hij. Hij toont totaal niet ziek, alles ziet en voelt normaal, alleen dat blijven spugen had niet gemogen met die prik.
De DA heeft hem een prik gegeven met iets dat zo ontzettend krachtig is, dat het zelfs opgewekt braken tegenhoudt.
Ditzelfde middel zou hij ook gegeven hebben na een foto of echo waarop niets te zien zou zijn.
Mocht hij nu alsnog gaan braken, dan is het iets met zijn alvleesklier of.. dat weet ik niet meer.
Maar dat zal niet, dan had hij er zieker uit moeten zien en andere symptomen moeten hebben.
Sowieso krijgt hij wel vanaf morgenochtend 4x per dag een half tabletje medicatie en als hij niet verbetert gaan we weer terug.
Het staat ook los van het niet kunnen poepen, dat zou hij gewoon moeten doen. Dat moeten we nog even aankijken, omdat er geen bloed bijkomt. Ik heb niet het idee dat hij perst, maar hij gaat wel in de poephouding zitten.
Alhoewel hij dat natuurlijk weer niet deed met uitlaten vlak voordat we naar de DA gingen... Toen deed Boomer alsof er niets aan de hand was.
Dus eigenlijk is er niet bekend waar hij nou last van heeft.. Dat gekke strekken van zijn achterpoten kan zijn vanwege de buikpijn, maar daarvan zou hij het eigenlijk moeten zien en tja, dan zal ik hem de hele tijd moeten filmen om te kijken wanneer hij het eventueel doet
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik weet niet hoe dat precies gaat, maar hij heeft zijn buik compleet afgevoeld en gedrukt.Inge O schreef:heeft die da ook een rectaal onderzoek gedaan, marleen?
Volgens mij heeft hij ook van binnen gevoeld, maar dat was net toen Elyna aandacht vroeg en ik heb dat niet goed meegekregen.
- rose
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Fijn dat het iig geen verstopping is, nu maar hopen dat hij snel weer zichzelf wordt.
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Meestal krijg je dat wel mee omdat de honden dat niet zo heel leuk vinden.. maar ik hoop wel dat de d.a. dat gedaan heeft.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
tineke
Mijn duimen draaien ook voor Boomer

-
tineke
Mijn duimen draaien ook voor Boomer

- crienepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
- krullie
- Zeer actief
ja daar dacht ik ook aan, prostaat.
zou ik toch even in je achterhoofd houden.
hopelijk knapt hij op.
zou ik toch even in je achterhoofd houden.
hopelijk knapt hij op.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij schoot wel ineens met zijn kop naar achteren en zijn lijf opzij, net toen ik dus met Elyna bezig was, maar ik had m vast. Hij vond het overduidelijk NIET prettig, maar goed, dat hoort er toch bij.
Dus dat zal het geweest zijn.
Hij deed net buiten weer gewoon
Pas halverwege het rondje wilde hij poepen, maar ik weet niet of het lukte want het regende en ik stond 4 meter verder.
Daarna liep hij gewoon net als altijd verder ipv een sprintje te trekken of weer te gaan staan in de poephouding, dus ik was al blij
Aan het einde van het rondje heeft hij gepoept en het was niet veel, maar het was geen diarree
Hoe blij kan je zijn
Hij gedroeg zich verder ook gewoon, alleen binnen slaapt hij normaal gesproken vrijwel niet overdag als Elyna rondhuppelt en dat doet hij vandaag/vanmiddag wel en diep ook. Maar dat vind ik niet zo gek.
Zojuist heeft hij gegeten, maar niet alles. Ik geef hem 135 gram brokken, want meer eet hij echt niet op in 1 keer of per dag en nu had hij slechts 80 gram op. Maar dat geeft niet, dat zal ik vanavond nog eens neerzetten. Laten staan zoals ik gewend was, gaat nu even niet, want dan is het direct weg natuurlijk en niet door Boomer
Dus dat zal het geweest zijn.
Hij deed net buiten weer gewoon
Pas halverwege het rondje wilde hij poepen, maar ik weet niet of het lukte want het regende en ik stond 4 meter verder.
Daarna liep hij gewoon net als altijd verder ipv een sprintje te trekken of weer te gaan staan in de poephouding, dus ik was al blij
Aan het einde van het rondje heeft hij gepoept en het was niet veel, maar het was geen diarree
Hij gedroeg zich verder ook gewoon, alleen binnen slaapt hij normaal gesproken vrijwel niet overdag als Elyna rondhuppelt en dat doet hij vandaag/vanmiddag wel en diep ook. Maar dat vind ik niet zo gek.
Zojuist heeft hij gegeten, maar niet alles. Ik geef hem 135 gram brokken, want meer eet hij echt niet op in 1 keer of per dag en nu had hij slechts 80 gram op. Maar dat geeft niet, dat zal ik vanavond nog eens neerzetten. Laten staan zoals ik gewend was, gaat nu even niet, want dan is het direct weg natuurlijk en niet door Boomer
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
O fijn dat het wat beter gaat. Wat kun je dan blij zijn met een drol he. Beterschap iig.
-
nathalie71
Sorry maar ik vind die dierenarts wel een beetje makkelijk praten.
Ach hij houdt zich verder goed dus hup maar weer een of andere spuit er in.
Terwijl het toch echt niet goed met hem ging,bij de DA gedragen ze zich vaak anders.
Ik had a la minuut om een foto of echo gevraagd van zijn prostaat!
Terwijl het toch echt niet goed met hem ging,bij de DA gedragen ze zich vaak anders.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
De DA heeft aangegeven dat hij niets kon voelen en dat er zeer waarschijnlijk op de foto of echo niets te zien zou zijn, waarna dezelfde spuit het gevolg zou zijn. Hij gaat tuurlijk wel af op wat Boomer aangeeft, maar Boomer geeft erg moeilijk pijn aan. De DA kan echter beter voelen en beoordelen dan dat ik dat kan. Ik weet al niet eens waar te beginnen en hoe het zou moeten zijn.nathalie71 schreef:Sorry maar ik vind die dierenarts wel een beetje makkelijk praten.
Mijn ervaring de afgelopen 6,5 jaar is dat deze praktijk erg kundig is, goed meedenkt en niet onnodig dingen doet, vandaar dat ik niet verder om een foto gevraagd heb.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoezo denk je aan zijn prostaat? Wat ik begreep was het buikkkramp waar het het meeste op leek?nathalie71 schreef:Ik had a la minuut om een foto of echo gevraagd van zijn prostaat!
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Ik ben dus zelf zo dat ik een foto had gevraagd, ook al was het onnodig. Maar dat komt wel omdat ik een beetje een neuroot ben. Ik kan zoiets niet loslaten tot het uitgesloten is, 100% zeker. Maar een goed lichamelijk onderzoek, kan echt wel wat vertellen natuurlijk. Stel dat ie een verstopping had, dan is de darm in de buurt, helemaal rood, opgezwollen en ontstoken. Dat is zo pijnlijk dat elke hond zal reageren. En die reactie kun je voelen, dan schokt het lichaam even op, zeg maar. Daarvoor hoeft ie geen pijn aan te geven. Uit Bruno krijg je ook alleen die reactie, als je hem heel erg pijn doet, een schokje, maar dat is al genoeg. Als een dierenarts een foto niet nodig vindt, zal hij/zij daar wel genoeg ervaring mee hebben, anders krijgen ze natuurlijk voortdurend problemen met honden die toch wel een probleem bleken te hebben.
Mijn dierenarts vond het niet nodig om een foto te maken van Bruno's teen omdat ie zeker wist dat het gebroken was. Het kraakte namelijk. Dus ja, dan hoeft het van mij ook niet. En het is natuurlijk ook zo dat als de hond niet opknapt, mensen zelf de verantwoordelijkheid hebben om terug te komen. Ik weet zeker dat Marleen haar hond goed in de gaten houdt. Soms is het ook zo dat je zeker denkt te weten dat er iets goed mis is, terwijl het 'gewoon' om een heel vervelend virus gaat. Ik ben daar niet zo goed in, godzijdank (even afkloppen) hebben mijn honden nooit wat, want ik had waarschijnlijk alle tests en onderzoeken geëist die er bestaan. En dat is ook onnodig en zonde van je geld, ja toch.
Mijn dierenarts vond het niet nodig om een foto te maken van Bruno's teen omdat ie zeker wist dat het gebroken was. Het kraakte namelijk. Dus ja, dan hoeft het van mij ook niet. En het is natuurlijk ook zo dat als de hond niet opknapt, mensen zelf de verantwoordelijkheid hebben om terug te komen. Ik weet zeker dat Marleen haar hond goed in de gaten houdt. Soms is het ook zo dat je zeker denkt te weten dat er iets goed mis is, terwijl het 'gewoon' om een heel vervelend virus gaat. Ik ben daar niet zo goed in, godzijdank (even afkloppen) hebben mijn honden nooit wat, want ik had waarschijnlijk alle tests en onderzoeken geëist die er bestaan. En dat is ook onnodig en zonde van je geld, ja toch.
-
ingrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooiker.
Zo te lezen gaat het alweer wat beter.Gelukkig.
Duimen draaien dat het herstel doorzet.

Duimen draaien dat het herstel doorzet.
-
nathalie71
M@rleen schreef:Hoezo denk je aan zijn prostaat? Wat ik begreep was het buikkkramp waar het het meeste op leek?nathalie71 schreef:Ik had a la minuut om een foto of echo gevraagd van zijn prostaat!
Omdat mijn vorige hond dat ook heeft gehad en alles wat ik van jou lees komt me akelig bekend voor.En ook onze dierenarts dacht niks te voelen.
Op de echo bleek deze echter wel vergroot en er zat een cyste vast aan de prostaat die de ene keer wel en de andere keer niet ergens tegen aan kwam van binnen (tegen blaas,tegen rug....)dat zorgde voor een akelige pijn.
Uiteindelijk kon hij helemaal niet meer poepen omdat de prostaat de darm afknelde.
In ieder geval kunnen er meerdere dingen met de prostaat aan de hand zijn.
Omdat mijn hond al aardig op leetijd was en ik hem niet meer wilde laten castreren heeft hij een implantaat gekregen zodat de prostaat kon slinken.De cyste is weggehaald en was gelukkig goedaardig.
Maar hij had enorme pijn,en vaak bij de dieren arts was hij zo gespannen dat de Da niks kon voelen.
-
nathalie71
Is hij ook vaak erg opgewonden?
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Bedankt voor je reactie. Mocht hij toch weer klachten krijgen, dan zal ik het in gedachten houden.
In ieder geval veel te weinig voor een intacte reu, heb ik het idee.
Maar wel handig met loopse teefjes, daar heeft hij vrijwel geen last van
Nee, eigenlijk nooit.nathalie71 schreef:Is hij ook vaak erg opgewonden?
In ieder geval veel te weinig voor een intacte reu, heb ik het idee.
Maar wel handig met loopse teefjes, daar heeft hij vrijwel geen last van

Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15