Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een ras dat niet/nauwelijks waakt.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Pakdebal

Re: Een ras dat niet/nauwelijks waakt.

Ongelezen bericht door Pakdebal »

WillieH schreef:Laat ik eerst vooropstellen dat onze oude golden retriever niet kon blaffen, omdat de vorige eigenaar de stembanden had doorgeknipt, maar ik denk dat ze de minst waakzame hond was die je ooit hebt gezien..

hoe erg dit ook is, dit kan je niet als " doorsnee" voorbeeld geven , om te zeggen dat ze niet waaks zijn en niet blaffen .
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

bouvierpoedel schreef:Je kunt wel gaan zoeken op een hond in wat jij allemaal wil of niet wilt en hoe deze moet zijn.
Maar kijk in eerste instantie eens naar jezelf en gezin.
Wat kunnen jullie en wat niet.
Waaksheid hoeft niet altijd ook bijten te zijn.

Geloof dat jullie gewoon een sukkel van een hond moeten nemen die je de pis niet lauw maakt.
Stabiel als een blok beton en die zelfs de kinderen nog de oren van de kop kunnen trekken bij wijze van spreken.
Niet teveel werk of energie die geprikkelt kan worden bij een daggie niets doen en zich omzet in andere onhebbelijkheden.
Denk ik ook. En dat is niet zozeer rasafhankelijk, maar meer individueel karakter van de hond. Ik zou dus niet naar een specifiek ras/rasgroep gaan zoeken, maar naar een bepaald karakter.
En eerst een paar keer met de hond gaan wandelen is ook een goede tip. Dan zie je ook hoe hij buiten reageert op andere honden, prikkels, jouw gezin, etc.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Pakdebal schreef:
WillieH schreef:Laat ik eerst vooropstellen dat onze oude golden retriever niet kon blaffen, omdat de vorige eigenaar de stembanden had doorgeknipt, maar ik denk dat ze de minst waakzame hond was die je ooit hebt gezien..

hoe erg dit ook is, dit kan je niet als " doorsnee" voorbeeld geven , om te zeggen dat ze niet waaks zijn en niet blaffen .
Zou dat hele stembanden doorsnijden maar met een flinke korrel zout nemen. :W:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Pakdebal schreef:

Wel hoor. Ze kunnen dan wel geen geluid voortbrengen als ze blaffen, maar blaffen kunnen ze nog wel. Blaffen is de bek opendoen en lucht via je stembanden naar buiten duwen, zodat geluid ontstaat. Die beweging kennen ze nog steeds en zullen ze ook blijven doen, alleen hoor je dan een zacht gepiep ipv een harde blaf. Dus een hond zonder stembanden, kan nog steeds een blafprobleem hebben. Als ze namelijk blijven blaffen, zul je dat toch moeten aanpakken. Door blijven blaffen betekent namelijk teveel stress. Dan maken ze zich veel te druk. Dat het niet voor geluidsoverlast zorgt, okee, maar daar hebben we het hier niet over. Deze hond kun je dus gewoon als voorbeeld aanhalen in dit topic, blafgedrag is blafgedrag, of het nou geluid voortbrengt of niet. En lang doorblaffen, daar moet je altijd mee aan de slag. En daar had Corneliana geen zin in, wat ik me levendig kan voorstellen.

Is een rustige molosser niks voor jullie trouwens? Bruno hier kun je ook aan zijn oren trekken en op zijn kop timmeren. En dan grijnst ie alleen breed. Kinderen vindt ie soms wel eng, maar dat is meer omdat ie ze niet kent. Hij is alleen wel vervelend soms tegen visite, maar dat is wel te corrigeren. Zomaar iemand bijten, in ons huis, doet ie echt niet. Ja, een inbreker misschien. Ik ben dol op sint bernards, berner sennens en andere grote lobbesen. De gezondheidsproblemen houden me alleen tegen om een vol ras daarvan aan te schaffen. Maar de asiels zitten vol met ontzettend leuke molossers. Er staat nu ook een dubbelganger van Bruno ter herplaatsing, in het asiel in Amsterdam. Leuke hond is dat, hij heeft alleen nog wat werk nodig dus dat is geen goeie voor jullie. Een teef is ook makkelijker dan een reu, meestal. Dat hondje van Nanna ziet er helemaal geschikt uit idd.
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

WillieH schreef:
Corneliana schreef:
Maeve schreef:Ik zou het bij de Retrievers zoeken. Onze vorige Labrador waakte 0,0. Nog geen blafje. De Tollers zijn wel wat luidruchtig maar bezoek wordt dan weer heel enthousiast begroet.
ok. mijn man neigt ook naar een labrador. ik vind een donkere hond mooier dan een lichtere en korthaar fijner dan langhaar al nodigt langhaar meer uit tot knuffelen.
Labradors vind ik op zich leuke honden maar ik ken ze als logge beren meer.
staan ook weleens op mp soms gratis af te halen omdat de trend voorbij is?
maar das heel dom denk ik want meestal is er dan wel wat met een hond. toch?
of alleen het klassieke trekken-aan-de-lijn?
Laat ik eerst vooropstellen dat onze oude golden retriever niet kon blaffen, omdat de vorige eigenaar de stembanden had doorgeknipt, maar ik denk dat ze de minst waakzame hond was die je ooit hebt gezien. Draaide zich al op haar rug als een pad overstak midden op het pad en als een muis naar binnen rende dan sprong ze wel 1 meter op. Al het bezoek werd met een vriendelijke kwispelende staart ontvangen en na een aai over de bol ging ze weer terug naar haar plekje om te spelen.

Dan nog even ik respecteer je mening over korthaar v.s langhaar het is echter niet zo dat kortharige minder verharen als langharige ze verharen evenveel. Het enige verschil is dat langharige plukken haar verliezen en dat kortharige overal hele kleine haartjes verliezen (zoals een kerstboom na oud en nieuw :mrgreen:)

Mijn ervaring met labradors is dat ze vaak een tikkeltje robuuster zijn in de omgang als goldens.

Ik hoop je een beetje geholpen te hebben. Succes met je keuze.
:80: stembanden doorgeknipt?
Corneliana
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Je kunt wel gaan zoeken op een hond in wat jij allemaal wil of niet wilt en hoe deze moet zijn.

Geloof dat jullie gewoon een sukkel van een hond moeten nemen die je de pis niet lauw maakt.
Stabiel als een blok beton en die zelfs de kinderen nog de oren van de kop kunnen trekken bij wijze van spreken.
Niet teveel werk of energie die geprikkelt kan worden bij een daggie niets doen en zich omzet in andere onhebbelijkheden.
ja daar heb je wel gelijk in.
Fuzzi
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Fuzzi »

Wat denk je van een Bodeguero (of beter nog 2) :D , ik heb er twee en wil nooit meer een ander ras :lol1:
Verwissel ze niet met j.russels of boerenfoxen: een bodeguero is rustiger en cooler. Blaffen weinig, slapen veel (het liefst op het baasje) maar kunnen ook goed ravotten.
Fuzzi
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Helemaal mee eens.
Leg dat rassengedoe naast je neer en ga op zoek naar een stabiele hond waarbij je je een opvoedingsfout of 2 kunt permiteren zonder dat het meteen escaleert.
Echt, in een gezin met jonge kinderen en weinig hondenervaring wil je een hond die zich voegt, die gewoon mee draait en niet teveel voor zichzelf vraagt. Dat zou best een golden kunnen zijn maar net zo goed een vrolijke bastaard.
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Overigens waakt mijn lab wel, niet heel fanatiek, maar ze vliegt wel het raam aan als er iemand naar binnen staat te koekeloeren. Lopen ze langs niks aan de hand. Kom je aan de deur slaat ze ook aan als je nog niet zo vaak langs ben geweest. Als het raam openstaat moet je er bij blijven want kijkt er dan iemand naar binnen schrikken ze wel van een opspringende lab die woest blaft :engel:
Bijten zal ze niet doen, maar je hebt ook onder labradors wakers.
ute
Actief
Mijn ras(sen): Puli, Komondor, Basset Artesien Normand
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door ute »

Engelse Basset Hound, Basset Artesien Normand, Beagle. Allemaal allemansvriendjes.
Afbeelding
Roo
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roo »

Ikzelf zou gewoon rond die tijd op zoek gaan naar een jonge of net volwassen hond, en dan ergens waar je hem in real life kan bekijken. Ik zou asiel Koningen dan ook eens in de gaten houden. Zoiets bijv.

Afbeelding

Doc; een plaatje van een kruising podenco van 6 maandenjong! Doc is een sierlijk, vriendelijk, heel lief en zacht knulletje dat opzoek is naar een gouden mandje! Doc komt uit Spanje, waar hij is gevonden, samen met zijn broertjes. Hij is nadat hij is gevonden liefdevol opgevangen ineen fijn gastgezin waar hij al veel heeft geleerd. Hij kan al keurig aan de riem lopen, kent de geluiden, is gek op kinderen en tja, hij is gewoon een heerlijke jonge hond! Doc kan het uitstekend vinden met andere honden, is stapel op mensen en houdt enorm van spelen. Daarnaast vindt hij het heerlijk om tegen je aan te liggen en heerlijk te knuffelen! Hij is heel erg vriendelijk en zacht en wij denken dat hij iemand ongelooflijk blij kan maken met zijn komst! Doc heeft een kort staartje, waarschijnlijk is dit aangeboren. Maar hij kan nog heel erg goed kwispelen! Komt u gauw eens kennis maken met dit heerlijke knulletje? Hij zal het heerlijk vinden om een eigen familie te hebben!
Daantje_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Catalaanse herdershond

Ongelezen bericht door Daantje_ »

Lastig hoor, ik lees eigenlijk veel 'tegenstrijdige' verhalen. Ik denk dat je het moet treffen of je hond waakt of niet. Ik heb een (spaanse) herdershond, ze is vrij waaks en blaft ook wel als er iemand voor de deur staat. Als ik dan zeg dat ze goed haar werk heeft gedaan, gaat ze weer liggen. Terwijl een maltezer, die ik ken, echt heel veel meer en vaker blaft om onnodige geluiden die hij hoort.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Als herders je echt gewoon het meeste aanspreekt, zal je je denk ik nooit echt fijn voelen met een jachthond of retriever. En inderdaad moet ik toegeven dat schotse collies wel vocaal kunnen zijn, maar waaks absoluut niet. Sommige willen best een blafje doen op wat geluiden, maar meestal staan ze er kwispelend bij en dringen zich ook niet in de situatie op. Kortharen ook echt niet meer dan de langharen vind ik. Maar gevoelig zijn ze wel en dat zou kunnen afstompen in een druk gezin, maar het zijn op zich leuke huis/gezinshonden zonder al te veel moeilijkheden.

En een ras wat ik steeds meer ga waarderen is de bouvier. Ik kom ze nu steeds vaker tegen en ook in gezinnen waar ik ze eigenlijk heel goed vind passen. De toch wel behoorlijk relaxte houding met name ook ten op zicht van kinderen, maar ook honden die lekker tegen een stootje kunnen en waar je ook lekker wat mee kan ondernemen en degene die ik tegenkom zijn rustig vriendelijk naar andere honden (of negeren ze). En ze laten zich wel horen als waaks, maar niet zo overdreven. Een rustige waakse blaf die vaak goed te begeleiden is. (dat bouvierpoedel ze toch niet aanraadt :oohja: :P)
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

gyanty schreef:Als herders je echt gewoon het meeste aanspreekt, zal je je denk ik nooit echt fijn voelen met een jachthond of retriever. En inderdaad moet ik toegeven dat schotse collies wel vocaal kunnen zijn, maar waaks absoluut niet. Sommige willen best een blafje doen op wat geluiden, maar meestal staan ze er kwispelend bij en dringen zich ook niet in de situatie op. Kortharen ook echt niet meer dan de langharen vind ik. Maar gevoelig zijn ze wel en dat zou kunnen afstompen in een druk gezin, maar het zijn op zich leuke huis/gezinshonden zonder al te veel moeilijkheden.

En een ras wat ik steeds meer ga waarderen is de bouvier. Ik kom ze nu steeds vaker tegen en ook in gezinnen waar ik ze eigenlijk heel goed vind passen. De toch wel behoorlijk relaxte houding met name ook ten op zicht van kinderen, maar ook honden die lekker tegen een stootje kunnen en waar je ook lekker wat mee kan ondernemen en degene die ik tegenkom zijn rustig vriendelijk naar andere honden (of negeren ze). En ze laten zich wel horen als waaks, maar niet zo overdreven. Een rustige waakse blaf die vaak goed te begeleiden is. (dat bouvierpoedel ze toch niet aanraadt :oohja: :P)
Ja kan maar zou hem niet voor ieder gezin aanraden en niet voor TS. Die bouviers zijn ook niet zo geworden zonder opvoeden.En ze kunnen ook nog wel eens de kleine kinderen van het gezin beschermen.Geloof een maatje teveel voor TS en haar gezin.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Onze bouvier was idd perfect geweest, maar die was al ouder toen we haar kregen. En volgens vorige eigenaar (mijn oom) was het best een klus om haar netjes op te voeden.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

En anders gewoon een herder x retriever. Mijn ouders hebben 2 mechelse herder x golden retrievers. Heerlijke gezinshonden. Makkelijk op te voeden, goed gehoorzaam en heel zacht. Al willen ze wel graag wat doen ;)
Sowieso vind ik dat een fijne kruising, herder x retriever.
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Ik heb 2 golden retrievers gehad en de 1 waakte opzich wel en de ander helemaal niet.
De eerste was een allemansvriend maar toch wat voorzichtig naar rare figuren,
daar had hij het niet zo op.
Mijn 2de golden retriever was echt een allemansvriend, wilde naar iedereen toe.
Die zou ook zo een inbreker begroeten hoor.
Wel echt een schat :I:
Nu heb ik 2 kleintjes en die zijn toch echt een stuk waakser.
Ze jutten elkaar ook op moet ik zeggen.
Jenno blaft bij elk geluidje al, en tycho gaat dan soms meeblaffen.
Maar als er iemand aankomt, rennen ze samen al blaffend naar de deur toe.
Dat is wel vaak vervelend want ze stoppen haast niet.
Ik heb trouwens een maltezer en een boomer (kruising shih tzu, maltezer)
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Zo'n rustige en lieve Spinone....
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Een Newfoundlander?
aussie2011
Actief

Ongelezen bericht door aussie2011 »

de jackrussel blaft meteen als de bel gaat .. de pitbull is nog te klein denk ik
boekalaboekalaaaa
Corneliana
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
gyanty schreef:Als herders je echt gewoon het meeste aanspreekt, zal je je denk ik nooit echt fijn voelen met een jachthond of retriever. En inderdaad moet ik toegeven dat schotse collies wel vocaal kunnen zijn, maar waaks absoluut niet. Sommige willen best een blafje doen op wat geluiden, maar meestal staan ze er kwispelend bij en dringen zich ook niet in de situatie op. Kortharen ook echt niet meer dan de langharen vind ik. Maar gevoelig zijn ze wel en dat zou kunnen afstompen in een druk gezin, maar het zijn op zich leuke huis/gezinshonden zonder al te veel moeilijkheden.

Ja kan maar zou hem niet voor ieder gezin aanraden en niet voor TS. Die bouviers zijn ook niet zo geworden zonder opvoeden.En ze kunnen ook nog wel eens de kleine kinderen van het gezin beschermen.Geloof een maatje teveel voor TS en haar gezin.
dat denk ik ook.
al vind ik ze wel machtig mooi.
en dan vooral die echte bouvier bas :I:
:wink: het verhaal gaat alleen dat een bouvier je wel binnenlaat... maar niet meer eruit :80:
als de baas niet thuis is.
Corneliana
Zeer actief

Muk schreef:Een Newfoundlander?
zeker erg mooi maar echt te groot voor hier.
en die worden niet zo oud toch?
of was dat een ander ras?
Corneliana
Zeer actief

nou wat dat eerste betreft: dat weet ik niet.
ik vind behoorlijk wat honden leuk eigenlijk.
de meeste wel. en ik kan prima mijn eigenwijze "vinnikleukdusikdoehetwel" volgen maar niet ten koste van anderen natuurlijk. zo'n hond wordt er niet beter van, mijn kinderen ook niet, ik niet, niemand.
dus heel flauw, iets herderigs is voorlopig uitgesloten.
Corneliana
Zeer actief

TessaThomas schreef:Onze bouvier was idd perfect geweest, maar die was al ouder toen we haar kregen. En volgens vorige eigenaar (mijn oom) was het best een klus om haar netjes op te voeden.
de bouvier van de buren was de enige hond waar ik niet bang voor was.
die gaf een poot.
die blafte niet, die ging braaf zitten etc.
was een echte knuffelhond.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Corneliana schreef:
Muk schreef:Een Newfoundlander?
zeker erg mooi maar echt te groot voor hier.
en die worden niet zo oud toch?
of was dat een ander ras?
Ze worden gemiddeld 8 tot 10 jaar. Een Berner Sennen wordt met geluk 5, misschien dat je de newf daarmee verward?

Ze zijn zeker groot, maar aan de andere kant maakt dat niet uit. Als je er normaal mee wandelt en traint zijn ze niet druk in huis en met kinderen zijn ze super. Zeer tolerant en heel vriendelijk. Waken doen ze soms wel, maar niet in de zin van dat vrienden niet binnen kunnen komen hollen. Dat is namelijk geen probleem. Meer dat er 's nachts geen ongewenst bezoek binnen kan komen.
Mocht je een newf wel wat lijken, dan weet ik wel een paar goede fokkers waar je altijd kunt kijken. Dan zie je gelijk hoe ze in huiselijke kring zijn.
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Vanochtend stond er ineens een schilder onze luiken te verven, ik had hem nog eerder in de gaten dan onze Husky. Die gewoon naar buiten lag te staren en geen enkele extra beweging heeft gemaakt. Onze Hus heeft nooit geblaft omdat er iets of iemand vreemd was bij ons huis en ik hoor het van meer Huskies.
Een hele lieve knuffel maar wel veel mee doen, fysiek en mentaal, anders kauwen ze je interieur aan gort :)
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Hoe is je husky met wild? Ik ken er hier twee waar heel actief mee gesport wordt en ik vind het wereldhonden. Maar de eigenaar is ze wel eens kwijt geweest en hij heeft ze regelmatig een half aangevreten konijn uit de bek getrokken.
Ik vind ze te gek maar ik zou dit echt een heel groot nadeel vinden.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Roo schreef:Ikzelf zou gewoon rond die tijd op zoek gaan naar een jonge of net volwassen hond, en dan ergens waar je hem in real life kan bekijken. Ik zou asiel Koningen dan ook eens in de gaten houden. Zoiets bijv.

Afbeelding

Doc; een plaatje van een kruising podenco van 6 maandenjong! Doc is een sierlijk, vriendelijk, heel lief en zacht knulletje dat opzoek is naar een gouden mandje! Doc komt uit Spanje, waar hij is gevonden, samen met zijn broertjes. Hij is nadat hij is gevonden liefdevol opgevangen ineen fijn gastgezin waar hij al veel heeft geleerd. Hij kan al keurig aan de riem lopen, kent de geluiden, is gek op kinderen en tja, hij is gewoon een heerlijke jonge hond! Doc kan het uitstekend vinden met andere honden, is stapel op mensen en houdt enorm van spelen. Daarnaast vindt hij het heerlijk om tegen je aan te liggen en heerlijk te knuffelen! Hij is heel erg vriendelijk en zacht en wij denken dat hij iemand ongelooflijk blij kan maken met zijn komst! Doc heeft een kort staartje, waarschijnlijk is dit aangeboren. Maar hij kan nog heel erg goed kwispelen! Komt u gauw eens kennis maken met dit heerlijke knulletje? Hij zal het heerlijk vinden om een eigen familie te hebben!
Oh, wat een leuk ding! Wat misschien wel gemeld zou moeten worden bij de omschrijving is dat zo'n podencokleuter/puber heel slecht alleen kan zijn. Zo'n humpie moet of in een roedel, of in een stikdruk gezin waarbij er altijd iemand thuis is, en waar alleen laten heel geleidelijk wordt opgebouwd.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Corneliana schreef:
Maeve schreef:Ik zou het bij de Retrievers zoeken. Onze vorige Labrador waakte 0,0. Nog geen blafje. De Tollers zijn wel wat luidruchtig maar bezoek wordt dan weer heel enthousiast begroet.
ok. mijn man neigt ook naar een labrador. ik vind een donkere hond mooier dan een lichtere en korthaar fijner dan langhaar al nodigt langhaar meer uit tot knuffelen.
Labradors vind ik op zich leuke honden maar ik ken ze als logge beren meer.
staan ook weleens op mp soms gratis af te halen omdat de trend voorbij is?
maar das heel dom denk ik want meestal is er dan wel wat met een hond. toch?
of alleen het klassieke trekken-aan-de-lijn?
Een Gollum zou perfect bij jullie passen. Zo zacht en bedaard, ik denk dat je spontaan verliefd op haar word als je haar ziet met kinderen. Natuurlijk gaat daar wel wat opvoeding aan vooraf. Maar labradors zijn heel leergierig en leren snel en zijn zeer voedsel- en aandachtsgericht. Ideaal om te trainen vind ik. Ze komt uit een showlijn, ik zou niet zo snel voor een werklijn gaan in jouw geval.
Ik denk dat labradors veel op marktplaats komen omdat mensen er geen tijd in willen/ kunnen steken. Ze kunnen je ook echt wel tot waanzin drijven met hun voedsel- en aandachtsgerichtheid. Gollum vond als pup buiten alles en iedereen interessant behalve mij en vrat alles wat los en vast zat. En kon in haar enthousiasme heel lomp zijn. Lomp kan ze nog steeds zijn hoor, maar ze weet nu wel de tijd en plaats :wink:
Omdat ze zo leergierig zijn moeten ze ook wel wat te doen hebben. Maar dat kan heel creatief hoor, gewoon wat in de bek laten dragen als opdrachtje bijvoorbeeld, kunnen ze gelijk niks vreten. Gollum draagt vaak gevonden flesjes die we dan later weggooien. Of ik laat haar gevonden kartonnen dozen slopen en samen weggooien, zijn we gelijk nuttig. Joh je kan ze zelfs leren de schooltas van je kinderen te dragen :mrgreen: En wil je haar bezig houden binnen geef je haar een voerbal of kong of iets anders te knagen. Heb je er geen kind meer aan :F:

Oh ik zit dit topic verder te lezen en zie weer een hondje die Nanna heeft geplaatst :I:
Tegen de tijd dat je er aan toe bent moet je het haar maar vragen :mrgreen:
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Paisley schreef:Hoe is je husky met wild? Ik ken er hier twee waar heel actief mee gesport wordt en ik vind het wereldhonden. Maar de eigenaar is ze wel eens kwijt geweest en hij heeft ze regelmatig een half aangevreten konijn uit de bek getrokken.
Ik vind ze te gek maar ik zou dit echt een heel groot nadeel vinden.
Hij ligt met onze 4 konijnen in de tuin, hebben we er wel met 8 weken al ingestampt. Zodra er ook maar een blik naar de konijnen ging moest ie wegwezen. Nu kan hij er heerlijk bij ontspannen, ook onze goudhamster waggelt om hem heen.
Maarrrr.. als hij buiten de tuin los is en hij ziet een konijn wegsprinten gaat hij er wel achteraan. Ik heb het idee dat het niet is om het echt te pakken maar meer voor de lol. Hij geeft het namelijk na een paar meter altijd al op. Hij is nog jong ook, dus misschien dat het jagen wel meer gaat ontwikkelen maar goed, daar zijn we zelf bij. Het is inderdaad wel iets wat je veel hoort bij de Husky.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”