kooi schreef:Nanna schreef:kooi schreef:
Of je kunt je dieren gewoon niet laten behandelen.
dát vind ik onverantwoord.
Dat hangt van je definitie van behandelen af. Ik vind dat geld voor basiszorg er altijd moet zijn.
Je laat je beest niet kreperen.
Maar zoals Samantha die haar konijn aan zijn heupen laat opereren, dat zou ik nooit doen. Overigens alle respect voor haar dat zij het wel doet hoor, dat is ieders eigen keus. Het is ook meer als voorbeeld.
Dan zijn we het toch eens, als je in de bijstand zit en je hebt toch 15 dieren en die worden ziek, dan heb je toch geen geld voor die basiskosten?
Dat ligt er een beetje aan hoe de situatie is.
Ik zit in de bijstand en heb toevallig 15 dieren
(2 honden, 2 katten, 2 cavia's, 2 muizen en 7 konijnen)
Ik bespaar op een hoop andere dingen, zo ga ik niet op vakantie, heb ik geen tv aansluiting, goedkoop mobiel abonnement, etc.
Ik leef zuinig en kan daardoor goed voor mijn dieren zorgen.
Het is wel zo dat met 15 dieren de dierenartsbezoekjes wat frequenter worden, al is het alleen maar voor entingen, castraties dat soort dingen)
Mocht een van de dieren heel duur ziek worden, dan weet ik dat mijn dierenarts niet moeilijk is met regelingen.
Of het ideaal is, 15 dieren op bijstandsniveau? Nee. Dat niet.
Maar dat is nou eenmaal zo gelopen, of in sommige gevallen letterlijk aan komen lopen.
En ik kan het niet over mijn hart verkrijgen ze aan hun lot over te laten als ik weet dat ik ze kan bieden wat nodig is.
Verschillende van de knagers zijn inmiddels op leeftijd, en die worden dan ook niet vervangen door nieuwe exemplaren