Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Show training?

Moderator: moderatorteam

Shii
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Husky
Australian Shepherd
Lowchen
Aantal honden: 4

Show training?

Ongelezen bericht door Shii »

We will be showing dogs the first time at the Winner show.

Since I am very new at this, I would really like to train with the dogs, so they wont be running crazy, while I am being all nervous.

Is there any place in the Amsterdam area where show training (In Denmark we call it Ring training) is being offered? Or as an alternative is there maybe any breeder inhere, or that you know of that would offer such a training?

I am not only wanted to train the dogs, but also me, as I also need to learn about handling my dog the best. I hope you guys can help me out.

Please feel free to answer in Dutch if you find that easier, I can understand, I just dont write it well. :Q:
Kristina
Dexter(Husky), Penny(Aussie) and Ellie(Lowchen)
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Show training?

Ongelezen bericht door Laura84 »

In Nederland hebben we inderdaad ook ringtraining. Wat je kan doen is is even bellen naar wat kynologen clubs en daar vragen of ze dat aanbieden.

Succes op de Winner!
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

In the Netherlands we also call it ring training. Most often given on Kynological clubs, KC. I'm not known in the Amsterdam area, maybe others can help you.
Shii
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Husky
Australian Shepherd
Lowchen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Shii »

Thanks for so fast answers! I found it now on raad van beheers page, and I have written all in the area. I can see most places start in january actually, so that is perfect if we could get a spot on a team there!
Kristina
Dexter(Husky), Penny(Aussie) and Ellie(Lowchen)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Shii schreef:Thanks for so fast answers! I found it now on raad van beheers page, and I have written all in the area. I can see most places start in january actually, so that is perfect if we could get a spot on a team there!
Normally you can just step in with ringtraining. It's no course, but most of the time individual classes and you need to get a card for like 10 or 20 classes, but it's not like a course from lesson 1 till the end finished with an exam ;-)
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

er is een groot verschil met ringtrainingen hier vind ik
de ene ringtraining word gegeven door amateurs en je leert daar puur de basis, je hond leert betast te worden en netjes te staan en te lopen en jij leert hoe je dat moet doen en de figuren die je moet kunnen lopen etc.
Maar echt handlen leer je er niet, of je hond echt heel goed presenteren, want die mensen die je les geven zijn geen professionals qua handling.
Er zijn zeker wel hondenscholen die je dat wel kunnen leren maar die weet ik helaas niet voor je in de omgeving van Amsterdam.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

De ringtrainster van de KC Dordt is echt heel fijn, ook ervaren exposanten komen daar voor ringtraining :) Helaas is dat niet echt in de buurt van Amsterdam ;)
Plaats reactie

Terug naar “Show”