Ik heb dus de allerleukste hond hier thuis
Het is een vreselijk lieve, makke beer. Ploft overal neer, lekker rustig in huis, actief buiten, is graag bij ons en heeft behalve het opeten van wat keukenpapier en de afstandsbediening eigenlijk geen fout gedrag getoond. Het is een Syberische Husky reu van 6 maanden oud.
We hebben hem sinds hij 8,5 week is.
Nu is er alleen 1 ding waarbij ik niet zo goed weet hoe ik in moet grijpen en of ik dat uberhaupt moet doen. Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan zeggen.
Manu is namelijk gek op kluiven, hij krijgt dan af en toe ook een geperst runderbot.
Hiermee vertrekt hij naar zijn bed en houdt niet op met kluiven tot het op is. Nu merkte ik, dat als ik langs zijn bed loop, hij zijn kop op het bot legt met zijn oren plat in zijn nek. Hij kijkt je dan aan.
Ik vond het geen fijn gedrag maar omdat zijn bed zijn enige eigen plek in het huis is, en ik eigenlijk ook niet wist of ik moest reageren heb ik het gelaten.
Toen ik net uit wilde en hem bij me riep om zijn tuig om te doen, kwam hij niet. Ik liep naar hem toe en weer legt hij zijn kop op het bot met zijn oren in zijn nek. Ik zei "move", een commando waarna hij normaal verplaatst, maar nu ging hij grommen. Nog steeds met zijn oren in zijn nek en me strak aankijkend.
Ik herken dit gedrag helemaal niet van hem en ik weet eigenlijk ook niet goed wat ik moet doen. Hij heeft dit al eens eerder gedaan trouwens.
Toen hij gromde heb ik hem aan zijn dikke nek het bed uitgesleurd, niets gezegd en gaan lopen. Zijn bot heb ik nu maar weggehaald.
Zoals ik al zei herken ik dit gedrag helemaal niet van hem. Misschien zie ik wel iets over het hoofd hoor, dan zou ik dat heel graag willen verbeteren.
Kan iemand mij misschien meer informatie geven over een eventuele oorzaak van deze reactie?
Alvast bedankt voor het lezen!
TARAK