Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Senna boos op Amar.....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Senna boos op Amar.....

Ongelezen bericht door tbeast »

Jan (mijn man) had zo'n groot touw gekocht voor de honden om mee te spelen. Groot succes, alleen willen ze het continue van elkaar afpakken.
En daarbij beet Senna (5 maanden) echt behoorlijk van zich af. Amar wilde het touw afpakken, maar Senna werd woest. Ze greep Amar en zelfs toen Amar haar wilde corrigeren, gaf ze niet toe.
Ze bleven tegenover elkaar staan met allebei de lippen opgetrokken. Wel ging Senna vlak bij mij staan (haha, ze zocht steun denk ik), maar ik dacht toch dat een pup dat nog niet zou doen!
Senna blaft buiten ook ontzettend naar andere honden. Daarbij heeft ze haar haren overeind staan. Als ik haar naar de hond toe laat gaan, doet ze niets, maar ik vind het erg vervelend dat ze dit doet. Andere mensen laten haar soms niet eens bij hun hond, uit angst dat ze wel wat doet. Kan ik zeggen dat het nog maar een pup is, ze vertrouwen het maar niets.
Wat denken jullie, is Senna zo'n dominant typje en moeten we dat nu flink de kop indrukken?
AfbeeldingAfbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Denk dat je er zeker wel wat aan moet doen. Niet tegenover je eigen honden, die rangorde hersteld zichzelf wel. Senna is vijf maanden en gaat nu flink uitproberen, het is niet meer het onschuldige kleine pupje....ze gaat lekker grenzen verkennen! Maar dat weet je zelf denk ik ook wel.
Ik zou het persoonlijk niet fijn vinden als mijn hond aan de riem blaft. Bij tommie hebben we vanaf het begin af geleerd dat hij dit niet mag. Hier zou ik dus wel wat aan doen als ik jou was.
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Kun je Senna niet afleiden als ze tegen andere honden tekeer gaat? Of liever (als je het bijtijds ziet) vóór ze tegen de andere hond tekeer gaat? Ik weet niet echt wat je bedoelt met 'flink de kop indrukken', maar als het om een flinke correctie gaat, zou ik daar nog even mee wachten. Je hebt immers de kans dat Senna door een correctie andere honden daarmee gaat associëren.
Wat het gevecht om het touw betreft: zolang jullie als mensen het gewoon kunnen afpakken (of ruilen), lijkt het me dat er niets aan de hand is. Als Senna steun bij jou komt zoeken, dan zou ik me van haar afkeren en de andere hond steunen. Dat lijkt me een natuurlijker zaak (de ranghoogste steunt degene die daar vlak onder zit, niet de ranglaagste). Zo geef je aan dat Amar voor jou nog steeds de ranghoogste is (een hond van 5 maanden kan immers niet zo hoog staan op de ladder) zonder dat je een directe confrontatie aangaat.
En het is van belang dat je in de komende maanden bijzonder consequent blijft tegenover Senna. Ongeacht wat je wilt dat ze doet of niet doet, blijf hierbij.
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
tbeast
Zeer actief

Ja, afleiden probeer ik ook. Ik probeer door gek doen of met een koekje haar aandacht te krijgen, maar ze vindt die andere honden ERRUG interessant.
Wat bedoel ik met flink de kop in drukken? Ja, eigenlijk bedoel ik haar eens flink bij haar nekvel pakken en aangeven dat dit niet mag. Maar als ik je goed begrijp, heeft dat niet zoveel zin. Ik krijg nu al blikken van mensen van: daar heb je weer zo'n Dober.......
Wij kunnen gewoon het touw afpakken hoor, ze denkt er niet over om naar ons te grauwen. En als Xitan (de bouvier) het touw wil hebben, gaat ze ook netjes aan de kant.
Maar inderdaad, ik zal Amar steunen, bedankt voor de tip! :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Jacqie
Actief

Ongelezen bericht door Jacqie »

Bo, bassetje van 7 jaar, is duidelijk de baas over puppy Fovos, bijna 5 maanden, dus de rangorde onderling is al duidelijk vastgesteld. Maar ik laat zelf ook merken tegenover de pup dat Bo in rangorde hoger is. Als Bo de kluif afpakt van Fovos, prima, twee superkleine gevechtjes geweest want Bo zette hem op zijn plaats, allemaal prima. Alleen jij hebt een Dobbermann en ja, dat is toch wat anders, een pittig geval hoor wat ik zo van je lees, ik denk dat hij wat dominant is, duidelijk zijn rangorde op die manier wil bepalen. Ja, ik denk dat je als baas zijnde ook veel kunt doen, uitstralen en laten merken dat je andere hond in rangorde hoger staat. De andere hond voortrekken met alles. En ik zou je pup buiten corrigeren zodra hij steeds naar andere honden gaat blaffen. Want als je dat niet corrigeerd denk hij misschien dat het normaal gedrag is wat hij doet. Maar ja, je ziet wel, ieder denkt er weer anders over. Misschien dat een Dobbermann toch iets strakkere hand nodig heeft? Maar mooie honden hoor en wat een prachtig beest die bouvier, ben altijd gek geweest op bouviers.
gr. Jacqie
Laatst gewijzigd door Jacqie op 02 dec 2003 15:39, 5 keer totaal gewijzigd.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Weer van die moeilijke honden hé :mrgreen:

Zie dat hier ook hoor. Spike probeert ook boven Daisy te komen af en toe.
Alleen lukt hem dat niet ;)

Maar ook naar andere honden ging Spike best vroeg tekeer.
Afleiden..... ik weet het..... maar dan moet je echt op je kop gaan staan. :? :? :?

Ik corrigeer ze dan ook flink, en dat drinkt dan wel eens door in die bolle kop van hem.

(ok, dat het corrigeren af en toe ff uit de hand loopt, ach.... :mrgreen: )
Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Hebben jullie eigenlijk met Senna puppycursus gedaan en eventueel een vervolgcursus? Ik vraag dat omdat haar gedrag een beetje overkomt als gedrag van een hond die niet gewend is met vreemde honden om te gaan.

Op een van de cursussen die ik heb gedaan zat een hond van 6 maanden die doodsbang was voor andere honden en die ook luid blaffend tegemoet kwam. Ze was opgegroeid met 5 andere honden, maar had eigenlijk heel weinig vreemde honden gezien omdat haar baas geen puppycursus had gedaan en ze bij het uitlaten altijd wel een paar van de andere honden mee had. Ze had wel thuis gehoorzaamheidstraning met haar gedaan, dus luisteren kon ze prima.
Janet
Zeer actief

tbeast schreef:Ja, afleiden probeer ik ook. Ik probeer door gek doen of met een koekje haar aandacht te krijgen, maar ze vindt die andere honden ERRUG interessant.
Die andere honden zijn ook interessant. Daarom is het ook belangrijk dat je je ogen overal hebt zodat je snel kunt ingrijpen. Eventueel kun je ook appèloefeningen met haar doen (zit, af etc), zodra je een andere hond ziet.
tbeast schreef:Wat bedoel ik met flink de kop in drukken? Ja, eigenlijk bedoel ik haar eens flink bij haar nekvel pakken en aangeven dat dit niet mag. Maar als ik je goed begrijp, heeft dat niet zoveel zin.
Eerlijk gezegd denk ik van niet, nee. Tenzij het echt uit de klauwen loopt, dan kun je soms niet anders. Maar niet té snel heftig reageren. Als ze éénmaal aan de correctie gewend is en het wordt echt té gek (echt uithalen naar honden, knokpartijen etc) dan heb je eigenlijk al niets meer om mee te corrigeren.
tbeast schreef:Ik krijg nu al blikken van mensen van: daar heb je weer zo'n Dober.......
Sowieso is het wijs als je jezelf niets van de blikken van andere mensen aantrekt. Ik krijg met een rattweiler ook wel eens van die blikken. Jammer dan, op andere tijdstippen staan diezelfde mensen te koeren dat ze 'zo goed luistert'.
Afbeelding
Jacqie
Actief

Janet schreef:
tbeast schreef:Ja, afleiden probeer ik ook. Ik probeer door gek doen of met een koekje haar aandacht te krijgen, maar ze vindt die andere honden ERRUG interessant.
Die andere honden zijn ook interessant. Daarom is het ook belangrijk dat je je ogen overal hebt zodat je snel kunt ingrijpen. Eventueel kun je ook appèloefeningen met haar doen (zit, af etc), zodra je een andere hond ziet.
tbeast schreef:Wat bedoel ik met flink de kop in drukken? Ja, eigenlijk bedoel ik haar eens flink bij haar nekvel pakken en aangeven dat dit niet mag. Maar als ik je goed begrijp, heeft dat niet zoveel zin.
Eerlijk gezegd denk ik van niet, nee. Tenzij het echt uit de klauwen loopt, dan kun je soms niet anders. Maar niet té snel heftig reageren. Als ze éénmaal aan de correctie gewend is en het wordt echt té gek (echt uithalen naar honden, knokpartijen etc) dan heb je eigenlijk al niets meer om mee te corrigeren.
tbeast schreef:Ik krijg nu al blikken van mensen van: daar heb je weer zo'n Dober.......
Sowieso is het wijs als je jezelf niets van de blikken van andere mensen aantrekt. Ik krijg met een rattweiler ook wel eens van die blikken. Jammer dan, op andere tijdstippen staan diezelfde mensen te koeren dat ze 'zo goed luistert'.
Dat begrijp ik niet zo goed dat je beter niet kunt corrigeren. Als mijn hond dingen doet dat niet mag dan corrigeer ik hem zodat hij merkt en voelt dat hij dat niet mag. Als ik dat nou niet zou doen dan gaat hij er mee door omdat hij denkt dat het dan normaal is. Lijkt me logisch toch? Een grote sterke (beetje dominante) hond als een Dobbermann kun je best steeds een korte stevige ruk aan de riem geven en hard foei roepen zodra het weer gebeurd. Laten merken dat zijn gedrag niet getolereerd wordt. Het lijkt mij juist logischer dat als je nu al begint met hem consequent op te voeden de kans dat het later dan eventueel een keer uit de klauwen zou kunnen gaan lopen een stuk minder wordt. Te zacht lijkt me echt niet goed hoor met een beetje dominante hond, kijhard hoeft nu ook weer niet maar gewoon consequent op het juiste moment straffen.
gr. Jacqie
MissTique
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door MissTique »

Ben je ook op puppycursus geweest als ik vragen mag?? Of heb je eens met een gedragstherapeute gesproken? Ik wil niet zeggen dat het altijd helpt, maar ik denk dat ze vast wel advies hebben voor jouw probleem... Ik heb hetzelfde met Ozzy gehad, en ik moest me dan altijd even omdraaien en hem naar me toe trekken zodat ie die andere hond niet meer kon zien en dan heel leuk tegen hem doen om de aandacht naar me toe te trekken... Tja bij mij hielp het, maar iedere hond is anders natuurlijk...
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

Senna is inderdaad op cursus geweest. Daar luisterde ze ook best goed, maar andere honden vond ze niet leuk.
Wij hebben redelijk veel contact met de eigenaar van de hondenschool, en hij zegt dat het meer is van: zo, kijk eens even wat ik al ben! Stoerdoenerij zeg maar. In eerste instantie laten gaan, omdat ze het nog niet zo kwaad zou bedoelen.
Maar ik heb dus het idee dat ze inderdaad dominant gaat worden. Dat zal ze misschien nog niet echt zijn (of in ieder geval is ze daar volgens mij nog een beetje te jong voor), maar zoals ze zich gedraagt, lijkt het me echt dat ze haar mannetje wil staan.
Ze blaft trouwens ook naar mensen. Dan heeft ze haar haren recht overeind staan. Afleiden helpt niet echt, ik laat haar nu gewoon naar de mensen toegaan en dan is ze ook weer heel vriendelijk.
Ik wil haar dus ook naar de andere honden toe laten gaan, maar andere mensen vinden dit vaak niet zo leuk, omdat ze toch het idee hebben dat het een gevaarlijke hond is. Ik zeg er natuurlijk bij dat ze nog maar baby is en het niet zo kwaad bedoelt, dan knikken ze wat en lopen snel door.
Bij ons in de buurt is een losloopgebied, daar ga ik ook met Amar naartoe. Nu zou ik Senna daar ook graag mee naartoe nemen, maar als ze los is, komt ze bijna niet meer terug! En ik ben dan dus bang dat ze misschien wel erg schrikt van die andere honden en 'm dan smeert.....
AfbeeldingAfbeelding
Gast

tbeast schreef:
Bij ons in de buurt is een losloopgebied, daar ga ik ook met Amar naartoe. Nu zou ik Senna daar ook graag mee naartoe nemen, maar als ze los is, komt ze bijna niet meer terug! En ik ben dan dus bang dat ze misschien wel erg schrikt van die andere honden en 'm dan smeert.....
Lastig. Ik zou haar alleen meenemen en dan misschien eerst aan een lange lijn laten lopen en dan vaak bij je roepen en dan uitbundig belonen met lekkere dingen, knuffels en een spelletje. Ze moet leren dat jij ontzettend leuk bent en dat bij jou komen als je roept altijd iets goed oplevert.

Haar alleen mee nemen is sowieso goed omdat ze moet leren zelfstandig te zijn.

Als ze dan schrikt van andere honden zal ze eerder naar jou toe rennen dan weg lopen. Denk je trouwens echt dat ze zal schrikken? Uit je berichten krijg ik eerder de indruk dat ze een beetje een hekel heeft aan andere honden. Dan zal ze niet zo snel schrikken.
Gast

tbeast schreef:Ze blaft trouwens ook naar mensen. Dan heeft ze haar haren recht overeind staan. Afleiden helpt niet echt, ik laat haar nu gewoon naar de mensen toegaan en dan is ze ook weer heel vriendelijk.
Vinden die mensen dat trouwens niet eng?
Janet
Zeer actief

Jacqie schreef:Dat begrijp ik niet zo goed dat je beter niet kunt corrigeren. Als mijn hond dingen doet dat niet mag dan corrigeer ik hem zodat hij merkt en voelt dat hij dat niet mag. Als ik dat nou niet zou doen dan gaat hij er mee door omdat hij denkt dat het dan normaal is. Lijkt me logisch toch? Een grote sterke (beetje dominante) hond als een Dobbermann kun je best steeds een korte stevige ruk aan de riem geven en hard foei roepen zodra het weer gebeurd. Laten merken dat zijn gedrag niet getolereerd wordt. Het lijkt mij juist logischer dat als je nu al begint met hem consequent op te voeden de kans dat het later dan eventueel een keer uit de klauwen zou kunnen gaan lopen een stuk minder wordt. Te zacht lijkt me echt niet goed hoor met een beetje dominante hond, kijhard hoeft nu ook weer niet maar gewoon consequent op het juiste moment straffen.
gr. Jacqie
Ik heb geloof ik niet gesteld dat je in het geheel niet moet corrigeren. Het lijkt mij alleen handiger als de zware correcties als nekvel pakken, neusbeet imiteren etc. bewaard worden voor 'het geval dat'. De hond in kwestie is nu pas 5 maanden, hoe moet het dan als de hond echt groot en sterk is en al gewend is aan zware correcties? Hoe wil je dan gaan corrigeren? Met een pinnenband? Met een teletac? Ik heb niets tegen het gebruik van dergelijke middelen, mits het absoluut noodzakelijk is. En té vroeg consequent zware correcties geven terwijl het karakter zich nog ontwikkelt, lijkt me nou niet zó geweldig. Consequentie (waar ik absoluut vóór ben) staat niet gelijk aan harde straffen als het (nog) niet nodig is.
Afbeelding
Jacqie
Actief

Ik dacht ook altijd dat een puppy niet dominant kon zijn tot ik een keer een puppy rottweiler tegen kwam. Prachtig beestje om te zien, liep heeel stoer op mijn honden af, net een worstelaar zoals die liep, breeduit en stoer en legde steeds zijn pootje (dominant) op één van mijn honden, bleef ze maar uitdagen en ik zag tot mijn grote verbazing dat mijn grote honden bang werden van dat stoere gedrag, raakten een beetje van slag. Komisch om te zien van zo'n puppy maar ik dacht wel van nou dat wordt nog wat, die heeft een consequente baas nodig.
Een hond aan de lijn reageert altijd wat agressiever naar anderen dan los hé, mijn (overleden) hond had dat ook, meestal lieten anderen en ik de honden dan maar los dan ging het een stuk beter. Maar heel vervelend allemaal dus ik heb wat anders geprobeerd. Zodra dat weer gebeurde aan de lijn, hij zag van veraf een andere hond aan komen lopen en ging weer agressief gedrag vertonen, dan ging ik bij voorbaat al heeeel overdreven lief praten van kijk eens wat een lieve hond, oohhh wat leuk, en bleef hier mee doorgaan, ook als de honden tegenover elkaar stonden en gek genoeg, dat hielp vaak wel. Doe dat nog steeds, ook met los lopen als ik zie dat het uit de hand kan lopen, Bo is ook niet altijd gemakkelijk, en door mijn overdreven lief gepraat reageert de andere (agressieve) hond ook vaak milder. Klinkt misschien wat naief allemaal maar ik was zelf heel verbaasd hoe snel honden op je stemming reageren. Maar wil natuurlijk niet zeggen dat dat bij jou hond ook helpt hoor, maar misschien een goede tip om dat uit te proberen? En ook als hij mensen ziet?
gr. Jacqie
Jacqie
Actief

Janet schreef:
Jacqie schreef:Dat begrijp ik niet zo goed dat je beter niet kunt corrigeren. Als mijn hond dingen doet dat niet mag dan corrigeer ik hem zodat hij merkt en voelt dat hij dat niet mag. Als ik dat nou niet zou doen dan gaat hij er mee door omdat hij denkt dat het dan normaal is. Lijkt me logisch toch? Een grote sterke (beetje dominante) hond als een Dobbermann kun je best steeds een korte stevige ruk aan de riem geven en hard foei roepen zodra het weer gebeurd. Laten merken dat zijn gedrag niet getolereerd wordt. Het lijkt mij juist logischer dat als je nu al begint met hem consequent op te voeden de kans dat het later dan eventueel een keer uit de klauwen zou kunnen gaan lopen een stuk minder wordt. Te zacht lijkt me echt niet goed hoor met een beetje dominante hond, kijhard hoeft nu ook weer niet maar gewoon consequent op het juiste moment straffen.
gr. Jacqie
Ik heb geloof ik niet gesteld dat je in het geheel niet moet corrigeren. Het lijkt mij alleen handiger als de zware correcties als nekvel pakken, neusbeet imiteren etc. bewaard worden voor 'het geval dat'. De hond in kwestie is nu pas 5 maanden, hoe moet het dan als de hond echt groot en sterk is en al gewend is aan zware correcties? Hoe wil je dan gaan corrigeren? Met een pinnenband? Met een teletac? Ik heb niets tegen het gebruik van dergelijke middelen, mits het absoluut noodzakelijk is. En té vroeg consequent zware correcties geven terwijl het karakter zich nog ontwikkelt, lijkt me nou niet zó geweldig. Consequentie (waar ik absoluut vóór ben) staat niet gelijk aan harde straffen als het (nog) niet nodig is.
Ik snap nu wat je bedoelt, je hebt gelijk, ik ben ook niet voor keihard straffen van een puppy. Wel consequent maar niet de zwaarste middelen toepassen. Vandaar dat ik ook zei van een ruk aan de riem.
gr. Jacqie
tbeast
Zeer actief

Vanmiddag was het weer raak. Amar is volgens mij erg jaloers. Als ze bij mij staat, mag Senna niet in de buurt komen. Doet ze dat wel, valt ze naar haar uit. Dat deed ze vanmiddag dus ook, maar Senna verweerde zich. Die werd (echt!) boos en ze ging niet aan de kant voor Amar. Ze bleef staan, ze keken elkaar recht in de ogen en ze trokken allebei de lippen op. Daarbij had Senna haar oren rechtop staan (voorzover dat kan met die flappers) en haar staart omhoog. Het duurde even en toen liep Amar weg.
Ik zat echt vol verbazing te kijken, kan een pup van 5 maanden al zo zijn?
AfbeeldingAfbeelding
Jacqie
Actief

Mijn puppy Fovos reageert soms heel pittig op andere honden, een keer zelfs tegen een jonge maar al aardig uit de kluiten gegroeide mastiff, hij kwam even voor zichzelf op zeg maar, had geen zin in dat wilde gespeel, dat vrouwtje zei van nou dat is een pittig geval!!! Keek ik zelf ook raar van op eigenlijk, had ik niet verwacht van mijn puppy van toen 3 maanden oud. Zo zie je soms dingen wat je van een puppy niet verwacht hé. Maar als dat thuis onderling met de honden zo gaat is dat niet leuk natuurlijk. Ik heb terug gelezen dat het in het begin goed ging, de honden elkaar gelijk accepteerden en dat is een positief teken. Dus ik heb sterk het vermoeden dat ze nu onderling de rangorde willen bepalen, Senna lijkt me aardig dominant en nu zijn ze elkaar aan het uittesten. Maar niet leuk natuurlijk, maar in het begin ging alles toch goed? Daarom heb ik zelf het idee dat het wel met een sisser zal aflopen. Ze zijn aan elkaar gewaagd, het zijn alle twee dobbers.
gr. Jacqie
Laatst gewijzigd door Jacqie op 04 dec 2003 12:02, 17 keer totaal gewijzigd.
Janet
Zeer actief

tbeast schreef:Vanmiddag was het weer raak. Amar is volgens mij erg jaloers. Als ze bij mij staat, mag Senna niet in de buurt komen. Doet ze dat wel, valt ze naar haar uit. Dat deed ze vanmiddag dus ook, maar Senna verweerde zich. Die werd (echt!) boos en ze ging niet aan de kant voor Amar. Ze bleef staan, ze keken elkaar recht in de ogen en ze trokken allebei de lippen op. Daarbij had Senna haar oren rechtop staan (voorzover dat kan met die flappers) en haar staart omhoog. Het duurde even en toen liep Amar weg.
Helaas schrijf je niet hoe Amar er bij stond, behalve de tanden). Een dergelijke botsing heeft vaak 2 kanten. Weglopen kán namelijk ook een uiting zijn van 'het is de moeite niet waard, laat maar'.
Echt geweldig is het niet, maar volgens mij is het ook niet abnormaal. Consequent Amar blijven steunen, door 'm af en toe extra te knuffelen, iets extra lekkers te geven en Senna niet, 'zijn kant' kiezen als ze weer eens bonje hebben etc.
Pas als Senna wat ouder is (zo ongeveer 1 jaar), kun je nog eens kijken hoe het gaat.
Afbeelding
Jacqie
Actief

Janet schreef:
tbeast schreef:Vanmiddag was het weer raak. Amar is volgens mij erg jaloers. Als ze bij mij staat, mag Senna niet in de buurt komen. Doet ze dat wel, valt ze naar haar uit. Dat deed ze vanmiddag dus ook, maar Senna verweerde zich. Die werd (echt!) boos en ze ging niet aan de kant voor Amar. Ze bleef staan, ze keken elkaar recht in de ogen en ze trokken allebei de lippen op. Daarbij had Senna haar oren rechtop staan (voorzover dat kan met die flappers) en haar staart omhoog. Het duurde even en toen liep Amar weg.
Helaas schrijf je niet hoe Amar er bij stond, behalve de tanden). Een dergelijke botsing heeft vaak 2 kanten. Weglopen kán namelijk ook een uiting zijn van 'het is de moeite niet waard, laat maar'.
Echt geweldig is het niet, maar volgens mij is het ook niet abnormaal. Consequent Amar blijven steunen, door 'm af en toe extra te knuffelen, iets extra lekkers te geven en Senna niet, 'zijn kant' kiezen als ze weer eens bonje hebben etc.
Pas als Senna wat ouder is (zo ongeveer 1 jaar), kun je nog eens kijken hoe het gaat.
Ja, zou ik ook nog steeds blijven doen, Amar voortrekken t.o.v. Senna, laten voelen dat hij in rangorde hoger staat.
gr. Jacqie
tbeast
Zeer actief

Wij steunen Amar ook zeker. Ze krijgt als eerste eten (na Xitan trouwens, dat is the boss), als ze apart mee uit gaan, gaat zij eerst. Als ze samen mee gaan, krijgt zij als eerste de riem om en als ze Senna afsnauwt, grijpen we ook zeker niet in.
Ik geloof inderdaad dat Senna behoorlijk dominant is. Amar is dat dus niet, die is de goedheid zelf. Toen ze trouwens die confrontatie hadden, stond ze hetzelfde als Senna, lippen opgetrokken, recht in Senna's ogen kijken en ik had inderdaad een beetje het gevoel dat ze het de moeite niet waard vond. Senna hobbelde daarna ook meteen weer 'pups' achter haar aan.
Vandaar hebben ze geen woorden gehad, speelden alleen maar en lagen samen op de bank. Het zijn dus nog steeds wel vriendjes.....
AfbeeldingAfbeelding
Jacqie
Actief

tbeast schreef:Wij steunen Amar ook zeker. Ze krijgt als eerste eten (na Xitan trouwens, dat is the boss), als ze apart mee uit gaan, gaat zij eerst. Als ze samen mee gaan, krijgt zij als eerste de riem om en als ze Senna afsnauwt, grijpen we ook zeker niet in.
Ik geloof inderdaad dat Senna behoorlijk dominant is. Amar is dat dus niet, die is de goedheid zelf. Toen ze trouwens die confrontatie hadden, stond ze hetzelfde als Senna, lippen opgetrokken, recht in Senna's ogen kijken en ik had inderdaad een beetje het gevoel dat ze het de moeite niet waard vond. Senna hobbelde daarna ook meteen weer 'pups' achter haar aan.
Vandaar hebben ze geen woorden gehad, speelden alleen maar en lagen samen op de bank. Het zijn dus nog steeds wel vriendjes.....
Wat grappig dat Senna later weer 'pups' achter haar aan liep. Sorry, ik vind het nog wel een beetje komisch stel ook nog als ik dat zo lees. Ik krijg nu zelfs het idee dat de honden het zelf wel een spannende uitdaging vinden elkaar uit te testen, een liefde/haat verhouding hebben lijkt het wel. Ze mogen elkaar wel, maar af en toe kunnen ze elkaar niet luchten. ;)
gr. Jacqie
tbeast
Zeer actief

Daar zeg je wel goed geloof ik, het is ook een raar stel.
Vanmorgen waren ze weer vreselijk aan het spelen, totdat Amar er genoeg van krijgt en dan snauwt ze Senna zo opeens af. Dan gaan ze liggen slapen (of slopen, ze hebben net SAMEN het schoentje van mijn jongste dochter opgegeten :twisted: ) en als ze wakker zijn, begint het weer van voor af aan.
AfbeeldingAfbeelding
Jacqie
Actief

Grappig, jouw honden doen me een beetje denken aan twee duitse staanders die ik elke dag, 7 jaar lang, uitliet voor een kennisje. Broertjes van elkaar, krachtige grote honden die echt niet voor elkaar onderdeden hoor. Even sterk en krachtig en alle twee een eigen willetje. Hadden vaak een machtsstrijd onderling. Elke dag was het wel raak, hadden ze een stok vast, ieders aan weerskanten en wilden alle twee niet loslaten, en dat ging er echt hard aan toe, en maar trekken en trekken met heel veel gegrom en geschreeuw naar elkaar. Een paar keer liep het vreselijk uit de hand om die stok, tot mijn grote schrik grepen ze elkaar tot bloedens toe. Maar ik zag daarna in hun houding ook weer spijt dat ze elkaar echt hard hadden gegrepen, keken bedeesd en ontweken elkaars blik. Ze waren daarnaast toch ook wel weer heel gek op elkaar hoor, als de één een pijntje of iets anders had dan zag je de ander heel zielig naar hem kijken en gaf hem dan heel kort even een likje om de bek, toch wel heel aandoenlijk om te zien. In gevecht met andere honden steunden ze elkaar ook weer, waren dan echt maatjes van elkaar. Tussen die twee was duidelijk een liefde/haat verhouding, hadden vaak een machtsstrijd onderling maar konden ook weer niet buiten elkaar. Ik vond het een lekker pittig stel, honden met een sterk karakter en een lekker eigen willetje, het was niet altijd gemakkelijk hoor maar ik kon er de humor ook wel weer van inzien.
gr. Jacqie
tbeast
Zeer actief

Ja, wij vinden het ook wel leuk, je zag ze echt naar elkaar toe groeien. In het begin, toen Senna er net was, moest Amar niets van haar weten. Ik denk dat ze verschrikkelijk jaloers was.
Maar op een gegeven moment kreeg ze in de gaten dat het wel leuk was, Senna wil wel spelen! Ze daagde Xitan nl. ook altijd uit om te spelen, maar dat wilde hij nooit.
En zo langzamerhand werden ze steeds closer en nu maken ze dus ook ruzie. Net een huwelijk!
AfbeeldingAfbeelding
Jacqie
Actief

Ja, ik heb ook het idee dat het echte maatjes zijn ondanks die ruzietjes, ja het lijkt wel een huwelijk hé :mrgreen: En ruzie komt toch in de beste huwelijken voor? :mrgreen:
Toen één van de duitse staanders werd ingeslapen, oh wat miste die andere hem, was echt een zielig hoopje hoor als je hem na het uitlaten weer alleen achterliet, één en al treurnis. Hadden een band voor het leven hé ondanks die botsinkjes.
Maar leuke honden heb je hoor, dat gaat wel goed met die twee.
gr. Jacqie
tbeast
Zeer actief

Dank je wel! :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Jacqie
Actief

Graag gedaan :-D
gr. Jacqie
tbeast
Zeer actief

Jouw honden zijn ook leuk trouwens! Likt de een nou de ander zo lief over de kop?
AfbeeldingAfbeelding
Jacqie
Actief

tbeast schreef:Jouw honden zijn ook leuk trouwens! Likt de een nou de ander zo lief over de kop?
Ja, staan leuk op de foto hé. Misha likt hier Bo heel lief op de ogen, die twee zaten altijd te vrijen, heel leuk. Misha moest ik voor 3,5 maand geleden laten inslapen, was bijna 15 jaar en helemaal op hé. Ik heb voor Bo weer een vriendje er bij gezocht want Bo was erg eenzaam en wat zo leuk is dat puppy Fovos Bo ook steeds op de ogen likt, net zoals Misha altijd deed, heel grappig. Ze hebben af en toe ook wel eens strijd met elkaar hoor maar vinden elkaar toch ook wel weer heel leuk, net als jouw honden hé.
gr. Jacqie
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”