Precies!Neeltje schreef:Hoezo "dieren horen geen handel te zijn"?? Al het vee van een boer is handel, dat is zijn inkomsten, daar leeft hij van. Het zal maar eens zijn beste ooi zijn, enig idee wat die kosten?? Of een ooi die drachtig is die eraan gaat? Het zou maar zo zijn dat iemand zomaar even een stukje van je salaris afpikt, tja, werd jammer genoeg overgemaakt naar een ander rekeningnummer, nee, daar kon ik niets aan doen. Volgende keer beter. Dat zeg je als er iets gebeurt met een dier van een boer. Of dit nu een schaap, koe of wat dan ook is.Ri@ schreef:nyckle schreef:Ik denk, gewoon aanlijnplicht op alle gebieden, na wat ik heb gelezen. Blijkbaar kunnen vele hondeneigenaren het eigendom van een boer niet respecteren. Het lijkt erop, dat zij hun lieveling zoveel ruimte gunnen, dat ze hun eigen postzegel grond vergeten. Ik vind dit zeer kwalijk!
Wel schreeuwen, maar het lijkt erop, dat als iemand in de polder loopt, dan is die polder van de hondeneigenaar.
Blijkbaar vraagt die eigenaar van die hond die zich aan alle te buiten gaat om harde maatregelen.
Vee is een bestaansbron van de boer. Geen winkelier vraagt erom, dat zijn winkel bestolen wordt. Is dat niet het zelfde dan dat een of andere hork inbreuk maakt op jou bestaansmogelijkheid?
Veel schreeuwen weinig wol, is een oud gezegde. Ik denk, dat deze mensen, die de boer hun bestaansrechten en handel minachten, verwerpelijk zijn.
als ik een hond achter mijn schapen zie gaan, is het eerste wat ik doe, de politie bellen. Ik zorg er wel voor, dat die hond(en) ook geschoten worden. Amen.
Dieren horen geen handel te zijn. Ook een winkelier beschermt z'n winkel. Je fiets zet je op slot, mensen laten hun auto ook niet open staan. Maar dieren worden wel aan het toeval overgelaten omdat het te veel geld kost om een goede omheining neer te zetten waarmee je ze beschermt.
En mensen die honden bij schapen laten zijn inderdaad fout maar je weet dat het ooit of vaker een keer gebeurd.
Je hebt maar te zorgen dat je je hond aan de lijn hebt, als je niet zeker weet of deze bij het vee weg zal blijven. Daar hoeft de boer geen extra omheining voor te maken. Als zijn omheining niet goed zou zijn, krijgt hij het zo aan de knikker met de controlerende dienst.
Gewoon je hond bij je houden, lijkt me niet zo moeilijk.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Honden bij schapen, doodschieten?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
- Aantal honden: 1
Re: Honden bij schapen, doodschieten?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Nou ja, ik hoef me in ieder geval geen zorgen te maken dat mijn honden achter de schapen aangaan. Die interesseren hun geen bal.
Niet dat die hier staan. Alleen af en toe in het bos ( nou ja, stadspark) en daar laat de herder ze altijd zelf los tussen de honden lopen. Ik ga in het bos, wat hier het enige veilige losloopgebied is, toch echt mijn honden niet aan de lijn houden omdat die kudde schapen daar zonodig moet lopen. Als de meiden wel achter die schapen aan zouden gaan deed ik ze natuurlijk wel aan de lijn, maar we hebben er zelfs een keer tussen gelopen omdat die kudde ineens aan kwam lopen en mijn honden waren gewoon rustig. Niks aan de hand dus.
Sinds die schapen hier hebben gelopen ziet het bos er niet meer uit. Veel grasvelden zijn allemaal onkruidvelden geworden.
Niet dat die hier staan. Alleen af en toe in het bos ( nou ja, stadspark) en daar laat de herder ze altijd zelf los tussen de honden lopen. Ik ga in het bos, wat hier het enige veilige losloopgebied is, toch echt mijn honden niet aan de lijn houden omdat die kudde schapen daar zonodig moet lopen. Als de meiden wel achter die schapen aan zouden gaan deed ik ze natuurlijk wel aan de lijn, maar we hebben er zelfs een keer tussen gelopen omdat die kudde ineens aan kwam lopen en mijn honden waren gewoon rustig. Niks aan de hand dus.
Sinds die schapen hier hebben gelopen ziet het bos er niet meer uit. Veel grasvelden zijn allemaal onkruidvelden geworden.
Laatst gewijzigd door gonnie op 09 nov 2013 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Ik zei alleen, wie de schoen pas, trekke hem aan. Een verdere verdediging is niet nodig.
-
- Zeer actief
Wat moet ik hieruit concluderen?gonnie schreef:Nou ja, ik hoef me in ieder geval geen zorgen te maken dat mijn honden achter de schapen aangaan. Die interesseren hun geen bal.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Gollum schreef:Dus als jouw poes bij mij over het tuinhek zou klimmen is het prima als ik hem om zeep help?toots schreef:Over jou eerste zin kan ik zeggen dat naar mijn mening je dus ook je dieren in je voliere mag beschermen.sirene schreef:Ik vind het nogal raar als je als boer een hond zou mogen doodschieten. Ik mag toch ook geen kat doodschieten die vogeltjes uit mijn voliere jat of vis uit mijn vijver ?
Vee is handel, net zoals hout, aardappels en appels. Ik vind wel dat je verantwoordelijk bent voor je hond en een flinke boete en de schade moet betalen. Maar je hond doodschieten
En de vissen in jou vijver als er dus een dier van iemand anders daarin zit vind ik dat het zelfde als de hond op het erf van de boer.
Vee is idd vaak handel. Maar het erf en de vee waar het ook voor dient is eigendom van een ander en daar heb je vanaf te blijven.
Wat is dat toch dat honden eigenaren over het algemeen denken dat ze alles mogen?
Het land van de boer is verboden terrein zorg dat je hond er af blijft en je hebt niks te vrezen.
Mijn katten komen niet buiten.
Maar om een voorbeeld te geven is 1 van de katten van mijn moeder ooit vergiftigd omdat hij bij de buurman in zijn duiventil gezeten heeft. De buurman heeft toen gewoon muizengif ofzo neer gelegd dat is niet verboden in eigen tuin trouwens.
Ik zou het zelf niet kunnen overgens maar ik vind dat je je eigendom idd mag beschermen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
Ri@ schreef:Eerlijk gezegd, en daar haal ik me een hoop ellende mee op m'n hals natuurlijk, vind ik dat de boer maar moet zorgen dat er geen honden bij de schapen kunnen komen dus een goed degelijk hek eromheen van 2 meter hoog. Uiteraard vind ik dat je je honden niet bij schapen mag laten lopen en ze ten alle tijde daarvan moet weerhouden.
Maar je weet ook dat er altijd honden zijn die ineens niet luisteren of mensen die niet goed opletten, dus vind ik dat je je eigen dieren moet behoeden voor zoiets. Ik kan ook geen konijnen in m'n tuin laten lopen zonder een degelijke schutting waar honden niet overheen kunnen. Kan het honderd keer mijn tuin zijn en mijn dieren, en die honden mogen er feitelijk niet in, maar je weet dat het gebeurd dus neem je zelf je maatregelen.
Alleen het kostenplaatje verschilt natuurlijk, en zo'n boer moet er aan verdienen. Het is niet dat hij het zo erg vindt voor de schapen maar z'n inkomen gaat er aan.
En nee doodschieten is nooit goed in mijn ogen. Wel schade vergoeden. maar daar hebben de schapen zelf niks aan.
Dus, jij gaat mijn hek vergoeden, Geweldig dank je wel!! Op dat aanbod zat ik echt te wachten. Wil je mijn ganzenschade ook even betalen? Wat doe je eigenlijk voor werk? Ik hoop, dat je aardig verdiend. Dan kan ik vaker een beroep op je doen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Mijn planten stuk? Hun bal lek. Vervolgens zouden ze zo'n uitbrander krijgen dat ze niet meer terug durven te komen.sirene schreef:Buurtkinderen die hun bal in mijn tuin schieten en dan mijn dahlia's vertrappen schiet ik ook af hoor. Wat doe jij dan ?
Maar de discussie ging over honden en schapen. Niet over katten of kinderen.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
sjonge jonge, tolerantie , beetje geven en nemen is echt ver te zoekentoots schreef:Mijn planten stuk? Hun bal lek. Vervolgens zouden ze zo'n uitbrander krijgen dat ze niet meer terug durven te komen.sirene schreef:Buurtkinderen die hun bal in mijn tuin schieten en dan mijn dahlia's vertrappen schiet ik ook af hoor. Wat doe jij dan ?

dat men hun eigendom wil beschermen? prima, maar moet dat dan direct met hetgeen wat het dan in "gevaar" brengt, stuk te maken of dood te maken? echt hoor, bizar vind ik het

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Als de bal in de tuin zou liggen en de kinderen zouden netjes vragen of ze hem mogen halen of of ik hem terug wil geven dan krijgen ze hem natuurlijk terug. De bal over de schutting kan gebeuren. Het om ploegen van mijn tuintje doe ik alleen liever zelf.Nanna schreef:toots schreef:Mijn planten stuk? Hun bal lek. Vervolgens zouden ze zo'n uitbrander krijgen dat ze niet meer terug durven te komen.sirene schreef:Buurtkinderen die hun bal in mijn tuin schieten en dan mijn dahlia's vertrappen schiet ik ook af hoor. Wat doe jij dan ?Ik schopte vroeger ook weleens per ongeluk een bal over een schutting. Gebeurt hier ook weleens. En dan gooi ik die bal gewoon terug.
-
- Zeer actief
Een bal in de tuin is ook niet direct 400€ en de rest. Even on topic.toots schreef:Als de bal in de tuin zou liggen en de kinderen zouden netjes vragen of ze hem mogen halen of of ik hem terug wil geven dan krijgen ze hem natuurlijk terug. De bal over de schutting kan gebeuren. Het om ploegen van mijn tuintje doe ik alleen liever zelf.Nanna schreef:toots schreef:Mijn planten stuk? Hun bal lek. Vervolgens zouden ze zo'n uitbrander krijgen dat ze niet meer terug durven te komen.sirene schreef:Buurtkinderen die hun bal in mijn tuin schieten en dan mijn dahlia's vertrappen schiet ik ook af hoor. Wat doe jij dan ?Ik schopte vroeger ook weleens per ongeluk een bal over een schutting. Gebeurt hier ook weleens. En dan gooi ik die bal gewoon terug.
- Liesbeth
- Zeer actief
toots schreef:Mijn planten stuk? Hun bal lek. Vervolgens zouden ze zo'n uitbrander krijgen dat ze niet meer terug durven te komen.sirene schreef:Buurtkinderen die hun bal in mijn tuin schieten en dan mijn dahlia's vertrappen schiet ik ook af hoor. Wat doe jij dan ?

Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Waarom zou ik jouw hek vergoeden. Ik zou alleen zelf alleen dieren in een wei willen houden als ik zeker wist dat bijvoorbeeld honden er niet bij kunnen. Dus als ik geen hek zou kunnen betalen zou ik een ander beroep kiezen. En ja ik verdien vrij goed met m'n werk. Ik werk in de zorg.nyckle schreef:Ri@ schreef:Eerlijk gezegd, en daar haal ik me een hoop ellende mee op m'n hals natuurlijk, vind ik dat de boer maar moet zorgen dat er geen honden bij de schapen kunnen komen dus een goed degelijk hek eromheen van 2 meter hoog. Uiteraard vind ik dat je je honden niet bij schapen mag laten lopen en ze ten alle tijde daarvan moet weerhouden.
Maar je weet ook dat er altijd honden zijn die ineens niet luisteren of mensen die niet goed opletten, dus vind ik dat je je eigen dieren moet behoeden voor zoiets. Ik kan ook geen konijnen in m'n tuin laten lopen zonder een degelijke schutting waar honden niet overheen kunnen. Kan het honderd keer mijn tuin zijn en mijn dieren, en die honden mogen er feitelijk niet in, maar je weet dat het gebeurd dus neem je zelf je maatregelen.
Alleen het kostenplaatje verschilt natuurlijk, en zo'n boer moet er aan verdienen. Het is niet dat hij het zo erg vindt voor de schapen maar z'n inkomen gaat er aan.
En nee doodschieten is nooit goed in mijn ogen. Wel schade vergoeden. maar daar hebben de schapen zelf niks aan.
Dus, jij gaat mijn hek vergoeden, Geweldig dank je wel!! Op dat aanbod zat ik echt te wachten. Wil je mijn ganzenschade ook even betalen? Wat doe je eigenlijk voor werk? Ik hoop, dat je aardig verdiend. Dan kan ik vaker een beroep op je doen.

- Jackira
- Zeer actief
Nanna schreef:Ri@ schreef:Eerlijk gezegd, en daar haal ik me een hoop ellende mee op m'n hals natuurlijk, vind ik dat de boer maar moet zorgen dat er geen honden bij de schapen kunnen komen dus een goed degelijk hek eromheen van 2 meter hoog.![]()
![]()
![]()
Ja maar waarom is dat zo gek.

Ri@ schreef:Nanna schreef:Ri@ schreef:Eerlijk gezegd, en daar haal ik me een hoop ellende mee op m'n hals natuurlijk, vind ik dat de boer maar moet zorgen dat er geen honden bij de schapen kunnen komen dus een goed degelijk hek eromheen van 2 meter hoog.![]()
![]()
![]()
Ja maar waarom is dat zo gek.Je beschermd toch alles waar je zuinig op bent. Omdat mensen nu eenmaal je auto jatten of je fiets, of inbreken in je huis. En levende wezens worden dan zo voor de honden gegooid. Ik zou dat gewoon doen zo'n hek. Ik snap ook best dat het wat kosten betreft qua winst niet realistisch is, maar strikt gezien vind ik dat je je dieren hoort te beschermen. En dan niet door achteraf als het leed al is geschied een hond dood te schieten want dat neigt meer naar wraak.
ja hoor je moet een fort van je weiland maken omdat een ander zijn hond niet bij zich houdt

- Jackira
- Zeer actief
Maar winst maken is voor mij geen prioriteit. Ik geef dus mijn mening vanuit mijn standpunt. Dat iemand daar anders over denkt is prima maar daarom ben ik nog nietNanna schreef:Precies.Ri@ schreef: Ik zou dat gewoon doen zo'n hek. Ik snap ook best dat het wat kosten betreft qua winst niet realistisch is

- Jackira
- Zeer actief
Natuurlijk, dat moet ook. Maar in de echte wereld kan dat dus niet. Want je weet dat er mensen zijn die zo lomp zijn om niet op te letten of soms gebeuren er nu eenmaal onverwachte dingen. Dus ik zeg niet dat de boer dan verplicht is om dat te doen maar als je zo begaan bent met je dieren dan zou ik gewoon me niet afhankelijk willen opstellen of mensen er rekening mee willen houden maar zelf ellende voorkomen. maar ja zo ben ik met alles. Ik wacht niet af wat een ander doet, ik zorg zelf wel dat wat ik niet wil dat dat ook niet kan gebeuren.lets have fun schreef:Ri@ schreef:Nanna schreef:Ri@ schreef:Eerlijk gezegd, en daar haal ik me een hoop ellende mee op m'n hals natuurlijk, vind ik dat de boer maar moet zorgen dat er geen honden bij de schapen kunnen komen dus een goed degelijk hek eromheen van 2 meter hoog.![]()
![]()
![]()
Ja maar waarom is dat zo gek.Je beschermd toch alles waar je zuinig op bent. Omdat mensen nu eenmaal je auto jatten of je fiets, of inbreken in je huis. En levende wezens worden dan zo voor de honden gegooid. Ik zou dat gewoon doen zo'n hek. Ik snap ook best dat het wat kosten betreft qua winst niet realistisch is, maar strikt gezien vind ik dat je je dieren hoort te beschermen. En dan niet door achteraf als het leed al is geschied een hond dood te schieten want dat neigt meer naar wraak.
ja hoor je moet een fort van je weiland maken omdat een ander zijn hond niet bij zich houdtBeetje omgekeerde wereld maak jij ervan. De boer moet zorgen dat de schapen in het weiland blijven en dat kan al met een simpele stroomdraad. De hondeneigenaar zorgt dat de hond uit het weiland blijft. Zo heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheid.
-
- Zeer actief
Ik denk, dat je meer verstand hebt van zorg, dan van het boerenbedrijf. Ik vraag me echter af, hoe die zorg bij jou is geregeld. Ik denk, dat jij je meer zorgen maakt om je zelf, dan om je mede dier en mens. In elk geval heb je geen donder gevoel en verstand van het boerenbedrijf.Ri@ schreef:Nanna schreef:Ri@ schreef:Eerlijk gezegd, en daar haal ik me een hoop ellende mee op m'n hals natuurlijk, vind ik dat de boer maar moet zorgen dat er geen honden bij de schapen kunnen komen dus een goed degelijk hek eromheen van 2 meter hoog.![]()
![]()
![]()
Hoe kun je dan voor mensen zorgen, als je geen benul hebt over de zorg van dieren?
-
- Zeer actief
Ik denk, dat Ri@ een punt heeft om over na te denken.
-
- Zeer actief
Wat doe ik in de zorg Ri@? Zorg je wel? iS HET JOU RIANTE INKOMEN?
Het gaat hier niet over poezelige knuffelschaapjes. Het gaat hier over iemand zijn broodwinning. Er moet dus winst gemaakt worden. Wel even realistisch blijven hoor. Jij bent het die niet van de echte wereld uitgaat.Ri@ schreef:Natuurlijk, dat moet ook. Maar in de echte wereld kan dat dus niet. Want je weet dat er mensen zijn die zo lomp zijn om niet op te letten of soms gebeuren er nu eenmaal onverwachte dingen. Dus ik zeg niet dat de boer dan verplicht is om dat te doen maar als je zo begaan bent met je dieren dan zou ik gewoon me niet afhankelijk willen opstellen of mensen er rekening mee willen houden maar zelf ellende voorkomen. maar ja zo ben ik met alles. Ik wacht niet af wat een ander doet, ik zorg zelf wel dat wat ik niet wil dat dat ook niet kan gebeuren.lets have fun schreef:
ja hoor je moet een fort van je weiland maken omdat een ander zijn hond niet bij zich houdtBeetje omgekeerde wereld maak jij ervan. De boer moet zorgen dat de schapen in het weiland blijven en dat kan al met een simpele stroomdraad. De hondeneigenaar zorgt dat de hond uit het weiland blijft. Zo heeft ieder zijn eigen verantwoordelijkheid.
Laatst gewijzigd door lets have fun op 09 nov 2013 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Waar moet die boer dan van leven?? Van de lucht. Jij gaat toch ook niet voor nop werken?? Want winst maken is geen prioriteit voor jou, nu dan moet je ook voor noppes gaan werken, want dat is winst.Ri@ schreef:Maar winst maken is voor mij geen prioriteit. Ik geef dus mijn mening vanuit mijn standpunt. Dat iemand daar anders over denkt is prima maar daarom ben ik nog nietNanna schreef:Precies.Ri@ schreef: Ik zou dat gewoon doen zo'n hek. Ik snap ook best dat het wat kosten betreft qua winst niet realistisch is![]()
Want ik zou dat doen. Ik zou geen moment rust hebben als mijn paard of schaap of varken of weet ik wat ovegeleverd is aan iemand anders z'n beleefdheid om z'n hond bij zich te houden.
Enig idee hoe 'ruim' het inkomen van een boer is????
-
- Zeer actief
Zalig zij de simpele van geest. Daar valt geld aan te verdienen? Dat is jou instelling Ri@ Daar verdien ik aan.
-
- Zeer actief
Ikke en de rest kan stikken. Dat is jou instelling Ri@. Neem dat mee voor de rest van je leven. Ik heb gezegd. Hau.
- Jackira
- Zeer actief
Ik denk dat dat per boer wisselt. De een zal het beter hebben dan de ander. De een zal ook meer geld aan andere dingen willen besteden dan de ander.Neeltje schreef:Waar moet die boer dan van leven?? Van de lucht. Jij gaat toch ook niet voor nop werken?? Want winst maken is geen prioriteit voor jou, nu dan moet je ook voor noppes gaan werken, want dat is winst.Ri@ schreef:Maar winst maken is voor mij geen prioriteit. Ik geef dus mijn mening vanuit mijn standpunt. Dat iemand daar anders over denkt is prima maar daarom ben ik nog nietNanna schreef:Precies.Ri@ schreef: Ik zou dat gewoon doen zo'n hek. Ik snap ook best dat het wat kosten betreft qua winst niet realistisch is![]()
Want ik zou dat doen. Ik zou geen moment rust hebben als mijn paard of schaap of varken of weet ik wat ovegeleverd is aan iemand anders z'n beleefdheid om z'n hond bij zich te houden.
Enig idee hoe 'ruim' het inkomen van een boer is????
Ik zeg niet dat ik voor niks wil werken, maar winst maken met dierenhandel is niet mijn prioriteit. Er is vast wel een manier om een goed hek neer te zetten zonder dat je failliet gaat hoor. En er wordt voor zoveel dingen een lening of hypotheek afgesloten die in mijn ogen veel minder belangrijk zijn. En als je zelf een beetje handig bent en zelf een hek neerzet scheelt dat ook in de kosten.
Maar nogmaals, ik zeg niet dat boeren dat zo moeten doen, ik zeg alleen dat ik dat zelf zo zou doen.
- Jackira
- Zeer actief
nyckle schreef:Wat doe ik in de zorg Ri@? Zorg je wel? iS HET JOU RIANTE INKOMEN?
Ik wil best reageren hoor, maar alleen op normale reacties. Ik weet zeker dat ik vrij aardig zorg voor de mensen en dieren om me heen en dat ik vrij weinig om materieele dingen geef.
-
- Zeer actief
Ik heb het wel gezien met dit topic. Het was niet mijn bedoeling om persoonlijk te worden. Het blijkt, dat mensen geen verantwoording nemen voor hun dieren en hun eigen gedrag.
Leer moment en bezinning.
Leer moment en bezinning.
- Jackira
- Zeer actief
Dat was een grapje. In de zorg verdien je niet zo riant, maar ben er wel heel tevreden mee.nyckle schreef:Wat doe ik in de zorg Ri@? Zorg je wel? iS HET JOU RIANTE INKOMEN?
- Jackira
- Zeer actief
Nanna schreef:schapenhekkenRi@ schreef: Ik zeg niet dat ik voor niks wil werken, maar winst maken met dierenhandel is niet mijn prioriteit. Er is vast wel een manier om een goed hek neer te zetten zonder dat je failliet gaat hoor.
Hier zien we dat een hek van slechts één meter hoog al bijna 500 euro per 7 meter kost.
Jij wilt een hek van twéé meter hoog omdat een hond makkelijk over die ene meter heen springt. Meerprijsje dus. Dat komt dan op bijna 1000 euro per 7 meter. Enig idee hoe groot zo'n weiland is?
Ja maar je gaat toch geen bestaand duur hek kopen. Dat maak je zelf lijkt mij. Het hoeft allemaal niet zo duur als je zelf een beetje handig bent maar veel geld kosten zal dat uiteindelijk best wel. Maar is niet onmogelijk.
-
- Zeer actief
*verwijderd door moderator*Ri@ schreef:nyckle schreef:Wat doe ik in de zorg Ri@? Zorg je wel? iS HET JOU RIANTE INKOMEN?
Ik wil best reageren hoor, maar alleen op normale reacties. Ik weet zeker dat ik vrij aardig zorg voor de mensen en dieren om me heen en dat ik vrij weinig om materieele dingen geef.
Volgens mij leef je echt ergens op een roze wolk. Ik zou zeggen, ga eens een bezoek brengen aan een boerenbedrijf, doe eens een onderzoek, dan gaan je oogkleppen open. Enne, dus ook geen wollen truien jassen of dekbedden meer kopen, want dat is dierenhandel. Iemand die op eenvoudige wijze zijn brood verdient en daarmee ons allemaal van eten voorziet, wol voor kleding etc etc.Ri@ schreef:Nanna schreef:schapenhekkenRi@ schreef: Ik zeg niet dat ik voor niks wil werken, maar winst maken met dierenhandel is niet mijn prioriteit. Er is vast wel een manier om een goed hek neer te zetten zonder dat je failliet gaat hoor.
Hier zien we dat een hek van slechts één meter hoog al bijna 500 euro per 7 meter kost.
Jij wilt een hek van twéé meter hoog omdat een hond makkelijk over die ene meter heen springt. Meerprijsje dus. Dat komt dan op bijna 1000 euro per 7 meter. Enig idee hoe groot zo'n weiland is?
Ja maar je gaat toch geen bestaand duur hek kopen. Dat maak je zelf lijkt mij. Het hoeft allemaal niet zo duur als je zelf een beetje handig bent maar veel geld kosten zal dat uiteindelijk best wel. Maar is niet onmogelijk.