Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mensen met een (onofficiële) psychiatrische hulphond?
Moderator: moderatorteam
- Ashena
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Shetland Sheepdog - Aantal honden: 2
Mensen met een (onofficiële) psychiatrische hulphond?
Mijn naam is Marije , ik ben nieuw op dit forum en ik ben benieuwd of er hier meer mensen zijn met een psychiatrische hulphond, hetzij officieel of onofficieel.
Zelf heb ik diverse psychische problemen waardoor ik een aantal jaren terug niet meer (alleen) naar buiten durfde. Sinds ik Bella heb (zo'n 2,5 jaar nu) ben ik enorm gegroeid.
Ik noem Bella dan ook serieus mijn hulphond omdat ik zonder haar dingen niet goed durf. Bijvoorbeeld openbaar vervoer, of gewoon een blokje om op sommige dagen.
Bella merkt het als ik in paniek begin te raken of het al ben trekt ze mijn aandacht waardoor ik mijn focus verleg naar haar en rustig wordt. Door Bella is er een wereld voor mij opengegaan. Durf ik zelfstandig boodschappen te doen en kan ik zelfstandig de deur weer uit. Ook train ik met haar GGB bij een leuke groep mensen en ben ik dat zo leuk gaan vinden dat er nu ook een hondje voor de sport bij komt. (Bella doet het leuk maar met slechter weer vertikt ze het, Bella is namelijk een mooi weer chihuahua)
Ik voeg me af of er meer mensen zijn bij wie de hond zo'n groot invloed heeft op je dagelijkse kunnen, ik wil daar graag met anderen over praten.
Zelf heb ik diverse psychische problemen waardoor ik een aantal jaren terug niet meer (alleen) naar buiten durfde. Sinds ik Bella heb (zo'n 2,5 jaar nu) ben ik enorm gegroeid.
Ik noem Bella dan ook serieus mijn hulphond omdat ik zonder haar dingen niet goed durf. Bijvoorbeeld openbaar vervoer, of gewoon een blokje om op sommige dagen.
Bella merkt het als ik in paniek begin te raken of het al ben trekt ze mijn aandacht waardoor ik mijn focus verleg naar haar en rustig wordt. Door Bella is er een wereld voor mij opengegaan. Durf ik zelfstandig boodschappen te doen en kan ik zelfstandig de deur weer uit. Ook train ik met haar GGB bij een leuke groep mensen en ben ik dat zo leuk gaan vinden dat er nu ook een hondje voor de sport bij komt. (Bella doet het leuk maar met slechter weer vertikt ze het, Bella is namelijk een mooi weer chihuahua)
Ik voeg me af of er meer mensen zijn bij wie de hond zo'n groot invloed heeft op je dagelijkse kunnen, ik wil daar graag met anderen over praten.
- marloes_2406
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Mensen met een (onofficiële) psychiatrische hulphond?
Ik heb je een pb'tje gestuurd;)
-
Manu
Wat fijn dat je zoveel steun aan je hond hebt! Is Bella je eerste hondje?
Ik heb het niet zo extreem als jij (had), maar ik ben wel een mensenschuw watje. Ik verstop me het liefst thuis of in een andere vertrouwde omgeving en zelfs naar de supermarkt is voor mij al een hele opgave. Toen ik besloot naar Frankrijk te verhuizen was ik helemaal een zielig hoopje, zodra ik stress heb sluit ik me het liefste op. We hebben nu Manu en ik kom veel meer buiten en vind het heerlijk. Ik voel me ook veel zekerder.
Ik ben zelfs gaan sporten, buiten. Waar mensen me zwetend en puffend voorbij zien komen. Ik kan mezelf echt wel een veranderd mens noemen sinds ik mijn hond heb. Hulphond gaat wat ver maar ik kan me dus wel zeker voorstellen dat het heel veel voor een mens kan doen om zo'n kwispelende viervoeter naast je te hebben!
Ik heb het niet zo extreem als jij (had), maar ik ben wel een mensenschuw watje. Ik verstop me het liefst thuis of in een andere vertrouwde omgeving en zelfs naar de supermarkt is voor mij al een hele opgave. Toen ik besloot naar Frankrijk te verhuizen was ik helemaal een zielig hoopje, zodra ik stress heb sluit ik me het liefste op. We hebben nu Manu en ik kom veel meer buiten en vind het heerlijk. Ik voel me ook veel zekerder.
Ik ben zelfs gaan sporten, buiten. Waar mensen me zwetend en puffend voorbij zien komen. Ik kan mezelf echt wel een veranderd mens noemen sinds ik mijn hond heb. Hulphond gaat wat ver maar ik kan me dus wel zeker voorstellen dat het heel veel voor een mens kan doen om zo'n kwispelende viervoeter naast je te hebben!
-
Pepper en Lucy
- Zeer actief
Pepper is voor mij ook hulphondje en inderdaad niet officieel. Hij verzorgt dat ik toch altijd naar buiten moet en onder de mensen kom. En niet alleen de dagelijkse boodschappen enz.......
En ik heb zelf PDD- NOS aanverwanten stoornis, waarschijnlijk nog een paar waaronder Dyscalcie.
En ik heb zelf PDD- NOS aanverwanten stoornis, waarschijnlijk nog een paar waaronder Dyscalcie.
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
- Ashena
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Shetland Sheepdog - Aantal honden: 2
ik heb vroeger thuis wel hondjes gehad, maar Bella is wel mijn eerste eigen hondje sinds ik op mezelf woon. En ik vind het gewoon ontzettend knap hoe ze er niet voor is opgeleid maar wel door heeft als ik niet goed in mijn vel zit en dan letterlijk en figuurlijk alles uit de kast trekt om mij te helpen. Tijdens paniek aanvallen mij kalmeren door mijn aandacht te trekken , door de clown te spelen en me aan het lachen te maken als ik in een depressieve bui zit etc. Ik zweer erbij dat ze mijn leven gered heeft.
Ik ga nu 2 dagen per week naar een zorgboerderij en gelukkig mag Bella dan mee, en dan is ze niet alleen daar voor mij , maar knuffelt ook met mensen daar die dat nodig hebben. Heel bijzonder vind ik dat. Zo'n klein hondje met zo'n groot hartje.
Ik ga nu 2 dagen per week naar een zorgboerderij en gelukkig mag Bella dan mee, en dan is ze niet alleen daar voor mij , maar knuffelt ook met mensen daar die dat nodig hebben. Heel bijzonder vind ik dat. Zo'n klein hondje met zo'n groot hartje.
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
Ik vind het wel heel leuk dat dit voor jou zo is en ook zo voelt.
Dat is vaak met een dier zo, dat je je er fijner bij voelt
Ik heb het zelf niet, maar kan het wel begrijpen.
Dat is vaak met een dier zo, dat je je er fijner bij voelt
Ik heb het zelf niet, maar kan het wel begrijpen.
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Dyscalcie (google kent het in ieder geval even als ik niet)of dyscalculie? Dat is geen stoornis maar een leerprobleem evenals dyslexie? Dat heeft toch niks met een sociale stoornis te maken?Pepper en Lucy schreef:Pepper is voor mij ook hulphondje en inderdaad niet officieel. Hij verzorgt dat ik toch altijd naar buiten moet en onder de mensen kom. En niet alleen de dagelijkse boodschappen enz.......
Wel fijn dat een hond iemand zo uit sociale isolement kan halen! Geef ze nog een extra knuffel die kanjers!

-
Pepper en Lucy
- Zeer actief
Sorry foutje en zo zijn nog meer van dit soort leerproblemen en dyspraxiegyanty schreef:Dyscalcie (google kent het in ieder geval even als ik niet)of dyscalculie? Dat is geen stoornis maar een leerprobleem evenals dyslexie? Dat heeft toch niks met een sociale stoornis te maken?Pepper en Lucy schreef:Pepper is voor mij ook hulphondje en inderdaad niet officieel. Hij verzorgt dat ik toch altijd naar buiten moet en onder de mensen kom. En niet alleen de dagelijkse boodschappen enz.......
Wel fijn dat een hond iemand zo uit sociale isolement kan halen! Geef ze nog een extra knuffel die kanjers!
-
Safari
Discalculie is enig tijdens de bingo kan ik je uit eigen ervaring vertellen.gyanty schreef:Dyscalcie (google kent het in ieder geval even als ik niet)of dyscalculie? Dat is geen stoornis maar een leerprobleem evenals dyslexie? Dat heeft toch niks met een sociale stoornis te maken?Pepper en Lucy schreef:Pepper is voor mij ook hulphondje en inderdaad niet officieel. Hij verzorgt dat ik toch altijd naar buiten moet en onder de mensen kom. En niet alleen de dagelijkse boodschappen enz.......
- gyanty
- Zeer actief
Ik snap er niks meer van. Wat heeft dyslexie en dyscalculie (leerstoornissen) te maken met sociale stoornissen(waarvoor zoals in dit topic dus honden in gezet kunnen worden). De vergelijking naar een ontwikkelings/verwerkingsstoornis (dyspraxie) snap ik dan ook niet?Pepper en Lucy schreef:Sorry foutje en zo zijn nog meer van dit soort leerproblemen en dyspraxiegyanty schreef:Dyscalcie (google kent het in ieder geval even als ik niet)of dyscalculie? Dat is geen stoornis maar een leerprobleem evenals dyslexie? Dat heeft toch niks met een sociale stoornis te maken?Pepper en Lucy schreef:Pepper is voor mij ook hulphondje en inderdaad niet officieel. Hij verzorgt dat ik toch altijd naar buiten moet en onder de mensen kom. En niet alleen de dagelijkse boodschappen enz.......
Een hond die mijn wiskunde gaat maken? Een hond die alle boeken voor mij gaat lezen en mijn sollicitatiebrieven gaat schrijven?
Laatst gewijzigd door gyanty op 12 nov 2013 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Manu
Zo dat zou handig zijn 
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ze heeft ook PDD-NOS schrijft zegyanty schreef:Ik snap er niks meer van. Wat heeft dyslexie en dyscalculie (leerstoornissen) te maken met sociale stoornissen(waarvoor zoals in dit topic dus honden in gezet kunnen worden). De vergelijking naar een ontwikkelingsstoornis (dyspraxie) snap ik dan ook niet?Pepper en Lucy schreef:Sorry foutje en zo zijn nog meer van dit soort leerproblemen en dyspraxiegyanty schreef:Dyscalcie (google kent het in ieder geval even als ik niet)of dyscalculie? Dat is geen stoornis maar een leerprobleem evenals dyslexie? Dat heeft toch niks met een sociale stoornis te maken?Pepper en Lucy schreef:Pepper is voor mij ook hulphondje en inderdaad niet officieel. Hij verzorgt dat ik toch altijd naar buiten moet en onder de mensen kom. En niet alleen de dagelijkse boodschappen enz.......
Een hond die mijn wiskunde gaat maken? Een hond die alle boeken voor mij gaat lezen en mijn sollicitatiebrieven gaat schrijven?
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- gyanty
- Zeer actief
Uhuh dát zegt ze ook nietInge schreef:Ze heeft ook PDD-NOS schrijft zegyanty schreef:Ik snap er niks meer van. Wat heeft dyslexie en dyscalculie (leerstoornissen) te maken met sociale stoornissen(waarvoor zoals in dit topic dus honden in gezet kunnen worden). De vergelijking naar een ontwikkelingsstoornis (dyspraxie) snap ik dan ook niet?Pepper en Lucy schreef:
Sorry foutje en zo zijn nog meer van dit soort leerproblemen en dyspraxie
Edit: niet dat ik dat hoef te weten en de vraag is dan ook niet als zodanig bedoeld!

-
Manu
Ik denk niet dat het topic bedoeld is om iemands stoornissen in twijfel te trekken of te bespreken. Het is al heel wat om dat openbaar op internet te willen zetten. Het gaat er om dat TS graag andermans ervaringen wil horen over psychische steun van je hond.
-
Pepper en Lucy
- Zeer actief
Ik heb op aantal fronten hoe ik meer lees over die dingen in Wikipedia daar last van.
Zoals o.a. Dyscalculie, Dyspraxie, PDD-NOS, het laatste is nu officieel vastgesteld.
Op aantal punten van die andere 2 dingen komt bij helaas ook voor. En ik wou dat waar was dat het niet zo was. Een gewoon normaal iemand die gewoon meedraait in de maatschappij.
Dyscalculie, slecht in rekenen ook tijdens de schoolperiode - ook met tig bijlessen. Zit nog steeds op lagere schoolniveau met rekenen. Boodschappen doen is heel erg lastig wat voor eindtotaal zit in m'n mandje/wagentje. Sta ook regelmatig voor l*l bij de kassa.
Dyspraxie Onhandigheid,Slechte houding, Onhandig/lomp lopen, Moeilijkheden met het gooien en vangen van een bal ???, Een pen niet goed kunnen vasthouden, met slordig schrift als gevolg, Slecht richtingsgevoel, Niet kunnen huppelen, hinkelen of fietsen
Langzaam leren zichzelf aan te kleden of zelf te eten, Spraakproblemen, laat leren praten of onsamenhangend praten, Fobieën of obsessief gedrag, Ongeduldig, Niet tegen het dragen van pleisters kunnen vroeger en ook bij anderen, Moeilijkheden bij het uiten van emotie
Zoals o.a. Dyscalculie, Dyspraxie, PDD-NOS, het laatste is nu officieel vastgesteld.
Op aantal punten van die andere 2 dingen komt bij helaas ook voor. En ik wou dat waar was dat het niet zo was. Een gewoon normaal iemand die gewoon meedraait in de maatschappij.
Dyscalculie, slecht in rekenen ook tijdens de schoolperiode - ook met tig bijlessen. Zit nog steeds op lagere schoolniveau met rekenen. Boodschappen doen is heel erg lastig wat voor eindtotaal zit in m'n mandje/wagentje. Sta ook regelmatig voor l*l bij de kassa.
Dyspraxie Onhandigheid,Slechte houding, Onhandig/lomp lopen, Moeilijkheden met het gooien en vangen van een bal ???, Een pen niet goed kunnen vasthouden, met slordig schrift als gevolg, Slecht richtingsgevoel, Niet kunnen huppelen, hinkelen of fietsen
Langzaam leren zichzelf aan te kleden of zelf te eten, Spraakproblemen, laat leren praten of onsamenhangend praten, Fobieën of obsessief gedrag, Ongeduldig, Niet tegen het dragen van pleisters kunnen vroeger en ook bij anderen, Moeilijkheden bij het uiten van emotie
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik gebruik Cara als mijn deeltijd-psychiatrische hulphond. Zij is opgeleid met behulp van stichting BultersMekke. Ik neem haar alleen mee in situaties waarvan ik weet dat ik haar nodig kan hebben, en waarbij ze dan ook nog eens niet alleen maar een extra belasting vormt. In de praktijk komt dat erop neer dat ze mee gaat naar de meeste GGZ afspraken die ik heb (dus case manager, psychiater, groepen), omdat die vaak heftig zijn, waardoor ik haar hulp nodig kan hebben. Met boodschappen doen gaat ze eigenlijk nooit mee, omdat ik alleen maar in de stress raak van het gehannes met winkelwagentje, Cara, riemen vast houden (ze heeft een gewone halsband met riem om, en daarnaast ook nog een soort geleidetuigje), afrekenen, en dat alles tegelijk. Als ik met openbaar vervoer ga, moet ze mee (of een persoon die mij goed kent en kan helpen), anders kan ik daar niet mee reizen. Met dingen in de drukte (stadten, kerstmarkt, etc) hangt het er vanaf met wie ik samen ga, hoe ik me op dat moment voel, en of ik denk dat Cara onder de voet gelopen zal worden (al is dat laatste dan gelijk een reden voor mij dat ik dan ook niet ga, veel te druk).
Cara heeft naast een uitgebreide basisopvoeding, specifiek aangeleerde taken om mij te helpen.
Cara heeft naast een uitgebreide basisopvoeding, specifiek aangeleerde taken om mij te helpen.

You'll be in my heart... Always...
-
Manu
Lijkt me heel vervelend en ook heel wat aan je zelfvertrouwen doen Pepper & Lucy. Gelukkig heb je veel aan je hond!
Ik heb zelf nooit testen gedaan maar denk dat als ik die onderga er ook heel wat uit komt hoor
Ik ben altijd lekker bezig geweest met de paarden, misschien iets teveel, en nu met de hond. Als ik ergens naar toe ga waar veel mensen zijn, gaat hond mee. Of vriendlief. Anders krijg ik een halve paniekaanval en ga ik letterlijk stil in een hoekje staan staren. Ik ben dan mentaal echt in een andere ruimte. Mijn vriend is dan weer echt een spring in 't veld, duidelijk aanwezig en is graag het middelpunt van belangstelling.
Bij mij in de familie zit veel ADD, en zusje heeft jarenlang een sociale angststoornis gehad, vrij ernstig. Ik kan er veel uit herkennen. En het komt echt zoveel meer voor dan je zou denken.
Ik heb zelf nooit testen gedaan maar denk dat als ik die onderga er ook heel wat uit komt hoor
Bij mij in de familie zit veel ADD, en zusje heeft jarenlang een sociale angststoornis gehad, vrij ernstig. Ik kan er veel uit herkennen. En het komt echt zoveel meer voor dan je zou denken.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Doe jezelf een plezier en ga niet op wikipedia kijken aan welke stoornissen je nog meer lijdt. Diagnoses stellen doen deskundigen, dat doe je niet via internetPepper en Lucy schreef:Ik heb op aantal fronten hoe ik meer lees over die dingen in Wikipedia daar last van.
Wat je vindt bij dyspraxie kan allemaal ook bij ASS horen (oftewel bij je PDD-NOS).
Groetjes Inge

-
Pepper en Lucy
- Zeer actief
Ik heb ook liever met honden, paarden te maken.
angststoornis gehad, vrij ernstig
Hoe heeft bij jouw zusje die angststoornis zich geuit, bij mij kan ik ineens flauwvallen als het extreem wordt. Vooral als het om pijn (ik bedoel geen pijntje voordat je auw gezegd hebt is het gelijk weer over) gaat het kan ook bij iemand anders, dieren en mensen.
Hoe heeft bij jouw zusje die angststoornis zich geuit, bij mij kan ik ineens flauwvallen als het extreem wordt. Vooral als het om pijn (ik bedoel geen pijntje voordat je auw gezegd hebt is het gelijk weer over) gaat het kan ook bij iemand anders, dieren en mensen.
-
Manu
Geen flauwvallen, maar die sloeg gewoon helemaal dicht. Geen communicatie meer mogelijk. Het werd een leeg lichaam, heel bizar.
Soms kon ze ook hysterisch worden, huilen en hyperventileren. Ik heb eens met haar in de Hema een medewerker moeten vragen naar een bepaald product, toen ze mee moest lopen raakte ze helemaal in paniek. Gelukkig is ze heel dapper geweest en heeft ruim een jaar intensieve therapie gevolgd (dagelijks 8 uur). Ik weet zeker dat als het langer had geduurd ze de straat niet meer op gegaan was.
Maar wij hadden geen hond, wel een paard en geiten, dat was haar uitlaatklep.
Het moeilijkste was voor haar dat er zo weinig mensen konden begrijpen hoe moeilijk het was om over die drempel te stappen met een angststoornis. Wat voor de een de normaalste zaak was, was voor haar een hele opgave. Na een bezoekje aan de supermarkt kon ze echt doodmoe zijn. Sommige familieleden, docenten etc. werden kwaad en gingen pushen maar dat werkt zo averechts.
Hoe bedoel je bij pijn? Dat je pijn bij anderen kunt voelen?
Soms kon ze ook hysterisch worden, huilen en hyperventileren. Ik heb eens met haar in de Hema een medewerker moeten vragen naar een bepaald product, toen ze mee moest lopen raakte ze helemaal in paniek. Gelukkig is ze heel dapper geweest en heeft ruim een jaar intensieve therapie gevolgd (dagelijks 8 uur). Ik weet zeker dat als het langer had geduurd ze de straat niet meer op gegaan was.
Maar wij hadden geen hond, wel een paard en geiten, dat was haar uitlaatklep.
Het moeilijkste was voor haar dat er zo weinig mensen konden begrijpen hoe moeilijk het was om over die drempel te stappen met een angststoornis. Wat voor de een de normaalste zaak was, was voor haar een hele opgave. Na een bezoekje aan de supermarkt kon ze echt doodmoe zijn. Sommige familieleden, docenten etc. werden kwaad en gingen pushen maar dat werkt zo averechts.
Hoe bedoel je bij pijn? Dat je pijn bij anderen kunt voelen?
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Ik sta dubbel tegenover inlezen, maar Wikipedia is hoe dan ook niet bepaald de beste bron. Aan de ene kant vind ik inlezen belangrijk, aangezien ikzelf nu al meerdere malen heb meegemaakt dat professionals gewoon dingen over het hoofd zien. Tegen mij is zelfs een keer door een behandelaar gezegd dat ik bepaalde klachten helemaal niet had. Erg bijzonder dat zij mij dat kon vertellen... Aan de andere kant maakt het lezen over allerlei diagnoses je alleen maar onzeker, omdat bijna iedereen zich in veel van de bestaande diagnoses kan herkennen. Daarnaast kan het zo zijn dat door het inlezen over dingen, het moeilijker wordt om de diagnose te stellen, aangezien je al teveel kennis hebt en dus (onbewust) de antwoorden kan geven die bij die diagnose horen, terwijl het niet noodzakelijk dat hoeft te zijn.
Ik heb dat probleem nu, door mijn werk als ervaringsdeskundige heb ik me ontzettend veel in allerlei stoornissen ingelezen, zodat ik mensen beter kon helpen. Mijn achtergrondkennis is nu zodanig aanwezig, dat ik bij mezelf heel snel dingen ga interpreteren, die ook op een andere manier geïnterpreteerd zouden kunnen worden. Daarnaast is het ontzettend lastig om bij mij een goede diagnose te stellen, maar dat komt ook weer door andere zaken (ik heb steeds net onvoldoende kenmerken om daadwerkelijk aan een diagnose te kunnen voldoen).
Ik heb dat probleem nu, door mijn werk als ervaringsdeskundige heb ik me ontzettend veel in allerlei stoornissen ingelezen, zodat ik mensen beter kon helpen. Mijn achtergrondkennis is nu zodanig aanwezig, dat ik bij mezelf heel snel dingen ga interpreteren, die ook op een andere manier geïnterpreteerd zouden kunnen worden. Daarnaast is het ontzettend lastig om bij mij een goede diagnose te stellen, maar dat komt ook weer door andere zaken (ik heb steeds net onvoldoende kenmerken om daadwerkelijk aan een diagnose te kunnen voldoen).

You'll be in my heart... Always...
-
Pepper en Lucy
- Zeer actief
Ik trek me teveel aan als iemand anders teveel pijn heeft door te gaan flauwvallen. Ook wordt er alleen maar over verteld zoals ongelukken. En m'n vorige hond had een operatiewond gehad door een gebroken poot en op die pootje deed DA Betadine erop en die wond zag al niet lekker uit. Ging ik gelijk al tegen de vlakte en met hoofd tegen de tafelpoot. En ik mocht van hem nooit meer hem assisteren bij m'n eigen hond. Dit was in de periode dat ik in het dierenhotel werkte. Ik kan kennelijk niet aan om zoiets aan te horen of zien.
Ik herken me ergens in jouw zusje. Ik stuit ook vol onbegrip van familie, buren, diverse hulpverleners. En dan werkt bij ook averechts door uitingen wat je eigenlijk niet zo willen. Boosheid, huilbuien en ook de laatste tijd dingen zegt die je eigenlijk helemaal niet wilt, er is zoveel meer in je leven zoals m'n hondje Pepper.
Ik herken me ergens in jouw zusje. Ik stuit ook vol onbegrip van familie, buren, diverse hulpverleners. En dan werkt bij ook averechts door uitingen wat je eigenlijk niet zo willen. Boosheid, huilbuien en ook de laatste tijd dingen zegt die je eigenlijk helemaal niet wilt, er is zoveel meer in je leven zoals m'n hondje Pepper.
-
Goldendelicious
Een hond kan door aanwezigheid zorgen dat kinderen (in mijn geval) of volwassenen meer zelfvertrouwen krijgen en zich daardoor beter gaan ontwikkelen in bijv. lezen en rekenen. Het is een vorm van stimulatietherapie door aanmaak van bepaalde stoffen in de hersenen. De 'voorleeshond' kan dan een uitkomst zijn.gyanty schreef:Ik snap er niks meer van. Wat heeft dyslexie en dyscalculie (leerstoornissen) te maken met sociale stoornissen(waarvoor zoals in dit topic dus honden in gezet kunnen worden). De vergelijking naar een ontwikkelings/verwerkingsstoornis (dyspraxie) snap ik dan ook niet?Pepper en Lucy schreef:Sorry foutje en zo zijn nog meer van dit soort leerproblemen en dyspraxiegyanty schreef:Dyscalcie (google kent het in ieder geval even als ik niet)of dyscalculie? Dat is geen stoornis maar een leerprobleem evenals dyslexie? Dat heeft toch niks met een sociale stoornis te maken?Pepper en Lucy schreef:Pepper is voor mij ook hulphondje en inderdaad niet officieel. Hij verzorgt dat ik toch altijd naar buiten moet en onder de mensen kom. En niet alleen de dagelijkse boodschappen enz.......
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Jaja en door alles wat je opnoemd kun je wel normaal begrijpend Wikipedia lezen en jezelf een diagnose geven.?Pepper en Lucy schreef:Ik heb op aantal fronten hoe ik meer lees over die dingen in Wikipedia daar last van.
Vreemd hoor.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Pepper en Lucy schreef:Ik heb ook liever met honden, paarden te maken.
Klinkt een beetje dubbel oof niiet.?

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
heb je weleens de resultaten bekeken van de rekentest van pabo studenten? je weet wel die HBO studie om leraar te worden? die test is op niveau van groep 8 en een tijd geleden zakte meer dan de helft de eerste keer

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Is niet zo heel bijzonder hoor hebben meer mensen llast van , kunnen tenslotte niet allemaal chirurg of zuster worden/zijn.Pepper en Lucy schreef:Ik trek me teveel aan als iemand anders teveel pijn heeft door te gaan flauwvallen. Ook wordt er alleen maar over verteld zoals ongelukken. En m'n vorige hond had een operatiewond gehad door een gebroken poot en op die pootje deed DA Betadine erop en die wond zag al niet lekker uit. Ging ik gelijk al tegen de vlakte en met hoofd tegen de tafelpoot. En ik mocht van hem nooit meer hem assisteren bij m'n eigen hond. Dit was in de periode dat ik in het dierenhotel werkte. Ik kan kennelijk niet aan om zoiets aan te horen of zien.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
natuurlijk krijg je onbegrip als je jezelf een diagnose geeft via wikipedia 

- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Sam is geen psychiatrische hulphond, maar zonder Sam zou ik me geen raad weten.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ik heb een aantal honden geleverd die zijn opgeleid voor mensen met autisme als begeleidingshond , therapiehond , PTSS , ADL, Suikerpatienten , en mensen met epileptica.