1 Ik val voor een hond en voel iets of niet...of dit een pup is of een hond op leeftijd maakt me niet uit. Ben geen type van hond weg doen...omdat het niet lukt...ofzo. Maar ik heb wel een kind en kleinkind hier lopen...hoe betrouwbaar is informatie wat je bij een hond krijgt en wat is jullie mening om voor deze optie te gaan? De combi?
2 oudste zoon is van mening..mocht ik hond nemen dan moet het beter een pup zijn. Hier heb ik weer vraagtekens bij. Ben gisteren 45 geworden..ben alleenstaand en wil dat ook blijven. In verband met mn eetstoornis niet super gezond en toch aantal aanslagen op mijn lichaam gehad en ben nog niet van mijn eetstoornis af..tja klinkt raar...maar ik heb diepe dalen gezien en niet genezen...een hond kan ook best 16 jaar worden...ben ik dan nog in staat om met een grote hond te lopen rond mn 60e? (tja wel erg vooruit denken weet ik) Met straks 2 kleine spelende kleinkinderen en een mss enthousiaste pup..is dat niet moeilijk? En dan ..bij Wanda had ik stuk gras achter het huis wat lekker makkelijk was betreft zindelijk maken...na eten en drinken...slapen of spelen enz...optillen en ff snel plasje doen achter het huis. Inmiddels zijn ze achter mijn huis aan het bouwen. (winkel gaat uitbreiden) Er blijft geen sprietje gras staan. Niks .. Ruimte dat over blijft gaan ze betegelen.(ik huur particulier en de verhuurde gaat daar over betreft aangezicht rondom winkel) Veel ruimte blijft er niet over...Ik denk meter of 7 bij 15 ? en dan nog naast huis vanaf de weg naar achter een pad van ongeveer 2 meter breed.
Hoe doe je dat met zindelijkheidstraining als je eerst ver moet lopen voor stukje gras?
Misschien domme vraag maar ben wel benieuwd..tenslotte zijn er ook mensen op een flat met balkon die een pup hebben en niet binnen no time stuk gras hebben waar ze pup snel op kunnen zetten. Dus er zal een oplossing zijn die ik niet vind op moment.

De foto's met de put erbij op geeft meest aan wat ik over ga houden aan ruimte.... De bulten zand die je daar ziet zullen uiteraard verdwijnen en komen ook tegels. De andere foto's kun je aan de afzetting(houten plankjes ) zien tt hoever de winkel komt.Ben erg benieuwd naar reactie's
Nogmaals...ben niet bezig met een ander hond maar vind het wel iets waar mocht ik ooit "vallen" het iets is waar ik rekening mee moet houden en oplossing voor moet hebben