Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verzorging : te lange nagels

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Pakdebal

verzorging : te lange nagels

Ongelezen bericht door Pakdebal »

.
ik zag vanmorgen een soort basset met veels te lange nagels :80:

de achterpoot teen , was zo gekruld , dat ze er op moest steunen , ze stond dus op het topje van haar teentje

commentaar van eigenaresse: " ze is bang voor de tang " , wat een te makkelijk antwoord .

oh , dus dan laten we ze maar groeien ?. :denken:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 2

Re: verzorging : te lange nagels

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Tja, ik ken honden die echt panisch worden met nagels knippen. Zo erg dat het onder narcose gedaan moet worden. Dus bang voor de tang kan wel, maar ik zou dus wel een andere oplossing zoeken.
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

TessaThomas schreef:Tja, ik ken honden die echt panisch worden met nagels knippen. Zo erg dat het onder narcose gedaan moet worden. Dus bang voor de tang kan wel, maar ik zou dus wel een andere oplossing zoeken.
Precies.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

Heb je dit ook tegen de eigenaresse gezegd? Zo ja, wat was haar antwoord?
oh , dus dan laten we ze maar groeien ?.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

TessaThomas schreef:Tja, ik ken honden die echt panisch worden met nagels knippen. Zo erg dat het onder narcose gedaan moet worden. Dus bang voor de tang kan wel, maar ik zou dus wel een andere oplossing zoeken.

dat stelde ik ook voor " doe het eens onder een roesje " , maar toen zei ze , dat het haar ( ! ) hond was , dus maw dat kost te veel geld ( denk ik dan ) :roll:

wat zie je toch zielige verwaarloosde honden gewoon op straat , bij gewone mensen . !
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marco88 »

Als je voldoende met de hond loopt, slijten de nagels meestal vanzelf af, hoef je ze niet te knippen.
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Marco88 schreef:Als je voldoende met de hond loopt, slijten de nagels meestal vanzelf af, hoef je ze niet te knippen.
Nee hoor, althans niet altijd, al mijn honden lopen evenveel en bij 1 moet ik echt maandelijks knippen :19:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Marco88 schreef:Als je voldoende met de hond loopt, slijten de nagels meestal vanzelf af, hoef je ze niet te knippen.
Niet waar :wink: Of ze slijten hangt ook af van de stand van de voet. En bij kleine, lichtere hondjes slijten ze lang niet altijd vanzelf. Ook zal de duimnagel niet slijten, sommige honden houden die zelf kort (Nilo doet dat bijvoorbeeld, die heb ik in 5 jaar nog nooit hoeven knippen) maar bij de meeste honden zal je die zelf moeten controleren en indien nodig knippen.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Tara schreef:
Angelique. schreef:
Nee hoor, althans niet altijd, al mijn honden lopen evenveel en bij 1 moet ik echt maandelijks knippen :19:
Vandaar ook: "meestal". :wink:
Je hebt gelijk :roos: :wink:
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Mijn god, nóg een topic.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Oh, ik ben weer eens spuit 11 :mrgreen:
Fafo schreef:Mijn god, nóg een topic.
Is ook nog eens een oud topic :wink:
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Hier in de wijk liep vroeger ook een herplaatser met een oudere dame en die hond had veel te lange nagels omdat het leven heel veel doorgegroeid was. Werd altijd onder "een roesje" geknipt tot dat te gevaarlijk werd voor de hond om medische redenen. Ze heeft er inderdaad nog een tijd mee doorgelopen, maar om daar als willekeurige voorbijganger dan commentaar op te leveren vond ik niet zo fair. De situatie was voor baas, hond en dierenarts al moeilijk genoeg.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja sommige mensen vinden het zieliger om te knipppen dan door laten lopen.
Heb er jaren geleden wel eens vreselijke ruzie om gehad met een klant ,FB met kromgegroeide nagels die ook begon te bleren en tegenstribbelen.
Klant roept ohhhh houd maar op want hij vind het niet leuk en ik zielig. Ben je helemaal belazerd die nagels gaan eraf ,weet je wel hoe zeer dat doet, dan maar effe doorzetten.
Affijn terwijl zij zichzelf harstikke zielig vond had ik de hond de nagels al geknipt .

Net als klenten met klittenbalen die het zo zielig vinden om de hond te kammen maar wel boos worden als jij die puinhoop niet uit de klit wil halen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

lieveheersbeestje83 schreef:Hier in de wijk liep vroeger ook een herplaatser met een oudere dame en die hond had veel te lange nagels omdat het leven heel veel doorgegroeid was. Werd altijd onder "een roesje" geknipt tot dat te gevaarlijk werd voor de hond om medische redenen. Ze heeft er inderdaad nog een tijd mee doorgelopen, maar om daar als willekeurige voorbijganger dan commentaar op te leveren vond ik niet zo fair. De situatie was voor baas, hond en dierenarts al moeilijk genoeg.
Oh en dan is het niet erg meer en houd je verantwoordelijkheid op.?
lieveheersbeestje83
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
lieveheersbeestje83 schreef:*knip*.
De verantwoordelijkheid voor de baas niet, maar die als "voorbijganger" wel. Die laatste tijd die het baasje en de hond nog samen hadden ga ik dan niet vergallen met haar steeds vertellen dat haar nagels zo lang zijn en dat ze daar echt iets aan moet doen.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

lieveheersbeestje83 schreef:
bouvierpoedel schreef:
lieveheersbeestje83 schreef:*knip*.
De verantwoordelijkheid voor de baas niet, maar die als "voorbijganger" wel. Die laatste tijd die het baasje en de hond nog samen hadden ga ik dan niet vergallen met haar steeds vertellen dat haar nagels zo lang zijn en dat ze daar echt iets aan moet doen.
Oke dat weet dus iedereen .?
lieveheersbeestje83
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Oke dat weet dus iedereen .?
Moet iedereen altijd alles weten en moet je je als voorbijganger je altijd overal mee bemoeien? De mensen (met honden) die haar regelmatig tegenkwamen wisten het. Het was altijd een groot verschil tussen de nagels als ze bij de dierenarts geknipt waren met het moment ervoor (de dierenarts wilde het zo min mogelijk doen, omdat een regelmatig roesje nog steeds niet zonder risico was) en ze was daar bij momenten heel open over, ook dat ze er zo van baalde dat het niet op een andere manier lukte. (en bij momenten zei ze ook wel eens tegen iemand die ze nooit eerder gezien had en out of the blue er wat van zei "weet ik" en liep dan door afhankelijk van haar bui) Ik vond het een naar gezicht. Vond ook dat de dierenarts naar mijn zin te lang wachten tussen de knipbeurten toen ze nog wel geknipt werden, maar dat is wel iets tussen haar en de dierenarts. Als dat het advies is, moet ik daar dan als voorbijganger ook nog mijn mening over spuien (en die 50 anderen die er rondlopen ook).

<Als dierenarts of trimmer, dan ben je een professional, vind ik wel dat je er wat van moet zeggen en mogelijk moet oplossen als een klant al dan niet met dit probleem bij je binnen komt>
Afbeelding
Ήυs
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ήυs »

Maeve schreef:Oh, ik ben weer eens spuit 11 :mrgreen:
Fafo schreef:Mijn god, nóg een topic.
Is ook nog eens een oud topic :wink:
Oh zie het! Gelukkig maar! Anders staat heel mijn lijst met actieve onderwerpen vol topics van een en dezelfde persoon van 1 dag :80:
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Nee hoor vooral honden met franse stand hebben nogal lange nagels in het algemeen. Zo ken ik geen enkele basset die korte nagels heeft, allemaal onwijs lang. Juist vanwege die kromme voorpoten kunnen ze lang doorgroeien.

Wel grappig want mijn zus durft nooit Tuana te knippen :mrgreen: Nu ben ik de pineut, zij moeten het met zijn 2en doen en ik doe het in mijn eentje. Kwestie van even doorbijten, niet zeuren en knippen.
Perry en Noah

Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik wist nooit dat je nagels moest knippen, ik dacht dat dat zo wel zou slijten als je genoeg met je hond zou lopen. Manu is nu 6 maanden en zijn nagels slijten eigenlijk gewoon netjes af. Ze zijn niet kort en niet lang.
Hoe vaak knip je een hond zijn nagels gemiddeld? Ervaringen?
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Is afhankelijk van de hond. Sita moet ik om de twee maanden de nagels van knippen. Taro en Rowan eigenlijk nooit. Alleen de duimpjes knip ik van hen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Husky_Manu schreef:Ik wist nooit dat je nagels moest knippen, ik dacht dat dat zo wel zou slijten als je genoeg met je hond zou lopen. Manu is nu 6 maanden en zijn nagels slijten eigenlijk gewoon netjes af. Ze zijn niet kort en niet lang.
Hoe vaak knip je een hond zijn nagels gemiddeld? Ervaringen?
Valt hier niets van te zeggen, dus gewoon naar je hond kijken.
Die van Niko zijn nooit te lang, van Tibbe heb ik nu na een half jaar 1 x geknipt, Pjotr heeft stomme recht vooruit nagels die zo eens per twee maanden worden bijgeknipt (zodra ze de grond raken zijn ze al te lang) en Charlie heeft rare zachte nagels die afpellen en ver in het leven afbreken, dus ondanks dat ze wel goed slijten houd ik die twee wekelijks bij met de vijl.
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Maar hoe doen jullie dat dan met zwarte nagels, Rasta heeft ze niet echt te lang maar langer wil ik ze voor hem niet hebben en met Doerak liet ik het meestal door de DA doen.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

gewoon knippen, kleine stukjes tegelijk tot je weet of leert inschatten waar het leven zit dan kun je gelijk goed knippen
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb nog nooit honden gehad waarbij we de nagels moesten knippen. Geluk denk ik. Csiva houdt zelfs de nageltjes van de bijklauwtjes aan de achterpoten gewoon zelf kort. Ideaal :ok:
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Dydo had z`n voorpoten ook verkeerd staan,die nagels werden binnen no time heel lang.Zijn voetjes stonden naar buiten,zijn nagels raakten zo de grond niet.

Hij was heel bang voor knippen door een trauma die hij bij z`n vorige baasjes had opgelopen,een ingegroeide nagel!
De eerste paar keer kreeg hij een roesje bij de dierenarts,daarna kon het zonder.
Ik liet ze knippen bij de da.Vooral die 5e nagels die bleven maar krom groeien.

Vlinder heeft deze aan haar achter poten,als ik bij de da ben laat ik ze meteen knippen,die zijn ook zwart,daar ga ik niet aan beginnen.

Je hebt tegenwoordig ook een handig apparaatje voor de nagels

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ptje schreef:Maar hoe doen jullie dat dan met zwarte nagels, Rasta heeft ze niet echt te lang maar langer wil ik ze voor hem niet hebben en met Doerak liet ik het meestal door de DA doen.

:tongue: Met een beetje verstand en geluk. Bij Pjotr waren ze heel lang en omdat hij er last van had en niet toestond dat ik er aan kwam, heeft de DA er de eerste keer een puntje afgehaald.
Bij iedere knipbeurt daarna heb ik ze steeds iets korter gemaakt en denk dat ik nu wel een redelijk idee heb hoe ver ik kan gaan.
dagmar88
Zeer actief

nathalie71 schreef: Je hebt tegenwoordig ook een handig apparaatje voor de nagels
Daar gebruik ik gewoon een ijzervijl voor.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Husky_Manu schreef:Kan iemand mij vertellen wanneer nagels te lang zijn? Ik vond wel een topic op HF maar dat is van 10 jaar geleden.
Ik kan alleen vertellen over mijn eigen honden want er zullen van hond tot hond best verschillen inzitten. De stand van Bommel zijn poten was niet goed waardoor alleen de twee middelste nagels goed afsleten. De nagels daarnaast groeiden zijwaarts en kwamen niet op de grond. Het leven sleet dus ook niet en zat tot in de punten. Deze nagels hield ik in bedwang met vijlen.
Bij Rakker zijn het de nagels aan de klauwtjes die helemaal rond groeien tot in de kussentjes. Die laat ik door de trimster knippen en die knipt, indien nodig, ook van zijn gewone nagels een stukje af.
Bij Sliert is het zelden nodig om nagels te knippen. Ik let wel op of zijn tenen netjes op de grond staan en niet omhoog geduwd worden door te lange nagels. Beter kan ik het je niet uitleggen.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

Husky_Manu schreef:Bedankt! Mijn hond staat gewoon 'recht', je ziet ook wel dat de punten van zijn nagels af slijten, maar ik twijfel of het niet te lang is. Misschien staar ik me er ook suf op hoor, kan. Klopt het dat de nagels de grond niet mogen raken?
Jawel want anders zouden ze niet slijten. Ik merk het hier best wel of we veel op gras lopen of op asfalt. Gras slijt niet en dan zijn de nagels langer.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”