Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Leuk, een droogmachine !

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Noppes
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): am.stafford
Aantal honden: 1

Re: Leuk, een droogmachine !

Ongelezen bericht door Noppes »

de vis viel erg mee. binnen 3 a 4 uurtjes is t droog dus zeker de moeite waard om eens te doen.

sorry me telefoon maakt geen hele mooie foto's haha
vishuiden had ik dubbel gevouwen

Afbeelding
Noppes
Vaste gebruiker

Afbeelding
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Noppes schreef:bij mij vond ik het idd ook niks nee om te drogen dus doe het ook niet weer :)

brokkelt idd snel en blijft wel erg weinig van over
Ja heb het nu van meerdere mensen gehoord. Ik gooi sowieso 3 kilo door de molen met vlees, orgaan en groente. En dan maak ik er beloningssnoepjes van.. die waren toch al op :tongue:
Dan op 68 graden, blijft er ook weinig over qua voedingswaarde, dus das ideaal.

Snel gegaan met die vishuiden! Ziet er goed uit. Ze zagen er op de eerste foto erg dik uit.. maar dat viel mee dus. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik heb hem nu vol zitten met een hele pancreas, in kleine stukjes. Dat is voor mijn kat met pancreatitis, dat schijnt te helpen daartegen. Ik heb nog nooit zoiets goors in stukjes moeten snijden zeg, brrrr. Ik heb het maar met mijn tuinhandschoenen gedaan deze keer, zo goor. Ik moest daarna nog avondeten en dat ging er niet zo lekker in, hahaha. Orgaanvlees laat zich niet makkelijk snijden hoor, het is net kauwgum ofzo. En halfbevroren, dat ging niet. Raar spul, pancreas, er zat zowat geen fase tussen keihard en blubberig. Knippen vind ik ook niet werken en een hakmolen ervoor aanschaffen, dat is me te duur want die heb ik verder niet nodig. Een pancreas, doet ie wel een jaar mee, neem ik aan.

Ik heb de stukjes allemaal bedekt met of een piepklein stukje salami of een stukje pangasiusfilet. Dat mot wel want anders vreet ie het gewoon niet. Ik moet dus nog zien of hij het wil eten. Anders ga ik het fijnmaken en door het voer doen.

Over die pangasiusfilet, dat droogt wel heel interessant. Ik heb ook wat stukjes los gedroogd en het wordt gewoon doorzichtig! En heel sterk, helemaal niet brokkelig. Het is net een soort plastic of glas ofzo, het kraakt echt als je het breekt. Dus misschien is dat iets voor de mensen die vis willen drogen, je kunt het ook makkelijk ergens omheen wikkelen volgens mij. Ik koop die in zakken bij de dekamarkt voor 4 euro, dat zijn 5 filets. Ik heb ze wel eerst in de magnetron ontdooid want anders kon ik ze niet snijden.

Het zit er nu 10 uur in maar nog maar op de helft, denk ik. Er zit veel vocht in vis natuurlijk. De stukjes gedroogde pangasiusfilet vond ie erg lekker dus ik heb hoop dat ie de pancreas erbij eet. En als het mislukt, bestel ik nog een pancreas, en droog het dan zonder vis ed, en maak het dan nog kleiner. Dan kan ik het fijnsnijden of hakken als het droog is en door zijn voer doen, als dat met deze batch niet lukt.

Ik zal wel melden of de pancreas een succes was, voor de geïnteresseerden. Hij krijgt nu toch wat meer klachten dan diabetes alleen dus ik wil hem graag helpen. En gewone medicatie, is ie een ramp mee.
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Heb sinds gisteren een Bomann en heb m in de schuur nu aanstaan met vis en kippenhartjes. Het ruikt blijkbaar zo lekker dat de (niet zo fijne) buurhondjes van de niet zo fijne buurman de tuin in willen.
Ben benieuwd, morgen op training gelijk uitproberen :mrgreen:
Fizgig
Zeer actief

Jaaaaaaaaaa, meneer vindt het lekker! De gedroogde pancreas dus, hij eet het zo op, joepiedepoepie. Rauw kreeg ik het er niet in dus dan maar zo. Ik hoop dat ie nu zijn eten wat minder snel gaat verteren. Hij heeft diabetes en ik ben gewend dat ie naar me toe komt als zijn suiker te hoog of te laag is. Maar de laatste tijd komt ie ook bij me zeuren als zijn suiker wel goed is, vaak een paar uur na het eten en dat is vast omdat zijn alvleesklier opspeelt.

En alsof het meteen verschil maakt, hij zit zich al uren te wassen nu. En dat terwijl ik hem nu soms moet helpen met zichzelf schoon te houden, zwarte sokken heeft ie soms. Ik weet niet of dat echt door de gedroogde pancreas komt maar ik vind het wel opmerkelijk, dat doet ie anders dus niet.

Dus de droogmachine kan ook nog medicatie maken, als het goed is, krijgt ie nu wat stoffen binnen die hem gaan helpen met zijn pancreatitis. Pancreas is bij meerdere barf winkels te koop, dus misschien een goeie, voor mensen met een kat met pancreatitis.
Fizgig
Zeer actief

O trouwens, het stonk wel héél erg hard tijdens het drogen. Echt kokhalzen, het lijkt een beetje op de geur als je tuinbonen kookt, maar dan bedorven ofzo, brrrrrr.
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Ik zag trouwens in de rommelmarkthoek een advertentie staan met droogmachine's. Weet niet of ze al weg zijn. Maar als mensen nog op zoek zijn is dat misschien een idee?
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

Fijn dat hij het lekker vindt!!!!
Fizgig schreef:O trouwens, het stonk wel héél erg hard tijdens het drogen. Echt kokhalzen, het lijkt een beetje op de geur als je tuinbonen kookt, maar dan bedorven ofzo, brrrrrr.
Kan je het niet ergens anders neerzetten? :ugh:
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

HillieS schreef:Fijn dat hij het lekker vindt!!!!
Fizgig schreef:O trouwens, het stonk wel héél erg hard tijdens het drogen. Echt kokhalzen, het lijkt een beetje op de geur als je tuinbonen kookt, maar dan bedorven ofzo, brrrrrr.
Nou, het stond beneden, we wonen op de eerste verdieping en beneden is 'de winkel'. Dat is vroeger een winkel geweest en noemen we nu nog zo. De deur zat nog wel dicht en toch stonk het overal vreselijk. De pancreas maakt verteringssappen he, dus eigenlijk ruik je gewoon overgeefsel, hahaha, en dan opgewarmd. Maar goed, ik had het er zeker voor over hoor, echt heel fijn dat hij het lekker vindt. Als ie maar iets comfortabeler is, ik krijg gewone medicatie er echt niet in bij hem. Dus dit is echt een meevaller.
HillieS
Zeer actief

Fizgig schreef:
HillieS schreef:Fijn dat hij het lekker vindt!!!!
Nou, het stond beneden, we wonen op de eerste verdieping en beneden is 'de winkel'. Dat is vroeger een winkel geweest en noemen we nu nog zo. De deur zat nog wel dicht en toch stonk het overal vreselijk. De pancreas maakt verteringssappen he, dus eigenlijk ruik je gewoon overgeefsel, hahaha, en dan opgewarmd. Maar goed, ik had het er zeker voor over hoor, echt heel fijn dat hij het lekker vindt. Als ie maar iets comfortabeler is, ik krijg gewone medicatie er echt niet in bij hem. Dus dit is echt een meevaller.
Dat is inderdaad een meevaller... Veeeeeel waxmeltjes aan dan maar :mrgreen:
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief

Aha, nu snap ik ineens de grote populariteit van de wax meltjes op dit forum, hahaha. Ik heb geen wax meltjes, wel wierrook van Moeder's geuren. De India soort, heel sterke geur is dat. Dus dat gaat ook wel lukken. Maar soms, is het een soort mix van poep met bloemetjes en dat is eigenlijk nog viezer, haha. We hebben hier alleen wat minder ramen dan we zouden willen dus doorluchten, gaat ook niet.

Ik heb een keer gewoon twee ventilatoren op volle kracht aan gezet omdat ik de stank niet meer kon verdragen. Ik kan het ook wel ergens in het pand neerzetten, maar dat vind ik toch wat gevaarlijk. Dan heb ik het niet in het zicht en het is toch iets wat brand kan veroorzaken. Beetje gênant als je als antikraker het pand in de fik steekt natuurlijk. Maar ach, ze vinden het zo lekker, dat het me niet zoveel uitmaakt.
HillieS
Zeer actief

Dat zou inderdaad jammer zijn. En die combinatie met geurtjes kan het inderdaad soms erger maken ja :kotz: :LOL:
Afbeelding
Noppes
Vaste gebruiker

iemand al eens hele sardientjes gedroogd ? en wat was de ervaring ermee?

Afbeelding
Hylos
Zeer actief

JBK schreef:Heb sinds gisteren een Bomann en heb m in de schuur nu aanstaan met vis en kippenhartjes. Het ruikt blijkbaar zo lekker dat de (niet zo fijne) buurhondjes van de niet zo fijne buurman de tuin in willen.
Ben benieuwd, morgen op training gelijk uitproberen :mrgreen:
En, zijn ze al klaar..?! :mrgreen:

Kheb gisteren een mix van kabeljauw, kuikendijfilet en groentemix gemaakt met de vleesmolen en die vervolgens verspreid over de trays.

Voor
Afbeelding

Klaar met drogen

Afbeelding

Resultaat van 1 tray mix in kleine stukjes

Afbeelding

Tis een succes, Xavi vind het heerlijk :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Noppes
Vaste gebruiker

nou dat ziet er heerlijk uit hoor :)
doe mij ook maar een stukkie hahhaaha
Noppes
Vaste gebruiker

eendenvoetjes zitten de in :P
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Ik ga morgen spiervlees van hart, rund en paard drogen. Ben benieuwd :ok:
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Zonder het hele topic te moeten doorlezen ..... hebben jullie een link waar je een droogmachine kunt kopen??
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Wat wil je er aan uit geven?

http://www.marmelot.com/marmelot/voedse ... anguage=nl

Marmelot heeft er een aantal, ook de duurdere.

http://www.aximax.nl/catalog/clatronic- ... 68127.html

Aximax heeft de goedkope Clatronic. Is hetzelfde als e Bomann maar die blijkt lastig leverbaar te zijn momenteel.
Afbeelding
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

Hylos schreef:Wat wil je er aan uit geven?

Aximax heeft de goedkope Clatronic. Is hetzelfde als e Bomann maar die blijkt lastig leverbaar te zijn momenteel.
Die Clatronic is inderdaad dezelfde als de Bomann die veel mensen in dit topic (ook ik) hebben. Bevalt hier prima.
Ik was ook aan het zoeken, maar kon de Bomann niet vinden :wink:
Afbeelding
Noppes
Vaste gebruiker

ik heb ook de clatronic. bevalt me super goed. laatst nog van iemand hier de rekjes gekregen van de bomann en die passen perfect :) dus is idd dezelfde.
van bomann hoor ik veel defecten vandaar dat ik de clartronic had gekocht
HillieS
Zeer actief

Noppes schreef:ik heb ook de clatronic. bevalt me super goed. laatst nog van iemand hier de rekjes gekregen van de bomann en die passen perfect :) dus is idd dezelfde.
van bomann hoor ik veel defecten vandaar dat ik de clartronic had gekocht
Kijk hier eens onderaan bij de 'extra informatie' :wink:
http://www.healthcareshop.nl/product/cl ... 52023.html

Het is exact hetzelfde ding, het heeft alleen een andere naam...
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief

Hylos schreef:Wat wil je er aan uit geven?

Hartelijk dank voor de links. :ok: Heb gelijk via aximax er eentje besteld :mrgreen:
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief

Vraagje: ik heb de droger en ga beginnen. Heb nu net het min of meer bevroren vlees in dunne plakjes gesneden maar kan ik nu die bevroren plakjes al in de droger zetten of moeten die eerste helemaal ontdooien??

Edit: als jullie weggaan (hond uitlaten bijv.) zet je hem dan uit of laat je hem gewoon aanstaan (ivm risico voor brand :oeps: )
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

flatcoat schreef:Vraagje: ik heb de droger en ga beginnen. Heb nu net het min of meer bevroren vlees in dunne plakjes gesneden maar kan ik nu die bevroren plakjes al in de droger zetten of moeten die eerste helemaal ontdooien??

Edit: als jullie weggaan (hond uitlaten bijv.) zet je hem dan uit of laat je hem gewoon aanstaan (ivm risico voor brand :oeps: )
Kan er gewoon nu al in hoor! Dan duurt het misschien iets langer voor t droog is, maar dat geeft niet.
En ik laat heb mijn droger in de schuur staan, dus geen zicht erop (en weet dat er meer zijn die dat ongeveer zo hebben) en meestal heb ik hem 's nachts aan... Dus ja hoor, geen probleem :ok:
Afbeelding
Romy_
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Romy_ »

Ik heb het topic ook nog niet helemaal gelezen dus sorry als deze vraag dubbel is.

Als je een droogmachine aanzet , hoe werkt hij dan?

Ik heb hem net voor de 1e keer gebruikt en in het begin maakte het heel veel lawaai.

Nu kom ik net terug van de wandeling en is hij uit. Ik heb hem uitgezet en even gewacht en net weer aangezet (want dat deed hij niet meteen).

Toen deden de ventilators het heel langzaam en kort en ging hij weer uit.

Is dit normaal? of is hij nu al kapot?:P

(hij staat nu gewoon op aan en soms gaat hij weer aan en ventileren) is dit hoe het programma normaal loopt dan ofzo?
flatcoat
Zeer actief

Ik weet niet welke je hebt maar ik heb van de week voor de eerste keer de Clatronic gebruikt en die heb ik aangezet en hij heeft de hele dag onafgebroken zijn werk gedaan. Dus hetzelfde monotone geluid kwam eruit gedurende de 8 uur dat hij aangestaan heeft.
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

Romy_ schreef:Ik heb het topic ook nog niet helemaal gelezen dus sorry als deze vraag dubbel is.

Als je een droogmachine aanzet , hoe werkt hij dan?

Ik heb hem net voor de 1e keer gebruikt en in het begin maakte het heel veel lawaai.

Nu kom ik net terug van de wandeling en is hij uit. Ik heb hem uitgezet en even gewacht en net weer aangezet (want dat deed hij niet meteen).

Toen deden de ventilators het heel langzaam en kort en ging hij weer uit.

Is dit normaal? of is hij nu al kapot?:P

(hij staat nu gewoon op aan en soms gaat hij weer aan en ventileren) is dit hoe het programma normaal loopt dan ofzo?
ja waarschijnlijk is hij dan wel kapot, kan ook zijn dat er vuil in zit. als er nog garantie op zit zou ik het via die weg laten maken als er geen garantie meer op zit zelf open maken en schoonmaken zijn als het goed is snake bite schroeven die erin zitten.

edit: lees dat je hem voor het eerst aan heb gezet dan zou ik hem zeker terug sturen.
Afbeelding
HillieS
Zeer actief

Ik heb het ook een keer gehad dat hij raar deed. Ik heb hem toen een nacht niet aan gehad, en vervolgens weer aangedaan, en vanaf toen deed hij het vlekkeloos.
Klinkt wel zoals bij jou...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”