Ik voer zelf Burns, en dat is ook gluten vrij, op basis van aardappel en varkensvlees

t iswel zo dat als er glutenvrij opstaat, dat t dan ook daaraan moet voldoen
Moderator: moderatorteam
Dan is het niet glutenvrijCanis Sapiens schreef:Op deze zak staat niet dat het glutenvrij is.
silvester schreef:Mais kan ik niet zo snel vinden, maar rijst glutenvrij???
Hhmm, dacht het niet....
Van nature glutenvrij Een groot aantal producten is van nature glutenvrij. Veel voorkomende producten zijn: rijst (ook zilvervliesrijst),
Daarom, en op een krop sla staat ook niet glutenvrij. Geloof me: rijst is glutenvrij.Canis Sapiens schreef:Ja maar op een blik met paardenvlees staat ook niet expliciet "kipvrij", hoewel er geen kip in zit.silvester schreef:Dan is het niet glutenvrijCanis Sapiens schreef:Op deze zak staat niet dat het glutenvrij is.
jazeker welsilvester schreef:Mais kan ik niet zo snel vinden, maar rijst glutenvrij???
Hhmm, dacht het niet....
Dat rijst glutenvrij is klopt en maïs ook.Kirry schreef:Rijst is glutenvrij.
De zak voer die je gekocht heb is glutenvrij. Het kan misschien zo zijn dat ze het label 'glutenvrij' niet mogen dragen ivm weet ik wat, maar als ik naar de ingredienten kijk, dan kan je hond dit prima hebben.
Tja, ik even in de Eugen Paulie, het leerboek voor de keuken.....HillieS schreef:silvester schreef:Mais kan ik niet zo snel vinden, maar rijst glutenvrij???
Hhmm, dacht het niet....Van nature glutenvrij Een groot aantal producten is van nature glutenvrij. Veel voorkomende producten zijn: rijst (ook zilvervliesrijst),
Even gezocht op Internet
Wat jij wil. Op verschillende sites voor mensen met gluten allergie lees ik toch echt dat het wel degelijk glutenvrij is.silvester schreef:Tja, ik even in de Eugen Paulie, het leerboek voor de keuken.....HillieS schreef:silvester schreef:Mais kan ik niet zo snel vinden, maar rijst glutenvrij???
Hhmm, dacht het niet....Van nature glutenvrij Een groot aantal producten is van nature glutenvrij. Veel voorkomende producten zijn: rijst (ook zilvervliesrijst),
Even gezocht op Internet![]()
Rijst is weldegelijk niet glutenvrij!
Haha, rollende ogen nog wel. Rijst bevat absoluut geen tarwegluten en dat is (met nog een aantal graansoorten) waar we het hier over hebben. Rijstgluten en Maïsgluten veroorzaken niet dezelfde klachten.silvester schreef:Tja, ik even in de Eugen Paulie, het leerboek voor de keuken.....HillieS schreef:silvester schreef:Mais kan ik niet zo snel vinden, maar rijst glutenvrij???
Even gezocht op Internet![]()
Dan moest meneer Pauli even verder kijken dan zn neus lang was, want het is wel degelijk glutenvrij. Ik werk dagelijks met mensen die geen gluten mogen eten, dus ik kan het je echt verzekeren.silvester schreef: Tja, ik even in de Eugen Paulie, het leerboek voor de keuken.....![]()
Yup.S@ndr@ schreef:dat is dan ook waarom er niet perse glutenvrij op de verpakking staat, je moet t garanderen kunnen, kun je dat niet, kun je t ook maar beter niet claimen.
wat dus niet wil zeggen dat er gluten inzitten:
Kirry schreef:Dan moest meneer Pauli even verder kijken dan zn neus lang was, want het is wel degelijk glutenvrij. Ik werk dagelijks met mensen die geen gluten mogen eten, dus ik kan het je echt verzekeren.silvester schreef: Tja, ik even in de Eugen Paulie, het leerboek voor de keuken.....![]()
Boeiend hoor... maar waarom neem je geen kattenbrokjes dan... voor de leuk?Canis Sapiens schreef:Foto van barf is niet zo nodig. Ik barf al sinds voordat het een hype werd.
Dit is ook geen fulltime voeding, maar voor de leuk zoals ik al ergens schreef.
Inderdaad, dus als je glutenvrij wilt eten ivm intolerantie, dan is rijst dus toch geschikt, en daar gaat het hier om; of het geschikt is om te eten in een glutenvrij dieet.Liesbeth schreef:Kirry schreef:Dan moest meneer Pauli even verder kijken dan zn neus lang was, want het is wel degelijk glutenvrij. Ik werk dagelijks met mensen die geen gluten mogen eten, dus ik kan het je echt verzekeren.silvester schreef: Tja, ik even in de Eugen Paulie, het leerboek voor de keuken.....![]()
Ik ben even verder gaan zoeken en technisch gezien hebben meneer Pauli en Silvester gelijk.
Gluten wordt onderverdeeld in twee groepen eiwitten, de glutenines en de gliadines. Alleen de gliadinefractie van het gluten kan aanleiding geven tot coeliakie (gluten-intolerantie). Granen met weinig tot geen van deze gliadines (rijst, mais, teff) kunnen wel gegeten worden door mensen met coeliakie en staan daarom (onterecht) bekend als glutenvrij..