Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wel of geen broodfokkers alarm?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: wel of geen broodfokkers alarm?

Ongelezen bericht door malinois »

Jion schreef:
bouvierpoedel schreef:
Jion schreef:Er gaan hier talloze bedrijven, politieke partijen, instanties en publieke personen in negatieve zin over de tong. Allemaal smaad.
Van een groot gedeelte wel smaad en soms gewoon een mening , maar heel veel letten daar niet op of geven geen sjoege met rechtzaken of rectificatie afdwingen.
Dus smaad mag prima op dit forum, tenzij de besprokene genegen is rechtzaken aan te spannen. Apart. :denken:

Ik vind die hypothese over dat hondenvoer een stuk aannemelijker.
Smaad is diegene waar de site van is verantwoordelijk voor. Wij hebben het ooit gehad met oudste dober op een buitenlands forum. Daar werd gezegd dat onze hond, met naam en toenaam genoemd, ziek was en erfelijke gebreken had. Die had hij dus niet. De fokker heeft het betreffende forum aangeschreven en het was er binnen no-time af hoor, die (de fokker) had graag de rechtszaak aangegaan.

Zou wat zijn zeg als iedereen maar wat kon roepen. En wat is een broodfokker? De een vind dat al als iemand meer dan 2 nesten per jaar fokt met verschillende honden.... :U:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Bolus

Ongelezen bericht door Bolus »

Zelf moeten mensen ook heel goed nadenken waar ze hun hond kopen. Een hond koop je niet voor even maar voor een heel leven.
Als je bij een grote winkel of schuur komt met allemaal verschillende rassen of vervuilde huizen met een smerige tuin waar puppies rondlopen, zonder moederhond,
ja, dan zit je dus duidelijk bij een broodfokker.

Zelf probeer ik mensen te waarschuwen aangezien Charlie bij een broodfokker vandaan komt. De broodfokker is er gelukkig mee gestopt en al zijn shar-peis zijn herplaatst.
De fokker van Charlie fokte alleen shar-peis. Helaas heeft Charlie de 'normale' problemen van een shar-pei. De dierebescherming heb ik er op afgestuurd omdat de moeder van
Charlie alweer zwanger was toen Charlie nog maar vijf maanden was... Dierenbescherming heeft niks gedaan.

Vervolgens koopt de ex van mijn broer een chihuahua in België waar ze een hondje kon uitzoeken die ze mooi vond. Er liepen verschillende rassen rond.
Hij komt uit Slowakije, Oostblokhond dus! Kwamen ze later pas achter. Tsjah, ik snap haar niet, maar goed.
Ben best pissig geweest dat ze die hond daar hebben gekocht. Maar, ja, hij zag er zo lief uit... Volgens hun. Beestje is gelukkig gezond en heeft nergens last van.

Maar toch snap ik niet dat mensen 'even' een hond kopen bij zo'n broodfokker. :denken:

Als je voor een hond wilt gaan dan controleer je eerst bij de ras vereniging of het een erkende fokker is.
Geen rare ziektes, aangeboren gedragsproblemen enz. De moederhond hoort aanwezig te zijn. Er is maar één nestje aanwezig.

Je helpt de hond er niet mee maar de broodfokker...
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Bolus schreef:De dierebescherming heb ik er op afgestuurd omdat de moeder van
Charlie alweer zwanger was toen Charlie nog maar vijf maanden was... Dierenbescherming heeft niks gedaan.
Nee, want dat mag allemaal. Er zijn geen regels t.a.v welzijn.
En dat is wat ik bedoel met recht in eigen hand nemen, want het rechtssysteem zorgt in dit geval niet voor recht. Het erkent niet als dieren geweld aan wordt gedaan.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Bolus

Het is gewoon triest dat er niks aan gedaan wordt. Ondertussen lijden de honden eronder.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Bolus schreef:Het is gewoon triest dat er niks aan gedaan wordt. Ondertussen lijden de honden eronder.
Er kan wettelijk niets aan gedaan worden. En dat is triest.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Bolus

Inderdaad! :mad:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”