Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duitse Jachtterrier

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Gast

Duitse Jachtterrier

Ongelezen bericht door Gast »

Wie heeft er hier allemaal een Duitse Jachtterrier?
Wij krijgen namelijk telkens dezelfde opmerking over ons hondje of het een Duitse Jachtterrier is.
Zou leuk zijn als jullie foto's hebben, dan kan ik een beetje vergelijken.
Ik heb zelf op het moment geen foto's, want mijn andere computer is naar de maker.
Ik ben benieuwd!
janinca2002
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door janinca2002 »

kijk hier eens even na

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=38926

onyhoud wel DJT is geen huishond

Jan
Jan
Afbeelding
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

:I hij ziet er leuk uit

vergis ik me nu of heeft hij op die foto een heel klein beetje van een doberman /pincher het is niet goed te zien
anubis
Zeer actief

Ongelezen bericht door anubis »

Geschiedenis
De Jachtterrier (German Jagdterrier, Deutscher Jagd­terrier, German Hunt Terrier) is een relatief jong ras ontwikkeld na de eerste wereld oorlog toen enkele actieve jagers uit de grote foxterrier-club stapte om een eigen nieuw ras te ontwikkelen die zich uitsluitend op de prestaties in de jacht moest orienteren..
Zo besloten de ervaren jachtkynologen Rudolf Frieß, Walter Zangenberg en Carl-Erich Grünewald een zwart-rode jachthond voor onder de grond te gaan fokken.

Hun streven kreeg een toevallige helpende hand toe Walter Zangenberg van de dierentuin directeur Lutz Heck/Hagenbeck 4 zwart rode terriers kreeg die uit zuiver gefokte foxterrier stammen zouden komen. Met deze 4 honden werd begonnen met het tot stand komen van deze veelzijdige functionele jacht hond die voor verschillende soorten wild zoals wild zwijn, das, vos en wezel gebruikt kon worden.
De jachtterrier is op de eerste plaats jagers en sportieve honden. Ze zijn zeer levendig, actief en alert.
Het ras is zeer inteligent en werklustig.
Al zijn ze mensen vriendelijk is het ras niet altijd geschikt als huisdier, het is een echte werker en is erg fel.

Het is een hond van middelmatig grote, stoer uitziende met een sterk gestel. Een diepe, goed gebogen borst en een sterke, rechte rug, die redelijk lang is. Gespierde lendenen en een sterk gespierd kruis. Een gebogen, sterke hals die niet uitzonderlijk lang is. De hals loopt vanaf de schouders smaller toe naar boven. Lange, schuin staande schouders, rechte en goed gespierde benen. De middenvoet staat iets schuin. De achterhand vertoont mooie hoekingen en is stevig en gespierd. De sprongen zijn laag
De hoofdkleuren zijn zwart, zwart vermengd met grijs, en donkerbruin met lichtere aftekeningen, verder bruinrood geel op de snuit, wenkbrauwen, borst, benen en de anus. Het masker is donker of licht. Een fractie wit op de borst en de tenen is toegestaan.
De beharingis zowel kortharig als ruwharig. De beharing is hard en grof en zeer dicht.
Schofthoogte is niet hoger dan 40 cm.
Gewicht: reuen 9-10 kg en teven 7,5-8,5 kg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Re: Duitse Jachtterrier

Ongelezen bericht door fes/lou »

Donder Nanna, is er een award voor het omhoogschoppen van een stokoud topic? Ja? Dan heb jij die nu verdiend :D
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Haal jij even een ruim 9 1/2-jaar oud topic uit het stof Nanna! :LOL:
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Nanna schreef:
LongFields schreef:Haal jij even een ruim 9 1/2-jaar oud topic uit het stof Nanna! :LOL:
Ik zocht op titel :pffff: Om nou een heel nieuw topic te plaatsen vond ik ook weer zowat. Dus bij Duitse jachtterriër kon ik deze prima kwijt :mrgreen:

Vind ik ook.

Het is trouwens een leuk hondje.

Jij weet altijd wel leuke hondjes te vinden he?
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Nanna schreef:
LongFields schreef:Haal jij even een ruim 9 1/2-jaar oud topic uit het stof Nanna! :LOL:
Ik zocht op titel :pffff: Om nou een heel nieuw topic te plaatsen vond ik ook weer zowat. Dus bij Duitse jachtterriër kon ik deze prima kwijt :mrgreen:
Jaja....,mss meer kans voor t hondje bij een topic over de Dutch Adoptions ;-)

Maar helaas hier geen plek en geen geïnteresseerden. Probeer zelf nog 2 gladhaar reuen v 5-6 mnd te plaatsen omdat ze anders (als ik ze achter gelaten had) een ander lot tegemoet gegaan waren :cry:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”