Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
verzorging : te lange nagels
Moderator: moderatorteam
Re: verzorging : te lange nagels
Dan zijn zijn nagels niet te lang, scheelt weer. Hij loopt eigenlijk zelden op straat, vooral gras. Bedankt!
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
Ik doe nagels met de dremel, vooral zwarte nagels vind ik lastig. Mijn Bassen hebben heel snel lange maar ze hebben ook dikke keiharde nagels, die doe ik dus ook liever met de dremel. Sproet ook met de dremel maar die zijn vooral wit en zacht. Maar boswandelingen maken ook dat nagels niet snel slijten.
Maar dat bevalt goed??
Zijn volgens mij nog wel prijzig die apparaatjes of niet?
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
je hebt ze van furminator en die zijn rond de 39 euro.. valt dus nog wel mee.nathalie71 schreef:Maar dat bevalt goed??
Maar kun je daar ook mee die 5e nageltjes doen die rond groeien?
Prijs is redelijk...
Prijs is redelijk...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
bij pom breken die duimnageltjes gewoon af, ze zijn nog niet zo lang geweest dat ik ze moest knippen. Nu hing er gisteren weer een stuk los aan, dat bijt ze dan wel weer af.. De rest van haar nagels slijt netjes af dus daar hoef ik al helemaal niets aan te doen 

- YvetteJ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
- Contacteer:
Dat kan gewoon maar niet meer als ze eenmaal helemaal rond gegroeid zijn. Ik heb een dremel van het merk Dremel, die werkt erg goed maar is idd duur en zoveel capaciteit heb je helemaal niet nodig als je er alleen hondennagels mee doet.nathalie71 schreef:Maar kun je daar ook mee die 5e nageltjes doen die rond groeien?
Prijs is redelijk...
Groetjes Yvette
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ga ook eens op zoek naar een webshop die de furminator nagelvijl verkoopt. Lijkt me een handig apparaatje.
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik schup het oude topic gewoon weer omhoog.
Van de week heb ik Nani d'r nagels geknipt. Vond het wel eng, ze heeft witte en zwarte nagels. Maar het moest gewoon gebeuren. Ik twijfelde eerst of ik het zou laten doen, voor het geval ik te ver zou knippen / vertrouwen. Maar stukje voor stukje gedaan. Ze vond het niet wat, maar geen trauma's
Toen Figo. Die is stuk makkelijker wat dat betreft.
Dacht ik.
Nagels van de achterpoten slijten netjes, maar van de voorpoten zijn veel te lang.
Hij ging wel op zijn rug liggen, ik dacht mooi. Dan kan ik die pootjes mooi pakken. Maar als ik dan de tang er op had werd ie erg bewegelijk.
Dat werkte niet. Dus dat moet van het weekend maar even met z'n tweetjes. Ik vind het niet leuk om te doen, maar als het dan toch moet wil ik wel zeker weten waar ik knip.
Van de week heb ik Nani d'r nagels geknipt. Vond het wel eng, ze heeft witte en zwarte nagels. Maar het moest gewoon gebeuren. Ik twijfelde eerst of ik het zou laten doen, voor het geval ik te ver zou knippen / vertrouwen. Maar stukje voor stukje gedaan. Ze vond het niet wat, maar geen trauma's

Toen Figo. Die is stuk makkelijker wat dat betreft.
Dacht ik.
Nagels van de achterpoten slijten netjes, maar van de voorpoten zijn veel te lang.
Hij ging wel op zijn rug liggen, ik dacht mooi. Dan kan ik die pootjes mooi pakken. Maar als ik dan de tang er op had werd ie erg bewegelijk.
Dat werkte niet. Dus dat moet van het weekend maar even met z'n tweetjes. Ik vind het niet leuk om te doen, maar als het dan toch moet wil ik wel zeker weten waar ik knip.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
De nagels knip ik als ze 's avonds naast me op de bank ligt. Gelukkig heeft ze maar een paar nagels die geknipt moeten worden. Als ik 1 nagel stiekem heb gedaan springt ze beledigd van de bank. Mijn volgende kans komt dan pas weer na een paar dagen
Ik vind het vervelender dan zij, al heb ik een supermakkelijke guillotinetang.

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Ik ga het nu ook zo proberen. Pippa haar voorste nageltjes slijten niet of weinig af, om de zes weken moeten we ze eigenlijk laten knippen. We hebben nu drie of vier trimmers geprobeerd (ook een keertje bij de dierenarts), maar ik ga gewoon niet meer. Eén trimster was erg goed met haar, gewoon doortastend en geen gezeur. Vast op de trimtafel, band onder haar buik en pootjes naar achter en knip-knip-knip. De rest nam haar onhandig vast, trok die pootjes steeds naar voor, ik moest haar tegenhouden maar ze glipte natuurlijk steeds uit mijn armen. Beestje helemaal over de zeik, ik dacht dat ze erin ging blijven de laatste keer, duurde ook echt 20 minuten voor twee voorpootjestekkel schreef:De nagels knip ik als ze 's avonds naast me op de bank ligt. Gelukkig heeft ze maar een paar nagels die geknipt moeten worden. Als ik 1 nagel stiekem heb gedaan springt ze beledigd van de bank. Mijn volgende kans komt dan pas weer na een paar dagen![]()

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Met mijn vorige hond deed ik het ook bij de trimster. Als het trimmen dan klaar was en ik weer was verschenen (en de hond er moe van was) bleef de hond op de tafel staan. Ik stond er voor met een handvol Frolicjes. Daar was ze dan zó door gefascineerd dat ze niet merkte dat de trimster ondertussen ratsratsrats haar nagels knipteLynnepien schreef:Ik ga het nu ook zo proberen. Pippa haar voorste nageltjes slijten niet of weinig af, om de zes weken moeten we ze eigenlijk laten knippen. We hebben nu drie of vier trimmers geprobeerd (ook een keertje bij de dierenarts), maar ik ga gewoon niet meer. Eén trimster was erg goed met haar, gewoon doortastend en geen gezeur. Vast op de trimtafel, band onder haar buik en pootjes naar achter en knip-knip-knip. De rest nam haar onhandig vast, trok die pootjes steeds naar voor, ik moest haar tegenhouden maar ze glipte natuurlijk steeds uit mijn armen. Beestje helemaal over de zeik, ik dacht dat ze erin ging blijven de laatste keer, duurde ook echt 20 minuten voor twee voorpootjestekkel schreef:De nagels knip ik als ze 's avonds naast me op de bank ligt. Gelukkig heeft ze maar een paar nagels die geknipt moeten worden. Als ik 1 nagel stiekem heb gedaan springt ze beledigd van de bank. Mijn volgende kans komt dan pas weer na een paar dagen![]()
Ik vind het vervelender dan zij, al heb ik een supermakkelijke guillotinetang.Die eerste trimster zit wat verder weg en mijn ouders willen daar eigenlijk niet meer heen. Ik heb wel wat ervaring met konijnennageltjes en zo dus ik doe het wel eens als ze gewoon op de bank ligt te slapen, dat zal heel wat minder stress zijn.

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
- Zeer actief
Het topic is opgeschoond. Het topic gaat niet over PdeB en ze kan hier niet reageren omdat haar account op non-actief staat. Graag weer on-topic.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
moderatorteam schreef:Het topic is opgeschoond. Het topic gaat niet over PdeB en ze kan hier niet reageren omdat haar account op non-actief staat. Graag weer on-topic.
Nou, da's ook lekker opgeschoond... ook mijn ón-topic reactie is weggehaald en ik ga het niet opnieuw typen.

lieke schreef: On-topic: ik hoefde de nagels van mijn collies nooit te knippen. Op mijn eerste collie na, die twee wolfsklauwen had die natuurlijk regelmatig bijgeknipt moesten worden. Maar Kyra loopt nu nog heel weinig. Te weinig om de nagels te laten slijten, dus die moet ik eens in de zoveel tijd even bijknippen. Of vijlen. Iets wat ze heerlijk vindt. Malle meid.
Bonnie heeft van die prachtige X-poten dus haar nagels slijten ook niet. Maar zij bijt nagels. Halve avonden zit ze op haar nagels te kluiven. Vieze gewoonte maar het scheelt mij wel werk.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
alm@ schreef:Was ik iets té ijverig? Sorry

Keurig teruggezet... bedankt!

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Okay, ik ben dus wel een beetje een mietje na gelezen te hebben dat het kan bloeden als een rund. Dus heb vanaaf de tang overhandigd aan vriend en ik zat ernaast met een pak bloem
Figo is geknipt
Het kan nog ietsje korter, maar we doen over een week weer een klein stukje en dan is het goed.

Figo is geknipt

Het kan nog ietsje korter, maar we doen over een week weer een klein stukje en dan is het goed.