De tweede en derde graad lopen 2x een VP per competitiedag, en 1x een JP.
We begonnen met het eerste VP. Dat liep lekker, helaas een raakvlakfout bij de afloop schutting, maar het was een behoorlijk snel rondje (bleek de vierde tijd uiteindelijk). Dit leverde ons de vijfde plek op in dit parcours.
Het tweede rondje was de JP, ging ook erg goed en zeker voor ons doen erg snel, alleen maakte Tapas een klein uitstapje naar het bordje wat voorbij de palen stond, dat kostte ons denk ik minimaal een seconde én een weigering. Desondanks leverde het de tweede tijd nog op (zonder het uitstapje was dat de beste tijd geweest...), en een vierde plek.
Het derde rondje ging ook lekker, totdat ik iets te laat was met het aangeven van wat de bedoeling was en Tapas het gat van de tunnel in het vizier kreeg... We hadden nog een fractie van een seconde oogcontact maar Tap besloot dat ze toch door de tunnel ging in plaats van naar mij toe. Heel erg jammer want de rest van het rondje ging gewoon heel lekker. Disk dus!
Na 2 wedstrijden staat Tapas op een nette vierde plek, de eerste plaats zit er niet meer in aangezien die zo veel voor staat dat het amper meer in te halen is, maar wie weet kunnen we nog stijgen naar plek 3 of 2. Dat zou wel heel leuk zijn en we gaan er in ieder geval ons best voor doen!
Beste Laekense in de competitie zal ze hoe dan ook zijn, aangezien ze de enige Laekense is tussen alle andere Belgen.

Filmpje:
http://youtu.be/sPp6IDuqcc0