Mijn naam is Ilona, en zoals mijn naam al zegt zou ik graag een hond willen samen met mijn vriend Rob. Ik zal onze situatie even schetsen:
We wonen samen met onze 2 Noorse boskatten, Falco en Noa, in een klein appartement in Doorwerth. Voor de mensen die Doorwerth niet kennen... Het is een rustige, groene plaats en zijn dan ook binnen een minuut in het bos.
We hebben vroeger (toen we nog bij onze ouders woonden) honden gehad, maar sinds we op onszelf wonen is het bij katten gebleven. We hebben dus nog niet echt ervaring met het opvoeden van honden. Als we een hond nemen gaan we sowieso op puppycursus. We zijn natuurlijk helemaal enthousiast geworden van het idee van een hond. We willen echter wel een verstandige keuze maken en ons goed laten voorlichten.
We zijn allebei actief/sportief en willen dan ook een hond die dat ook is. Het moet echter geen probleem zijn als de hond 1 dag iets minder beweging krijgt. Wij denken aan lange wandelingen van een paar uur, mee fietsen, mee hardlopen. We gaan graag een dagje naar het strand of een weekendje naar de Ardennen en willen dat de hond dan ook mee gaat. Eigenlijk zouden we een hond willen die overal mee naar toe kan (bezoekjes naar ouders enz). We zijn 25, wat betekend dat we nu nog geen kinderen willen maar tzt wel. Een sociale hond zou dus zeker prettig zijn.
We werken allebei. Rob 40 uur, ik 32. Wel werken we allebei onregelmatig, waardoor we waarschijnlijk wel kunnen regelen dat de hond iets minder lang alleen thuis zit.
Al met al dus wel wat punten die het lastig maken om een hond te nemen: klein appartement, 2 katten, we werken allebei, en in de toekomst hopen we dat er kindjes komen. Maar toch willen we misschien de stap zetten.
We hebben natuurlijk zelf nagedacht over wat rassen. Rob vindt een herder geweldig, ik ben daar niet zo van. Ik vind de labradoodle geweldig, en ook de poedel zou volgens mij best geschikt kunnen zijn voor ons, alleen Rob lachte me keihard uit toen ik daar mee aan kwam. Rassen die we allebei leuk vinden: husky, border collie, toller, Australische kelpie en de Friese Stabij. Waarvan we tot nu toe denken dat die laatste goed bij ons zou kunnen passen.
We zijn erg benieuwd wat jullie mening is, en of jullie misschien nog met andere rassen voor de dag komen waar wij niet op gekomen zijn