Hier krijgen ze vanaf dag 1 een scheutje magere yoghurt in de ochtend over hun brokken. Ook in de kong wordt het gebruikt voor 'ijsjes' (ingevroren).
Kaas gebruik ik ook vaak voor de kong (en dan eerst nog ff in de magnetron en af laten koelen zodat ze er lekker lang mee doen) en soms als beloning (kleine stukjes).
Ik heb er nog nooit problemen aan ondervonden. Ik geef dus magere yoghurt en jonge kaas. Het moeten natuurlijk geen hele pakken/hompen worden, maar verder zie ik geen probleem

Sommige honden gaan er van aan de diarree (als het niet wordt opgebouwd/teveel in één keer/er niet tegen kunnen).
Varkensvlees wordt afgeraden vanwege de ziekte van Aujeszky (komt alleen voor in rauw vlees), hoewel Nederland vrij is wordt er natuurlijk ook vlees geïmporteerd (hoewel daar wel strenge controle op is volgens mij), maar bij dit zou ik wel iets hebben van: better safe than sorry (maar dat is misschien persoonlijk).
Graan is niet iets wat een hond 'nodig' heeft, als hoofdbestanddeel van een brok bijvoorbeeld wil ik het absoluut niet, maar voor een tussendoortje zie ik daar geen problemen in. Liever niet (geef toch de voorkeur aan vleessnacks), maar als het er wel in zit dan gaat je hond daar niet dood van. Als je hond er allergies voor is (slecht op reageert) zou ik het uiteraard wel vermijden.