Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
22 maart wandelen whytemerplas zwolle
Moderator: moderatorteam
- pointer
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Dsk/pointer
Hound - Aantal honden: 2
Re: 20 november 09,30 uur wandelen whytemerplas zwolle
Ha, ha ja Pablo is idd een grote stuiterbal. Zit tot nu toe geen kwaad in, maar hij denkt dat de hele wereld op don Pablo zit te wachten. Kan voor een klein hondje wat teveel van het goede zijn, denk ik.
Groetjes Iris
Klinkt als een mooi maatje voor mijn Vriendpointer schreef:Ha, ha ja Pablo is idd een grote stuiterbal. Zit tot nu toe geen kwaad in, maar hij denkt dat de hele wereld op don Pablo zit te wachten. Kan voor een klein hondje wat teveel van het goede zijn, denk ik.

Als die twee samen gaan stuiteren dan hoeft Nathalie niet bang te zijn voor haar hondjes. Die worden straal genegeerd

hahaha...ja
Het duurde even voordat Pablo toch rustiger werd en er zelfs even bij ging zitten,maar zoals een echte jachthond betaamd:Hij had ogen en oren overal....alles wat bewoog reageerde hij op haha.
Toen hij mijn hondjes zag..hup...leuk,leuk ,leuk...spelen!!!!
Maar Vlinder en Romy zijn natuurlijk helemaal niets van dit alles gewent,die hebben alleen de tuin en de keuken gezien en elkaar....grote honden?Of andere dieren zoals schapen,koeien...en de ezel van de kinderboederij?Daar gaat Vlinder voor op de vlucht.
Romy gaat mij met enorme grote ogen aan staan kijken alsof ze zeggen wil"Er gebeurd toch niks he vrouwtje? "
Gaat vaak al heel goed hoor,maar Vlinder die vond Pablo wat eng toen.Pablo kon niet van haar kont af blijven,vond ze niet zo leuk.
Romy ging rustig zitten kijken.
Kwam er ook nog een loslopende Stabij op ze af...weer zo`n groot ding...maar die liep rustig langs,snuffelde en liep weer door.
Het duurde even voordat Pablo toch rustiger werd en er zelfs even bij ging zitten,maar zoals een echte jachthond betaamd:Hij had ogen en oren overal....alles wat bewoog reageerde hij op haha.
Toen hij mijn hondjes zag..hup...leuk,leuk ,leuk...spelen!!!!
Maar Vlinder en Romy zijn natuurlijk helemaal niets van dit alles gewent,die hebben alleen de tuin en de keuken gezien en elkaar....grote honden?Of andere dieren zoals schapen,koeien...en de ezel van de kinderboederij?Daar gaat Vlinder voor op de vlucht.
Romy gaat mij met enorme grote ogen aan staan kijken alsof ze zeggen wil"Er gebeurd toch niks he vrouwtje? "
Gaat vaak al heel goed hoor,maar Vlinder die vond Pablo wat eng toen.Pablo kon niet van haar kont af blijven,vond ze niet zo leuk.
Romy ging rustig zitten kijken.
Kwam er ook nog een loslopende Stabij op ze af...weer zo`n groot ding...maar die liep rustig langs,snuffelde en liep weer door.
Bang ben ik ook niet hoor,maar ik vind het sneu als ze zelf alleen maar bang zijn i.p.v.dat ze het ook leuk vinden.
Zo`n dag als net omschreven was wel veel opeens als je zo klein bent en niks gewent.
Romy wilde ook erg graag weer richting huis..
Zo`n dag als net omschreven was wel veel opeens als je zo klein bent en niks gewent.
- pointer
- Zeer actief
Die hond van mij heeft ook geen manieren, toch denk ik dat het bij de Wijthemerplas wel goed komt. Na een eerste kennismaking valt zijn oog vooral op mede hyperhonden die gezellig mee willen rennen.
Hij is vaak wel de snelste, zal zijn ego wel goed doen. Hij moest het 1 keer afleggen tegen een razendsnelle en wendbare whippet. Kwam de zieligerd bij mij pruilen. Tja.. Pablootje daar wordt je een grote jongen van.
On topic: Nathalie ik kan je woensdag wel meenemen met de auto. Pablo zit in de kofferbak met hondenrek ertussen, dus je hondjes kunnen veilig op de achterbank.
Hij is vaak wel de snelste, zal zijn ego wel goed doen. Hij moest het 1 keer afleggen tegen een razendsnelle en wendbare whippet. Kwam de zieligerd bij mij pruilen. Tja.. Pablootje daar wordt je een grote jongen van.
On topic: Nathalie ik kan je woensdag wel meenemen met de auto. Pablo zit in de kofferbak met hondenrek ertussen, dus je hondjes kunnen veilig op de achterbank.
Groetjes Iris
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Wat is nu precies de bedoeling dan? Is deze wandeling alleen voor een select groepje ofzo? Aangezien de tijden onderling steeds veranderen!
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

Ik bedoelde dat niet letterlijk hoor. Begrijp je heel goed. Alle hondjes moeten het leuk hebben. Ik bedoelde meer dat wanneer onze honden druk met elkaar zijn jij gerust mee zou kunnen lopen met jouw hondjes omdat ze dan wellicht helemaal geen aandacht voor elkaar hebben en jouw hondjes dan ook wennen aan de nabijheid van grotere of drukkere honden.nathalie71 schreef:Bang ben ik ook niet hoor,maar ik vind het sneu als ze zelf alleen maar bang zijn i.p.v.dat ze het ook leuk vinden.
O dat is wel heel lief van je....
Even brainstormen.
Ik had in gedachte dat ik met de fiets kwam met de kar er achter,mocht het dan niet gaan kan ik altijd nog mee lopen met kar.
En Romy is wel vrij snel moe met dat platte neusje.
Aan de andere kant is het wel prettig met de auto ,zeker als ik kijk naar de weersvoorspellingen.
Het is best wel een stuk fietsen met die kar...
Op zich...
Nou,ik denk dat ik je aanbod wel wil accepteren!
Ik moet er dan toch al veel vroeger uit dan anders omdat ik normaal gesproken wacht tot mijn zoontje naar school is en daarna ga ik wassen,aankleden en de hondjes uit laten.
Nou,ik vind het een goed idee.
Hoe laat wil je hier zijn dan?Kwart over 9 ?
Stuur je dan wel een pb met het adres
Even brainstormen.
Ik had in gedachte dat ik met de fiets kwam met de kar er achter,mocht het dan niet gaan kan ik altijd nog mee lopen met kar.
En Romy is wel vrij snel moe met dat platte neusje.
Aan de andere kant is het wel prettig met de auto ,zeker als ik kijk naar de weersvoorspellingen.
Het is best wel een stuk fietsen met die kar...
Op zich...
Nou,ik denk dat ik je aanbod wel wil accepteren!
Ik moet er dan toch al veel vroeger uit dan anders omdat ik normaal gesproken wacht tot mijn zoontje naar school is en daarna ga ik wassen,aankleden en de hondjes uit laten.
Nou,ik vind het een goed idee.
Hoe laat wil je hier zijn dan?Kwart over 9 ?
Stuur je dan wel een pb met het adres

Frolic schreef:Ik bedoelde dat niet letterlijk hoor. Begrijp je heel goed. Alle hondjes moeten het leuk hebben. Ik bedoelde meer dat wanneer onze honden druk met elkaar zijn jij gerust mee zou kunnen lopen met jouw hondjes omdat ze dan wellicht helemaal geen aandacht voor elkaar hebben en jouw hondjes dan ook wennen aan de nabijheid van grotere of drukkere honden.nathalie71 schreef:Bang ben ik ook niet hoor,maar ik vind het sneu als ze zelf alleen maar bang zijn i.p.v.dat ze het ook leuk vinden.
Dat begreep ik er wel uit hoor.

Ik wilde zelf alleen zeggen dat ik niet bang ben,wel logisch op mijn hoede,jullie honden lijken mij zeker niet kwaadaardig.En het zijn reuen hè?Die van mij teefjes,dat maakt vaak ook wel uit.
mmartinn schreef:Wat is nu precies de bedoeling dan? Is deze wandeling alleen voor een select groepje ofzo? Aangezien de tijden onderling steeds veranderen!
Nee joh,natuurlijk niet!
Ik zie niet wat je bedoeld met de tijden,het was voor a.s. gewoon half 10.
Wees welkom!
Gezellig.
O ik snap je verwarring al.
Nee ik ga maandag even met Frolic oefenen bij ons bij de Dijk
Nee ik ga maandag even met Frolic oefenen bij ons bij de Dijk
Nee hoor, tijd is gewoon woensdag 9.30 bij de Wythmenerplas.mmartinn schreef:Wat is nu precies de bedoeling dan? Is deze wandeling alleen voor een select groepje ofzo? Aangezien de tijden onderling steeds veranderen!
Nathalie woont dicht bij mij in de buurt, wij hebben afgesproken om elkaar maandag even te ontmoeten om even met onze honden te oefenen.
- pointer
- Zeer actief
Mmartinn, ik begrijp de verwarring. Nathalie en Frolic probeerden hun dagelijkse uitlaatronde op elkaar af te stemmen, om de honden aan elkaar te laten wennen.
Maar 20 nov. 9. 30 uur Wijthemerplas, staat gewoon vast op de kalender en iedereen is welkom. Graag zelfs.
Ik ben allergisch voor kliekjes gedoe, dus iedereen welkom.
Nathalie wil je even je adres pb'en, dan haal ik je woensdag op.
Maar 20 nov. 9. 30 uur Wijthemerplas, staat gewoon vast op de kalender en iedereen is welkom. Graag zelfs.
Ik ben allergisch voor kliekjes gedoe, dus iedereen welkom.
Nathalie wil je even je adres pb'en, dan haal ik je woensdag op.
Groetjes Iris
Ga ik doen...ik was even de hondjes uit laten......brr,koud buiten.
- mmartinn
- Zeer actief
Ja, verkeerde seizoen komt er weer aannathalie71 schreef:Ga ik doen...ik was even de hondjes uit laten......brr,koud buiten.

Ik twijfel wel heel erg of ik ze mee moet nemen woensdag met 4 van die grote honden .Misschien is dat een hoop stress,mee in de auto zijn ze niet gewent en dan zo`n wandeling met 4 reuzen (in hun ogen)
Misschien kan ik beter met een kleine hondjes wandeling mee gaan als ze die hier in de buurt ook houden.Of als er meer mensen mee gaan met kleine hondjes.
Het lijkt me voor hun niet fijn.
Ik sla deze keer dan toch maar over.
Misschien zijn er mensen hier met kleinere hondjes die willen wandelen?
Misschien kan ik beter met een kleine hondjes wandeling mee gaan als ze die hier in de buurt ook houden.Of als er meer mensen mee gaan met kleine hondjes.
Het lijkt me voor hun niet fijn.
Ik sla deze keer dan toch maar over.
Misschien zijn er mensen hier met kleinere hondjes die willen wandelen?
ik heb Iris pb gedaan en Frolic terug beantwoord
- mmartinn
- Zeer actief
Waar moeten we eigenlijk zijn? Verzamelpunt! Start!

- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Jammer Nathalie, ik verwacht echt geen problemen met die reuzen.
verzamelen op de parkeerplaats.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
ik heb een zieke thuis dus ik kan niet mee 

- mmartinn
- Zeer actief
Hoeveel komen er dan? Want wij zijn wel van plan te komen. Moet driekwartier rijden, en als er dan maar 1 hond is haha

wiebel schreef:Jammer Nathalie, ik verwacht echt geen problemen met die reuzen.
Nee dat zal ook niet aan de honden liggen hoor maar ik vind ze nog te bang voor grotere honden.
Is voor hun niet echt leuk een uitje met 4 grote honden waar ze bang voor zijn.
Vandaag ook weer een grote hond ontmoet.Een Samojeed .Romy was er erg bang voor.
Maar ze gingen naast me zitten en de Samojeed ging liggen.
met 40 cm er tussen...even wat gekletst.Toen weer verder lopen,de hond ging op staan en ging meteen naar Vlinder toe,die schrok zich helemaal lam en kroop in elkaar.Die had ze even niet aan zien komen.Toen wilde de hond nog even aan Romy snuffelen.Nee dat wilde ze niet ze kroop achter mijn benen.Toen besloot de Samojeed te gaan blaffen

Dus op zich,na het kennis maken gingen ze rustig zitten alle 3.
Toen de hond op stond was hij wel heel groot vonden ze,en toen de hond ze opeens wilde benaderen werden ze erg bang en blaffen er bij was helemaal om voor te vluchten...hmm
Ligt een beetje aan de hond maar dit vonden ze niet zo leuk.Was wel een teef.Met reuen kunnen ze wat beter.
Laatst gewijzigd door nathalie71 op 19 nov 2013 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Wel een prachtige hond!Misschien hebben jullie haar ook al eens ontmoet,een mooie witte IJsbeer.Met een wel harde schelle blaf..zo hee
- pointer
- Zeer actief
Ik ben er met Pablo en wiebel zal er zijn met Boef.
Groetjes Iris
- wiebel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Boef zal die 2 kleintjes compleet negeren, dat voelt hij wel aan en daar zullen ze dus geen last van hebben.
Inmiddels ken ik pablo ook en die vooral met zichzelf bezig en rent grote rondjes om de lopende groep heen.
Castor ken ik nog niet.
En dat is het groepje.
Denk dat die spanning en angst komt omdat je blijft praten, zo bouw je spanning op. Gewoon lopen met de hele groep is beter en zal het allemaal wel los lopen en gaan de weg durven ze vaak dan ook meer omdat ze onder het lopen kunnen chekken hoe de andere honden zijn.
Inmiddels ken ik pablo ook en die vooral met zichzelf bezig en rent grote rondjes om de lopende groep heen.
Castor ken ik nog niet.
En dat is het groepje.
Denk dat die spanning en angst komt omdat je blijft praten, zo bouw je spanning op. Gewoon lopen met de hele groep is beter en zal het allemaal wel los lopen en gaan de weg durven ze vaak dan ook meer omdat ze onder het lopen kunnen chekken hoe de andere honden zijn.
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
- pointer
- Zeer actief
Ik sluit me bij Wiebel aan, maar jij kent je hondjes het best.
Die prachtige Samojeed ken ik, komen we vaak tegen. Pablo en deze grote witte pluizebol vinden elkaar wel leuk. Maar de Samojeed kan niet los, dus heb ik een hond die zich in letterlijk allerlei bochten gaat wringen om die Samojeed te enthousiastmeren tot een rondje rennen, en dat gaat nu eenmaal niet.
Die prachtige Samojeed ken ik, komen we vaak tegen. Pablo en deze grote witte pluizebol vinden elkaar wel leuk. Maar de Samojeed kan niet los, dus heb ik een hond die zich in letterlijk allerlei bochten gaat wringen om die Samojeed te enthousiastmeren tot een rondje rennen, en dat gaat nu eenmaal niet.
Groetjes Iris
Nathalie, ik ga gewoon regelmatig met mijn hond rond 9.00 wandelen daar en als we jullie zien lijn ik hem aan en loop langs jullie heen. Gewoon aan paar keer heen en terug. Ik heb een reu, met wat lekkers in mijn hand ziet die jouw hondjes niet eens staan.
Daar gebeurd echt niks mee. Als we dat een paar keer gedaan hebben dan zien we verder wat we doen. Hoeft toch ook niet in een week opgelost te worden? Nemen we gewoon de tijd voor.
Die Samojeed ken ik wel, met een man die met Duits accent praat toch? Die hond wil zo graag spelen, maar hij durft haar niet los te laten omdat ze niet bij hem terug komt.
En ik laat mijn loslopende hond niet met een aangelijnde hond spelen, dat vind hij dan weer jammer.
Daar gebeurd echt niks mee. Als we dat een paar keer gedaan hebben dan zien we verder wat we doen. Hoeft toch ook niet in een week opgelost te worden? Nemen we gewoon de tijd voor.
Die Samojeed ken ik wel, met een man die met Duits accent praat toch? Die hond wil zo graag spelen, maar hij durft haar niet los te laten omdat ze niet bij hem terug komt.
En ik laat mijn loslopende hond niet met een aangelijnde hond spelen, dat vind hij dan weer jammer.
Ja klopt hij had nu ook zijn vrouw bij zich.
Vlinder en Romy kunnen ook nog niet los.Dat is wel lastig voor honden die willen spelen en ik heb 2 ukkies aan de lijn.
Pablo wilde ook spelen en wilde ook heeeel graag aan Vlinders kont zitten,dat vond ze niet zo leuk..haha
Maar je hebt gelijk hoor,ik bedoel Romy is hier net 2 maanden heeft al een hoop moeten leren en mee moeten maken in haar nieuwe gebied.
Ze hebben natuurlijk beide nooit andere honden gezien.
En dat hoeft ook niet in een week opgelost.
En misschien gaan ze grote honden wel nooit leuk vinden.
De meeste kleintjes lijken ze wel leuk maar laatst een niet zo`n vriendelijk Jack Russel teef tegen gekomen.Die mevrouw zei later ook dat ze teefjes niet zo leuk vond
Wat een kattekop! haha
Ik zorg dat ik van de week rond 9 uur daar ook een keer loop.Moet even kijken hoe het morgen met Romy gaat.Die had gisteren de boel onder gespuugd.Gaat vandaag wel goed.
Vlinder en Romy kunnen ook nog niet los.Dat is wel lastig voor honden die willen spelen en ik heb 2 ukkies aan de lijn.
Pablo wilde ook spelen en wilde ook heeeel graag aan Vlinders kont zitten,dat vond ze niet zo leuk..haha
Maar je hebt gelijk hoor,ik bedoel Romy is hier net 2 maanden heeft al een hoop moeten leren en mee moeten maken in haar nieuwe gebied.
Ze hebben natuurlijk beide nooit andere honden gezien.
En dat hoeft ook niet in een week opgelost.
En misschien gaan ze grote honden wel nooit leuk vinden.
De meeste kleintjes lijken ze wel leuk maar laatst een niet zo`n vriendelijk Jack Russel teef tegen gekomen.Die mevrouw zei later ook dat ze teefjes niet zo leuk vond

Ik zorg dat ik van de week rond 9 uur daar ook een keer loop.Moet even kijken hoe het morgen met Romy gaat.Die had gisteren de boel onder gespuugd.Gaat vandaag wel goed.
Ik ben er morgen niet en donderdag ook niet rond die tijd. Ga het vrijdag proberen, zie vanzelf of je er loopt en anders komt het volgende week een keer.
- mmartinn
- Zeer actief
Castor blijft wel bij die kleintjes weg. Over algemeen vind ie kleine hondjes niks aan, zijn in zijn ogen vaak druktemakertjes