Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog zo'n vraag.. Maar welk ras raden jullie ons aan?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Nog zo'n vraag.. Maar welk ras raden jullie ons aan?

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ilonawileenhond schreef:De stabij lijkt ons de beste optie omdat het een sociaal beestje is. Actief, maar niet zo actief als bv een border collie en ik huis rustig zolang er natuurlijk voldoende beweging buiten is. Maar een dagje iets minder kan. Het is een eigenwijs beestje en dat vinden we wel leuk. Dat is tenminste gebaseerd op de informatie die ik over de stabij gevonden heb.
Ik zou me daar eerst toch eens goed in verdiepen.
Kijk hier eens voor het karakter, dat is wel leerzaam. http://www.eenhoornleijn.nl/Karakter.htm
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Kaatje3110
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): flatcoat
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Kaatje3110 »

nou, voor mijn zelf telt de ruimte in huis, maar vooral, een appartement heeft geen tuin. Een hond, een grote hond, zonder tuin, dat zou ik dus niet willen.

Wij namen onze hond mee op vakantie een paar weken geleden. Een groot huis, maar geen tuin. ELKE plas moet dus via een tochtje door de stad. Dat vind ik dus al niet prettig. Dan nog een echte wandeling, en trainen enz. Als onze hond dagen de tuin niet uitkomt, is die nog steeds happy. Maar in huis, zonder lucht dus lekker in haar eentje buiten, was ze na een paar dagen niet meer happy.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

silvester schreef:Als ik je vriend was zou ik een mops nemen, kan ie altijd de hond de schuld geven van overdadig gesnurk na een krat bier. :mrgreen:
Alleen stort het beestje wel in bij de sportievere doeleinden, want hij kan niet fatsoenlijk ademhalen.

Onderschat de conditie niet van de kleinere honden en kleinere hondenrassen. Die kunnen ook heel goed mee joggen.

Zouden jullie niet liever een kant en klaar hond uit het asiel nemen? Een die ook bij kinderen kan? Dan kun je dat niet verpesten als straks de eerste geboren wordt zodat hij weer moet wieberen.

En hou er rekening mee dat een hond tijd kost, ook als je een kind krijgt dat tijd kost. En dat je dat kunt combineren. Ik zag gisteren op marktplaats weer een advertentie van honden die weg moesten omdat het niet meer te combineren viel met de kinderen.

Denk eens aan een springerspaniel, of bijvoorbeeld een Tibetaanse terrier. Poedels zijn ideaal: ruien niet, super intelligent, speels, sportief, goed aanpassingsvermogen. In 3 verschillende maten. Of een kruising met een poedel.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Marjoleine schreef:
Eilfy schreef: Stabij's kunnen doorgaans prima met een dagje wat minder en hebben (voor zover ik dat hoor/zie) iets minder behoefte aan uitdaging. Dus de stabij zou dan nog de beste optie zijn.
Dan weet je het niet goed ;)
Stabijs kunnen best een dagje met minder beweging ja, maar hebben wel degelijk veel behoefte aan uitdaging, En als je dat niet geeft worden ze erg vervelend.
Daar is een Toller dan heilig bij.

Een stabij is van oorsprong een zelfstandig werkende ongediertejager. Dat zou toch al genoeg moeten zeggen.
Met een dagje "wat minder" bedoelde ik niet zozeer minder beweging als wel mentale uitdaging en dat dan vergeleken met een kelpie of een border. Een stabij heeft qua uitdaging minder nodig dan die twee rassen en kan zich doorgaans prima vermaken met wandelen (tenminste: dit geldt voor de 6 stabij's die ik ken). Natuurlijk gaat dit niet op als je alleen maar met ze wandelt en zullen ze ontzettend veel plezier hebben als je met ze bezig gaat maar het is minder "moeten" dan bij de kelpie en de border.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Eilfy schreef:
Marjoleine schreef:Een stabij is van oorsprong een zelfstandig werkende ongediertejager. Dat zou toch al genoeg moeten zeggen.
Met een dagje "wat minder" bedoelde ik niet zozeer minder beweging als wel mentale uitdaging en dat dan vergeleken met een kelpie of een border. Een stabij heeft qua uitdaging minder nodig dan die twee rassen en kan zich doorgaans prima vermaken met wandelen (tenminste: dit geldt voor de 6 stabij's die ik ken). Natuurlijk gaat dit niet op als je alleen maar met ze wandelt en zullen ze ontzettend veel plezier hebben als je met ze bezig gaat maar het is minder "moeten" dan bij de kelpie en de border.
Ja, een kelpie en een border zijn ook uitzonderlijk.
Maar een stabij wordt zwaar onderschat. Alleen wandelen is zeker niet genoeg.

Of laat ik het zo zeggen: ik ben echt niet heel moeilijk op dit vlak, maar of ik aan TS een pup zou verkopen is maar zéér de vraag.
Ik fok het ras zo'n 25 jaar dus ik denk dat ik ze wel redelijk ken.

Afbeelding

iones
Zeer actief

In de terrier rassen zitten leuke sportieve en energieke rassen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Kaatje3110 schreef:nou, voor mijn zelf telt de ruimte in huis, maar vooral, een appartement heeft geen tuin. Een hond, een grote hond, zonder tuin, dat zou ik dus niet willen.

Wij namen onze hond mee op vakantie een paar weken geleden. Een groot huis, maar geen tuin. ELKE plas moet dus via een tochtje door de stad. Dat vind ik dus al niet prettig. Dan nog een echte wandeling, en trainen enz. Als onze hond dagen de tuin niet uitkomt, is die nog steeds happy. Maar in huis, zonder lucht dus lekker in haar eentje buiten, was ze na een paar dagen niet meer happy.
Met tuin heb je dus weer makkelijker gemakzucht...
Ik woon in een appartement, nu wel groter dan voorheen, met twee redelijk formaat honden, Mechelaar en tatra. Ze komen echt niks te kort hoor en zijn rustig in huis, juist doordat ik veel met ze doe en ook veel buiten ben. Nu heb ik ook een aardig balkon erbij, maar dat had ik voorheen ook niet.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Jeannettebo schreef:
Kaatje3110 schreef:nou, voor mijn zelf telt de ruimte in huis, maar vooral, een appartement heeft geen tuin. Een hond, een grote hond, zonder tuin, dat zou ik dus niet willen.

Met tuin heb je dus weer makkelijker gemakzucht...
Ik woon in een appartement, nu wel groter dan voorheen, met twee redelijk formaat honden, Mechelaar en tatra. Ze komen echt niks te kort hoor en zijn rustig in huis, juist doordat ik veel met ze doe en ook veel buiten ben. Nu heb ik ook een aardig balkon erbij, maar dat had ik voorheen ook niet.
Absoluut.
In ons laatste nest wetters hadden we kopers die me niet zo lekker zaten, al kon ik er de vinger niet op leggen.
Hun sterkste argument was dat ze 3 ha grond hadden.
Uiteindelijk was dat voor mij de reden ze af te wijzen.
Leuk hoor, zoveel grond. Maar voor je het weet komt die hond de erfgrens niet meer over dus. En laat ik dat nou een slechte zaak vinden ;)

Afbeelding

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Nou, ik zou het mijn hond wel gunnen hoor.
Ik denk dat ze het fantastisch zou vinden om zelfstandig te struinen op eigen terrein. Ik vind het een beetje gek om juist dáárom een pupkoper af te wijzen.
Het ligt toch volledig aan de eigenaar of hij nog wat met de hond gaat doen of niet. 3ha land zou voor mij in ieder geval geen reden zijn om niets met mijn hond te gaan ondernemen :19:

Ik merk dat zelfstandig struinen mijn hond gelukkig maakt. Ik vind jammer dat ik het haar in de winter niet kan bieden.
Afbeelding
Ilonawileenhond
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Ilonawileenhond »

Voor ons is de ruimte het probleem niet denk ik. We zitten zo dicht bij het bos, we zijn allebei actief en ik denk dat de hond qua beweging niets te kort komt.
We zijn nu toch wel meer naar een hond uit het asiel aan het kijken. Denk inderdaad dat we op dit moment niet de keuze moeten maken voor een puppy vanwege het werk. Dat kan dan nog in de toekomst.
We hopen dus dat we een leuke lieve hond tegen komen waar we allebei verliefd op worden :)

Bedankt voor al jullie reacties!
Paisley
Zeer actief

Stichtingen die buitenlandse honden naar nederland halen kunnen ook héle leuke honden in huis hebben.
Van alle leeftijden, ook veel jonge honden.

http://www.dogswithhope.nl/honden-in-ne ... /RHEA.html
Rhea :I:
Afbeelding
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Paisley schreef:Nou, ik zou het mijn hond wel gunnen hoor.
Ik denk dat ze het fantastisch zou vinden om zelfstandig te struinen op eigen terrein. Ik vind het een beetje gek om juist dáárom een pupkoper af te wijzen.
Het ligt toch volledig aan de eigenaar of hij nog wat met de hond gaat doen of niet. 3ha land zou voor mij in ieder geval geen reden zijn om niets met mijn hond te gaan ondernemen :19:
Natuurlijk gun je dat, maar het is wel érg makkelijk.

En als mensen dan twee bedrijven hebben, twee pubers en nog een bed & breakfast ook, en hun argument dat de hond niks te kort komt omdat ze dus 3 ha grond hebben, dan weet ik redelijk zeker dat die hond niet meer gaat zien dan die 3 ha ;)
En nee. Dan krijgen ze dus in elk geval van ons geen pup.

TS, ik hoop dat je ergens een leuke herplaatser vindt! Er zijn er genoeg in elk geval!

Afbeelding

Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Paisley schreef:Nou, ik zou het mijn hond wel gunnen hoor.

Ik merk dat zelfstandig struinen mijn hond gelukkig maakt. Ik vind jammer dat ik het haar in de winter niet kan bieden.
Die van mij ook hoor, maar wel graag op verschillende en bij voorkeur zelfs onbekende gebieden. Iedere dag hetzelfde vinden mijn honden maar saai en vervelen zich.lekker samen met de baas op stap in een gebied vol nieuwe geuren is het mooiste en voor Lay helemaal als ze ook nog wat mag doen voor/met de baas.
Afbeelding
Nena_
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Vuilnisbakken

Ongelezen bericht door Nena_ »

Mischien is een labrador x golden retriever een leuke homd voor jullie? Voldoet aan alle eisen!
Afbeelding
Diesel | Rotweiler x Dobermann x Bordercollie x Boerenfox
Puck | Rotweiler x Labrador x Beauceron
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

Want? Een kleine hond hoeft minder vaak te plassen?

Overigens doet de ruimte er voor jou toe omdat het blijkbaar voorkomt dat jouw hond een aantal dagen de tuin niet uitkomt. Dat is niet erg, maat natuurlijk geen maatstaf, want de meeste mensen laten hun hond gewoon meerdere keren per dag uit en dan is die tuin minder noodzaak :wink: begrijp me niet verkeerd, ik zou het heerlijk vinden voor Luna, maar desondanks zou ik er met haar op uit gaan, omdat ik dat gewoon leuk vind en ik vind het goed als honden buiten het eigen gebied in en om huis komen. Meer prikkels, indrukken en vaak interessanter voor de hond.
Paisley
Zeer actief

Als je hond het gewend is om in de stad te leven, hoef je ook niet perse voor ieder plasje de hele stad af te sjouwen.
Mijn hond kan plassen om commando en die kan ik hier voor de deur (geen gras) ook gewoon een plasje tussendoor laten doen.
Nena_ schreef:Mischien is een labrador x golden retriever een leuke homd voor jullie? Voldoet aan alle eisen!
Ik weet t niet, de labradors die ik ken zijn niet de makkelijkste geweest toen ze jong waren. De meeste jonge labradors vind ik ook erg energieke en lompe honden, niet iets wat ik op een appartementje zou willen hebben.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ilonawileenhond schreef:Voor ons is de ruimte het probleem niet denk ik. We zitten zo dicht bij het bos, we zijn allebei actief en ik denk dat de hond qua beweging niets te kort komt.
We zijn nu toch wel meer naar een hond uit het asiel aan het kijken. Denk inderdaad dat we op dit moment niet de keuze moeten maken voor een puppy vanwege het werk. Dat kan dan nog in de toekomst.
We hopen dus dat we een leuke lieve hond tegen komen waar we allebei verliefd op worden :)

Bedankt voor al jullie reacties!
Leuk, ik hoop het ook voor jullie. Ik geloof dat je honden uit het asiel ook op proef mag hebben. Dus dat je kunt kijken of de hond wel bij jullie past. Pup is inderdaad wel heel veel werk als je beiden werkt.
Ik ben benieuwd wat het wordt.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Een husky past ongeveer wel in je plaatje op dat (best veel) alleen zijn en je katten na, en om deze 2 redenen zou ik niet voor een husky gaan in jouw geval :wink:

Appartement zie ik geen probleem in en het gezellig overal mee heen nemen al helemaal niet, ik neem aan dat je tenminste meenemen op visite bedoelt.
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Lief schreef:Ga er maar van uit dat 1 husky betekent dat je geen husky kunt hebben, die heb je in duo of groepen.
Nou...... als ik even mag. Akira heeft het prima naar haar zin in haar eentje. Dat ze veelal in grote groepen leven wil niet zeggen dat ze niet als enigste hond gehouden kunnen worden.

Moeilijk opvoedbaar vind ik ze ook al niet. Ja ze hebben beweging en uitdaging nodig maar dat hebben alle honden, en loslopen kunnen ze ook heel goed zonder dat ze gelijk aan de horizon verdwijnen. Ik zou er alleen niet aan beginnen als je beide de hele dag van huis bent, want alleen zijn kunnen ze dan weer niet zo lang.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Tiny schreef:
Lief schreef:Ga er maar van uit dat 1 husky betekent dat je geen husky kunt hebben, die heb je in duo of groepen.
Nou...... als ik even mag. Akira heeft het prima naar haar zin in haar eentje. Dat ze veelal in grote groepen leven wil niet zeggen dat ze niet als enigste hond gehouden kunnen worden.

Moeilijk opvoedbaar vind ik ze ook al niet. Ja ze hebben beweging en uitdaging nodig maar dat hebben alle honden, en loslopen kunnen ze ook heel goed zonder dat ze gelijk aan de horizon verdwijnen. Ik zou er alleen niet aan beginnen als je beide de hele dag van huis bent, want alleen zijn kunnen ze dan weer niet zo lang.
Het kan natuurlijk wel Tiny, maar niet in de situatie die TS beschrijft. (Beide partners veel van huis) En dan moet je het geluk nog hebben dat je een type als Akira treft.
En ook niet onbelangrijk, TS moet net zoveel over hebben voor de hond als jij voor Kier, niet iedereen heeft zo'n liefde en begrip voor de hond.
Ik herinner me nog zo'n lief filmpje met een schijnzwangere Kier; menig ander was kwaad geweest op de hond vanwege de kapotte struik/kuil en jij vraagt hoe het met de baby is...,
Lastig zijn ze zeker niet, maar het moet wel bij je passen.
Ik zeg het misschien verkeerd, maar laten we zeggen dat een husky zonder gezelschap een ongelukkige hond is.
Paisley
Zeer actief

Daarbij - mijn hond (nu 11 maanden) kan echt super goed alleen zijn. Nooit een piep of blaf, nooit gesloopt.
Maar het is me tòch tegen gevallen hoe veel werk het is. Als ik een uur of 7 weg ben geweest en ik kom thuis, is mijn hond toe aan ACTIE en ben ik toe aan lekker rustig koken, eten en bijkomen :wink:
En ik ben blij dat het maar weinig voor komt dat ik lang van huis moet, want ik denk niet dat het goed blijft gaan als ik er een gewoonte van maak om dagelijks mijn hond zo lag alleen te laten.
Dan heb ik dus een makkelijk hondje, maar hoe ga je het met je werk doen als je een hond treft die wel moeite heeft met alleen zijn....

Mijn hond kan mee naar mijn werk en dat scheelt enorm, maar het lijkt me ondoenlijk om een pup te kopen en binnen korte tijd al vol aan het werk te gaan, als je niet de mogelijkheid heb om de hond naar een oppas te brengen.
Dat is meer iets voor oudere honden, het liefst in combinatie met een hondenuitlaat service of dagopvang.
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Lief schreef:
Tiny schreef:

Het kan natuurlijk wel Tiny, maar niet in de situatie die TS beschrijft. (Beide partners veel van huis) En dan moet je het geluk nog hebben dat je een type als Akira treft.
En ook niet onbelangrijk, TS moet net zoveel over hebben voor de hond als jij voor Kier, niet iedereen heeft zo'n liefde en begrip voor de hond.
Ik herinner me nog zo'n lief filmpje met een schijnzwangere Kier; menig ander was kwaad geweest op de hond vanwege de kapotte struik/kuil en jij vraagt hoe het met de baby is...,
Lastig zijn ze zeker niet, maar het moet wel bij je passen.
Ik zeg het misschien verkeerd, maar laten we zeggen dat een husky zonder gezelschap een ongelukkige hond is.
Oh bedoelde je het zo :oeps: Wat een ontzettend lief compliment van je :flower: maar ik wist wat mij eventueel stond te wachten toen ik voor een hus ging en dan het kon alleen maar meevallen. Maar inderdaad als je beide hele dagen gaat werken is een Husky niet zo goed idee.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Ilonawileenhond
geregistreerd lid

Paisley schreef:Stichtingen die buitenlandse honden naar nederland halen kunnen ook héle leuke honden in huis hebben.
Van alle leeftijden, ook veel jonge honden.

http://www.dogswithhope.nl/honden-in-ne ... /RHEA.html
Rhea :I:
Afbeelding

Staan inderdaad leuke honden tussen! Dit is een betrouwbare stichting? Het valt mij namelijk wel op dat zowat alle honden geweldig sociaal en lief zijn volgens de omschrijving. Zijn haast de perfecte honden. Dus vandaar wat twijfels over de betrouwbaarheid.
Anders is het zeker een goede optie, want staan echt leukerds tussen
iones
Zeer actief

Je moet naar het buitenlandsehondenforum gaan om te informeren naar ervaringen van mensen met een stichting. En dan kom je vaak al veel te weten. http://www.buitenlandsehonden.nl/forum/phpBB3/index.php
Paisley
Zeer actief

Ilonawileenhond schreef:
Staan inderdaad leuke honden tussen! Dit is een betrouwbare stichting? Het valt mij namelijk wel op dat zowat alle honden geweldig sociaal en lief zijn volgens de omschrijving. Zijn haast de perfecte honden. Dus vandaar wat twijfels over de betrouwbaarheid.
Anders is het zeker een goede optie, want staan echt leukerds tussen
Ja, erg betrouwbaar. Mijn moeders hond (pup van 4mnd) komt er vandaan. In de tijden dat het thuis iets minder ging, waren ze heel behulpzaam, waren bereid de hond direct op te komen halen. Maar dat was niet nodig, en ze hebben op afstand mijn moeder heel goed begeleid. Voor haar is het nu haar droom hond. De beschrijving vind ik wel erg realistisch, maar ze selecteren hun honden uit een asiel met honderden honden. Alleen de kansrijke en sociale honden komen deze kant op.

Maar bij buitenlandse honden moet je wel met wat zaken rekening houden, waar je met een nederlandse hond minder snel te maken krijgt. Ze zijn gewoon.. anders. Dat valt met puppen wel mee, maar een volwassen hond is er wel in een hele andere omgeving groot geworden. Het gaat tijd kosten om ze 'in te burgeren', bij de een meer dan bij de ander.
Afbeelding
Lailani90
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Terriërs
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Lailani90 »

Misschien een (goed gefokte) old english bulldog Afbeelding
Herplaatsers zijn ideaal natuurlijk als je werkt en niet lang vrij kunt nemen om een pup zindelijk te maken de veel asielen vinden het goed als een hond eerst op proef gaat. Dat is erg handig, dan kun je meteen kijken hoe de hond reageert op kinderen en baby's, dat is erg belangrijk veel herplaatsers kunnen (achteraf) niet met kinderen en het zou jammer zijn als de hond daardoor later weer weg moet.
Op ikzoekbaas punt nl kun je bijvoorbeeld kijken voor een hond die bij jullie past. Je kunt oa aan klikken kan met kinderen, kan met honden, kan alleen thuis zijn, is zindelijk, reu, teef enz.
Ilonawileenhond
geregistreerd lid

Nou.... We zijn eruit!

We zijn inderdaad gegaan voor een herplaatser. Hebben serieuze interesse gehad in een hond uit een asiel in Spanje, maar uiteindelijk zijn we gevallen voor een andere hond. Een Amerikaanse stafford (nooit gedacht dat ik voor zo'n ras zou vallen). Is bijna 3 en gaat weg omdat de baasjes waar hij nu is niet meer genoeg aandacht voor hem hebben (5 kinderen, baas heel veel van huis). Hebben kennis gemaakt met hem en waren meteen verkocht. Wat een lieve, mooie hond. En wat een goedaardig sulletje. Hij kan met kinderen en katten. Is rustig in huis. Perfect voor ons. Dus wij zijn helemaal gelukkig!
Bedankt voor jullie hulp bij onze zoektocht!!
Paisley
Zeer actief

Fijn dat je een leuke hond heb gevonden!!
Kan hij ook goed met andere honden? Heb je dat geprobeerd? Dat is helaas een lastig punt bij staffords, dus ik hoop dat je je daarin hebt verdiept.

Heb je fotos? :D
Afbeelding
Ilonawileenhond
geregistreerd lid

De baas vertelde ons dat hij goed met andere honden kan. Ze hebben zelf nog een 2e hond gehad en dat waren altijd maatjes. Alleen als een andere hond agressief op hem af komt rennen wordt hij ook agressief. Zelf hebben we een stukjemet hem gelopen. Er liep een hond langs en hij keek er geen eens naar om. We hebben wel afgesproken met de baasjes dat als blijkt dat het toch niet werkt met deze hond we hem binnen 2 weken nog terug mogen doen naar hem. Dus dan kunnen we zelf ook nog goed kijken hoe hij met andere honden omgaat.

Een foto heb ik wel. Maar ik heb geen idee hoe ik die toe moet voegen haha
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Ilonawileenhond schreef:De baas vertelde ons dat hij goed met andere honden kan. Ze hebben zelf nog een 2e hond gehad en dat waren altijd maatjes. Alleen als een andere hond agressief op hem af komt rennen wordt hij ook agressief. Zelf hebben we een stukjemet hem gelopen. Er liep een hond langs en hij keek er geen eens naar om. We hebben wel afgesproken met de baasjes dat als blijkt dat het toch niet werkt met deze hond we hem binnen 2 weken nog terug mogen doen naar hem. Dus dan kunnen we zelf ook nog goed kijken hoe hij met andere honden omgaat.

Een foto heb ik wel. Maar ik heb geen idee hoe ik die toe moet voegen haha
:scratch: Uhm, en hoe uit zich dat zeg maar? Ik vind het best gewaagde keuze voor je eerste hond?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”