Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Muilkorf en kale plekken...
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Teckel (standaard) & Amerikaanse Staffordshire Terriër
- Aantal honden: 2
Muilkorf en kale plekken...
Onze amstaff loopt eigenlijk altijd buiten met een muilkorf.
Na een lange zoektocht bleek de baskerville haar het beste te zitten zodat ze nog makkelijk kan hijgen en drinken maar ook beloningen kan ze nog opeten.
Echter nu krijgt ze bovenop haar neus een kale streep precies waar de muilkorf op haar neus rust.
Wie heeft een tip om dit te voorkomen.
Ik dacht al om er iets in te plakken maar omdat hij vrij dicht bij haar ogen zit weet ik niet zo goed wat dan...
Na een lange zoektocht bleek de baskerville haar het beste te zitten zodat ze nog makkelijk kan hijgen en drinken maar ook beloningen kan ze nog opeten.
Echter nu krijgt ze bovenop haar neus een kale streep precies waar de muilkorf op haar neus rust.
Wie heeft een tip om dit te voorkomen.
Ik dacht al om er iets in te plakken maar omdat hij vrij dicht bij haar ogen zit weet ik niet zo goed wat dan...
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Muilkorf en kale plekken...
Tochtstrip?Gentle schreef: Ik dacht al om er iets in te plakken maar omdat hij vrij dicht bij haar ogen zit weet ik niet zo goed wat dan...
Heb je zo'n bruine plastic korf of zo één van zacht rubber?
- kipo
- Zeer actief
Wat Tara zegt, maar misschien helpt het iets om er een stukje zachte fleece in te plakken.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
of een verbandgaasje met wat honingzalf er tussen plakken.. Ik heb dit ook ooit meegemaakt bij een hond. Daar was het helaas zo dat wanneer de neus eenmaal kapot was, het ook echt niet beter werd als de muilkorf om bleef.. Ik het geen mogelijkheid om een poosje zonder muilkorf te lopen?
Oh wacht even.. ik heb slecht gelezen
ik dacht dat het al open was. Als het nog dicht is zou ik de honingzalf achterwege laten!
Oh wacht even.. ik heb slecht gelezen

-
- Actief
nee bedoelde een stukje stof ofzo maar dan komt de korf ook omhoog waardoor hij kan gaan irriteren bij de ogen lijkt me.dagmar88 schreef:Tochtstrip?Gentle schreef: Ik dacht al om er iets in te plakken maar omdat hij vrij dicht bij haar ogen zit weet ik niet zo goed wat dan...
Heb je zo'n bruine plastic korf of zo één van zacht rubber?
We hebben de zwarte variant van baskerville is redelijk flexibel rubber...
Laatst gewijzigd door Gentle op 20 nov 2013 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Actief
Nee het is om verschillende redenen niet mogelijk zonder muilkorf te lopen.Ikke93 schreef:of een verbandgaasje met wat honingzalf er tussen plakken.. Ik heb dit ook ooit meegemaakt bij een hond. Daar was het helaas zo dat wanneer de neus eenmaal kapot was, het ook echt niet beter werd als de muilkorf om bleef.. Ik het geen mogelijkheid om een poosje zonder muilkorf te lopen?
Oh wacht even.. ik heb slecht gelezenik dacht dat het al open was. Als het nog dicht is zou ik de honingzalf achterwege laten!
In huis loopt ze zonder maar buiten zal ze hem toch om moeten.
- dagmar88
- Zeer actief
Gentle schreef:Jaja grappig nee bedoelde een stukje stof ofzo maar dan komt de korf ook omhoog waardoor hij kan gaan irriteren bij de ogen lijkt me.
Uh, ik bedoel het niet grappig. Met een dun stukje schuim schuift hij niet meer zo.
Als hij zo dicht op de ogen zit, zou ik een andere maat proberen...
-
- Zeer actief
met een dun stukje fleece of stof komt het toch niet zo heel veel omhoog? Ik zou er in ieder geval wel iets proberen tussen te steken, want als het eenmaal kapot is ben je verder van huis!
En opletten dat het niet vochtig of vies er onder word/is!
En opletten dat het niet vochtig of vies er onder word/is!
Zat ook aan schuimplastic te denken. Niet die dikke brokken maar dunne velletjes die wel als verpakkingsmateriaal gebruikt worden.
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Is de muilkorf niet gewoon te klein? Hier hebben we ook de baskerville muilkorf, maar niks aan de hand.

-
- Actief
Nee hij past prima alleen heeft ze haar ogen wat "laag" zitten of haar neus loopt iets stijler en doordat de rand wat dikker is blijft er niet veel ruimte over.Melissa schreef:Is de muilkorf niet gewoon te klein? Hier hebben we ook de baskerville muilkorf, maar niks aan de hand.
Ze heeft nog zat ruimte aan de onderkant.
En een maat groter kreeg ze af en de maat kleiner kon ze niet meer fatsoenlijk hijgen (die maat hebben we ook liggen voor onze golden..)
Nu moet ik er wel bij vermelden dat ze een erg gevoelig huidje heeft wat snel op vanalles reageert en dat ze behoorlijk allergisch kan reageren op de meest simpele dingen. Dat is wel minder nu met een aanpassing in haar voeding maar nog reageert ze snel...
- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Gentle schreef:Nee hij past prima alleen heeft ze haar ogen wat "laag" zitten of haar neus loopt iets stijler en doordat de rand wat dikker is blijft er niet veel ruimte over.Melissa schreef:Is de muilkorf niet gewoon te klein? Hier hebben we ook de baskerville muilkorf, maar niks aan de hand.
En een maat groter kreeg ze af en de maat kleiner kon ze niet meer fatsoenlijk hijgen (die maat hebben we ook liggen voor onze golden..)
Nu moet ik er wel bij vermelden dat ze een erg gevoelig huidje heeft wat snel op vanalles reageert en dat ze behoorlijk allergisch kan reageren op de meest simpele dingen. Dat is wel minder nu met een aanpassing in haar voeding maar nog reageert ze snel...
Oke, dan misschien iets zachts aan de binnenkant maken?

-
- Actief
Een tochtstrip is bijna een halve cm dik... dan ziet die arme hond niks meer.dagmar88 schreef:Gentle schreef:Jaja grappig nee bedoelde een stukje stof ofzo maar dan komt de korf ook omhoog waardoor hij kan gaan irriteren bij de ogen lijkt me.
Uh, ik bedoel het niet grappig. Met een dun stukje schuim schuift hij niet meer zo.
Ik heb van het weekend de lederen korf van een van de honden van mijn zus nog bij haar gepast maar dat vind ze zelf helemaal niks is ook een gesloten korf.
Ook die paste opzich prima...
-
- Actief
Tja dan zal ik eens moeten zoeken wat dan precies en hoe ik dat vast ga maken.Melissa schreef:Gentle schreef:Nee hij past prima alleen heeft ze haar ogen wat "laag" zitten of haar neus loopt iets stijler en doordat de rand wat dikker is blijft er niet veel ruimte over.Melissa schreef:Is de muilkorf niet gewoon te klein? Hier hebben we ook de baskerville muilkorf, maar niks aan de hand.
Oke, dan misschien iets zachts aan de binnenkant maken?
Kan wel fleece erin lijmen maar dit wordt hard door de lijm toch?!
Dan gaat het alsnog schuren (en misschien nog wel meer)
ik kan kijken of ik nog een neusbontje heb liggen van de paarden misschien die kapot knippen en passend maken... lastig...
- dagmar88
- Zeer actief
Daarom vind ik die ik heb ook niet ideaal, maar Charlie draagt hem maar korte stukjes. Met een iets langere neus is hij al vlug te kort, terwijl de omtrek wel goed is.Gentle schreef:Nee hij past prima alleen heeft ze haar ogen wat "laag" zitten of haar neus loopt iets stijler en doordat de rand wat dikker is blijft er niet veel ruimte over.Melissa schreef:Is de muilkorf niet gewoon te klein? Hier hebben we ook de baskerville muilkorf, maar niks aan de hand.
Zou toch eens wat anders proberen of omdat ze er altijd één draagt verschillende modellen afwisselen.
Die heb je al vanaf kierbreedtes van 1 mm, en aangezien hij schuift zal die ruimte er wel zijn zonder de korf naar boven te drukken.Gentle schreef:Een tochtstrip is bijna een halve cm dik... dan ziet die arme hond niks meer.dagmar88 schreef:Gentle schreef:Jaja grappig nee bedoelde een stukje stof ofzo maar dan komt de korf ook omhoog waardoor hij kan gaan irriteren bij de ogen lijkt me.
Waar hij wel goed aansluit deukt schuim gewoon in.
-
- Actief
Ok zal eens gaan kijken bij de bouwmarkt.dagmar88 schreef:Daarom vind ik die ik heb ook niet ideaal, maar Charlie draagt hem maar korte stukjes. Met een iets langere neus is hij al vlug te kort, terwijl de omtrek wel goed is.Gentle schreef:Nee hij past prima alleen heeft ze haar ogen wat "laag" zitten of haar neus loopt iets stijler en doordat de rand wat dikker is blijft er niet veel ruimte over.Melissa schreef:Is de muilkorf niet gewoon te klein? Hier hebben we ook de baskerville muilkorf, maar niks aan de hand.
Zou toch eens wat anders proberen of omdat ze er altijd één draagt verschillende modellen afwisselen.
Die heb je al vanaf kierbreedtes van 1 mm, en aangezien hij schuift zal die ruimte er wel zijn zonder de korf naar boven te drukken.Gentle schreef:Een tochtstrip is bijna een halve cm dik... dan ziet die arme hond niks meer.dagmar88 schreef:Gentle schreef:Jaja grappig nee bedoelde een stukje stof ofzo maar dan komt de korf ook omhoog waardoor hij kan gaan irriteren bij de ogen lijkt me.
Waar hij wel goed aansluit deukt schuim gewoon in.
Er is ook wel ruimte als ik m aan de onderkant omhoog druk komt er ruimte vrij.
Is wel makkelijk uit proberen want dat kan ik zo verwijderen mocht het niet goed zijn...
-
- Actief
Het is tzt wel de bedoeling dat ze zonder gaat lopen maar daar moeten we nog erg hard voor trainen.
Het is nu nog regelmatig een ongeleid projectiel.

- dagmar88
- Zeer actief
Gentle schreef:Het is tzt wel de bedoeling dat ze zonder gaat lopen maar daar moeten we nog erg hard voor trainen.

-
- Actief
Hahaha it happens...dagmar88 schreef:Gentle schreef:Het is tzt wel de bedoeling dat ze zonder gaat lopen maar daar moeten we nog erg hard voor trainen.
Oh, zie nu pas wie je bent
![]()
Komt vast goed, verstand komt met de jaren bij die mormels.
komt gelukkig ook wel goed we hebben veel vertrouwen in ons monster als we zien van waar ze gekomen is en hoe ze zich nu al gedraagt maar ja die momenten he dat ik even niet oplet... die zijn funest.
Dus dan nog maar even met korf en hopelijk volgend jaar rond deze tijd maar zonder korf hoop ik toch stiekem wel...
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Een beschermend laagje op de neus aanbrengen? een laagje vaseline. Dit beschermd de huid en de korf glijd over de neus, i.p.v ergens te blijven hangen.
Of pleisterspray gebruiken (gewoon voor mensen) (maar is niet lekker als dit spuiten op het natte gedeelte van de neus komt, maar niet gevaarlijk/irriterend ofzo) Die beschermd ook fragiele huid. Word ook wel onder poten gebruikt bij kloofjes om ze goed dicht te houden.
Beide oplossingen nog minder dan 1mm dik
Of pleisterspray gebruiken (gewoon voor mensen) (maar is niet lekker als dit spuiten op het natte gedeelte van de neus komt, maar niet gevaarlijk/irriterend ofzo) Die beschermd ook fragiele huid. Word ook wel onder poten gebruikt bij kloofjes om ze goed dicht te houden.

-
- Actief
Vaseline zou nog een optie zijn als de tochtstrip niet werkt... pleisterspray vind ik een enge optie zo dicht bij de ogen...gyanty schreef:Een beschermend laagje op de neus aanbrengen? een laagje vaseline. Dit beschermd de huid en de korf glijd over de neus, i.p.v ergens te blijven hangen.
moet er niet aan denken dat ze dat in haar ogen krijgt. Het is al een hondje wat niet stil kan zitten dus laat staan als ik haar wat op haar neus spray...
(Want het gaat echt om het stuk neus vlak onder de ogen waar de muilkorf rust op de neus)
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Kun je niet juist op een andere plek een verhoging aanbrengen zodat de korf op de schuurplek vrij blijft ?
Het kan ook dat je beter een heel ander type voor haar kunt kopen. Snuiten van honden zijn zo verschillend.
Heb je geen foto van je hond met korf om ?
Het kan ook dat je beter een heel ander type voor haar kunt kopen. Snuiten van honden zijn zo verschillend.
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Gewoon de binnenkant (zoals gezegd) afplakken met wat zachtst
Tochtstrippen zijn trouwens echt geen halve cm dik hoor. Je hebt ze al vanaf 2 mm

Tochtstrippen zijn trouwens echt geen halve cm dik hoor. Je hebt ze al vanaf 2 mm

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
- Zeer actief
je kan fleece of iets dergelijks er ook in plakken met dubbelzijdige tape.. Ik zou de vaseline niet doen.. daardoor word de huid heel zacht en gaat makkelijker kapot.. (althans bij de hond die ik gezien heb, die dit ook had was dat echt funest!)
-
- Actief
Ik zal vanavond even kijken of het lukt een goede foto te maken.sirene schreef:Kun je niet juist op een andere plek een verhoging aanbrengen zodat de korf op de schuurplek vrij blijft ?
Maar ja wat voor types zijn er dan nog?! Een gesloten korf zit bij haar helemaal voor geen meter en vind ik zelf ook geen porum.
Een open leren heb ik hier nog liggen van de vorige amstaff maar daar heeft ze echt niet voldoende ruimte in om een paar uur achter elkaar te dragen en wordt daarnaast erg snel ranzig wat natuurlijk niet erg praktisch is.
Verder hebben we alle korfen geprobeerd die de winkel had liggen.
De baskerville past haar het beste en kan ze makkelijk een dag om hebben als we op pad zijn.
Een optie die ik nog kan bedenken is een stalen korf met leren bandjes.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
De stalen korf met leren bandjes zit wel heel vrij rond de snuit. In het buitenland zie ik wel vaak pitbullachtigen en rotties ermee. Die zitten wel mooi. Is die leren korf wel de goede maat als ze daar niet genoeg ruimte in heeft ?Gentle schreef:Ik zal vanavond even kijken of het lukt een goede foto te maken.sirene schreef:Kun je niet juist op een andere plek een verhoging aanbrengen zodat de korf op de schuurplek vrij blijft ?
Maar ja wat voor types zijn er dan nog?! Een gesloten korf zit bij haar helemaal voor geen meter en vind ik zelf ook geen porum.
Een open leren heb ik hier nog liggen van de vorige amstaff maar daar heeft ze echt niet voldoende ruimte in om een paar uur achter elkaar te dragen en wordt daarnaast erg snel ranzig wat natuurlijk niet erg praktisch is.
Verder hebben we alle korfen geprobeerd die de winkel had liggen.
De baskerville past haar het beste en kan ze makkelijk een dag om hebben als we op pad zijn.
Een optie die ik nog kan bedenken is een stalen korf met leren bandjes.
-
- Zeer actief
http://www.petspassion.nl/index.php?gr=162&ag=2510
Ik heb voor mijn bull terriër dit modelletje. Ook hij heeft een rare vorm hoofd waardoor de muilkorf niet goed paste. Ik heb bij de schoenmaker de stiksels los laten halen en op de goede plaats weer vast laten zetten, zodat het goed paste. Kostte een paar euro.
Wellicht werkt dit ook bij jou en kan je er meteen iets zachts tussen laten zetten.
Ik heb voor mijn bull terriër dit modelletje. Ook hij heeft een rare vorm hoofd waardoor de muilkorf niet goed paste. Ik heb bij de schoenmaker de stiksels los laten halen en op de goede plaats weer vast laten zetten, zodat het goed paste. Kostte een paar euro.
Wellicht werkt dit ook bij jou en kan je er meteen iets zachts tussen laten zetten.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
deze, ideaal...Gentle schreef: Maar ja wat voor types zijn er dan nog?!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi