Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik weet niet hoe ik hem dit moet afleren

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ik weet niet hoe ik hem dit moet afleren

Ongelezen bericht door TaMa »

Mischien dat jullie me kunnen helpen..

Elke keer als ik met Batish uitgaat dan begint hij in de riem te bijten en te trekken.. Maar hij begint zo sterk te worden dat ik hem maar net houdt :roll: Ik geef hem dan het commando los maar hij trekt zich er niks van aan en gaat vrolijk met zn spel verder..

Hebben jullie mischien tips voor me?
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Als hij begint met trekken en bijten in de riem meteen een streng 'nee' (of foei, net wat je gewent bent) en als hij stopt meteen belonen. Ook belonen als hij goed meeloopt. Klinkt allemaal wat simpel, maar zo heb ik het bij tommie gedaan en dat heeft prima gewerkt.
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

neem iets mee waar hij kan in bijten, en geef hem dat, en begin een trekspelletje. Neem steeds een speelgoedje mee als je gaat wandelen.

Het in de riem hangen is stressgedrag, je hond zit vol energie, door negatief te corrigeren geraak je in een straatje zonder einde. Dus door hem een alternatief te bieden geraak je al vlug wat verder.
Het trekken aan de riem kan je maar stap voor stap afleren.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Misschien heb jij ook wel een speeltje wat je alleen gebruikt als je met hem speelt, anders krijgt hij het niet.
Heb zelf zo'n rubberen ring met twee handvaten.
Die van mij zijn er helemaal gek op.
Misschien een idee???? Afleiden????
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

opbouwen, meter per meter, eerst 10 keer een meter niet trekken tijdens de wandeling, dan 10 keer 2 meter niet trekken tijdens de wandeling enz... na het niet trekken geef je een commando 'doe maar, vrij....'
ook voor het niet trekken geef je een commando.
je gebruikt snoepjes en een speelgoedje.
Je moet toch trachten te voorkomen dat je hond zich kan belonen door ergens te geraken door te trekken. je kunt hem wel belonen door er te geraken door niet te trekken, je kan hem als beloning aan een interessant geurende boom laten snuffelen, maar dan moet hij eerst een paar meter mooi gewandeld hebben.
EvitaP
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EvitaP »

Ik weet niet of je bedoelt dat hij onder het wandelen in de riem bijt of in huis als je de riem pakt.
Maar als het vlak bij huis gebeurt kan je de wandeling afbreken als hij begint te bijten.
groetjes
Evita

https://nl-nl.facebook.com/adogsagenda - Activiteiten van de Noa Dog!
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door TaMa »

mechelaar_fan schreef:neem iets mee waar hij kan in bijten, en geef hem dat, en begin een trekspelletje. Neem steeds een speelgoedje mee als je gaat wandelen.

Het in de riem hangen is stressgedrag, je hond zit vol energie, door negatief te corrigeren geraak je in een straatje zonder einde. Dus door hem een alternatief te bieden geraak je al vlug wat verder.
Het trekken aan de riem kan je maar stap voor stap afleren.
Dus als ik je goed begrijp maak ik het eigenlijk erger als ik hem negatief corrigeer? Ik heb gister een speeltje meegenomen en hij pakt de riem gelijk minder :roll:

Bedankt voor jullie reactie's!
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Jurek ging dat spelletje ook doen toen hij een maand of 8 was. Was gewoon puberen en uitproberen.
Ik draaide me dan om en bleef stil staan, net zo lang tot hij klaar was. Als hij stopte vroeg ik zijn aandacht en liepen we verder. Of als het kon, liet ik de riem los als hij er aan begon te sjorren en liep resoluut van hem weg. Dan kwam hij vanzelf weer naar me toe en dan liepen we weer verder zonder woorden. Al met al is het maar een paar keer gebeurd voordat hij erachter kwam dat het helemaal geen leuk spelletje was.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Callantic
geregistreerd lid

Bijten in de riem

Ongelezen bericht door Callantic »

Wat vorige al heel goed berichten was inderdaad niet bestraffe.
Want de hond wil je juist uitlokken, en negatieve aandacht is aandacht.
Voor jou geld dan ook begin nooit aan een trekspelletje.

Wat je inderdaad moet doen is het volgende zo snel als hij begint je omdraaien en stopppen met lopen.
Ga maar in de lucht staan staren, stopt hij dan loop je weer verder.
Beardies rule !
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”