Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Abnormaal vreetgedrag

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Abnormaal vreetgedrag

Ongelezen bericht door Miranda »

Corneliana schreef:
Miranda schreef:
Corneliana schreef:hoor ik vaker maar ik geloof er geen klap van.
Skadi is geen jatter, en ze komt altijd uiterst blij naar me toe om me te begroeten als ik thuis kom. Helemaal uitgelaten :cheer:

Behalve die ene keer dat ze - afgelopen pasen - een doos met twee dozijn eieren had leeggevroten. Ze kwam wel naar me toe, maar helemaal gedrukt en onderdanig. Die wist écht wel dat ze fout zat.
En dat was láng voor ik iets in de gaten had.
:80: werd ze niet ziek van die eieren?
Nogal ja, ze is twee dagen aan de schijt geweest :LOL:
En wij werden er ook ziek van, door die gruwelijke zwavellucht :kotz:
ja ik denk dat ik mn mening toch bij moet stellen.
teveel hondjes met wel een geweten.
nou ja, soort van. :wink:
maarreh... Skadi weet dat jij baknijd hebt.... en ze had uit je bak gevroten... :mann:
Het verschilt per hond, hoor. En inderdaad, als je binnen komt lopen en je treft een ravage aan waarop je met boze stem vraagt wat er aan de hand is....dán reageert de hond wel degelijk op je stem. En dat is niet uit schuldgevoel.

Schuldgevoel is ook niet echt het juiste woord voor het gedrag van Skadi. Die weet héél goed dat ze geen eetbare zaken mag pakken zonder toestemming (ik laat bv nogal eens tabletten met 300 mg opiaten vallen). En ze was bang dat ik boos zou reageren. Dus dan kom je als een gedrukt hondje naar mama toe :tongue:

Ik sta er altijd weer van te kijken hoe mensen dierengedrag simplificeren. Dieren, zeker zoogdieren die in groepen leven, hebben tamelijk complexe emoties en gedragingen. Dat is biologisch ook volkomen verklaarbaar.
Het komt imo voort uit de aloude 'rentmeestergedachte' waarbij de mens heer en meester is over alle andere dieren. Als je onderkent dat mensen helemaal niet zoveel verschillen van andere sociale zoogdieren roept dat nogal ongemakkelijke vragen op, natuurlijk.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Hier ook een jatter :ugh:

Zat eens aan de telefoon toen ik opeens mijn tosti voorbij zag komen :80: Was even vergeten dat ik een hond had die wel bij het aanrecht kon komen.

Of het kastdeurtje aan het kwastje wat aan het sleuteltje hangt opentrekken en daarna lekker een deel van de gevulde koeken opeten (het andere deel vond ik tussen de bank)

Of bij de tuindeur gaan staan, Hans heel indringend aankijken dat ze echt naar buiten wilde, en op het moment dat hij bij de deur staat neemt ze een sprint naar zijn bord en neemt er zo een hap van :LOL: :LOL:

En zo heeft ze wel vaker de kans gekregen om te stelen, mijn eigen schuld moet ik het maar opbergen. Akira gedraagt zich trouwens helemaal niet schuldig, die is de schaamte al voorbij.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Miranda schreef:
Corneliana schreef:
Miranda schreef:
Corneliana schreef:hoor ik vaker maar ik geloof er geen klap van.
Skadi is geen jatter, en ze komt altijd uiterst blij naar me toe om me te begroeten als ik thuis kom. Helemaal uitgelaten :cheer:

Behalve die ene keer dat ze - afgelopen pasen - een doos met twee dozijn eieren had leeggevroten. Ze kwam wel naar me toe, maar helemaal gedrukt en onderdanig. Die wist écht wel dat ze fout zat.
En dat was láng voor ik iets in de gaten had.
:80: werd ze niet ziek van die eieren?
Nogal ja, ze is twee dagen aan de schijt geweest :LOL:
En wij werden er ook ziek van, door die gruwelijke zwavellucht :kotz:
ja ik denk dat ik mn mening toch bij moet stellen.
teveel hondjes met wel een geweten.
nou ja, soort van. :wink:
maarreh... Skadi weet dat jij baknijd hebt.... en ze had uit je bak gevroten... :mann:
Het verschilt per hond, hoor. En inderdaad, als je binnen komt lopen en je treft een ravage aan waarop je met boze stem vraagt wat er aan de hand is....dán reageert de hond wel degelijk op je stem. En dat is niet uit schuldgevoel.

Schuldgevoel is ook niet echt het juiste woord voor het gedrag van Skadi. Die weet héél goed dat ze geen eetbare zaken mag pakken zonder toestemming (ik laat bv nogal eens tabletten met 300 mg opiaten vallen). En ze was bang dat ik boos zou reageren. Dus dan kom je als een gedrukt hondje naar mama toe :tongue:

Ik sta er altijd weer van te kijken hoe mensen dierengedrag simplificeren. Dieren, zeker zoogdieren die in groepen leven, hebben tamelijk complexe emoties en gedragingen. Dat is biologisch ook volkomen verklaarbaar.
Het komt imo voort uit de aloude 'rentmeestergedachte' waarbij de mens heer en meester is over alle andere dieren. Als je onderkent dat mensen helemaal niet zoveel verschillen van andere sociale zoogdieren roept dat nogal ongemakkelijke vragen op, natuurlijk.
ja das waar.
toch kunnen wij met onze intelligentie alle dieren zo'n beetje overheersen.
maar er zijn heel veel overeenkomsten inderdaad.
moniek&bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door moniek&bo »

Heerlijk al die jat-verhalen! :goeie:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”