Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tips voor verhuizen
Moderator: moderatorteam
Tips voor verhuizen
Volgende week vrijdag krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. We gaan dan twee weken verbouwenen het weekeind na kerst gaan de spullen over. Tijdens het verbouwen gaat tommie waarschijnlijk in de keuken van het nieuwe huis. Zo kan ik hem nog uitlaten en is hij toch nog een beetje bij ons. Om hem dan rond te laten lopen vind ik gevaarlijk omdat er allemaal gereedschap rond zal slingeren.
Wanneer we er wonen zal de keuken ook de plek worden waar hij s'nachts zal slapen.
Maar goed, ik wou eigenlijk vragen of jullie nog tips hebben om de verhuizing voor tommie zo goed mogelijk te laten verlopen. Alle tips zijn welkom!
Groetjes, miekmiek
Wanneer we er wonen zal de keuken ook de plek worden waar hij s'nachts zal slapen.
Maar goed, ik wou eigenlijk vragen of jullie nog tips hebben om de verhuizing voor tommie zo goed mogelijk te laten verlopen. Alle tips zijn welkom!
Groetjes, miekmiek
-
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ben niet zo lang geleden ook verhuisd en zit te denken hoe ik dat met onze orbis gedaan heb
whooper hadden we toen nog niet uhhhh nee ik heb niet echt tips. laat hem wel de eerste keer gewoon rustig het huis besnuffelen. het is uiteraard een nieuwe omgeving dus het kan zijn dat het ff wennen is voor hem. orbis hebben we meteen een vast plaatsje gegeven en dat is dan ook ook ZIJN plaatsje
(hoewel whooper nu denkt: mmmm ik vind dat ook wel een leuk plaatsje hahahahha) 

groetjes
caroline, whooper en orbis
- Ruth
- Actief
ik ga in het nieuwe jaar verhuizen,met opknappen van de woning gaan beide honden mee,maar als Champ stresserig wordt gaat hij voorlopig naar mijn zus tot mijn verhuizing 1 dag voor de verhuizing gaan ze iedergeval beide honden naar mijn zus toe.
Zo kan ik rustig verhuizen zonder zorgen om die twee ben ik over haal ik ze allebei op en mogen ze in het huis rond lopen en snuffelen behalve de keuken
Zo kan ik rustig verhuizen zonder zorgen om die twee ben ik over haal ik ze allebei op en mogen ze in het huis rond lopen en snuffelen behalve de keuken

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Daisy is nu al 2 x verhuisd, Spike 1 x. Straks gaan we weer.
Daisy vond het nooit zo leuk, streeeeesssss.
Maar als ze haar eigen mandje had, waar ze zich prettig in voelde ging het wel.
Spike interesseerde zich nergens voor. Die zat in de bench die midden tussen de rotzooi stond. Hij vond het prima.
Denk dat het wel aan het karakter van de hond ligt hoe ze het vinden.
Tenminste ik merkte héél duidelijk verschil toen.
Daisy vond het nooit zo leuk, streeeeesssss.
Maar als ze haar eigen mandje had, waar ze zich prettig in voelde ging het wel.
Spike interesseerde zich nergens voor. Die zat in de bench die midden tussen de rotzooi stond. Hij vond het prima.
Denk dat het wel aan het karakter van de hond ligt hoe ze het vinden.
Tenminste ik merkte héél duidelijk verschil toen.
- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Moos
- Zeer actief
Ik ben in maart verhuisd. De dag van verhuizen is Moos bij mijn moeder geweest, anders liep hij toch maar in de weg tijdens het spullen sjouwen. Daarna is hij gewoon hier gekomen, en zijn we verder gaan leven.. Ik kan me niet herinneren dat ik iets speciaals gedaan heb, en Moos zag er niet uit alsof hij ergens last van had.
Laatst gewijzigd door Moos op 03 jun 2007 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.

- Daphne_2
- geregistreerd lid
Ik ben afgelopen mei wezen verhuizen. V-Tec hadden we toen nog niet. Tara heb ik gewoon steeds meegenomen. Ik had haar eigen kleed meegenomen en wat speelgoed. Steeds als we gingen klussen was ze er ook en volgens mij is ze toen al een beetje gewend aan haar nieuwe huis.
Verder is alles prima verlopen! Succes in ieder geval met verhuizen!
Groet Daphne
Tara en V-Tec
Verder is alles prima verlopen! Succes in ieder geval met verhuizen!
Groet Daphne
Tara en V-Tec
- Callantic
- geregistreerd lid
Mischien iets voor jullie
Hoi, ik las de voorgaande oplossingen. :p:
Zelf gebruik ik altijd bach bloesems in mijn praktijk.
Dat zijn homeopatishe druppels.
Daar is een speciale verhuis bloesem voor die altijd super werkt.
Het haalt de angst en stress gedeeltelijk weg bij de hond.
Op internet staat er wel wat over, je kunt het bij de aphotheek bestellen.
Zoek maar eens op match van bianca Uitenboogaard.
Zij kan je helpen, en vele gaan je voor dus succes.
En veel plezier.
Zelf gebruik ik altijd bach bloesems in mijn praktijk.
Dat zijn homeopatishe druppels.
Daar is een speciale verhuis bloesem voor die altijd super werkt.
Het haalt de angst en stress gedeeltelijk weg bij de hond.
Op internet staat er wel wat over, je kunt het bij de aphotheek bestellen.
Zoek maar eens op match van bianca Uitenboogaard.
Zij kan je helpen, en vele gaan je voor dus succes.
En veel plezier.
Beardies rule !
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collies.
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik ga over 2 weken ook verhuizen,ik denk dat ik ze gewoon meeneem,laat ze ergens gaan liggen,als ze rond hebben gesnuffeld,worden ze er te zenuwachtig van,wat ik eigenlijk wel verwacht,dan laat ik ze gewoon thuis en komen ze maar als we echt verhuisd zijn.Misschien zet ik de benches er ook wel neer,hebben ze gewoon een plekje voor zichzelf waar iemand ze omver loopt.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik ben dus onlangs tijdelijk verhuisd en met Kaya was het een ramp de eerste weken
Ik wil je niet ontmoedigen hoor
Moritz interesseerde het bijzonder weinig: hij moest wel even wennen, maar eigenlijk maakte het hem niet veel uit.
Uiteraard zijn vertrouwde mand meenemen, speeltjes e.d. Zorg dat dit al klaar staat voordat je hond het huis ingaat.
Verder is het gewoon afwachten.

Moritz interesseerde het bijzonder weinig: hij moest wel even wennen, maar eigenlijk maakte het hem niet veel uit.
Uiteraard zijn vertrouwde mand meenemen, speeltjes e.d. Zorg dat dit al klaar staat voordat je hond het huis ingaat.
Verder is het gewoon afwachten.
- Hanneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bearded Collie
- Aantal honden: 1
Wij zijn verhuisd toen Joep nog een hele jonge pup was. Hij was en is best schrikkerig zo af en toe, maar tijdens de verhuizing ging het allemaal prima. Hij ging gewoon mee als we aan het klussen waren en had dan de vrije keuze om bij ons te komen liggen (mocht-ie papiertjes versnipperen enzo) en ondanks het gehamer en geboor deed hij dat vaak. Verder stond zijn mand op een rustige plek, daar kon hij altijd in als hij dat wilde en hij kon in de tuin (toen nog: zandvlakte met onkruid
). We onderbraken het geklus regelmatig voor uitlaten en spelletjes en al met al hebben we er geen kind aan gehad.
Groetjes,
Hanneke.

Groetjes,
Hanneke.