Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Sinds kort ben ik trots eigenaar van een zwart wit gevlekte dog
Alleen blijft dat wit niet zo heel bijster best schoon. Minimaal 3x in de week rennen we lekker door het bos maar ook het park zorgt voor de meest wonderlijke (gras) vlekken. Verder gaat 'ie eigenlijk altijd mee en persoonlijk vind ik dat hij er dan een beetje toonbaar uit moet zien. Uitborstelen scheelt al heel veel maar sommige vlekken zijn niet weg te krijgen zonder hem te wassen.
Heeft er iemand een tip om wit weer een beetje toonbaar te krijgen zonder wassen?
Nee, hier ook een hond met veel wit maar die was ik alleen als ze goed in iets heeft liggen rollen. Soms wrijft ze alleen haar hals door iets en dat doe ik thuis dan met een washandje en wat shampoo even schoonmaken. Andere vlekken zijn meestal zo weer verdwenen en die vlek die er heel af en toe wat langer zit, zit mij daar prima
Maar gewoon een washandje met een piepklein beetje shampoo zal die vlekken ook wel verhelpen.
Snoetendoekjes helpen best goed. Die heb ik met een reden in de auto liggen
Ik gebruik die ook om rolresten weg te halen en daarna lap ik het even na met een natte doek met alleen water.
En als het heel erg is gebruik ik (vochtige) microvezeldoekjes.
voor mijn witte , soms zo vieze Amerikaanse buldog die nog net niet in bad hoeft, gebruik ik droogshampoo en borstel hem na 5 minuten uit.. stralend wit en ruikt ook nog fris
Tara schreef:Het zou mij persoonlijk echt jeuken of mijn hond groen van grasvlekken zou hebben. Groen is een mooie kleur tenslotte.
Dat is bij mij ook wel het minste waarover ik mij druk maak bij een hond. Rollen door poep en kots daarentegen is weer een ander verhaal.
Hij mag van mij helemaal loos hoor, en daar maakt ie ook dankbaar gebruik van. Kleedje in de was en ff stofzuigen doet wonderen. Ik vind alleen dat ik niet met een bosmarmot andermans huis onder kan komen smeren.
Droogshampoo iT shall be!