Sterkte

Moderator: moderatorteam
Helemaal mee eensLongFields schreef:
De hond die dit gedaan heeft, is een gevaar voor mens en dier. Dat is wel gebleken. Ik hoop dat de politie in dit geval maatregelen neemt, en ervoor zorgt dat deze hond uit de maatschappij gehaald wordt. Als de eigenaren hun verantwoordelijkheid niet schuwen, dan zorgen zij er hoogstpersoonlijk voor dat hun hond wordt ingeslapen. Het is niet meer dan een aanval op een hond, dit is een slachtpartij geweest, afgrijselijk.
Als het pas na een half uur lukt om een hond van een andere hond af te krijgen dan is dat niet veel anders te noemen dan een slachtpartij denk ik.Eefje83 schreef:maar een slachtpartij?Hebben die eigenaren niet gewoon heel hard aan hun hond staan trekken terwijl die Yla vasthad?En hebben ze daarmee de hele boel juist kapot getrokken ofzo?Niet dat het nu nog uitmaakt maar ik vraag het me af.
Als de buren hun verantwoordelijkheid al nemen, want niet iedere persoon doet dat helaas. Deze hond (ongeacht het ras) hoort niet in deze maatschappij thuis, hoe sneu voor de buren ook.Tara schreef: Ik had het niet over medelijden hoor, maar de consequenties voor die buren zijn eveneens enorm.
Natuurlijk gaat mijn medeleven uit naar Thom en Ria, dat we dat wel even helder hebben.
Een hond die een Rottweiler én zijn beide eigenaren zó beschadigd, hoort niet in de maatschappij. Ja natuurlijk zijn de eigenaren het schuld, maar de mate van agressie die die hond vertoonde is buiten elke proportie.Devel schreef:Ik vind niet dat de hond die het heeft gedaan met de nek aan gekeken moet worden, maar de eigenaren. De hond heeft zijn instinct op gevolgd en zoals bekend zijn dit soort rassen hond agressief en dat is yla nu fataal geworden. Die hond had nooit bij deze eigenaren mogen komen zij wisten niet wat ze in handen hebben gehad blijkbaar? Daarbij als je tussen 2 vechtende honden gaat zitten kun je op je vingers na tellen dat het jezelf ook wat kan kosten. Jammer dat de andere hond ingeslapen is. (zo te lezen).?