Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hormonen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Solo
Vaste gebruiker
Aantal honden: 1

Hormonen?

Ongelezen bericht door Solo »

Hoi,
Wij hebben een reu van 9,5 maand oud. Sinds ruim twee weken eet hij slecht. Soms is hij ook een beetje aan het piepen zonder dat er een duidelijke reden voor lijkt te zijn. Na een aantal dagen slecht eten ben ik bij de dierenarts langs geweest. Die kon niets geks vinden en vroeg of er misschien een loopse teef in de buurt rond loopt. Ik weet niet of er loopse teven zijn, maar we komen op veel verschillende plaatsen, dus het zou best kunnen dat hij een loopse teef geroken heeft. Dierenarts dacht dus dat het door zijn hormonen kwam en gaf aan dat ongecastreerde reuen soms wel weken slecht eten. Enigszins gerustgesteld dus weer naar huis gegaan.
Nu ruim twee weken later gaat het eten nog steeds niet van harte, maar er zijn dagen dat hij wel zijn volledige portie eet. Dus gelukkig nog steeds geen lange tijd achter elkaar dat hij niet heeft gegeten. Het piepen is er ook nog steeds wel af en toe.
Maar gisteravond was hij helemaal van slag. Normaal ligt hij bijna de hele avond te slapen, maar nu bleef hij maar rondlopen. Eerst piepend, maar dat ging op een gegeven moment over in huilen. Leek soms of hij in een kleine wolf veranderd was :wink: Zou dit ook door zijn hormonen komen? Hij was overdag wel in het bos geweest en had daar veel andere honden ontmoet...
Ben erg benieuwd of mensen dit gedrag herkennen bij hun reu. En dan ben ik ook benieuwd of het lang duurt, vaak terugkomt en of het misschien minder wordt als hij ouder wordt. Gisteravond was het best zielig om te zien hoe hij maar geen rust kon vinden. Maar het lukte ons eigenlijk ook niet echt om iets voor hem te doen.
Hoor graag jullie ervaringen!
Marco88
Zeer actief
Mijn ras(sen): nova scotia duck tolling retriever

Re: Hormonen?

Ongelezen bericht door Marco88 »

verliefde puber? xD
Afbeelding
maaiike17
Actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever

Ongelezen bericht door maaiike17 »

Dat kan heel goed door de hormonen komen. Hoe vaak dat gebeurd en hoe lang dat duurt, is erg afhankelijk van je hond en de hoeveelheid teefjes in je buurt. Erg moeilijk om te voorspellen dus. Bij Dexter is het enige wat helpt als hij zo'n bui heeft om hem heel erg moe te maken. Dan valt hij uiteindelijk vanzelf wel in slaap, maar als het wekenlang duurt wordt dat wel een flinke opgave natuurlijk :mrgreen: .
Afbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Loopse dame in de buurt :engel:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Woezel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Woezel de Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door Woezel »

Dat herken ik heel erg en ik heb eerlijk gezegd niet eens gedacht aan loopse teven. Die van mij eet bij vlagen ook slecht (soms een aantal dagen helemaal niet) en dat is inderdaad na een maand of 6 begonnen. Wat lastig zeg, vooral ook omdat je er eigenlijk weinig aan kan doen!

Kan het wel kloppen dat hij dan alsnog weinig interesse toont in loopse teven als ze voor z'n neus staan? Er zit namelijk een teef bij mij op cursus die loops is, maar daar toont hij volgens mij niet meer interesse in dan normaal.
Afbeelding
Solo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Solo »

Ik hoop inderdaad dat ik gewoon een verliefde puber in huis heb :I:
Als dat alles is, komt het wel weer goed. Dan alleen hopen dat hij niet te vaak verliefd wordt, haha.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”