Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
prijsverschil
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bouvier x H. Herder (Dirk)
- Aantal honden: 1
prijsverschil
Zalmolie bij een groot regionaal tuincentra met mega diervoeder verkoop €15.50 voor 500ml
Zalmolie bij een plaatselijke kleine dierenzaak ..................................... € 7.25 voor 500ml
Zalmolie bij een plaatselijke kleine dierenzaak ..................................... € 7.25 voor 500ml
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: prijsverschil
dit is toch met alle producten zo, of je nu een pakje boter haalt of schoenen, het is gewoon verstandig om het niet bij de eerste beste winkel te kopenwillem schreef:Zalmolie bij een groot regionaal tuincentra met mega diervoeder verkoop €15.50 voor 500ml

- dagmar88
- Zeer actief
Gaat het dan om hetzelfde product?
Ja je moet altijd uitkijken waar je iets koopt
Is die 2de zalmolie niet met schapenvet gemengd? Doen ze ook wel eens en dan is het goedkoper.

Is die 2de zalmolie niet met schapenvet gemengd? Doen ze ook wel eens en dan is het goedkoper.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pyreneese Berghond
Er is heel veel kwaliteitsverschil tussen de verschillende merken zalmolie, dus ook heel veel prijsverschil. De hoeveelheden EPA en DHA zeggen veel over de kwaliteit van de olie en ook de zuiverheid is een belangrijke factor.
Het prijsverschil zit 'm vooral in het kwaliteitsverschil. Maar zelfs hiermee is niet gezegd dat een hoge prijs garant staat voor kwaliteit. De meeste in de handel zijnde zalmolie voor dieren is kweekzalm of bij uitzondering wilde zalm, meestal te ver doorverhit waardoor het belangrijke waardes verloren heeft, slecht gezuiverd en vaak met onnatuurlijke E aangevuld om ranzigheid te voorkomen. Ik ben zeer zeker geen voorstander van flesolie en plastic flessen, transparant flessen of drukpompflessen, waarvan olievormen gedoemd zijn om snel ranzig te worden als ze onderhevig zijn aan zuurstof. Ik adviseer dan liever een capsulevorm. Zelf geef ik via een koude extractiemethode gewonnen krillolie en visolie van een voor menselijke consumptie goed gezuiverd merk. Voor honden is bijvoorbeeld Puur Omega 3 capsule een goed gecontroleerd merk (fabrikant Bonusan), met daarin sardientjes, makreel, haring, tonijn en ansjovis. Voornamelijk vissen die onderaan de voedselketen staan.
-
- Vaste gebruiker
http://www.wielinkdiervoeders.nl/uploads/16890s1.jpg is de goedkopere
http://www.tijssengovodi.nl/002_Lars-pr ... _500ml.jpg
die capsules lijken me wel wat.
http://www.tijssengovodi.nl/002_Lars-pr ... _500ml.jpg
die capsules lijken me wel wat.
Persoonlijk vind ik beide merken niets. Er wordt totaal niets vermeld over de ingrediënten en soort anti-oxidanten die gebruikt worden om te conserveren. Er wordt niets vermeld over zuiverheid of koudeextractieproces (je kunt er vanuit gaan dat het dan sterk verhit is geweest) en er wordt niet vermeld of het kweekzalm of wilde zalm is. Daarnaast worden plastic flessen en jerrycans gebruikt en is er veel conserveer nodig om de boel niet ranzig te laten worden. Onder invloed van zuurstof wordt dat risico versterkt en kan oxidatie plaatsvinden. De capsules die ik eerder noemde, zijn qua zuiverheid betrouwbaar met een constante inhoud van de gebruikte vissoorten. Hiervan is dan ook vanuit de fabrikant een certificaat afgegeven, zodat je weet dat het een gecontroleerd product is. Dit is dan ook 1 van de weinige merken visolie voor dieren die ik dadelijk in mijn assortiment opneem.
-
- Vaste gebruiker
Zou jij kunnen zeggen dat een levertraan capsule ook geschikt is, vroeger werden we vast gebonden om die zooi in te slikken ( met suiker), later kwamen de capsules.
Hier onder een citaat uit een levertraan verhaal van internet.
Kan ik visolie ook aan mijn dieren geven?
Net als voor mensen geldt dat ook huisdieren vaak slechte voeding krijgen. Dit gebeurt niet bewust, maar is het gevolg van de goed werkende marketing van de vele bekende diervoedingsfabrikanten. Ze bevatten plantaardige en dierlijke ingrediënten die niet voor menselijke consumptie geschikt zijn. Zij zijn dus ook niet geschikt voor dierlijke consumptie, maar helaas is het toegestaan.
Dit supermarkt- en dierwinkelvoer bevat vaak, maar niet altijd, een verkeerde verhouding aan omega-vetzuren. Ook hier geldt dat de concentratie omega-6 vetzuren hoger is dan de omega-3 vetzuren. Aangezien vis net zo gezond voor honden en katten is als voor mensen heeft uw hond of kat veel baat bij af en toe een beetje visolie. De dosis kan makkelijk berekend worden aan de hand van het gewicht. Een hond van 30 kilo kunt u om de dag een visoliecapsule geven, eentje van 15 kilo eens in de vier dagen.
Kan ik visolie ook aan mijn dieren geven?
Net als voor mensen geldt dat ook huisdieren vaak slechte voeding krijgen. Dit gebeurt niet bewust, maar is het gevolg van de goed werkende marketing van de vele bekende diervoedingsfabrikanten. Ze bevatten plantaardige en dierlijke ingrediënten die niet voor menselijke consumptie geschikt zijn. Zij zijn dus ook niet geschikt voor dierlijke consumptie, maar helaas is het toegestaan.
Dit supermarkt- en dierwinkelvoer bevat vaak, maar niet altijd, een verkeerde verhouding aan omega-vetzuren. Ook hier geldt dat de concentratie omega-6 vetzuren hoger is dan de omega-3 vetzuren. Aangezien vis net zo gezond voor honden en katten is als voor mensen heeft uw hond of kat veel baat bij af en toe een beetje visolie. De dosis kan makkelijk berekend worden aan de hand van het gewicht. Een hond van 30 kilo kunt u om de dag een visoliecapsule geven, eentje van 15 kilo eens in de vier dagen.
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Het verschil kan ook zijn of het kweekzalm is of wilde zalm.
Ik eet zelf het liefst wilde zalm en zal nooit structureel kweekzalm aan mijn hond willen geven. Het zit vol troep en verschillende studies laten zien dat het negatieve effecten heeft op hersenen, ontwikkeling, stofwisseling en immuniteit.
Ik eet zelf het liefst wilde zalm en zal nooit structureel kweekzalm aan mijn hond willen geven. Het zit vol troep en verschillende studies laten zien dat het negatieve effecten heeft op hersenen, ontwikkeling, stofwisseling en immuniteit.

Zelf geef ik geen levertraan. De meeste levertraansoorten zijn slecht gezuiverd of er worden bijstoffen aan toegevoegd die een hond niet nodig heeft. Levertraan wordt geperst uit de levers van heilbot, kabeljauw en schelvis en bevatten grote hoeveelheden vit. A en D. Koud geperste levertraan heeft een specifiek zuiveringsproces nodig en daar betaal je voor. Goedkope levertraan is vaak te sterk verhit en daaraan kunnen extra Vit. A en D zijn toegevoegd. Als je levertraan geeft, dan moet je dat niet dagelijks geven maar een paar x per week.willem schreef:Zou jij kunnen zeggen dat een levertraan capsule ook geschikt is, vroeger werden we vast gebonden om die zooi in te slikken ( met suiker), later kwamen de capsules.
Juist honden die enkel maar een fabrieksmatige verhitte voeding krijgen, hebben baat bij een goede kwaliteit visolie. Dus ja, ik zou dat dan geven een paar dagen per week. Deze vetzuren versterken het immuunsysteem en zijn nodig voor diverse lichaamsprocessen in het lichaam. Een goede kwaliteit wilde visolie wordt uit de gehele vis geperst, niet enkel uit afvaldelen van die vis.willem schreef: Kan ik visolie ook aan mijn dieren geven?
Vanuit het gegeven dat een hond nog steeds carnivoor is en vrijwel vaak goed gedijt op een soortgerichte voeding, ben ik het met het bovenstaande eens. Nog even afgezien wat er aan ongelukkige additieven en andere chemische bijstoffen zijn toegevoegd als premix en dat moet dan doorgaan voor 'gezondheid'. Gelukkig zijn er veel mogelijkheden om zelf samengestelde rauwe voeding te geven, vers te voeren of eventueel te koken voor je hond.willem schreef:

- Gittje
- Zeer actief
Ik ben nu nog bezig met Nutrivet te geven (zie http://www.zooplus.nl/shop/honden/voers ... ere/304279 ), maar met wat ik naderhand op verschillende hondenfora heb gelezen alsook gezien heb op TV in documentaires over gekweekte zalm, vertrouw ik het niet meer naar kwaliteit & zuiverheid toe.
Naar het schijnt zou Doils Joint héél goed zijn (cf. http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 875.0.html ). Is wel een stuk duurder.
Naar het schijnt zou Doils Joint héél goed zijn (cf. http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 875.0.html ). Is wel een stuk duurder.
-
- Vaste gebruiker
Ben voor Doils-skin vloeibaar gegaan.
Dit is al eeuwen oud, heb een paar jaar een nieuwe wasmachine gekocht, bij de plaatselijke electro winkel, voor € 800,- werd ie thuis gebracht en aangesloten, de oude ook nog meegenomen.
Bij de discounter stond diezelfde wasmachine in de aanbieding (moest je voor die aanbieding wel je oude meebrengen) voor € 850,- afhaal prijs. Nikt thuis brengen en aansluiten.
Vaak zijn de kleinere winkeltjes veel goedkoper dan die mega discounters.
Bij de discounter stond diezelfde wasmachine in de aanbieding (moest je voor die aanbieding wel je oude meebrengen) voor € 850,- afhaal prijs. Nikt thuis brengen en aansluiten.
Vaak zijn de kleinere winkeltjes veel goedkoper dan die mega discounters.